Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

HUHTIMASUJEN vko 6

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
07.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli jos vielä mahtuumukaan?

LA on 20.4. ja Etelä-Pohjanmaalla asustellaan.

Ennestään on kohta 4 v poika, joka on viihdyttänyt minua sairaslomaillessani jo kuudetta viikkoa. Saikulle jäin tammikuun alussa selkävaivojen ja supistusten takia. Huomenna taas lääkäri, jolloin katsotaan sairasloman jatkoa.

Pirteää pakkaspäivää toivotellen

amulet rv 29+5

Vierailija
22/46 |
07.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

täältä pakkaspäivän keskeltä. Nyt olisikin hyvä siivouspäivä, mutta supistusten vuoksi taidan vain ottaa iisisti. Huomenna on onneksi lääkäri, joka tarkistaa kohdunkaulan tilanteen. Onko teillä muilla supistukset aiheuttaneet mitään muutoksia?

Synnytyksestä; meillä esikoinen syntyi huhtikuussa 2004 ja alkoi käynnistyksellä. Kaikki meni tosi hyvin siihen asti, kun piti ponnistaa. Ponnistinkin sitten 2 tuntia, kun tyttö oli avotarjonnassa eli tuli huonossa asennossa ulos. Lopussa tarvittiin imukuppia ja kun halusin osastolla jälkikäteen vielä lääkärin kertomaan, että mikä tässä nyt oli mennyt vikaan, niin lääkäri sanoi että tuossa asennossa tuleva lapsi vastasi reilun 5kg lapsen synnytystä eikä välttämättä olisi onnistunut alakautta lainkaan. Eli oli onnellinen kuitenkin kun ei tarvinnut enää sektioon mennä, vaikka repeämisen paraneminen kestikin yllättävän kauan. Menetin myös aika paljon verta, mutta sain veritankkauksen sitten osastolla. Ei jäänyt kuitenkaan mitään kammoa ja ajattelinpa jo sairaalassa ollessa, että saattaa olla että tänne vielä palataan :) Paljon mielestäni auttoi se, että vaadin ja sain käydä osastolla vielä synnytyksen kertaalleen läpi, kun jäin miettimään sitä ponnistusvaiheen pitkittymistä.

Raskaaksi tulo on meillä ollut aina aika mielenkiintoista. Esikoista yritettiin 1,5 vuotta ja sain yhden keskenmenonkin, joka jouduttiin kaavinnalla poistamaan. Sen jälkeen ei tullut enää kuukautisia eli tulin saman tien raskaaksi uudestaan. Ja tämä toinen sai alkunsa heti kun poistin kierukan. Mielenkiintoiseksi tämä tulokas teki tuon alun, kun tein yhden negatiivisen raskaustestin ja minulle tuli kuukautisetkin välissä, vaikka masunasukki oli jo hypännyt kyytiin! Eli meidän lapset ovat kyllä saaneet alkunsa silloin kun sitä on vähiten osannut odottaa.

Ulkona paistaa ihanasti aurinko vaikka pakkasta onkin melkein -30 astetta! Taidanpa keitellä kahvit ja laittaa lihasoppaa alulle.

Aurinkoista päivää toivotellen,

LEnni + Tiitiäinen rv 31

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
07.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskiviikkoa kaikille huhtikuisille : ) Ulkona on kylmä kuin mikä. Hrrr.

Olin aamulla neuvolassa ja oli verenpaineet koholla. Niitä nyt seuraillaan. Onneksi pissa oli puhdas eikä turvotuksia. Poika on onneksi kääntynyt pää alaspäin ja kovasti siellä touhuili ja liikuskeli. TH joutui anturin kanssa pysymään perässä : ) Sain myös sairaalan esitietolomakkeen ja kehoituksen varata tutustumisaika synnärille. Se tutustuminen jännittää ja odotan sitä kovasti. Sf-mitta oli 27 ja ihan meni keskikäyrälle.

Suunnittelin lähteväni tänään ostamaan pidikettö uudinverholle ja käymään kaupassa ruokaostoksilla, mutta katsotaan jos maltan tuonne ulos uskaltautua : ) Se on aina oma oopperansa, kun tuolla kylmässä ajaa autoa autotalliin ja takaisin. Kaukosäädin kun on miehen avainnipussa ja itse saan sitten hyppiä sisäkautta autotalliin avamaamaan ovea napista ja vekslata muutenkin edestakaisin.

