Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paras tarjous puhelinoperaattorilta

Vierailija
03.08.2024 |

Vaihdoin Elisalta pois yli 15 vuoden jälkeen ja olen saanut muutaman "takaisinpyyntö" tarjouksen Elisalta. Lahjakortti 100€. Samaa liittymänopeutta ja samaa hintaa kuin ennenkin maksoin. Mihin kannattaa tarttua? 

Vaihdoin DNA 5G, sanoivat että on nopeampi kuin Elisalla. Elisalla kuulemma häiriöitä, hitautta. Purkavat vanhoja linjoja...

Kommentit (60)

Vierailija
41/60 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä näillä älyttömillä liittymänopeuksilla tekee kännykässä, ihmettelen vain. Eihän sillä tehdä mitään sen kummempaa tiedonsiirtoa. Somet, selaimet, netflixit sun muut pyörii ihan täydellisesti 10Mt yhteydellä. Mitä hyötyä on olla joku 200Mt? Kodin netti on eri asia, koska se jaetaan useammalle käyttäjälle yhtäaikaisesti. Toki voihan nyt käynnykästäkin jakaa, mutta taitaa olla poikkeustilanteita.

Kaikki alle 100Mb on hitaita. Pystyy käyttämään, mutta täytyy odottaa videoiden latausta. Joskus tulee tarve ladata isoja tiedostoja vaikka päivitys. Siihen menee monta tuntia 10Mb yhteydellä. Jos siirrät kotona isoja tiedostoja vaikka linuxin niin se tuntuu hitaalta siirrolta 1Gb ethernet nopeudella. 10Mb pystyy käyttämään, mutta kaikkea täytyy odottaa.

Vierailija
42/60 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Optimi olisi joku 10-megainen järkihintaan. Mutta eihän sellaista kukaan tarjoa. Joko täysin surkea (< 1Mbps) tai sitten 100+ megainen. 

Ja niistä tarjouksista. Hyvää tarjousta et saa, jos et vaihda liittymää toiselle operaattorille. Kun laitat vaihtoprosessin käyntiin numeronsiirtoineen, niin siitä menee tieto sen hetkiselle operaattorille. Ja silloin ne yleensä aktivoituu ja laittaa ns. winback-tarjouksen tulemaan. Ja ne on aina ihan eri luokkaa kuin "supertarjoukset" jossain ständeillä tai netissä.

Elisa Kellopuhelin 10,99 €/kk 10 M netti, puhelut ja tekstiviestit kuuluu hintaan

https://elisa.fi/kauppa/liittyma-lapselle

DNA Kelloliittymä, muuten samanlainen mutta netti on 5 M ja hinta 9,99 €/kk

https://kauppa.dna.fi/liittymat/puhelinliittymat/dna-kelloliittyma/s/MC…

Toimii puhelimessa ihan normaalisti vaikka mainostetaan kellopuhelin-liittymänä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/60 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla ollut Elisalta nettikäytössä rajaton liittymä hintaan 7,90e/kk ja puhelinkäytössä 15,90e/kk. Yhteishinta oli nyt parin kuukauden päästä nousemassa yli 50 euroon per kuukausi ja mietin jo että millä taktiikalla saisin saisin edes vähän inhimillisemmän hinnan neuvoteltua. Kilpailijoidenkin hinnat ovat nimittäin samaa luokkaa. Mutta täysin pyytämättäpä Elisa ilmoittikin antavansa vielä vuoden verran jatkotarjousta, jossa hinnat nousevat vain muutaman euron per liittymä. En sitten näekään vaivaa vaihtaa toiselle operaattorille vain paluutarjouksen toivossa.

Vasta luin vinkin, että kannattaa mennä liikkeeseen pyytämään tarjous.

Halvemman hinnan saisit kun siirtyisit Elisalta kokonaan pois.

Mistä ihmeestä? Mielellään otan vinkin vastaan, jos halvemmalla saa kaksi liittymää rajattomalla netillä ja toisessa sen lisäksi rajattomat viestit ja puhelut. Olen tutkinut ummet ja lammet ja kaikki kilpailevat liittymät ovat yli 20e/kk. Nyt tosiaan tuli tarjous 14,99e/kk + 18,99e/kk.

Vierailija
44/60 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä näillä älyttömillä liittymänopeuksilla tekee kännykässä, ihmettelen vain. Eihän sillä tehdä mitään sen kummempaa tiedonsiirtoa. Somet, selaimet, netflixit sun muut pyörii ihan täydellisesti 10Mt yhteydellä. Mitä hyötyä on olla joku 200Mt? Kodin netti on eri asia, koska se jaetaan useammalle käyttäjälle yhtäaikaisesti. Toki voihan nyt käynnykästäkin jakaa, mutta taitaa olla poikkeustilanteita.

