Mitä mieltä, olenko liian kontrolloiva?
Minulla on viikko-viikkovanhemmuus ex-puolison kanssa. Kuulen usein jälkeenpäin, että lapsi on viettänyt viikonlopun tai muutamia päiviä toisen vanhemman viikosta isovanhemmillaan. Esimerkiksi ex saattaa ilmoittaa, että he tuovat lapsen minun luo, ja kun kysyn miksi, niin se johtuu siitä, että lapsi on ollut siellä yökylässä. Kun totean, että näistä pitäisi ilmoittaa etukäteen, niin ex sanoo, että olen liian kontrolloiva. Miten on? Minua ahdistaa aina kun tajuan, etten ole taaskaan yhtään tiennyt, missä lapsi on ja kenen kanssa ja vastuulla.
Kommentit (107)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minustakin on hyvä, että lapsi viettää aikaa isovanhempien kanssa, mutta minusta olisi mukava tietää, että näin on, silloin kun näin on.
Lapsella on oma arki toisen huoltajan kanssa
Oikeastaan ei ole, jos lapsi onkin vain isovanhemmillaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minustakin on hyvä, että lapsi viettää aikaa isovanhempien kanssa, mutta minusta olisi mukava tietää, että näin on, silloin kun näin on.
Lapsella on oma arki toisen huoltajan kanssa
Oikeastaan ei ole, jos lapsi onkin vain isovanhemmillaan.
Vain?!
Eiköhän ne isovanhemmat ilmoita kummallekin vanhemmalle, jos lapsi joutuisi päivystykseen heillä ollessaan. Kuulostaa, että ap on kade eksän saamasta vapaa-ajasta, kun lapsi on mummolassa. Jos koko isän puolen suku on tyytyväinen heidän sopimistaan järjestelyistä, voit olla huoletta. Kuulostaa, ettei ap:lla ole riittävästi omaa puuhasteltavaa vapaaviikoillaan.
Ap:n ex hoidattaa lapsensa omilla vanhemmillaan, haluaa viikko-viikko- sopimuksen vain välttyäkseen elareilta ja lisäksi vielä kontrolloi ap:ta, jotta saisi itselleen mahdollisimman paljon rahallista hyötyä. Ja ap on huolissaan omasta pienestä 3-vuotiaastaan, mikä helvetti soikoon on täysin luonnollista!
Nyt ap, ota yhteys lastenvalvojaan ja äkkiä! Sinuna hakisin yksinhuoltajuutta, mutta jos et siihen halua lähteä, niin ainakin järjestät niin että et maksa killinkiäkään eksällesi. Että kun sapettaa ap:n puolesta!
Käännä asia niin, että luovut lapsilisästä ja siirrät ne eksällesi, sitten alat laskea eksän lapsettomia päiviä hänen vuorollaan ja vaadit häntä maksamaan sulle elareita.
Mistä oletus ap. olevan äiti ja exä isä?