Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kirpputorien "taso" jotenkin laskenut?

Vierailija
02.08.2024 |

Kävin äsken kirpputorilla enkä löytänyt mitään ostettavaa. Kauhea määrä huonokuntoista roinaa ja vaatetta, kalliita muumimukeja ja marimekon kuppeja. Yhden neljä euroa maksavan paidan oisin ostanut, mutta takana oli reikä 🤔 Löydättekö te ostettavaa kirpputoreilta?

Kommentit (339)

Vierailija
281/339 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä myyjät tietävät, että vaatteita ei osteta hinnan takia? Nettikirppiksellä tietysti se tulee ilmi, mutta tavallisella itsepalvelukirpparilla? Itse ainakin olen vain tarkka siitä, mitä ostan. Sovitan ja joskus käy niin, että edullinen kiva vaate ei olekaan päällä imarteleva. Leikkaus on omalle kropalle huono, väri väärä jne. Jätän silloin ostamatta. Eikös se ole vain hyvvä, ettei sulovilenmaisesti osteta kaikkea kaapintäytettä, "koska halvalla sai". 

Ei kukaan tiedä, miksi joku yksittäinen ostaja ei osta. Mutta jos kukaan ei osta, niin se automaattinen oletus on, että se johtuu hinnasta. Toki nykyään kyllä veikkaan, että se ei johdu välttämättä hinnastakaan vaan siitä, että tavaraa on joka puolella liikaa tarjolla.

Vierailija
282/339 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä myyjät tietävät, että vaatteita ei osteta hinnan takia? Nettikirppiksellä tietysti se tulee ilmi, mutta tavallisella itsepalvelukirpparilla? Itse ainakin olen vain tarkka siitä, mitä ostan. Sovitan ja joskus käy niin, että edullinen kiva vaate ei olekaan päällä imarteleva. Leikkaus on omalle kropalle huono, väri väärä jne. Jätän silloin ostamatta. Eikös se ole vain hyvvä, ettei sulovilenmaisesti osteta kaikkea kaapintäytettä, "koska halvalla sai". 

Ei kukaan tiedä, miksi joku yksittäinen ostaja ei osta. Mutta jos kukaan ei osta, niin se automaattinen oletus on, että se johtuu hinnasta. Toki nykyään kyllä veikkaan, että se ei johdu välttämättä hinnastakaan vaan siitä, että tavaraa on joka puolella liikaa tarjolla.

Usein se hinta ei ole ongelma vaan se vaatteen kunto. Oikeasti, loppuun asti kulutettu tai ikitahrainen / reikäinen vaate ei syystä löydä ostajaa. Sopivasta hinnasta voisin kiikuttaa rievun roskikseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/339 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trokareihin vielä että omalla kohdallani kyse ei ole niinkään rahasta, vaan siitä että haluaisin että tavaran saa edullisesti sellainen tyyppi joka oikeasti haluaa ja tarvitsee kyseisen vaatteen tai tavaran ja on turhauttavaa että trokarit röyhkeästi ahneuttaan haalivat kaiken hyvän halvan tavaran jälleenmyyntiä varten muiden nenän edestä. Parissa FB-ryhmässä ei enää jaksa edes olla koska yksi trokari päivystää ryhmässä ja ostaa puolet tavaroista jotka sitten laittaa viikon parin päästä samaan ryhmään itse myyntiin. Joillakin on pokkaa.

Vierailija
284/339 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaan aikaa iltapäivälehdet tunkevat eetteriin jatkuvasti juttuja, joissa joku keräilijä on löytänyt tuhansien eurojen taulun, lasiesineen tai kalusteen parilla eurolla jostain kirpparilta.

Kai sitten moni ajattelee, että tämä on arkea ja jos joku kehtaa hyväkuntoisesta merkkivaatteesta pyytää käypää kirpparihintaa, niin valitetaan, kun ei saada tonnin takkia vitosella.

Sama toistuu elämänkumppanin löytämisessä. Jos ei ensimmäisellä viikolla tule Tinderissä vastaan, niin syytellään yhteiskuntaa ja ties mitä. 

