Onko kirpputorien "taso" jotenkin laskenut?
Kävin äsken kirpputorilla enkä löytänyt mitään ostettavaa. Kauhea määrä huonokuntoista roinaa ja vaatetta, kalliita muumimukeja ja marimekon kuppeja. Yhden neljä euroa maksavan paidan oisin ostanut, mutta takana oli reikä 🤔 Löydättekö te ostettavaa kirpputoreilta?
Kommentit (339)
Suurin ongelma on pöytävuokrien suuruus. Jos viikon kirppispöytä maksaa yli 40 euroa, siihen saa jo aika paljon myydä sitä 1-2 euron tavaraa, jotta saa edes pöydän hinnan kuitattua. Moni yrittää nyhtää tuotteistaan maksimihintaa, jotta pääsisi plussalle. Jos kirppispöydät olisivat hinnaltaan esim 20 e / vko, myös tuotteiden hinnat laskisivat. Ikävä kyllä yleinen kustannusten nousu (tilojen vuokrat, lämmitys jne) tekee sen, ettei noihin pöytävuokriin enää koskaan päästä.
Vierailija kirjoitti:
En itse ostaisi enää mitään käytettyä kangasta/huonekaluja kirppareilta. Tiedä mitä "boonuksia" tulee mukana.
Vaatteet heti kirpparilla muovipussiin ja kotona suoraan pesukoneeseen 60 asteen ohjelmalle. Siinä menee kaikki "boonukset". Jos tuote ei kestä tällaista niin ei kannata ostaa.
Vierailija kirjoitti:
Suurin ongelma on pöytävuokrien suuruus. Jos viikon kirppispöytä maksaa yli 40 euroa, siihen saa jo aika paljon myydä sitä 1-2 euron tavaraa, jotta saa edes pöydän hinnan kuitattua. Moni yrittää nyhtää tuotteistaan maksimihintaa, jotta pääsisi plussalle. Jos kirppispöydät olisivat hinnaltaan esim 20 e / vko, myös tuotteiden hinnat laskisivat. Ikävä kyllä yleinen kustannusten nousu (tilojen vuokrat, lämmitys jne) tekee sen, ettei noihin pöytävuokriin enää koskaan päästä.
Ja nykyään tulee tuon pöytävuokran lisäksi muitakin maksuja. Omassa kotikaupungissani kirppikset ottavat pöytävuokran (n. 30 e) JA 4-5 % provikan myynnistä. Hintalaput maksaa, hälyttimet maksaa. Lisäksi voi joutua ostamaan siivouspalvelua, että pöytä pysyy edes säällisessä kunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Ihmisillä on täysin vääristynyt kuva uudelleenmyyntiarvosta. Kuluneesta Newbien bodysta pyydetään 12e, kuluneista Nikeista 40e jne. Myyn vuoden parin välein kaiken pienen pois. 1-3 hintaa, kaikki menee ja rahaa tulee 400-600e.
Vaikka sinulla jokainen tavara maksaisi 3 e, niitä pitäisi olla 200 jotta päästäisiin tuollaisiin summiin. Plus paikkavuokrat päälle.
Ja noiden 200+ tavaran pitää tietysti olla laadukkaita uudenveroisia megalöytöjä, jotta ne kirpputorilla kenellekään kelpaavat.
Useimmilla meistä vaan ei ole tuollaista määrää ylimääräistä laatutavaraa. Eikä varaa myydä sitä laadukasta tuotetta 3 eurolla kirppiksellä jos siitä saa netissä parhaimmillaan jopa kymppejä. Tässä on paradoksi: jokin merkkituote voi olla Torissa ihan huikea löytö 50 eurolla, mutta jos viet sen kympillä kivijalkakirppikselle, asiakkaat kauhistelevat hintaa. Sitten se pudotetaan lattialle ja tallotaan, eikä sitä kehtaa myydä enää Torissakaan.
Kyllä taso mun mielestä laskenut. Siellä on oikeasti nykyään vain trokattua ja paskat kirppislöydöt tyylistä kamaa. Itse olen omia myymiäni tuotteita nähnyt viikon parin päästä toisen pöydässä ja tiedän että ne on multa lähtöisin, koska oli esim kirjoja joita myydään lähinnä vain antikvariaateissa ja niissä sattui olemaan omat puumerkkini vieläpä tallessa. Möin 5e/kpl ja tällä trokarilla ne oli 8-10e/kpl. Sinänsä se ja sama kun sain omani myytyä, mutta ei kiinnosta ostaa omaa tavaraa takaisinkaan :D eli siinä mielessä taso huonontunut kun ei ole oikein mitä ostaa enää. Tosin jos ennen sai 200e/vko niin nyt saa jonkun 50e/viikko tuottoa ja tästä on narinaa paikallisessa puskaradiossakin, kun tavara ei liiku oikein kellään.
