Uskon että rakastumisella on muukin merkitys kuin lisääntyminen
Sen on tarkoitus pitää ihmiset iloisena ja energisenä koko elämän ajan. Uskon että ihmisen on luonnollista rakastua ja vaihtaa kumppania noin 2 vuoden välein elämänsä loppuun asti, siten hän pysyisi kaikista toimintakykyisimpänä. Yhteen ihmiseen sitoutuminen yhteiskunnan keksimänä standardina pilaa koko kuvion.
Kommentit (14)
Aamulla juuri katselin miestäni ja olin ilonen että hän on vieläkin rinnallani 31 vuoden jälkeen. Oikein rinnasta otti.( ei sydänkohtaus) vaan ilo siittä että on rinnallani ja tuhisee vieressä peiton alla.( ei pieree) vaan nukkuu.
Kahdessa vuodessa ei ehdi edes tutustua henkilöön kunnolla. Kuka mäntti vaihtaa kumppania 2 vuoden välein? Rakkaus vain paranee vuosien myötä.
Toivottavasti on, - Jollei olisi, niin vosimme luultavasti todeta, että eivät esimerkiksi homoille ja ainakin osalle lesbositakin saattaisi olla vaikeukia rakastua. Ja totta kai myös suurelle joukolle heteroita, jota syystä tai toisesta eivät halua saada ensimmäistäkään lasta.
Uskovainen mies
Minä olen 2 kertaa rakastuneena lisääntynyt 2 kertaa.
Olisi todella rankkaa rakastua kahden vuoden välein. Eikä sitä rakastumista voi edes valita.
Lisääntyminen ei vaadi rakastumista, riittää kevyt ihastuminen tai pelkkä kiima.
Kohtahan se nähdään toden teolla tulevissa polvissa mihin se johtaa (on johtamassa kovaa vauhtia), kun perheet rikkoontuu jatkuvasti ja lapset reppureissaa sinnetänne, kun vanhemmat salamarakastuu tahoillaan muutaman vuoden välein ja kodit ja ihmiset ympärillä vaihtuu, mut hei! Elämä on ja vanhempien onni = lapsen onni!!!!
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti on, - Jollei olisi, niin vosimme luultavasti todeta, että eivät esimerkiksi homoille ja ainakin osalle lesbositakin saattaisi olla vaikeukia rakastua. Ja totta kai myös suurelle joukolle heteroita, jota syystä tai toisesta eivät halua saada ensimmäistäkään lasta.
Uskovainen mies
Minusta on tullut fanisi. Sinulla on humaaneja, viisaita ja rakentavia kommentteja.
Oma kokemus on, että rakkaus, läheisyys ja keskinäinen yhteys syvenevät ja rikastuvat iän mukana.
Onko sulla ap adhd? Tuohan on juuri sitä nopeaa dopamiinifiksiä mitä rakastumisen ensihuumassa tulee. oksitosiini ottaa vallan sitten myöhemmin ja se on se aito rakkaushormoni.
Itse olen kolmekymmentä vuotta saamatta tai antamatta kyseistä tunnetta joten en tämän enempää osaa ottaa keskusteluun osaa.
Puolison kanssa tutustuttiin, ihastuttiin, rakastuttiin opiskeluaikoina. Aikuisiällä tosin. Toi mukavasti buustia ja vertaistukea opiskeluihin. Ollaan edelleen yhdessä ja perhe on kasvanut.
Olen samaa mieltä että rakastuminen on melkoinen supervoima. Mutta kyllä haluaisin tutustua rakkaaseeni paremmin kuin mitä kahdessa vuodessa ennättää.