Onko teillä nimiehdotuksia mietittynä? Itse olen pojalle kovasti nimeä miettinyt, mutta tuntuu ettei mikään nimi nyt kelpaa. Pidän kyllä kovasti Anton-nimestä, jospa se sitten annettaisiin.

Mutta, hauskaa kirpeää pakkaspäivää : )

T:Magdalena ja poika rv. 31

Vierailija
24/46 |
07.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli viikolla 26 kohdunsuu alkanu pehmeämään,kun oli noita supistuksia.Käski vaan lääkäri ottaa rauhallisemmin=)

Oon työtön ja teen keikkoja silloin tällöin,mutta nyt ollu suurimman osan kotona ja lepäille.Olin kakkoseltakin viikolla 35 täysin auki paikat,mutta laskettuun päivään asti meni kuitenkin.En oo enää huolissani kohdunsuusta,kun viikkojakin kasassa kiva määrä.Hyvä vaan,että pehmentyis etukäteen ja ois nopeempi synnytys=)

Kattelin itteeni just peilista ja on tuo masukumpu kyllä jo melkoinen..

Mieli menee jo ajassa,kun vaavi syntyny.Eli haaveilen mitä kaikkea teen kun saan tämän pallon pois tieltä.Ainakin laihutuskuuri alkaa heti=)

Olo on aika ok ollu,ei närästystä eikä liitoskipuja,eikä oo nyt supistanukkaan.Ainut on ,että väsyttää,kun saan yöllä niitä valvomiskohtauksia eli uni ei tule..

Ykkösen synnytys kesti 18,5h ja kakkosen 5h,normaaleja alatiesynnytyksiä olleet..ponnistusvaihe on mun mielestä kamalin,sattunu aivan mielettömästi,ja välillä mietin,että miten hell...oon taas siihen rääkkiin menossa=)

Huiskutin 31+1

Vierailija
25/46 |
07.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli tänään oli vihdoinkin ensimmäinen neuvolalääkäri. Pissa oli puhdas, hemoglobiini ja verenpaine hyvät, painoa oli tullut 700g / 3 vkossa. Kohdunsuu oli kiinni ja paikat kuten pitääkin, eli kaikki hyvin :) AInoa miinus on se neuvolalääkäri, en pidä hänestä yhtään!! Ei saa mitään kontaktia, ja kun koitin jotain kysellä niin vastaukset oli kyllä niin ympäripyöreitä että huh huh! Onneksi 6 vkon päästä on synnytystapa-arvio, ja siellä pääsen juttelemaan kivojen kätilöiden kanssa kaikesta mikä on epäselvää ja mikä on jäänyt esikoisen synnytyksestä mieltä kaivertamaan.

Onko joku muuten ollut synnytystapa-arviossa nyt tai aiemmin? Mitäs siellä sitten tapahtuukaan?

Kurjaa kun viime viikko oltiin sisällä kipeinä ja nyt ollaan sisällä kun ulkona -25 pakkasta, blaah..

Jep jep, vointeja kaikille mammoille tasapuolisesti :)

Sanna ja " altti" 29+6

Vierailija
26/46 |
07.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla on ollut jo kaksi lääkärikäyntiä ja olen nyt rv 31. Ylimääräinen on tosiaan nyt huomenna mutta ainakin yksi " oikea" pitäisi olla vielä tuossa 36 vkon tuntumassa. Eli kolme käyntiä yhteensä, jos ei ole mitään tarvetta lisäkäynneille. Aika erilaiset käytännöt taitaa olla paikkakunnassa riippuen. Minä asun Tampereella.

T:LEnni + Tiitiäinen rv 31

Vierailija
27/46 |
07.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole täällä säännöllisesti kirjoitellut, lueskellut kylläkin pinoja. Nyt ajattelin kirjoittaa itsekin. La on 4.4. eli tänään on 32 raskausviikkoa täynnä. Enää 3 viikkoa töitä ennen äitiysloman alkua!

Meillä kyseessä on eka lapsi, joten ei ole kokemusta aikaisemmista synnytyksistä. Olen menossa keisarinleikkaukseen perussairauteni vuoksi, joten eniten jännittää se leikkauksen jälkeinen aika kaikkineen. Toivottavasti tulisi mukavat hoitajat osastolle.

Kävimme ostamassa viime viikonloppuna vaunut ja turvakaukalon, vuode ja hoitopöytäkin jo aika pitkälle katsottuina. Alesta höyrähdin ostamaan jo paljon vauvanvaatteita ja äitiysavustuspakkauskin on tullut, joten eiköhän näillä tarvikkeilla aleta kohta pärjäillä.