Ihmiset tuo näihin pöytäkirppilksiin kiinaroskas joten on laskenuu. Mulla on myynnisä ollut autenttista 90luvun vaatetta. Hyvin on mennyn kaupaksi vaikka hinta on olluntyyliin 20e joku neule tai nahkatakkin45euroa. Hyvin on myyneet
Olen myynyt vanhoja vaatteita sekä Torissa että pöytäkirpputorilla. Varsinkin tori.fi:ssä myyminen oli niin vituttava kokemus että nykyään menee kaikki Uffin laatikkoon.
Itselläni olisi ihan hirveästi kirppikselle vietävää. Mies läksi ja muutti toisen naisen luokse ottamatta mukaan oikeastaan mitään ...... 30 yhteisen vuoden aikana tavaraa kertynyt. Lisäksi aikuinen lapsi muuttamassa omilleen. Itselläni muutto kolmiosta pieneen asuntoon. Ei vaan ole helppoa kun ei ole autoa. Kaikki myytävä olisi todellakin hyväkuntoista ......
Mun mielestä taso laski jo siinä vaiheessa, kun ihmiset rupesivat myymään parhaat tavarat/vaatteet netissä, esim. facebook-kirppiksillä. Siellä maksetaan paremmin. Itse myyn edelleen itsepalvelukirppiksellä ja kauppa käy tosi hyvin, kun hyvää vaatetta ja hinta kohdillaan (en myy kaikkea parilla eurolla).
Käyn parilla kirppiksellä vuodesta toiseen, mutta kyllä sieltä aina jotakin ostan. Ihan tarpeeseen tulevat kesäpaikkaan. Hinnoittelun mukaisesti valitsen tuotteet eli muutamien eurojen hintahaarukoissa mennään. Tosin on niissäkin hintataso noussut ja joka ei selkeästikään haittaa paikallisia asukkaita. Ostoskorit täyttyvät niin kuin ennenkin.
Voihan se olla, että nyt on jokin kirppisten aallonpohja ja ostajiin tarttuu turha varovaisuus? Liian paljon myös hehkutetaan käytetyn tavaran myyntivoitoista ja sekin vääristää ihmisiä hinnoittelemaan väärin.
Ennen meni kirppareilla 20-40e hintaan Vallilan verhoja ja muita kankaita (kpl), niillä sai kivasti katettua pöytävuokran ja muu oli pelkkää tuloa, nyt tuntuu että nekään ei liiku kirpputorilla edes yhteishintaan, netissä kyllä. Itse pidän taukoa nyt myyjän hommista, kun ei vaan jaksa nähdä enää vaivaa sillä että saa kasaan vain pöytävuokran (joka täällä 39e + 5%). Postittelukin on yllättävän aikaa vievää, eikä torissa tai marketplacessakaan liiku muita luin näitä kuriirihuijareita.
Vierailija kirjoitti:
Käyn parilla kirppiksellä vuodesta toiseen, mutta kyllä sieltä aina jotakin ostan. Ihan tarpeeseen tulevat kesäpaikkaan. Hinnoittelun mukaisesti valitsen tuotteet eli muutamien eurojen hintahaarukoissa mennään. Tosin on niissäkin hintataso noussut ja joka ei selkeästikään haittaa paikallisia asukkaita. Ostoskorit täyttyvät niin kuin ennenkin.
Voihan se olla, että nyt on jokin kirppisten aallonpohja ja ostajiin tarttuu turha varovaisuus? Liian paljon myös hehkutetaan käytetyn tavaran myyntivoitoista ja sekin vääristää ihmisiä hinnoittelemaan väärin.
Tääkin on totta. Sitten jotkut jollain Google Lensillä katsovat esimerkiksi vanhojen Arabian astioiden hintoja ja hinnoittelevat samalla tavalla kuin alan liikkeessä, vaikka astioissa olisi rokamia yms. Kirppis ei kuitenkaan ole sama asia kuin antiikkiliike, vaikka osittain olisi samaa tavaraa myynnissä.
Ei ole huonontunut vaan ostajat ovat huonontuneet ja köyhtyneet, ihan OK tavaraa pitää saada 1 euron hintaan. PAINUKAA POIS KIRPPUTOREILTA VALITTAMASTA ja ostakaa kivijalkamyymälöistä tai verkosta, vidduako ängette itsenne kirpputoreille valittamaan hintoja ja laatua ?