Vierailija
285/339 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Usein se hinta ei ole ongelma vaan se vaatteen kunto. Oikeasti, loppuun a

Niin, ylihinnoiteltu tai likainen ja reikäinen roska eivät tietysti kumpikaan mene kaupaksi. Mutta kyllä se totta on, että nykyään ei usein mene kaupaksi alakanttiin hinnoiteltu hyväkuntoinen laatutavarakaan. En puhu edes omista tavaroistani tässä, vaan usein tulee kirpputoreilla vastaan löytöjä, joita en itse tarvitse, mutta olen kovasti ihmetellyt, miksei kukaan ole tätäkään ostanut vielä.

Vierailija
286/339 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavan usein tuntuu siltä, että kirppismyyjien "hyväkuntoinen" ja "käyttämätön" on jotakuinkin tätä: https://www.feissarimokat.com/2015/06/kirpputorin-loytoja-osa-111/

Vierailija
287/339 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valitettavan usein tuntuu siltä, että kirppismyyjien "hyväkuntoinen" ja "käyttämätön" on jotakuinkin tätä: https://www.feissarimokat.com/2015/06/kirpputorin-loytoja-osa-111/

Just tämän takia en usko kaikkia näitä "myin priimaa halvalla eikä kenellekään kelvannut" -juttuja.

Vierailija
288/339 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Usein se hinta ei ole

Olen huomannut saman. Esim kerran pöydässä oli ihan virheetömät, valkoiset Teema-mukit 1 e / kpl. Itsellä on jo kahvikupit, joten pyörittelin niitä vain käsissäni, mutta ilmeisesti kukaan ei tarvinnut halvalla täydennystä / kunnon mukeja rikkinäisten tilalle. Aina ei ole kyse riistohinnoista tai huonosta laadusta.

Vierailija
289/339 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo mä menin kerran torin kautta ostamaan huonekaluja. Ne näytti puhtailta, mutta en tajunnut, että ne tuolit oli osittain varjossa. Kun menin paikalle, niin ne oli ihan likaset ne isuinosat ja myyjä vaan sanoo "no ei nää mun mielestä niiin likaset ole". 

Vierailija
290/339 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just tämän takia en usko kaikkia näitä "myin priimaa halvalla eikä kenellekään kelvannut" -juttuja.

Minä uskon suurimman osan, koska oma kokemukseni on samanlainen. En tiedä miten voisin vakuuttaa teille että käyttämättömät tuotteeni olivat oikeasti käyttämättömiä, mutta sama se oikeastaan on, mitä joku anonyymi palstailija uskoo. Itse näen kirppiksellä tosi paljon uudenveroista tavaraa jota myydään uskomattoman halvalla. En hamstraa sitä itse (enää), koska haluan karsia tavaroita kotoani, ja ehkä se on sitten sama juttu kaikilla muillakin.

Vierailija
291/339 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä uskon suurimman osan, koska oma kokemukseni on samanlainen. En tiedä miten voisin vakuuttaa teille että käyttämättömät tuotteeni olivat oikeasti käyttämättömiä, mutta sama se oikeastaan on, mitä joku anonyymi palstailija uskoo. Itse näen kirppiksellä tosi paljon uudenveroista tavaraa jota myydään uskomattoman halvalla. En hamstraa sitä itse (enää), koska haluan karsia tavaroita kotoani, ja ehkä se on sitten sama juttu kaikilla muillakin.

Tämähän se. Tavara alkaa olla ongelmajätettä. Kukaan ei halua edes niitä Iittalan koriste-esineitä. Kaikki karsii, yksinkertaistaa, vähentää.

Vierailija
292/339 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kukaan tiedä, miksi joku yksittäinen ostaja ei osta. Mutta jos kukaan ei osta, niin se automaattinen oletus on, että se johtuu hinnasta. 

Myynnissä on paljon sellaista tilaa vievää roskaa jonka hävittäminen maksaa joten kukaan ei ota niitä ilmaiseksikaan.

- lastulevyhuonekalut

- vanhat sängyt ja patjat

- TV tasot ja stereoräkit

- kulahtaneet ja likaiset matot, verkot

- monet helevetin painavat vanhat muoviset matkalaukut.

- hieltä/homeelta/kissankuselta haisevat vaatteet.