Meille on tulossa poikavauva ja nimikin valmiina, joten kutsumme vauvaa ihan tulevalla nimellä. Olemme varmaan jotenkin niin mielikuvituksettomia, että emme keksineet mitään tekonimeä ;)

Tulin raskaaksi pillereiden jälkeen toisesta kierrosta, joten eipä kauaa ehditty odotella. Paljon puhutaan aina siitä miten yli kolmekymppisillä voi vauvan yritys kestää, mutta meillä ja monilla muillakin lähipiirissä on tärpännyt tosi nopeasti.

Olikohan tässä vielä muuta galluppia. Ai niin, lääkärissä käydään täällä pääkaupunkiseudulla kai kaksi kertaa, mutta itse käyn omalla lääkärilläni, joten en ihan tiedä noita viikkoja.

Olen päässyt vähällä rasksausvaivojen kanssa. Rankin vaihe oli joulun tienoilla noin kuukausi, jolloin mulla oli niin pahat ylävatsakivut - ilmeisesti lihasrevähtymä - että jouduin olemaan viikon sairaslomallakin. Nyt kivut hävinneet lähes kokonaan ja ainoina vaivoina on valkovuoto, valvominen toisinaan keskellä yötä sekä eilisestä alkaen hieman kipeähkö vauvan liikkuminen. Muuten olen ollut todella hyvävointinen jopa siinä määrin, että olen ihmetellyt, että näin helppoako tämä raskaana olo on! No, vielähän tässä on kuitenkin monta viikkoa jäljellä ja maha kasvaa.... Eikös ne viimeiset viikot ole yleensä rankimmat.

Hauskaa talvisen viikon jatkoa huhtimasuille!

LiinaMeri 32 rv

Vierailija
28/46 |
07.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä täällä pääkaupunkiseudulla -18 astetta ja tuntuu ihan järjettömän kylmältä kun tulee pienikin tuulenvire, johtuukohan siitä ettei ole tottunut taas tähän oikeeseen talveen vai onkohan meren läheisyydellä jotain tekemistä asian kanssa. Miten te olette vielä hengissä siellä -30 asteessa??? Koiraa on pakko ulkoiluttaa, joten poikakin (3 v.) täytyy pakata mukaan ja itsensä vuoraaminen on hankalampaa koko ajan. Masu jäätyy jos ei ole villahousuja jne. takki kun on niin epäkäytännöllinen eli suora eikä sitä saa kursittua kiinni alhaalta. Ei vaan millään viitsis ostaa enää uuttakaan kun se jää sitten kuitenkin ensitalvena käyttämättä liian suurena ja kun nämä etelän talvet on mitä sattuu...

Muutenkin toi vaatetusasia on mietityttänyt: ostin kahdet uudet äitiyshousut syksyllä kun olivat vähän tyylikkäämmän näköisiä nämä uudet joissa ei ole sitä kuminauha ja nappi-systeemiä vaan ainoastaan korkea resori vatsan päällä. Muttamutta, ovat jo ihan tiukkoja enkä oikeen usko että menee päälle enää kuukaudenkaan päästä. Vanhat housut on jo nyt käytössä, ainakin aina kotona, vaikka vannoin etten niitä enää päälleni laita. Vaan ei auta kun pitää jotain päälle laittaa. Ja mitä järkeä ostaa enää uusiakaan? Paitoja olen ostanut sillä periaatteella että voisin käyttää myös raskauden jälkeen. Tilasin H&m:ltä sellaisia n. 70cm pitkiä aluspaitoja, jotka on käytännöllisempiä näitten nykyisten aika matalavyötäröisten housujen kanssa. Yritän siis olla käytännöllinen -luultavasti vaatteet jää kuitenkin sitten kaappiin raskauden jälkeen kun olen pitänyt niitä samoja niin paljon etten halua edes nähdä niitä...

