Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Alkuraskaus

20.09.2007 |

Hei!

Mietiskelen tässä keskellä työpäivää tuota alkuraskautta, tällä hetkellä rv5+6. Mitä on kiinnitysvuoto??Milloin sitä tulee jos on tullakseen? Milloin on muilla alkanut pahoinvointi ja yö vessareissut. Itselläni ei vielä ole pahoinvointia eikä vessareissuja. Päivisin kyllä juoksen vessassa useamman kerran.

Missä vaiheessa pitäisi ottaa yhteyttä lääkäriin jos vuotoa alkaa ilmaantumaan??

T. 2 keskenmenoa kokennut...

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
20.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei valitettavasti ole kokemusta kiinnitysvuodosta. Toista odotan nyt eikä kummallakaan ollut mitään kiinnittymisvuotoja.

Pahoinvointi (minulla tosi vähän) alkoi siinä rv 6-7. Sekin on kai yksilöllistä. Aikalailla samoilla viikoilla alkoi pissalla ravaaminen, mutta ei mitenkään samassa mittakaavassa kuin nyt loppuraskaudessa. Eli vähän useammin piti käydä ja joskus yölläkin.

Minulle tuli kans keskenmeno joulukuussa ja se oli kyllä ikävä kokemus henkisesti. Keskenmeno menee alkuvaiheessa varmasti ihan itsekseen. Kohtu tyhjenee ja valmistuu vastaanottamaan uuden raskauden. Itse en ainakaan ajatellut ottavani lääkäriin yhteyttä koska kivut oli siedettävät ja särkylääke auttoi. Neuvolasta ohjattiin ottamaan yhteyttä jos vuoto kestää useita viikkoja ja kivut sietämättömät. Eli en näe syytä soitella lääkärille vaan kertoakseni keskenmenosta. On tietysti eriasia jos keskeytys tapahtuu myöhäisemmässä vaiheessa ja on hankalampi. Minulla meni kesken rv 6 muistaakseni.

Vierailija
2/4 |
20.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei myöskään kokemusta kiinnittymisvuodosta (2 raskautta), muta eikös sitä tule niillä, joilla tulee, siinä vaiheessa, kun alkio kiinnittyy kohtuun eli hiukan ennen plussatestiä tai oletettua kuukautisten alkamispäivää.

Pahoinvointi mulla alkoi ekassa raskaudessa n. viikon 7 paikkeilla oksentelulla ja tässä toisessa jo ennen plussatestiä lievänä öklötyksenä ja ruokahaluttomuutena. Mutta kaikillahan ei pahoinvointia edes ole tai se voi olla tosi lievää.

Vessassa ravaaminen päiväsaikaan on molemmissa raskauksisa alkanut myös ennen plussatestiä, mutta yöllä on riittänyt yksi vessakäynti. Käyn kyllä kerran yössä vessassa silloinkin, kun en ole raskaana. Joten yöllä ei ole raskausaikana tarvinnut erityisesti vessassa rampata.

Noista keskenmenoista vaan sen verran, että kannattaa aina ottaa yhteyttä lääkäriin, jos niin ikävä tapaus sattuisi kohdalle, koska sitten keskenmeno on " virallinen" ja pääsee julkisen puolen kautta tarvittaessa tutkimuksiin.

Toinen syy ottaa yhteyttä lääkäriin on, jos veriryhmäsi on Rh-. Tällöin annetaan piikki, joka estää Rh-vasta-aineiden muodostumisen, joista voi olla haittaa seuraavassa raskaudessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
20.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

PrinsessaFiona:

Toinen syy ottaa yhteyttä lääkäriin on, jos veriryhmäsi on Rh-. Tällöin annetaan piikki, joka estää Rh-vasta-aineiden muodostumisen, joista voi olla haittaa seuraavassa raskaudessa.

Vierailija
4/4 |
20.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja luulin silloin että menkat olis alkanu mut tuli vaan kahtena päivänä tosi vähän (pikkuhousunsuoja riitti)

tähän päivään mennessä ei ole ollut pahoinvointia enkä ole vielä joutunut käymään vessassa yöllä. nyt rv29+5