Kaikki alle 100Mb on hitaita. Pystyy käyttämään, mutta täytyy odottaa videoiden latausta. Joskus tulee tarve ladata isoja tiedostoja vaikka päivitys. Siihen menee monta tuntia 10Mb yhteydellä. Jos siirrät kotona isoja tiedostoja vaikka linuxin niin se tuntuu hitaalta siirrolta 1Gb ethernet nopeudella. 10Mb pystyy käyttämään, mutta kaikkea täytyy odottaa.

Useimmilla on nopea netti erikseen kotona

Vierailija
45/60 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla ollut Elisalta nettikäytössä rajaton liittymä hintaan 7,90e/kk ja puhelinkäytössä 15,90e/kk. Yhteishinta oli nyt parin kuukauden päästä nousemassa yli 50 euroon per kuukausi ja mietin jo että millä taktiikalla saisin saisin edes vähän inhimillisemmän hinnan neuvoteltua. Kilpailijoidenkin hinnat ovat nimittäin samaa luokkaa. Mutta täysin pyytämättäpä Elisa ilmoittikin antavansa vielä vuoden verran jatkotarjousta, jossa hinnat nousevat vain muutaman euron per liittymä. En sitten näekään vaivaa vaihtaa toiselle operaattorille vain paluutarjouksen toivossa.

Mistä ihmeestä? Mielellään otan vinkin vastaan, jos halvemmalla saa kaksi liittym

Siirrät liittymät kilpailijalle ja odotat tarjousta. Katso  Elisan asetuksista että olet sallinut markkinointiviestit.

Vierailija
46/60 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä ihmeestä? Mielellään otan vinkin vastaan, jos halvemmalla saa kaksi liittym

Mieti nyt ensin tarvitsetko todella rajattomia puheluita ja tekstiviestejä. 

Vierailija
47/60 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko varma että 13,90 hinta oli nimenomaan 200 M? Ettei ollut rajaton netti 100 M ja puhelut ja tekstiviestit maksavat erikseen

Aiempi liittymäni oli Saunalahti Tarkka 100M, mutta tosiaan vastaavaa ei enää ollut saatavilla niin tarjosivat 200M liittymää. Ja siis nimenomaan rajattomalla netillä - puhelut ja tekstarit erikseen. Tekstarilla saamani tarjouksen mukaan tuo uusi liittymä olisi ollut Elisa Rajaton 200M.

Itse asiassa tuota 13,90€ hintaa tarjottiin kun soitin itse aspaan ennen 8,90€ hinnan päättymistä. Ihmettelin, miksei ollut tullut jatkotarjousta ja minulle kerrottiin, ettei liittymää ollut enää saatavilla. Tuolloin kieltäydyin, ja viikon päästä sain soiton, jossa tarjottiin samaa hintaa ja lisäksi lahjakorttia.

Vierailija
48/60 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Useimmilla on nopea netti e

Minulla on kotona nopea liittymä 30e/kk ja puhelimessa hitain liittymä 15,99e/kk.

Vierailija
49/60 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: Siirrät liittymät kilpailijalle ja odotat tarjousta. Katso  Elisan asetuksista että olet sallinut markkinointiviestit.

Jos tämänhetkinen hinta on reilusti edullisempi kuin yhdelläkään kilpailijalla, niin idioottinahan minua pidettäisiin? 

Vierailija
50/60 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Optimi olisi joku 10-megainen järkihintaan. Mutta eihän sellaista kukaan tarjoa. Joko täysin surkea (< 1Mbps) tai sitten 100+ megainen. 

Ja niistä tarjouksista. Hyvää tarjousta et saa, jos et vaihda liittymää toiselle operaattorille. Kun laitat vaihtoprosessin käyntiin numeronsiirtoineen, niin siitä menee tieto sen hetkiselle operaattorille. Ja silloin ne yleensä aktivoituu ja laittaa ns. winback-tarjouksen tulemaan. Ja ne on aina ihan eri luokkaa kuin "supertarjoukset" jossain ständeillä tai netissä.

Eipä nämä ap:n saamat winback-tarjoukset hääppösiä olleet, parempia saa ständeiltä ja varmaan netistäkin.

Vierailija
51/60 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti: Siirrät liittymät kilpailijalle ja odotat tarjousta. Katso  Elisan asetuksista että olet sallinut markkinointiviestit.

Jos tämänhetkinen hinta on reilusti edullisempi kuin yhdelläkään kilpailijalla, niin idioottinahan minua pidettäisiin? 

