Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paras tarjous puhelinoperaattorilta

Vierailija
03.08.2024 |

Vaihdoin Elisalta pois yli 15 vuoden jälkeen ja olen saanut muutaman "takaisinpyyntö" tarjouksen Elisalta. Lahjakortti 100€. Samaa liittymänopeutta ja samaa hintaa kuin ennenkin maksoin. Mihin kannattaa tarttua? 

Vaihdoin DNA 5G, sanoivat että on nopeampi kuin Elisalla. Elisalla kuulemma häiriöitä, hitautta. Purkavat vanhoja linjoja...

Kommentit (60)

Vierailija
21/60 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

DNA:lla en saanut ketään kiinni, jos tuli joku ongelma, ellei mene paikanpäälle. En tiedä saako mistään firmasta asiakaspalvelun ongelmatilanteessa, mutta joudun olemaan Elisalla nyt. Maksaa paljon. Lisäksi liikkeessä jonot ja pitkän kaavan mukaan vetivät tiskillä ja osa jäi jaarittelemaan, laitteet hohkaavat auki siellä, paljon laitteita. Kirkas valaistus.

Vierailija
22/60 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle tyrkyttivät vain 5G-liittymiä (ei ole 5G-puhelinta). Kaikki tarjoukset olivat kalliimpia, kuin nykyinen liittymä (koska 5G).

Totta, liikkeissä tyrkyttävät noita 5G-liittymiä. 

Siksi koska kehitys on muuttunut ja siirrytään 5g aikaan myös puhelimissa. Miksi olette näin vastaan kaikkea? En usko että niitä 4g liittymiä kohtaa enää edes saa ainakaan sen halvemmalla. Teidän mielestänne kaikki mitä tarjotaan on tyrkyttämistä jos ette sellaista halua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/60 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Häiriöiden ja hitauden vuoksi vaihdoin itse toiseen suuntaan, siis Elisaan.

Elisa on hyvä mutta ihmettelen miten jotkut saavat niin hyviä tarjouksia. En ole itse saanut puhelimitse enkä liikkeessä. En osaa vaatia, kysyä osaan kuitenkin.

Vierailija
24/60 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä näillä älyttömillä liittymänopeuksilla tekee kännykässä, ihmettelen vain. Eihän sillä tehdä mitään sen kummempaa tiedonsiirtoa. Somet, selaimet, netflixit sun muut pyörii ihan täydellisesti 10Mt yhteydellä. Mitä hyötyä on olla joku 200Mt? Kodin netti on eri asia, koska se jaetaan useammalle käyttäjälle yhtäaikaisesti. Toki voihan nyt käynnykästäkin jakaa, mutta taitaa olla poikkeustilanteita.

Elisalta ei enää saanut 100M liittymää vaan tarjosivat tuota 200M liittymää vanhan tilalle.

Vierailija
25/60 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

DNA:lla en saanut ketään kiinni, jos tuli joku ongelma, ellei mene paikanpäälle. En tiedä saako mistään firmasta asiakaspalvelun ongelmatilanteessa, mutta joudun olemaan Elisalla nyt. Maksaa paljon. Lisäksi liikkeessä jonot ja pitkän kaavan mukaan vetivät tiskillä ja osa jäi jaarittelemaan, laitteet hohkaavat auki siellä, paljon laitteita. Kirkas valaistus.

Kokemukseni mukaisesti Elisa on turvallinen kaikin puolin. Asiakkaita varmasti riittää. DNA:sta ei ole kokemuksia, joidenkin olen kuullut tykkäävän mutta en ole kokenut hyvää oloa sen suhteen. Teliasta ei ole hyviä kokemuksia.

Vierailija
26/60 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olisin halunnut vaihtaa liittymäni Elisaan, koska mielikuvani siitä on parempi kuin muista operaattoreista. Valitettavasti en saanut heiltä sitten kilpailukykyistä tarjousta, joka vähän ottaa päähän, kun jälkeenpäin olen kuullut, että muut ovat saaneet heiltä parempia tarjouksia kuin se, mitä vanha operaattorini tarjosi ja jonka hyväksyin! Eikö kannattaisi hankkia uusia asiakkaita antamalla heillekin hyviä tarjouksia?

