Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä muita jotka ovat alkaneet iän myötä vihaamaan kesää?

Vierailija
03.08.2024 |

Olen vasta 27v enkä voi enää sietää kesää. Vi-tuttaa jatkuva lämpö ja auringonpaiste.

Olisi ihanaa jos aina voisi olla 15-20 astetta, pilvistä ja 2-3 sadepäivää viikossa 🤗

Kommentit (140)

Vierailija
1/140 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen oikeastaan aina pitänyt syksystä eniten. Kosteat syyskuiset aamut ne vaan tuoksuvat hyviltä 🥰

Vierailija
2/140 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä! Tai jatkuvaa valoisuutta. Oliskin lämmin päivä ja pimeä viileä yö kuten etelänmaissa. Mutta jatkuvaa valoa ja kuumuutta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/140 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palan heti auringossa ja sitten sama palanut kohta on arka pitkään. Nuorena en palanut mitenkään, pystyin olla ilman aurinkorasvaa ulkona koko päivän. En kyllä erikseen ottanut mitenkään aurinkoa. Kerrostalossa on kesällä jatkuva kuumuus, talvella jatkuva kylmyys. Kumpikin on huono. Minulla on ilmanpuhdistimet ja tuulettimet kesällä päällä jatkuvasti. Edellisinä kesinä sähkölasku nousi 20-30e tuulettimien takia. Kevät ja syksy on parasta aikaa sisätiloissa lämpötilan vuoksi, ei kuumaa eikä kylmää. Lämmitys on kytketty pois päältä. Minut pelasti kesäisin ilmanviilennin, tänä kesänä ei ole ollut vielä niin tukalia helteitä. Edelliskesinä oli tuo ilmanviilennin jatkuvassa käytössä. Laitoin kylmää vettä, jääpaloja ja pakkasesta vaihtelin kylmäkalleja.

Vierailija
4/140 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päinvastoin. Tosin minulla nyt on jo tuplasti enemmän ikää kuin sinulla. Tuntuu kuin elämästä menisi puolet hukkaan, kun on talvi.

Vierailija
5/140 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä maailman kolkka olisi hyvä asua meikäläisille? Islanti?

Vierailija
6/140 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

en vihaa kesää. vihaan ihmisiä.

Vierailija
7/140 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vihaa ketään enkä mitään, mutta ehkä vähän Orpoa.

Vierailija
8/140 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä on aika sateista, mutta kesällä on harvoin yli 20 lämmintä ja talvella on harvoin pakkasta.

Vierailija
9/140 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, päin vastoin. Tunnen nykyään enemmän kasveja ja lintuja, ja niiden vaiheita on kiinnostava seurata. Rakastan myös luonnonvesissä uimista vuosi vuodelta enemmän. N 44

Vierailija
10/140 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla toisinpäin. Muksuna vihasin kesää, koska ei ollut mitään tekemistä, mutta nyt aikuisena 9 viikon kesäloma hyvin toimeentulevana on herkkua.

Vierailija
11/140 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena vihasin, koska kesän piti olla jotenkin siistiä ja täynnä tekemistä. Nyt olen tullut sinuiksi kesän kanssa ja ymmärrän, että jokainen saa viettää sen miten haluaa. Voi istua vaikka sisällä ja odottaa syksyä. 

Vierailija
12/140 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen oikeastaan aina pitänyt syksystä eniten. Kosteat syyskuiset aamut ne vaan tuoksuvat hyviltä 🥰

Voi aamu olla muutenkin kostea kuin vain sään puolesta.

Vierailija
13/140 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viileä ja pilvinen kesä on paras, auringonvalokin on sopivan pehmeää.

Kevät ja syksy myös menettelevät, jopa ne harmaat marraskuun päivät. Ei kiitos hellepäiville ja hiostavalle ilmalle.

Vierailija
14/140 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisinpäin, lapsena tykkäsin talvesta, nuorempana eniten syksystä ja nyt aikuisena tykkään eniten kesästä.

Vierailija
15/140 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep. Meidän kesät menevät nykyään pohjois-Norjassa, 3 kk joka vuosi. Ei ötököitä ja harvakseltaan helteitä. Kotipaikkakunnan kolmenkympin helleputkia en ajatellut kokea enää koskaan. No enpä iskivät tänä vuonna jo toukokuussa, joten pakatessa aivot sulaneena osa kamoista unohtui.

Vierailija
16/140 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omasta tuttavapiiristä käsin arvioiden sanoisin, että ne jotka ovat iän myötä alkaneet "vihaamaan" kesää (ja monessa tapauksessa kaikkiea lämmintä/kuumaa, kuten sauna) ovat samoja ihmisiä joiden rasvaprosentti on myös selvästi kohonnut iän myötä. Kaikki tuntemani pehmeämmäksi muuttuneet eivät ole kesän (pohjimmiltaan ehkä hikoilun?) vastustajia, mutta kaikki sellaiset ovat sieltä pulleammasta päästä.

En arvota heitä ihmisinä kehonkoostumuksensa perusteella, itselläkin on ylipainoa, ja tietysti kesäahdistukseen voi liittyä paljon muutakin kuin lämpö/hikoilu, mutta tällaisen korrelaation olen omasta kuplastani vuosien saatossa havainnut.

Vierailija
17/140 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen tykkäsin kesästä ja siihen oli syynä se, että silloin meillä oli vielä iso omakotitalo. Nykyään asun kerrostalokaksiossa, jonne aurinko paahtaa aamusta pitkälle päivään. Ei auta, vaikka useammat verhot ja sälekaihtimet on.

Vierailija
18/140 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole alkanut vihaamaan kesää, vaan sitä, etten nykyään voi nauttia kesästä kuten ennen. Jos olisi joku kesänviettopaikka, nauttisin kesästä edelleen. Nyt se tahtoo potuttaa, että tulee taas kesä, josta ei pääse kunnolla edes nauttimaan.

Vanhemmiten olen kyllä huomannut, että myös viileämmät säät tuntuvat kivemmilta kuin nuorempana, kuten kaunis kevät tai syyssää, vaikka ei silloin olekaan kovin lämmintä.

Vierailija
19/140 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen kesä on hermoja raastava jokaiselle vähänkin aistikkaalle ihmiselle, mutta siitä pitää silti junttien mielestä tykätä. Kuuma, liikaa valoa, ihmiset levttomia ja sikailee yms. Onneksi suomen talvi on pitkä. Muissa maissa etelämpänä kesä on  ok. Suomessa ei edet asunnot svellu kesän kuumuuteen ym.

Vierailija
20/140 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä kesä tuntui "helpommalle" sään puolesta koska oli vähän viileää sisälle, haasteet olivat muualla. Paitsi hyönteiset riesa joskus, ei kaikki.