Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Terveyskeskuksessa huolestuttiin, kun en muitanut omaa henk. Tunnusta. Jouduin muistitestiin, olen 62 vuoias.

Vierailija
03.08.2024 |

Läpäisin testin eilen täydellisesti, ei dementtia, kerroin vasta testin jälkeen, että en ole ikinä muistanut sitä ulkoa. En ole vaivaantunut opettelemaan. Muita?

Kommentit (73)

Vierailija
61/73 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä? Että

Vierailija
62/73 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joudun käymään syöpähoidon takia verikokeissa kahden viikon välein, ja joka kerta ne kysyvät labrassa henkilötunnusta jo ovella, ensin tarkistavaat sen Kela-kortista ja sitten kysyvät sen vielä näyttöönoton jälkeen. Varmaan sielläkin heräisi epäilys jos alkaisin takellella.

Mitähän asioita ap sitten muistaa jos ei omaa henkilötunnustaan?

Ikävä kokemus. Vaan moniko tarvitsee normaalisti kahden viikon välein henkilötunnustaan? Epäilen että kahden vuoden välein on lähempänä oikeaa.

No, etpä ilmeisesti ole ainakaan terveydenhuollossa töissä, tai ollut sairaalassa. Niissä piireissä kysytään henkilötunnusta ja nimeä joskus useammankin kerran, jopa saman tunnin aikana. 

Joten? Onko se normaalia, että terveydenhuollossa tai sairaalassa käydään usein? Ja vielä saman tunnin aikana? Eiköhän suurin osa ihmisistä ole suht koht terveitä jotka harvemmin käyvät sairaalassa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/73 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse muistan ulkoa Piim desimaaleista seuraavat, 3,14151926535897932384624

Ja heti viides desimaali on eksynyt.

Vierailija
64/73 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joudun käymään syöpähoidon takia verikokeissa kahden viikon välein, ja joka kerta ne kysyvät labrassa henkilötunnusta jo ovella, ensin tarkistavaat sen Kela-kortista ja sitten kysyvät sen vielä näyttöönoton jälkeen. Varmaan sielläkin heräisi epäilys jos alkaisin takellella.

Mitähän asioita ap sitten muistaa jos ei omaa henkilötunnustaan?

Ikävä kokemus. Vaan moniko tarvitsee normaalisti kahden viikon välein henkilötunnustaan? Epäilen että kahden vuoden välein on lähempänä oikeaa.

No, etpä ilmeisesti ole ainakaan terveydenhuollossa töissä, tai ollut sairaalassa. Niissä piireissä kysytään henkilötunnusta ja nimeä joskus useammankin kerran, jopa saman tunnin aikana. 

Joten?

on se normaalia: kun menen ilmoittautumaan vastaanotolle, minulta kysytään joko kelakorttia tai hetua. Yleensä sanon hetun ääneen. Kun menen lääkärin vastaanotolle, hän yleensä kysyy hetua. Siis siitäkin huolimatta, että olen jo ilmoittautunut ja lääkäri on pyytänyt minut sisään nimeltä.

Kun menen labraan, annan kela-kortin labratyöntekijälle ja hän sitten vielä pyytää kertomaan joko henkilötunnuksen tai sitten loppuosan.

Kun kävin sairaalassa toimenpiteessä, niin ensin ilmouttauduin itse automaatilla, se tulosti rannekkeen, laitoin sen ranteeseen ja kun minut pyydettiin sisään, niin piti kertoa hetu. ja sitten varmistettiin vielä mihin toimenpiteeseen tulin.

kaikki nuo turvallisuustekijöitä.

Vierailija
65/73 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle tulee välillä totaalinen blackout enkä muista mitään, en välttämättä edes sitä että mikä vuodenaika on menossa. Ikää 43.

Itsekin oon vuodenajasta lähes jatkuvasti sekaisin 😄.

N38

Vierailija
66/73 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun nyt luin näitä kommentteja, mietin, milloin olisin viimeksi tarvinnut sosiaaliturvatunnusta. 10 vuotta ulkomailla, en tarvinnut koskaan, nyt 5 vuotta Suomessa, ei mitään tarvetta ainakaan muistaa. 

En muuten tiedä sitä katsomatta.

Vierailija
67/73 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole hajuakaan, mikä se on. Passissa ja ajokortissa se on, mutta en ole tarvinnut sitä koskaan. Viimeksi kävin lääkärissä 16-vuotiaana, kun käsi vääntyi. Nyt olen 38v.

Vierailija
68/73 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole hajuakaan, mikä se on. Passissa ja ajokortissa se on, mutta en ole tarvinnut sitä koskaan. Viimeksi kävin lääkärissä 16-vuotiaana, kun käsi vääntyi. Nyt olen 38v.

Ei ole hajuakaan siitä milloin olet syntynyt?! 

Ja tuollaisella vielä ajokorttikin....

Vierailija
69/73 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkö ap edes toista nimeään vai katsooko senkin henkilökortista?

Vierailija
70/73 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittaa mitä ap tekisi minun sijassani; minulla on kolme hetua ja kaikkia käytän. Yhtä eniten, mutta myös kahta muuta tarvitsen kun kirjaudun sisään esim eri maitten  nettisivuille  esim. veroasioissa.

On siis Suomesta saatu, sekä kahdesta maasta joista toisessa asunut 23 vuotta ja nykyisessä 7 vuotta.  Että näinkin voi olla.  Passissa on Suomalainen koska en ole vaihtanut kansalaisuutta. 

Vierailija
71/73 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta on todella outoa jos aikuinen ei tiedä omaa sotuaan. Käytkö ihan täydellä pakalla muutenkaan?

Sosiaaliturvatunnusta ei ole käytetty vuoden 1971 jälkeen.

Vierailija
72/73 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle tulee välillä totaalinen blackout enkä muista mitään, en välttämättä edes sitä että mikä vuodenaika on menossa. Ikää 43.

B12- ja D-vitamiininpuutos aiheuttavat muistiongelmia.

Vierailija
73/73 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole hajuakaan siitä milloin olet syntynyt?! 

Ja tuollaisella vielä ajokorttikin....

Tämä liittyy hetun loppuosan muistamiseen miten?