Vierailija
293/339 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika paljon on roskaa myynnissä, mutta niin on aina ollut. Trokaaminen on syy ylihinnoitteluun jossain tapauksissa, mutta yleensä syynä on myyjän tunteellinen suhtautuminen tavaroihinsa tai ylimitoitettu voitontavoittelu. On päivänselvää, ettei ylihinnoiteltu ja huonokuntoinen tavara käy kaupaksi.

Joskus huvikseni katselin Youtubesta raivausvideoita (declutter) ja monella oli tosi vaikea luopua tai laittaa myyntiin tavaroita, jotka olisin itse silmää räpäyttämättä vienyt kaatikselle.

Välillä taas oikea ostaja ei osu paikalle oikeaan aikaan. Aika moni vaate on itseltänikin jäänyt ostamatta, koska oli väärää kokoa. En myöskään ottaisi edes ilmaiseksi em. Teema-mukeja, kun en sellaisia tarvitse, enkä käytä. Pienille kahvikupeille on vähemmän ostajia ja samalla tavalla muidenkin tavaroiden osalta on trendejä. Vähän aikaa sitten 90-luvun vaatteita ei huolinut kukaan ja nyt taas nuoriso ostaa niitä, kun ovat muodissa jne.

Vierailija
294/339 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kukaan tiedä, miksi joku yksittäinen ostaja ei osta. Mutta jos kukaan ei osta, niin se automaattinen oletus on, että se johtuu hinnasta. 

Myynnissä on paljon sellaista tilaa vievää roskaa jonka hävittäminen maksaa joten kukaan ei ota niitä ilmaiseksikaan.

- lastulevyhuonekalut

- vanhat sängyt ja patjat

- TV tasot ja stereoräkit

- kulahtaneet ja likaiset matot, verkot

- monet helevetin painavat vanhat muoviset matkalaukut.

- hieltä/homeelta/kissankuselta haisevat vaatteet.

Pakko sanoa, että itse en näe noita kirpputorilla ollenkaan.

Ehkä tämä on vähän turha keskustelu, koska "kirpputoriskene" ei selvästikään ole ympäri Suomea ollenkaan samanlainen.

Vierailija
295/339 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus on tehnyt mieli jättää kirpparipöydälle lappu näistä riistohinnoista. Jospa se saisi myyjän miettimään, olisiko niissä laskemisen varaa. 

Vierailija
296/339 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika paljon on roskaa myynnissä, mutta niin on aina ollut. Trokaaminen on syy ylihinnoitteluun jossain tapauksissa, mutta yleensä syynä on myyjän tunteellinen suhtautuminen tavaroihinsa tai ylimitoitettu voitontavoittelu. On päivänselvää, ettei ylihinnoiteltu ja huonokuntoinen tavara käy kaupaksi.

Joskus huvikseni katselin Youtubesta raivausvideoita (declutter) ja monella oli tosi vaikea luopua tai laittaa myyntiin tavaroita, jotka olisin itse silmää räpäyttämättä vienyt kaatikselle.

Välillä taas oikea ostaja ei osu paikalle oikeaan aikaan. Aika moni vaate on itseltänikin jäänyt ostamatta, koska oli väärää kokoa. En myöskään ottaisi edes ilmaiseksi em. Teema-mukeja, kun en sellaisia tarvitse, enkä käytä. Pienille kahvikupeille on vähemmän ostajia ja samalla tavalla muidenkin tavaroiden osalta on trendejä. Vähän aikaa sitten 90-luvun vaatteita ei huolinut kukaan ja nyt taas nuoriso ostaa niitä, kun ovat muodissa jne.

Hinnoittelun oppii vain tekemällä. Ja kirppispaikkaa ottaessa pitäisi miettiä onhan tavara sellaista että siitä raaskii luopua. Paras keino on miettiä että jos se varastetaan,  miten paljon harmittaa. Jos ei ollenkaan, niin sille tavaralle voi laittaa ihan pienen hinnan. 

Vierailija
297/339 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus on tehnyt mieli jättää kirpparipöydälle lappu näistä riistohinnoista. Jospa se saisi myyjän miettimään, olisiko niissä laskemisen varaa. 