Tarkoitus on saada vielä nykyistä edullisempi hinta.  Se on ihan sama vaikka olisi kalliimpi minne teet siirron. Et saa nykyistä hintaa halvempaa ellet tee siirtoa. Jos jäät nykyiseen hintaan niin se tulee vain nousemaan vuosien varrella.

Vierailija
52/60 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elisa Kellopuhelin 10,99 €/kk 10 M netti, puhelut ja tekstiviestit kuuluu hintaan

https://kauppa.dna.fi/liittymat/puhelinliittymat/dna-kelloliittyma/s/MC…

Nuo ovat siis kelloihin tarkoitettu eikä niitä saa puhelimeen, kelloliittymän pystyy päivittämään puhelinliittymäksi mutta ne liittymät yllättäen sitten maksavat sen mitä puhelinliittymät yleensäkin.

Vierailija
53/60 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä vaihdoin pois Elisalta ja lähettivät mulle tarjouksen, jonka hinta oli kalliimpi kuin se olemassaoleva liittymä :D

Mulla kävi ihan samoin! Sanoin, että 24€ on mun raja, että mikä ois tarjous 17 vuoden asiakkuudesta, niin tarjosivat sitten 29,90€/kk :D lähdin Telialle, kun tarjosi sen mitä halusin.

Vierailija
54/60 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itellä pyörii kotona puhelimesta netti keskimäärin 5-7Mb ja kyllä sillä saa pelattuakin tietokoneella .

Vierailija
55/60 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Dna:aan kierrän kaukaa.

Laskuissa aina virheitä, niin omissa kuin edes menneen äitini. Äitini liittymästä tuli lasku. Liittymä joka oli suljettu monta kuukautta sitten. Äitini oli soittanut kuolleena.

Viimeinen pisara oli, että sain kirjeen joltain lakitoimistolta. Nettiliittymästäni oli kuulemma imuroitu joku elokuva. Hmm. Meillä ei ollut ko ajankohtana kukaan kotona, mutta Dna mukaan oli ollut. Salaukset yms oli kohdallaan, joten naapuri ei ollut voinut käyttää liittymää.

Irtisanoin kaikki DNA liittymät. Siinä vaiheessa myönsivät, että heidän päässä on saattanut tulla virhe, kun olivat luovuttaneet eteenpäin id yms tietoja.

Tuohan oli huijaus eikä liittynyt DNA:n mitenkään.

Vierailija
56/60 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en juokse tarjousten perässä. Olen ollut koko ajan samalla operaattorilla, vain operaattorin nimi on vaihtunut. Nuo luvatut lahjakortit voivat tietenkin jonkun saada vaihtamaan. Se 100 € lahjakortti tulee vain kalleimmalla liittymällä. Nuo DNA:t sun muut liittymät ovat pilipaleja, eivät edes kuulu joka paikassa.

Vierailija
57/60 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://kauppa.dna.fi/lii

Ne saa puhelimeenkin. Minullakin on nyt puhelimessa DNA Kelloliittymä.

Vierailija
58/60 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

UP! Hyviä operaattoritarjouksia?

Vierailija
59/60 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle tyrkyttivät vain 5G-liittymiä (ei ole 5G-puhelinta). Kaikki tarjoukset olivat kalliimpia, kuin nykyinen liittymä (koska 5G).

Totta, liikkeissä tyrkyttävät noita 5G-liittymiä. 

Siksi koska kehitys on muuttunut ja siirrytään 5g aikaan myös puhelimissa. Miksi olette näin vastaan kaikkea? En usko että niitä 4g liittymiä kohtaa enää edes saa ainakaan sen halvemmalla. Teidän mielestänne kaikki mitä tarjotaan on tyrkyttämistä jos ette sellaista halua.

koska mulle tulee huono olo niistä 5g laitteista. Pari vuotta sitten ostin puhelimen ja koitin sitä 5g, mut en pystynyt pitämään sitä. Vein onneks ajoissa pois sen ja osti 4g peruspuhelimen. En sitten tiedä, jos toi hajoo, eikä ole enää 4g puhelimia myynnissä, niin sitten täytyy ostaa karvalakkimalli ja vaan soittaa sillä.

Vierailija
60/60 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä vaihdoin pois Elisalta ja lähettivät mulle tarjouksen, jonka hinta oli kalliimpi kuin se olemassaoleva liittymä :D

Minä vaihdoin Telialta Elisalle ja Telia lähetti mulle tarjouksen, joka oli kalliimpi kuin se aiempi Telian liittymäni.

Meno on jo kuin hölmölässä näiden -mukamas- kilpailutusten kanssa, ihan täyttä sekoilua eikä mitään järkeä tässäkään touhussa.