Imetysliivit on onneksi vielä ihan hyvät ensimmäisen imetysajan jäljiltä. Ostin aikoinaan Kappahalista, kun olivat kohtuuhintaisia (n.25 e), kaarituellisia ja kivan näköisiäkin vielä. Suosittelen siis suunnistamaan kyseiseen kauppaan jos liivit vielä puuttuu. Mulla on vissiin neljät, kaikki yhtä kokoa isommat kuin normaalit, mutta kannattaa ostaa ensin yhdet ja pistää kaveri tai mies ostamaan lisää sitten kun imetys on lähtenyt käyntiin niin tietää varmemmin oikean koon. Noin niinkuin ensimmäistä odottaville tiedoksi. Mulla tuntuu että on toi isompi koko jo ollut käytössä melkein alkuraskaudesta saakka, näin ei ollut ensimmäistä odottaessa, ja mahakin on näkynyt paljon aikaisemmin. Onko muut huomanneet samaa?

Muuten tämä odotus sujuu ihan mukavasti. Ei kipeitä supistuksia, liitoskivut vielä harvinaisia ja kohtuullisia, vointi muutenkin ok. Neuvola on mun osalta aika turha, mutta käydään nyt tarkistamassa, että kaikki on niinkuin pitääkin. Mulla oli lääkärikin viikko sitten, jonka olisin unohtanut kokonaan jos ei mies olis herättänyt, mutta myöhässä sitten onneksi ottivat vielä sisään. Aika liukuhihna meininkiä, hyvä että ehti lääkäritäti katsoa silmiin kertaakaan, mutta kun kaikki kunnossa niin ei se haittaa. Tämän toisen kanssa tämä odotus sujuu huomattavasti huomaamattomammin, joka on kyllä hyvä kun en jaksaisikaan stressata näistä jutuista. Esikoisessa riittää puuhaa ja stressin saan kehitettyä niin helposti kaikesta mahdollisesta.

Mielialat on viime aikoina heitelleet vähän rajummin, masentaa-olen onneni kukkuloilla, raivostun-olen maailman sympaattisin ihminen jne. Se on rasittavaa, kun ei hallitse itseään eikä tunteitaan niinkuin normaalisti. -Ja itken lukemiani juttuja, kuten kirjoitus Hesarin kuukausiliitteessä " Äiti hukassa" , jossa äidit ei osaa olla vauvojensa kanssa tai ohjelma tv:stä muutama päivä sitten " Poika kuplassa" (tms.), jossa lapsi eli eristyksessä vauvasta kymmenvuotiaaksi sairauden takia. Jotenkin en vaan edes pysty ohittamaan noita juttuja vaikka pitäisi. Pahimmat kyllä ohitan, onneksi. Joku itsesuojeluvaisto sentään löytyy. Kun odotin ensimmäistä niin oli 9/11 ja kaksoistornit tulivat alas, se oli ihan järisyttävää siinä hormoonimylläkässä, ja kun se oli järkyttävää muillekin niin voitte kuvitella millaista se oli alkuraskauden tilassa.

Vaan nyt täytyy mennä pojan kanssa maalaamaan. Ja ruokaa tekemään. Ja koiraa ulkoiluttamaan + poikaa nukuttamaan. Ja vaikka mita muuta.

Mukavaa päivän jatkoa!

crisantemo 29+6

Vierailija
29/46 |
07.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkona pakkanen senkun paukkuu, -20! Brrr....

Eli tänään oli taas neuvola. Minä juoksen siellä 1 krt/vko koska mulla on alusta alkaen ollut sokeria sekä proteiinia pissassa. Kaikki mahdolliset testit on tietääxeni tehty mutta mitään syytä tai vikaa eivät löydä.

RR oli hyvä, Hb oli 101 (viimex oli 100 ja oon nyt jo 1 vkon syöny rautaa!!), turvotus +, liikkeet ++.

SF-mitta 30cm ja mielenkiintoista on se, että toi mitta on ollut sama jo 3 vkoa! Vauvan pää on kuulema " todella alhaalla, ihan on lähtökuopissa" . Kiva kiva, mulla on viikkoja 29+1...

Ens vkon ti taas neuvolaan..

Galluppeihin (yritän muistaa kaikki):

*Petihommat on jäässä suppareiden ja alapään suonikohjujen takia, ollut itseasiassa jo 3kk. Isäntä taitaa kärsiä enemmän kun minä.. =)

*Lääkärissä meillä äydään 3 krt, viimeisen kerran n rv 36

*Äitiyspväraha päätös tuli eilen ja samalla päätös äitiysavustuksesta

*Vauvan vaatteet on melkein kaikki pesty ja vaippapaketinkin ostin tänään. Kuopus pitää viel siirtää pois pinnasängystä ja hoitopöytä kasata niin sit olis kamat suht valmiit. Ai niin, kaukalo on viel kaupassa..