Ei kannata, koska ihan oikeasti et voi tietää mitä on jonkin yksittäisen kirpputoripaikan takana. Olen itse saanut omin silmin nähdä että "paskojen kirppislöytöjen" ja omituisen hinnoittelun takana on ollut esimerkiksi mt-ongelmia tai dementiaa. Sen jälkeen ei ole huvittanut enää naureskella niille paskoille kirppislöydöille. Se ihminen joka tuo myyntiin pussillisen pullonkorkkeja 10 euron hintaan ei ole todennäköisesti ihan normaalissa kunnossa.

Vierailija
298/339 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata, koska ihan oikeasti et voi tietää mitä on jonkin yksittäisen kirpputoripaikan takana. Olen itse saanut omin silmin nähdä että "paskojen kirppislöytöjen" ja omituisen hinnoittelun takana on ollut esimerkiksi mt-ongelmia tai dementiaa. Sen jälkeen ei ole huvittanut enää naureskella niille paskoille kirppislöydöille. Se ihminen joka tuo myyntiin pussillisen pullonkorkkeja 10 euron hintaan ei ole todennäköisesti ihan normaalissa kunnossa.

Juuri näin, jos joku on hinnoiteltu omasta mielestä väärin niin sen kuin jatkaa matkaa, miksi tuhlata omaa energiaa siihen että saa ''näpäytettyä'' jotain tuntematonta kirpparimyyjää, jonka tilanteesta ei tiedä yhtään mitään.

Vierailija
299/339 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämän takia kirppis ei kannata. Jos hyväkuntoisesta lastenvaatteesta saa 20 senttiä, kirppistely ei maksa vaivaa eikä edes pöytävuokraa. Jos kirppis on pelkkää hyväntekeväisyyttä myyjälle, vaatteista pääsee paljon helpommallakin eroon. Vie vain kaikki Konttiin.

Kirppareiden tarkoitus on kierrättää, ei suinkaan saada rahallista voittoa. 

Ei voitto kukaan saa kirpputorilta. Vaatteet ovat varmasti maksaneet enemmän uutena. Mutta vaivapalkka pitäisi saada, siis pöytävuokran jälkeen esim 80-100 euroa käteen. Jos haluaa vain kierrättää, voi viedä tavarat kierrätyskeskukseen. En minä ainakaan pelkästä kierrättämisen ilosta pese, silitä, hinnoittele ja raivaa pöytää. Oletan, ett

Mä vien nykyään suoraan kierrätykseen, eli ns. roskiin. Vitonen ehjästä toppahaalarista on ok pyynti, ja sillä ostaisin, harvoin vain enää tulee vastaan, vaan ihan järjestään 10€ eteenpäin on tuollaisen hinta kirppiksellä. Jää hyllyyn minulta.

Vierailija
300/339 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämän takia kirppis ei kannata. Jos hyväkuntoisesta lastenvaatteesta saa 20 senttiä, kirppistely ei maksa vaivaa eikä edes pöytävuokraa. Jos kirppis on pelkkää hyväntekeväisyyttä myyjälle, vaatteista pääsee paljon helpommallakin eroon. Vie vain kaikki Konttiin.

Kirppareiden tarkoitus on kierrättää, ei suinkaan saada rahallista voittoa. 

Ei voitto kukaan saa kirpputorilta. Vaatteet ovat varmasti maksaneet enemmän uutena. Mutta vaivapalkka pitäisi saada, siis pöytävuokran jälkeen esim 80-100 euroa käteen. Jos haluaa vain kierrättää, voi viedä tavarat kierrätyskeskukseen. En minä ainakaan pelkästä kierrättämisen ilosta pese, s

Luuletko että myyt roinaasi vain pienituloisille? En pidä itseäni reilulla 100k vuosituloilla pienituloisena, mutta en silti osta kirpputoreilta, joissa käyn usein, kuin tietyllä hinnalla joka minulle sopii. Konteissa sun muissa en käy, siellä on liian kalliit hinnat. Hinta ei ole kallis siksi että olisin pienituloinen, vaan siksi että en maksa käytetystä kirppiskamasta kuin tietyn verran, ja tämän summan määrittelen omalta kohdaltani täysin itse. Tuo on ikivanhaa juttua että yritetään saada ihmiset ostamaan ylikallista huutelemalla että taidat olla köyhä kun et osta 😉

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi viisi