Kuinka monta kertaa viikossa lapsesi syö eineksiä?
Kiireisen arjen yleistyessä jopa työttömillä kuin yksinhuoltaja äideilläkin ovat einesruokien myynti lisääntynyt huomattavasti. Miten teidän kiireisessä arjessanne? Onko niin kiireistä, että lapsen aamiaiseksi on oltava valmiiksi pakattuja kolmioleipiä valion kaakaojuoman kera vai ehditkö laittamaan peräti pikapuurojauhepussista puuroa?
Kommentit (27)
Aina kun on isin vuoro laittaa ruokaa.
En tiedä, ehkä joskus. Osaavat laittaa kotiruokaakin, ikää 50 molemmin puolin.
Teen yleensä aina kaiken aasta ööhön itse.
Ehkä kerran/1,5kk ostan jotain nakkeja, lihapullia tms. Koskaan en tosin mitään kokonaisia lämpimiä ruokia/roiskeläppiä yms. Matkalle voisin toki ostaa, mutta tykkään pakata itse tehdyt eväät :)
Voiko Eine niminen nainen järkyttyä, kun käytetään sanaa eines.
Vierailija kirjoitti:
Kerran, pari viikossa
Sama meillä.
Mun 11 ja 13 vuotiaat osaa syödä aamupalan itekseen, leipää, hedelmiä tai jogurttia yleensä. Joskus esim vispipuuroa kun sitä on tehty.
Eineksiä meillä ei syödä välttämättä ees joka kuukaus. Lapset on tosin mulla joka toinen vk ja isällään joka toinen ja isänsä luona syövät eineksiä toisinaan.
Vierailija kirjoitti:
Voiko Eine niminen nainen järkyttyä, kun käytetään sanaa eines.
Kyllä. Se on jopa suotavaa.
Nyt kesällä joka päivä. Teen aina lounaan valmiiksi ja aamupala tekee itse mutta koska olen kotona vasta puoli viisi hän tykkää syödä kanataco- salaattia, kasvis- ja pinaattikeittoja (pakaste) tai karjanpiirakoita.
Pakko pitää jääkaapissa aina jotain ns helppoa ja nopeeta ruokaa.
En tiedä, kun minun silmäterä on asunut nyt vuoden omillaan ja ostaa eineksensä ja muut ruuat itse.
Vierailija kirjoitti:
0. Ehkä 1-2 kuukaudessa syödään.
Tuohan on hengenvaarallista, kyllä ihminen tarvitsee ruokaa elääkseen ja lapset myös kasvaakseen.
Päivittäin. Terve kilpaurheilija.
Joka päivä. Hyvin kerettäis tehdä kaikki itse, muttei viitsitä. Meillä käy myös siivooja. Lapset ovat terveitä kuin pukit, ja menestyneet mm. urheilussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
0. Ehkä 1-2 kuukaudessa syödään.
Tuohan on hengenvaarallista, kyllä ihminen tarvitsee ruokaa elääkseen ja lapset myös kasvaakseen.
Oletpa hauska. Kysymys koski eineksiä.
Raviolit vatn ainoa tuote einesosastolta mitä harvakseltaan ostamme ja pelmenit pakasteena. Muutoin teemme ruoan itse.
Vierailija kirjoitti:
Raviolit vatn ainoa tuote einesosastolta mitä harvakseltaan ostamme ja pelmenit pakasteena. Muutoin teemme ruoan itse.
Meillä myös raviolit ja pelmenit, lisäksi nakit tai siskonmakkarat keittoon.
Työpäivinä itsetehty voileipä aamulla lapselle. Ja päivällinen osittain einestä. Työaika 7-16 toisella paikkakunnalla. Ei ole autoa. Olin yh 24/7.
Meillä lähinnä aamulla ja illalla koska siinä välissä hän syö koulussa hyvän ja ravitsevan kouluruuan jonka ammattikokit ovat valmistaneet. Viikonloppuisin tilaamme välillä voltin kautta hyvää ruokaa kuten pitsaa.