* Meillä molemmat lapset on ollut vähän " oho" tapauksia eli siis ei olla ees yritetty. Esikoinen tuli vaikka söin pillreitä, kuopus tuli vaikka otin katumuspillerit ja nyt tää kolmas tuli vaikka mulla oli koko kesän menkat 2vkon välein... Senkin takii en ihan luota tohon laskettuun aikaan. Musta vaan tuntuu että hän tulee aikaisemmin kun 24.4..

*Mun äidille tämä lapsi on kolmas lapsenlapsi ja isännän äidille tämä on viides lapsenlapsi joten se pahin " hurahdus" meni kyllä esikoisen aikaan. Toki ovat kaikki innoissaan uudesta tulokkaasta..

Enempää kysymyksiä en muista.

Makaan sohvalla ja kuitenkin tulee " kipeitä" suppareita. Mutta niinhän se neuvolan täti tänään sanoi että " aina kun tulee kipeä supistus, se tekee jotain alakerrassa" . Sais kyllä vauva odottaa vielä jonkun viikon..

Meilenkiintoista kyllä nähdä kuka meistä poksahtaa ensin.

Ja kivaa kun kaikilla on mennyt näin hyvin, tarkoitan että kukaan ei oo synnyttänyt esim. rv 24..

Nyt päänsärkylääke naamariin ja öitä kaikille HUHTImammoille!

t. jonzku80 rv 29+1

Vierailija
30/46 |
08.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

nostetaanpa takaisin ensimmäiselle sivulle..

yritän äkkiä vastailla ennenkuin poika (2v) kyllästyy puuha peteen ja tahtoo taas katsoa junia brion esitteestä =)

lääkärikäyntejä siis kolme kappaletta, täällä pääkaupunkiseudulle asustellaan mekin. kolmas ja viimeinen vk 36 tienoilla, keskimmäinen oli vk 25 ja niin yhtä tyhjän kanssa. oli ihan harkkarilääkäri jota mun mielestä ei pitäis edes vielä jättää yksin ilman valvontaa ja muutenkin kaikenkaikkiaan epämiellyttävä kokemus. seuraavalla kerralla mun ' omalääkäri' on jo palannut joten toivottavasti siitä sais vähän enemmän irti.

lisäksi olen menossa siihen synnytystapa-arvioon josta en kyllä osaa odottaa mitään kun en ole aikaisemmin käynyt enkä juuri kuullut mitään suuntaan enkä toiseen. ultrataankohan siellä ??

esikoinen syntyi vk 37+6 suunnitellulla sektiolla perätilan ja lapsiveden vähyyden vuoksi. olin osastolla jo kaksi viikkoa ennen raskausmyrkytysjuttujen takia. oli ihan positiivinen kokemus, siis sektio ei raskausmyrkytys, olin samana iltana jo pystyssä vaikka vähän kiellettiinkin mutta poika joutui

tarkkailuun ja halusin mennä pientä katsomaan joten mies kärräsi pyörätuolissa lastenklinikan puolelle niitä käytäviä pitkin.

muutenkin oli toipuminen nopeaa, söin särkylääkkeitä vielä sairaalassa mutta kotiinpäästyä en kertaakaan. sen vuoksi en pelkää sektiota vaan jopa tavallaan toivon että päätyisi tämäkin raskaus (suunniteltuun)sektioon, vaikka olisi tietenkin ihanaa saada vauva heti viereen ja hoidettavaksi eikä jökittää heräämössä yksin tuntitolkulla.. vaikka eipä tässä kauheesti kannata murehtia sitä vielä kun viikkoja on kumminkin edessä vielä ;)

vauva on mielestäni yhä peppu edellä, näin viime yönä untakin missä th kokeili mahan päältä ja oli ihan samaa mieltä. onhan tässä vielä aikaa kääntyäkin jotta sitä odotellessa. tyttö on meille 4d-ultran mukaan tulossa. mitään työnimeä ei ole mutta muuten nimet on jo keksitty.

vaatteita olen ostanut ja saanut jonkun verran. pinnasänky on vielä vintillä ja patjan ajattelin käydä ostamassa uuden, samoin lakanat. puklausliinat ja tuttipullot (varmuuden vuoksi) myös ostoslistalla kunhan saisin vain aikaiseksi. turvaistuin on, samoin sitteri joka oli kyllä pelastus viimekerralla, poika tykkäsi istua ja keinutella itseään vaikka kuinka kauan niin että nukkuikin siinä silloin tällöin.