Vierailija
27/60 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokemukseni mukaisesti Elisa on turvallinen kaikin puolin. Asiakkaita varmasti riittää. DNA:sta ei ole kokemuksia, joidenkin olen kuullut tykkäävän mutta en ole kokenut hyvää oloa sen suhteen. Teliasta ei ole hyviä kokemuksia.

Elisa on "turvallinen"? Mitä tuo tarkoittaa? Telia tai dna ei ole?? Voiko muiden kanssa joutua onnettomuuteen?

Vierailija
28/60 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elisa on hyvä mutta ihmettelen miten jotkut saavat niin hyviä tarjouksia. En ole itse saanut puhelimitse enkä liikkeessä. En osaa vaatia, kysyä osaan kuitenkin.

Voisiko sillä olla merkitystä, mihin operaattoriin olet vaihtamassa? Aikanaan, kun Moi oli uusi toimija ja maksoi vielä sen vajaat 5 vai 6 euroa kuussa, sain Elisalta tarjouksen palata heidän asiakkaakseen 2,90€ rajattomalla 100M datalla, lisäksi tarjoukseen taisi kuulua 50€ lahjakortti.

Vierailija
29/60 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Optimi olisi joku 10-megainen järkihintaan. Mutta eihän sellaista kukaan tarjoa. Joko täysin surkea (< 1Mbps) tai sitten 100+ megainen. 

Ja niistä tarjouksista. Hyvää tarjousta et saa, jos et vaihda liittymää toiselle operaattorille. Kun laitat vaihtoprosessin käyntiin numeronsiirtoineen, niin siitä menee tieto sen hetkiselle operaattorille. Ja silloin ne yleensä aktivoituu ja laittaa ns. winback-tarjouksen tulemaan. Ja ne on aina ihan eri luokkaa kuin "supertarjoukset" jossain ständeillä tai netissä.

Veloitetaanko tuossa tapauksessa numeronsiirrosta?

Vierailija
30/60 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin vaihdoin juuri Elisalta pois, eikä tullut mitään tarjousta. :0)

Vierailija
31/60 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Optimi olisi joku 10-megainen järkihintaan. Mutta eihän sellaista kukaan tarjoa. Joko täysin surkea (< 1Mbps) tai sitten 100+ megainen. 

Ja niistä tarjouksista. Hyvää tarjousta et saa, jos et vaihda liittymää toiselle operaattorille. Kun laitat vaihtoprosessin käyntiin numeronsiirtoineen, niin siitä menee tieto sen hetkiselle operaattorille. Ja silloin ne yleensä aktivoituu ja laittaa ns. winback-tarjouksen tulemaan. Ja ne on aina ihan eri luokkaa kuin "supertarjoukset" jossain ständeillä tai netissä.

Veloitetaanko tuossa tapauksessa numeronsiirrosta?

Ei. Jos (ja kun) vanha operaattori sen winbackin laittaa tulemaan (soitto/tekstiviesti), niin sen kun hyväksyy, niin ne hoitaa kaiken byrokratian taas kohdilleen. Jos hyvinkäy, niin se uusi operaattori heittää vielä vastatarjouksen ja silloin tunnet ittes oikein tärkeeksi ja kilpailluksi asiakkaaksi. Kannattaa siis aina edullisen sopimuksen loppuessa tuota harrastaa, jos ei muuten hyvää tarjousta tule.

Moi oli ainakin ennen hyvä firma tuohon "kalasteluun". Niillä kun oli halpa hinta, niin omankin operaattorin piti tarjota jotain vastaavaa. Nykyään sekin (Moi) taitaa jo maksaa enemmän.

Vierailija
32/60 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle tyrkyttivät vain 5G-liittymiä (ei ole 5G-puhelinta). Kaikki tarjoukset olivat kalliimpia, kuin nykyinen liittymä (koska 5G).

Totta, liikkeissä tyrkyttävät noita 5G-liittymiä. 

Siksi koska kehitys on muuttunut ja siirrytään 5g aikaan myös puhelimissa. Miksi olette näin vastaan kaikkea? En usko että niitä 4g liittymiä kohtaa enää edes saa ainakaan sen halvemmalla. Teidän mielestänne kaikki mitä tarjotaan on tyrkyttämistä jos ette sellaista halua.

Aina ennen, kun ollaan siirrytty uuteen, se ei ole aluksi toiminut kunnolla. Hintaa tietenkin nostetaan. Miksi maksaa sellaisesta mitä ei tarvitse tai mitä ei edes pysty hyödyntämään?

