Estetty numero, tekstiviesti
Jos puhelinnumero on estetty ja lähetät siihen tekstiviestin, mitä viestissä lukee? Lukeeko siinä silti toimitettu, vai vaan pelkästään että tekstiviesti?
Kommentit (35)
Kiitos vastauksesta.
Joskus viestin alla luki vain tekstiviesti, ajattelin, että silloin numeroni oli estetty.
Ja joskus taas viestin alla lukee toimitettu. Mietin, onko numeroni silti estetty, vai ei.
Ymmärrän kyllä, että yhteyttä ei haluta pitää. En minäkään halua. Ikävä kyllä kyseessä ihminen johon joskus pakosta olisi oltava yhteydessä.
Tietäisikö joku miten tämä menee? Onko keinoa selvittää asiaa? Varmaan soittamalla numeroon selviäis, jos tuuttaa varattua niin numero on estetty, mutta en halua soittaa kyseiselle ihmiselle joten soittaminen ei ole vaihtoehto.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos vastauksesta.
Joskus viestin alla luki vain tekstiviesti, ajattelin, että silloin numeroni oli estetty.
Ja joskus taas viestin alla lukee toimitettu. Mietin, onko numeroni silti estetty, vai ei.
Ymmärrän kyllä, että yhteyttä ei haluta pitää. En minäkään halua. Ikävä kyllä kyseessä ihminen johon joskus pakosta olisi oltava yhteydessä.
Mikä on sellainen pakko? Anna ihmisen olla rauhassa
Jos mut estetään, en kyllä yrittäiskään ottaa yhteyksiä.
Voisitko kunnioittaa tämän ihmisen päätöstä ja antaa hänen olla?
Miksi sinut on estetty?
Miksi et kunnioita sitä, että kanssasi ei haluta olla yhteyksissä?
Koita ensi kerralla välttää ne virheet, jotka ovat johtaneet estämiseen.
Olen ymmärtänyt että vahvistuksen ollessa päällä lähettäjällä ei estettyyn numeroon lähde vahvistusviestiä viestikeskukselta. Eli lähetetyissä viesti näkyy odottaa tilassa. Jotensakin näin homma pelasi ainakin Saksan T-Mobilella joskus vuosituhannen alussa.
Vierailija kirjoitti:
Tietäisikö joku miten tämä menee? Onko keinoa selvittää asiaa? Varmaan soittamalla numeroon selviäis, jos tuuttaa varattua niin numero on estetty, mutta en halua soittaa kyseiselle ihmiselle joten soittaminen ei ole vaihtoehto.
Ehdotan että laulat hänelle.
Tilanteeseesi parhaiten sopiva biisi:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sinut on estetty?
Miksi et kunnioita sitä, että kanssasi ei haluta olla yhteyksissä?
Koita ensi kerralla välttää ne virheet, jotka ovat johtaneet estämiseen.
Voisitko vastata?
Täällä suoraan haukutaan AP vaikka hän kysyy teknistä asiaa. Ettekö voi vain vastata ilman haukkumista kun ette tunne taustoja? Hänhän kertoi ettei henkilöön haluaisi ottaa yhteyttä, mutta on pakko. Miksi se ei haukkujille riitä? Mikä siinä haukkumisessa teille tuottaa hyvää oloa?
Eivät aina estäjän tarkoitusperät ole sellaiset, että vastapuolen "tulisi vain kunnioittaa päätöstä". Elämässä on paljonkin tilanteita, jotka eivät ole yksioikoisia. Valitettavasti näin on.
Mä olen itse estänyt ihmisen. Hänellä ei ole mikään pakko olla muhun yhteydessä. Kuitenkin lähestynyt mua eri puhelinnumeroilla ja tekaissut sähköpostiosoitteenkin väärällä nimellä, koska olin estänyt hänen meiliosoitteensakin. Omasta mielestään ollut pakko ottaa yhteyttä, mielestäni asia ei kuulunut hänelle. Pakko on subjektiivinen käsite.