itkuhälytintäkin olen vähän miettinyt mutta sen kanssa ei olla vielä tehty mitään ostopäätöstä. vaunut on katottu mutta ostamatta kun on niin pirun kalliit ja yritän saada niihin ' sponsorointia' mun isältä.

vaiheessa ollaan siis vielä..

nyt pitää mennä kattomaan niitä junia :)

marie 31+4

Vierailija
31/46 |
08.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, jonzku taitaa kuulua siihen ihmisryhmään, että alushousujen pesu samassa pyykissä =raskaana... kaveri on myös, hänelle tehtiin jo sterilisaatio, mutta viimesyksynä joutui aborttiin, kun ei kertakaikkiaan enää halunnut lasta. ensimmäinen ja toinen oli " suunniteltuja" mutta kolmas ja neljäs tuli mitä ehkäsyä millonkin käyttäen...

Täällä olikin galluppia raskautumisesta ja itsellä kesti n. puoli vuotta pillerien lopettamisesta viimesiin menkkoihin. ja Totta se näyttää olevan että tekemällä ei tehdä, vaan silloin kun sitä vähiten odottaa... eli meilläkin oli alkukesä aikaa pupuilla kun olimme molemmat lomalla yhtäaikaa, ja sitähän tehtiin ja ei mitään, sit kun työt alko ja kerkesköhän/jaksoikohan ehkä kerran (eikä sekään sattunu luulemaani ovulaatioaikaan..) niin eikös se siitä sitten tärpänny. mies jo arveli kattelevansa postinkantajaa vähä tarkemmin :)

Aivan mahtava keli olis taas, jos ei paukkus likemmäs 30 pakkanen... eilen oli ihan pakko lähteä ulos hetkeks, toppasin itteni kunnolla ja lähdin kävelylle. Aurinko lämmitti kuitenkin jo sen verran, että kuuma tuli ja kävelin reilun tunnin!

Joku kyseli joskus että mitä päälle näin talvella. Itse ostin Anttilasta halppistoppapuvun, ajaa asian ihan hyvin.. koko on 46, vaikka olenkin tällainen " hukkapätkä" (157), niin lahkeet ja hihansuut olivat sopivat :) maksoi muistaakseni tammialessa 10 euroa, joten ei paha. Housuissa on kylläkin jo kuminauhaviritelmä, mutta takki menee loppuun asti.

mulle ei ole vielä äippärahapäätöstä tullu, soittelin kelaan ja kas, työnantaja ei ole lähettänyt sitä palkkalomaketta, jonka lupasi toimittaa suoraan kelaan, joten saa vielä odotellakin sitä. sit pitää vielä liitonrahojen kanssa odotella päätöstä ja toimittaa se kelaan... todennäkösesti menee maaliskuun alkupuolelle. äitiyspakkauksen sain pari viikkoa sitten.

josta tulikin mieleen.. KYSYMYS: pitääkö uudet vauvan vaatteet / peitot, makarit yms pestä???

Miksu rv 30+3

Vierailija
32/46 |
08.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärikäynneistä oli juttua. Mulla ei ole harmainta hajua normaaleista lääkärikäynneistä. Kai niitä se kolme on täälläkin... Mä olen siinä mielessä onnekkaassa asemassa, et mein perhelääkäri on tän paikkakunnan synnärin ylilääkäri ja erittäin arvostettu huippulääkäri (tehnyt samaa hommaa jo 30v) ja soittelen hänelle suoraan, jos jotain asiaa lääkäriin. Pääsen suoraan jonojen ohi. =)

( . ) Itsellä kylki rienaa edelleen ja pahasti. Urologilta ei edelleenkään kutsua... Hitto. Jos posti ei huomennakaan vielä tuo kirjettä sairaalasta, niin soittelen perään. Eilen jo soitin mein tohtorille ja rutisin asiasta... Tällä kertaa tosin sain käskyn vaan odottaa. =) Kipulääkettä tosin saan kuulemma ottaa, jos oikein kiusaa.

Pakkanen vähän pudonnut ja tosin ihanan näköinen ilma ulkona, mut mihin mä näiden kipujeni kanssa pääsisin. =( Harmittaa tytön puolesta... täytyy keksiä jotain kivaa tekemistä. Jos vaikka leipoisi jotain herkkuja... =/ Pakkaseen tietenkin. ;)

Nyt taas pitämään seuraa...