Vierailija kirjoitti:
Ei ole huonontunut vaan ostajat ovat huonontuneet ja köyhtyneet, ihan OK tavaraa pitää saada 1 euron hintaan. PAINUKAA POIS KIRPPUTOREILTA VALITTAMASTA ja ostakaa kivijalkamyymälöistä tai verkosta, vidduako ängette itsenne kirpputoreille valittamaan hintoja ja laatua ?
Ei kaikkea tarvitse saada euron hintaan, mutta kyllä 15 euroa linttaan astutuista, likaisista Conversen tennareista on liikaa. Roskaa ei kannattaisi kirppikselle tuoda. Laadusta maksaa mielellään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmisillä on täysin vääristynyt kuva uudelleenmyyntiarvosta. Kuluneesta Newbien bodysta pyydetään 12e, kuluneista Nikeista 40e jne. Myyn vuoden parin välein kaiken pienen pois. 1-3 hintaa, kaikki menee ja rahaa tulee 400-600e.
Vaikka sinulla jokainen tavara maksaisi 3 e, niitä pitäisi olla 200 jotta päästäisiin tuollaisiin summiin. Plus paikkavuokrat päälle.
Ja noiden 200+ tavaran pitää tietysti olla laadukkaita uudenveroisia megalöytöjä, jotta ne kirpputorilla kenellekään kelpaavat.
Useimmilla meistä vaan ei ole tuollaista määrää ylimääräistä laatutavaraa. Eikä varaa myydä sitä laadukasta tuotetta 3 eurolla kirppiksellä jos siitä saa netissä parhaimmillaan jopa kymppejä. Tässä on paradoksi: jokin merkkituote voi olla Torissa ihan huikea löytö 50 eurolla, mutta jos viet sen kympillä kivijalkakirppikselle, asiakkaat kauhistelevat hintaa. Sitten se
Juuri näin. En usko sanaakaan näihin "myin kaikki tavarat 1-2 euroa ja sain 400 puhtaana käteen" -juttuja. Ihan höpöä tai sitten kirppiksen pitäjällä on pahanlaatuinen shoppailuongelma, jolla ei kannattaisi pahemmin leveillä...
Totean tähän vaan, että suomalainen on moukka kirpputorilla ja joka paikassa. Ei kirpputoreilla myyjät ole mitään hyväntekijöitä, jotka myyvät ihan hyvää laatua köyhille paskiaisille muutaman sentin hintaan, tarkoitus olisi hyötyä myös itse, ruokajonot ja kierrätyskeskus on teidänlaisianne köyhiä pihtareita varten, minä ainakaan halua tehdä hyväntekeväisyyttä kaikenlaisille helvetin paskiaisille jotka ruinaavat kahdesta eurosta, ällötätte !
Vierailija kirjoitti:
Totean tähän vaan, että suomalainen on moukka kirpputorilla ja joka paikassa. Ei kirpputoreilla myyjät ole mitään hyväntekijöitä, jotka myyvät ihan hyvää laatua köyhille paskiaisille muutaman sentin hintaan, tarkoitus olisi hyötyä myös itse, ruokajonot ja kierrätyskeskus on teidänlaisianne köyhiä pihtareita varten, minä ainakaan halua tehdä hyväntekeväisyyttä kaikenlaisille helvetin paskiaisille jotka ruinaavat kahdesta eurosta, ällötätte !
Ja possuja ovat myös ne, jotka vain sotkevat pöydät, tiputtavat vaatteet henkareilta ja tallovat ne likaisiksi. Ei paljoa kirppistely kiinnosta. On mennyt ostajien meno sellaiseksi, etteivät asialliset myyjät enää kirppikselle eksy.
Mitä odotat, odotatko että pakasta vedettyjä timantteja saisi puoleen hintaan tai 90 % alennuksella ?
Käyn aina silloin tällöin kirppareilla ja SPR:n Kontissa. Nykyisin asumme Espoossa, jossa Ison Omenan kauppakeskuksessa on monia tämän alan liikkeitä myös.
Ennen tein kivasti löytöjä lasten vaatteiden saralla, nykyisin ostamme yleensä kirjoja, yksi lapsista kerää Aku Ankan taskukirjoja. Niitä löytyy. Vaatteiden saralla voimme vielä kierrättää oman perheen sisällä hieman, sitten ostan uutena, usein alesta/tarjouksesta tarvittavaa. Poikkeuksena alusvaatteet, joita en osta kierrätettynä.