Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko joku oikeasti joutunut muuttamaan halvemmalle alueelle hallituksen leikkauksien vuoksi?

Vierailija
03.08.2024 |

Vielä muutama kuukausi sitten oli ihan kamala itku ja poru. Nyt kukaan ei puhu asiasta enää mitään. Onko ne leikkaukset peruttu vai joutuiko monikin oikeasti muuttamaan? 

Arvailenpa että Kela vain uhkaili muttei lopulta laskenut kenenkään tukia. 

Kommentit (65)

Vierailija
61/65 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahdollisesti ensi vuoden alussa joudun muuttamaan. Toistaiseksi tuet ei ole laskeneet, mutta asumistuki voi mennä nollaan, jolloin joudun muuttamaan sukulaisten nurkkiin.  Kyllähän tuo mun työkykyä huomattavasti huonontaa. 

Vierailija
62/65 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep. Jouduin muuttamaan Turussa keskustan liepeiltä Varissuolle. Vuokrassa "säästetty" summa menee täysin bussilippuun. Aiemmin pystyin käymään töissä kävellen, nyt käytettävä bussia. Ja tosiaan "mene töihin" vinkujille tiedoksi, teen kahta työtä; olen laivasiivoojana sekä teen toista osa-aikaista siivoustyötä. Kokoaikatyötä ei ole saatavilla, ja kahdesta työstä saatava palkka on niin pieni, että joudun nostamaan tukia. Olen kantasuomalainen, kun tätäkin varmaan joku miettii. 

Wau varissuolle - osanottoni. Ja vink vink polkupyörän saa torista muutamalla kympillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/65 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä ja lähitaloissa käy nyt jatkuva muuttorumba.

Meillä (pk-seudun omakotialue) ei ole vissiin tälläkään hetkellä ainuttakaan asuntoa myynnissä.

Vierailija
64/65 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Wau varissuolle - osanottoni. Ja vink vink polkupyörän saa torista muutamalla kympillä.

Vink vink. Varissuolla se polkupyörä on sama kuin sinulta juuri varastettiin.

Vierailija
65/65 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minne minä omasta talostani muuttaisin? Ei elämää voi rakentaa tukien varaan. Eikä voi olla niin, että itse maksavat asuu mihin on varaa, ja verorahoilla saisi valita vapaasti parhaan.

Asumistukea on saanut tietyn osan asumisen hinnasta, tietyin ja tiukin kriteerein. Ei siellä ole ennenkään saanut vapaasti valita parasta. Varmaan sen tiedätkin, mutta provoamalla aina jonkun saa uskomaan typeryyksiä ja typeryksiä. Saattaa tulla omakotitalo asujallekin muuttopäivä eteen näinä aikoina, eikä sitä ostajaa sitten löydykään. Jää laskut maksamatta ja talo rapistuu. Siinä kohtaa voi avustukset olla ihan omakohtainen tilanne. Varsinkin, kun kaikilla meillä on rajoitteita kuten, että vanhetaan joka päivä.

No mitä sitten, jos rapistuu? Isot rempat on tehty. EIKÄ ne laskut vaan jotenkin mystisesti jää maksamatta, kun ei ryssi asioitaan. Pääkaupunkiseudulla talo aina menee kaupaksi, ja hinta on hyvä vaikka olisi laskusuhdannekin.

Minua ärsyttävät nämä tyypit jotka elää koko ikänsä tuilla eikä näe siinä edes mitään ongelmaa. Ei ole muiden asia maksaa mitään kantakaupunkiasuntoa jollekin tuilla eläjille, riittää kun saa jonkun katon pään päälle. Aina voi tehdä töitä, jos haluaa luksusta. Minäkin tein kahta työtä kun taloa maksettiin vielä, mutta ei hän se tietenkään köyhälle käy, kun kaikki pitää saada ilmaiseksi.