~Murmutti, Jätkis ja uusi viikko 31

Vierailija
33/46 |
08.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pesin vaaville kaikki peitot yms.sekä uudet,että vanhat=)Mutta ei kai se vaavi siitä kärsi jos joku peitto pesemäti=)

Mä ootan kamua kylään,pääsee juoruamaan jonkun kanssa.En oikein tunne täältä ketään,ja pakkasella viimisetkin hyvän päivän naapuritutut pysyy kotonaan.Meillä oli kylmä yö,kun oli lämmöt poikki,mutta nyt taas lämmintä.Kovasti ootan,että tulisi jo kesä,niin pääsisi tuohon pihalle istuksii vaavin kanssa.Josta tuli mieleen,että ötökkäsuoja vielä hankittava.

Omaan napaan ei ihmeempiä,vaavi potki joka puolelle koko yön,kun valvoin itekkin levottomana kun oli niin kylmä.Ei isompia vaivoja=)

Huiskutin 31+2

Vierailija
34/46 |
08.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla tuli taas käytyä neuvolalääkärillä => sairaslomaa äitiysloman alkuun asti selkävaivojen ja supistusten vuoksi. Kohdunsuu vähän pehmennyt. Muuten kaikki ok

RR 130 / 66

Sf 29

painonmuutos + 550 g / vko, kaikkiaan tullut 15,1 kg

Hb ei otettu, edellisellä kerralla 129

ja vaavi istuskelee vielä masussa

Gallupeista

lääkärillä meillä käydään normaalisti 3 kertaa

petihommat jäissä suppareiden vuoksi

äitiyspakkauksen ja pvärahapäätöksen sain joskus tammikuulla

mitäs muuta, no ei tule just tietenkään mieleen

Pakkaspäivien jatkoja kaikille mammoille

amulet 29+6

Vierailija
35/46 |
08.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

huhtimasuille. Hui kauhistus, tänään alko ahistaa jo ajatus töihin paluusta maanantaina.....taitaa alkaa valmiiks jo stressi pukkaamaan, saan öisin nukuttua niin huonosti, että hirvittää aamuherätykset ja pitkä työajo, lapsen kuskaamiset jne. Onneks lääkäri ois kirjottanu jo viime viikolla saikun loppuun asti, joten jos tuntuu etten jaksakaan niin luulempa jääväni lepäämään, supistukset kun vaivaa edelleen ja mitä kiirempää pitää niin sitä enempi. Tänä aamuna käväsin taasen uimassa, otan sen aivan rennosti enkä yritnäkään mitään hirveitä vauhteja;), tekee kuitenkin älde hyvää pulikoida ja saada vähän liikuntaa.

Tosta raskaaks tulosta, aika vaihtelevastihan ihmiset raskautuu ja täytynee sanoa, että onni on jokainen toivottu ja vaivoitta saatu lapsonen:). Itse kuulun ilmeisesti tosi helposti raskautuviin, koska esikoinen sai alkunsa eka kierrosta pillereiden päälle, ilman suurempaa yritystä ja tämä toinen toka kierrosta, samoin pillereiden jälkeen ja tätä kyllä ihan koitettiin samoin tein....

Pitäis lähteä silittämään (ainoa kotihomma mistä en pidä), pojalla on tuola kaveri leikkimässä niin on ihanasti omaa aikaa....

Voikaas hyvin kaikki huhtiset ja laitellaan kuulumisia.

Inkkarityttö 30+3

Vierailija
36/46 |
08.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaten terveisiä lääkäristä! Kaikki edelleen hyvin, tosin olin yllättynyt painonnoususta, jota oli kolmessa päivässä tullut 2 kg! No, voin vaan lohduttautua sillä, että kait ne nestemäärät vaihtelee näin raskaana ollessakin...

Kovasti on ollut supistelua viime viikkoina, vauva on perätilassa hyvin tiiviisti ja punkee päänsä ulos vatsanahasta pallean kohdalta! Tekee muuten tosi kipeätä. Mitään ei ollut kuitenkaan pehmennyt, lääkäri arvioi " käsikopelolla" kohdunkaulan pituudeksi 2,5 cm.

Kysyi myös fiilistäni sairaslomaan, mutta totesin vaan, etten nyt ainakaan vielä sitä koe tarvitsevani, vaikka työpäivien jälkeen olenkin aika puhki. En tiedä, mikä lie moraali iskee, mutta en " kehtaa" vielä jäädä saikulle... Vaikka välillä kyllä huvittaisi enempi olla kotona kuin töissä, lähinnä sen takia ettei nämä työasiat enää jaksa kiinnostaa!