Vierailija
33/60 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdoin elisalta pois vuosia sitten niin heti tuli tarjouksia ja viestejä kuinka ikävää, että lähdin pois. Elisa nosti joka vuosi kuukausi maksua. Ei ole ikävä elisaa. Tässä asunnossa on vain elisan kiinteistökuitu. Käytän 4g modeemia telian ja dna simmillä vuorotellen.

Vierailija
34/60 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minäkään ole saanut hyviä tarjouksia. Ovatkohan he vaihtaneet koko perheen liittymät vai miten noita kunnon tarjouksia saa (operaattorin vaihto ei toiminut)?

Vierailija
35/60 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alv nousee niin liittymän hinnat nousee. Ainakin nyt on joku tekosyy nostaa kaikkien hintaa.

Vierailija
36/60 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elisa on "turvallinen"? Mitä tuo tarkoittaa? Telia tai dna ei ole?? Voiko muiden kanssa joutua onnettomuuteen?

Telian kanssa voi mennä luottotiedot, jos huonosti käy (eivät meinanneet suostua perumaan virheellistä laskua).

Vierailija
37/60 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä vaihdoin pois Elisalta ja lähettivät mulle tarjouksen, jonka hinta oli kalliimpi kuin se olemassaoleva liittymä :D

Mullekin tuli ensin kalliimpi tarjous, mutta eilen saapui sitten samaa hintatasoa ja tuo 100€ lahjakortin tarjous. Kannattaako odottaa vielä? Liittymä vaihtuu tiistaina DNA 5G.

Minulla päättyi Elisalla 100M 8,90€ hinta ja vaihdoin toiselle operaattorille. Alkuun Elisalta soitettiin ja tarjottiin 80€ lahjakorttia sekä 200M 13,90€ liittymää, josta kieltäydyin. Päivää ennen liittymän siirtymistä toiselle operaattorille tuota samaa liittymää tarjottiin tekstiviestillä hintaan 16,99€. 

Eli minun kohdallani tarjous huononi jostain syystä. Toisaalta reilu pari vuotta sitten meni useampi kuukausi operaattorin vaihdosta, kun Elisa lähestyi tuolla 8,90€ tarjouksella. Se tuli oi

Oletko varma että 13,90 hinta oli nimenomaan 200 M? Ettei ollut rajaton netti 100 M ja puhelut ja tekstiviestit maksavat erikseen

Vierailija
38/60 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ollut Elisalta nettikäytössä rajaton liittymä hintaan 7,90e/kk ja puhelinkäytössä 15,90e/kk. Yhteishinta oli nyt parin kuukauden päästä nousemassa yli 50 euroon per kuukausi ja mietin jo että millä taktiikalla saisin saisin edes vähän inhimillisemmän hinnan neuvoteltua. Kilpailijoidenkin hinnat ovat nimittäin samaa luokkaa. Mutta täysin pyytämättäpä Elisa ilmoittikin antavansa vielä vuoden verran jatkotarjousta, jossa hinnat nousevat vain muutaman euron per liittymä. En sitten näekään vaivaa vaihtaa toiselle operaattorille vain paluutarjouksen toivossa.

Vasta luin vinkin, että kannattaa mennä liikkeeseen pyytämään tarjous.

Halvemman hinnan saisit kun siirtyisit Elisalta kokonaan pois.

Vierailija
39/60 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elisa Kellopuhelin 10,99 €/kk 10 M netti, puhelut ja tekstiviestit kuuluu hintaan

https://elisa.fi/kauppa/liittyma-lapselle

DNA Kelloliittymä, muuten samanlainen mutta netti on 5 M ja hinta 9,99 €/kk

https://kauppa.dna.fi/liittymat/puhelinliittymat/dna-kelloliittyma/s/MC…

Vierailija
40/60 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elisa Kellopuhelin 10,99 €/kk 10 M netti, puhelut ja tekstiviestit kuuluu hintaan

https://elisa.fi/kauppa/liittyma-lapselle

DNA Kelloliittymä, muuten samanlainen mutta netti on 5 M ja hinta 9,99 €/kk

https://kauppa.dna.fi/liittymat/puhelinliittymat/dna-kelloliittyma/s/MC…

Kiitos näistä! Pitääkin perehtyä, onko noissa mitään ihmeellisyyksiä. Tuollainen olisi puhelimeen juuri passeli.