Kiitos sinulle joka vastasit kysymykseeni. Itsellänikin ajatus, että numeron ollessa estetty lukisi viestin alla vain tekstiviesti ja numeron ollessa sallittuna tulisi viestiin teksti toimitettu.
Tosiaan, en tiedä onko numeroa estetty vai ei. Kiinnostaa tietää meneekö viestit perille vai ei. Ihan siksi, että tietäisin saako henkilö lapsiaan koskevan tiedon itselleen vai ei.
Pakko on tässä tapauksessa yhteisten lasten asiat joista olisi hyvä olla tieto kummallakin vanhemmalla. En todellakaan viestitä kyseiselle henkilölle mitään muuta kun aivan välttämättömät lasten asiat.
Ap
Noin se minun mielestä menee. Viestissä lukee joko odottaa tai tekstiviesti jos sitä ei ole toimitettu ja toimitettu silloin kun on mennyt perille vastaanottajalle.
Voisko asian testata vaikka joniu kaverin puhelimella? Estää numeron ja sit poistaa eston ja katotte mitä tapahtuu? Sillähän se selviäis.
Vielä lisään, että tilanne ei todellakaan ole niin mustavalkoinen että minä olisin käyttäytynyt huonosti ja minut estetty ja tästä huolimatta vain koitan olla yhteyksissä, tilanne on todella paljon monimutkaisempi enkä nyt jaksa alkaa sitä erittelemään. Ex kyllä koittaa olla minuun yhteydessä, mutta vain hänen haluamallaan tavalla. Jne. Tää tilanne on jotain tosi epänormaalia mitä on turha edes koittaa selittää.
Kunhan vain saisin selkeän vastauksen kysymykseen. Niin tietäisin kulkeutuuko info exälle vai ei.
Ap
Jos lukee odottaa, niin jostain syystä ei ole mennyt perille. Jos lukee toimitettu, niin sillon on toimitettu. Luulen, että estettyyn numeroon viestejä ei toimiteta. Eli niissä lukis sitten odottaa, tai tuo laittamasi tekstiviesti.
Kyllä lasten asiat pitäisi pystyä hoitamaan, exäsi tekee väärin, jos estää sinut. Voistko yrittää lastenvalvojan kautta?
Ap:lla ihan pätevä syy olla yhteyksissä eksään, mutta noin yleisesti ottaen, jos ihminen estää, eikä halua olla tekemisissä, niin miksi yrittää väkisin...?
Vierailija kirjoitti:
Täällä suoraan haukutaan AP vaikka hän kysyy teknistä asiaa. Ettekö voi vain vastata ilman haukkumista kun ette tunne taustoja? Hänhän kertoi ettei henkilöön haluaisi ottaa yhteyttä, mutta on pakko. Miksi se ei haukkujille riitä? Mikä siinä haukkumisessa teille tuottaa hyvää oloa?
Eivät aina estäjän tarkoitusperät ole sellaiset, että vastapuolen "tulisi vain kunnioittaa päätöstä". Elämässä on paljonkin tilanteita, jotka eivät ole yksioikoisia. Valitettavasti näin on.
Äläpä oleta mitään.
Ap voi lähettää kirjeen. Viranomaisasiassa voi käyttää haastemiestä.
Puhelimesta riippuen. Jos puhelut on estetty, viestit menee perille. Jos viestit on estetty, viestit menee roskapostiin ilman ilmoitusta vastaanottajalle. Ovat luettavissa kuitenkin, jos kohdehenkilö jostain syystä haluaa lukea roskapostia. Useimmat ei halua, siksi nimi roskaposti. Jos kohdehenkilö ei reagoi viesteihin eikä puheluihin, niin ihmissuhteesta riippuen on aika soittaa 112, tai ymmärtää, että tavoiteltu henkilö on nyt oman ajan tarpeessa, eikä halua yhteydenottoa. Jos mieli muuttuu, hän varmaan muuttaa asetuksia, tai ottaa itse yhteyttä.