Ne kenellä on jo lapsi/a ennestään, otatteko heidät pois tarhasta heti saikun alettua?

Vierailija
37/46 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kauaspa taas pudottiin..

( . ) olo on liitoskipuja ja nivuskipuja ja närästystä ja väsymystä.

pikkuneiti tosin potkii ja myllää yötä päivää ja se on tietenkin hyvä :)

neuvola vasta ensi viikolla joten mitään faktaa ei taas ole tarjota mutta ainakin itsestä tuntuu että vatsa kasvaa hurjaa vauhtia..

no mutta nyt täytyy taas mennä ' junia kattomaan' . esikoisen ukki lupasi pojalle junia joita on nyt viikko katsottu esitteestä niin tietää sit mitä valita :)

marie 31+5

Vierailija
38/46 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkanen sen kun jatkuu, jospa tänään saisi petivaatteet ulos

Aiemmin oli kyselyitä raskautumisesta. Meillä esikoinen sai alkunsa heti pillereiden jälkeisestä ekasta kierrosta ja tämä toinen kierukan jälkeen tokasta kierrosta, että melko helposti molemmat.

Hoidosta esikko jäi pois heti kun jäin saikulle, on jo sen veran iso (4 v ensi viikolla), että ei tarvi enää kanniskella ym. ja onpahan pitämässä seuraa. Itse asiassa sanoin hoitopaikan irtikin ja sovittiin mummojen kanssa, että jos töihin kykenen niin tulevat hoitamaan poikaa niiksi muutamiksi päiviksi, joina olisin töihin mennyt, nyt siis kuitenkin saikulla äippäloman alkuun asti.

Ei nyt täytyy ruveta toimimaan jos aikoo petivaatteita edes muutaman tunin tuulettaa.

amulet 30+0 (tulihan sen 30 vihdoinkin täyteen!!!)

Vierailija
39/46 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta : )

Raskautumisgalluppiin piti tulla vastaamaan eli meillä kävi niin onnellisesti, että kesäkuussa mies ehdotti josko koitettaisiin saada vauva alulle ja heinäkuussa sitten oli kova yritys päällä ja onneks iheti tärppäsi ja kohta tämä " työn tulos" sitten nähdään, kun huhtikuussa paketti saapuu : ) Tosin tämä tiemme ei ole aina ollut näin ruusuinen. Keskenmeno vuonna 2000, jonka jälkeen yritimme tulla uudelle raskaaksi,mutta turhaan. Tosin varmaan se stressi ja " pakkoyritys" vaikutti taustalla. Unohdin koko vauva-asian vuosiksi, hankin kaksi koiraa ja nyt sitten onnistuikin kertalaakista.

JONZKU: Ihan totta, hieno homma että me kaikki huhtikuiset ollaan edelleen " kasassa" , eikä kellään tullut vauva tosiaan ulos jollain rv. 24.

Mutta viikonloppuja kaikille.

T:Magdalena ja poika rv.31

Vierailija
40/46 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kaivataan nyt kovasti rauhoittavia sanoja. Yöllä tuli puolentoista tunnin ajan kipeitä supistuksia 1- 3 minuutin välein. Loppuivat ilmeisesti siihen, että Panadol alkoi vaikuttamaan. Lisäksi alaselkää särkee koko ajan.

Yritin soittaa neuvolatätille vaan ovat jossain kuntainfossa eikä ketään saa kiinni. Kaiken kukkuraksi, jotain valui reisiä pitkin kun kävelin aamulla vessaan. Sitä jotain on tullut nyt useampana päivänä, mutta olen laittanut mielikuvituksen piikkiin vaan enää en voi.

Huolestuttaa kovasti varsinkin kun jatkuvaa pissatulehdusta ei ole saatu kuriin ja syön nyt estolääkityksenä lääkettä, jossa sanotaan Valmistetta voidaan käyttää raskauden aikana. Aivan raskauden lopussa sen käyttöä tulee

kuitenkin erikseen harkita, koska valmiste saattaa aiheuttaa vastasyntyneelle

haittavaikutuksia.

Ens viikolla ois aika OYSsin äitipolille. Kai sitä sinne asti on yritettävä jaksaa. Toivottavasti Olivia on halukas pysymään kyydissä edes vielä muutaman viikon.

Leivänkannikka + Olivia 32 + 1