Mies roikottaa löysässä hirressä
Mies on kohta kuukauden päivät vastaillut säännöllisen epäsäännöllisesti viesteihin (1-2 vrk viiveellä), pahoittelee kun ei ole ollut yhteyksissä, vetoaa kiireisiin, välttelee kunnon keskustelua ja kuulemma "yrittää" järjestää lisää aikaa. Olen suoraan kysynyt, kiinnostaako vielä olla kanssani tekemisissä ja kovasti väittää, että kiinnostaa. Mistä tällainen sekoilu johtuu? Olen itse ihan valmis heittämään hanskat jo tiskiin, mutta haluaisin myös käydä sen keskustelun tästä tilanteesta ennen sitä.
Kommentit (258)
Vierailija kirjoitti:
Soitellaan ja nähdään myös. Tai soiteltiin viikko sitten, nähtiin 6 vkoa sitten?
No ei tuo kyllä mitään seurustelua yleisessä merkityksessä ole. Oletteko todenneet/sopineet ihan suullisesti ääneen seurustelevanne? Milloin se on tapahtunut?
Vai trolliko tämä olikin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Soitellaan ja nähdään myös. Tai soiteltiin viikko sitten, nähtiin 6 vkoa sitten?
No ei tuo kyllä mitään seurustelua yleisessä merkityksessä ole. Oletteko todenneet/sopineet ihan suullisesti ääneen seurustelevanne? Milloin se on tapahtunut?
Meillä on 150km välimatkaa, kerran kuukauteen on nähty vähintään. Puhuttiin seurustelusta kolmannella tapaamisella.
Oletko ap nyt niin kiinni tuossa miehen käyttäytymisessä että et ole miettinyt lainkaan sitä että haluatko SINÄ enää olla tuossa suhteessa? Mitä tuo suhde sinulle antaa? Ette juurikaan edes näe, puhutte puhelimessa harvoin, ja viesteihinkään mies ei enää vastaa kuin harvakseltaan. Mikä supermies se oikein on jos sua tuollainen kiinnostaa?
Sosiaalinen paine/status parisuhteisena, biologinen kello, toive yhteisestä elämästä, elämänkumppanista, perheestä ja kodista pitää APta löysässä hirressä.
Ladannut paljon odotuksia henkilöön joka joskus osoittanut kiinnostusta. AP tajuaa itsekin ettei miestä kiinnosta enää, luopuminen yhteisen tulevaisuuden ideasta ei varmaan ole APlle helppoa, haluaisi siksi suoraan kuulla ihastukseltaan ettei ihastus halua jatkaa yhdessä, normaalia odottaa sellaista jos 2v seurustelu takana.AP ollut parisuhteessa ja ihastusmies kai sitten kevytsuhteessa. Ja vi..ttaahan se jos 2 vuotta naisen perheenperustamisiästä mennyt hukkaan. AP voisit pitää radiohiljaisuutta tästä alkaen, keksit nyt heti muuta ajanvietettä ja seuraat tapahtuuko enää mitään?
Vierailija kirjoitti:
Sosiaalinen paine/status parisuhteisena, biologinen kello, toive yhteisestä elämästä, elämänkumppanista, perheestä ja kodista pitää APta löysässä hirressä.
Ladannut paljon odotuksia henkilöön joka joskus osoittanut kiinnostusta. AP tajuaa itsekin ettei miestä kiinnosta enää, luopuminen yhteisen tulevaisuuden ideasta ei varmaan ole APlle helppoa, haluaisi siksi suoraan kuulla ihastukseltaan ettei ihastus halua jatkaa yhdessä, normaalia odottaa sellaista jos 2v seurustelu takana.AP ollut parisuhteessa ja ihastusmies kai sitten kevytsuhteessa. Ja vi..ttaahan se jos 2 vuotta naisen perheenperustamisiästä mennyt hukkaan. AP voisit pitää radiohiljaisuutta tästä alkaen, keksit nyt heti muuta ajanvietettä ja seuraat tapahtuuko enää mitään?
Ei kai tätä voisi tämän paremmin muotoilla. Tiedän mihin mies halutessaan parhaimmillaan pystyisi ja yritän saada sen takaisin, mutta en minä siihen yksin pysty.
Voinet myös irrottautua hirrestä ja sanoa: tarvitsen enemmän. Sinulla on aikaa järjestää asiasi kuluvan kuun loppuun mennessä.
Pääsen kiinni ap:n tilanteesta ja tunteesta. Olen etsinyt pitkän suhteen päätyttyä nyt kymmenen vuotta kumppania. Ehdokkaita tietty Tinderistä löytyy, ihan kivojakin tyyppejä, mutta tokihan sitä on vielä ylläpitänyt toivon kipinää, että löytyi oikeasti joku joka ei tunnu järkevältä ok-valinnalta, vaan oikeasti saa liekkeihin. Sellainenkin on tullut vastaan, ja tunne vaikutti molemminpuoliselta. Mikä intohimo, roihu ja ajatusten kohtaaminen. Ja 4kk jälkeen alkoi viestittely hidastua, tapaamiset siirtyä, sitten peruuntua. Myönnän että laitoin viestejä kk hiljaisuudenkin jälkeen, että lähdetkö vielä kahville tai drinkille. Tuo on nyt jo takana, mutta jäi kyllä pysyvä epävarmuus ja epäluottamus ihmisiin tuollaisesta, kun molemmat oli todennut että sovitaanpa toisillemme hyvin ja sitten puff, toinen katoaa. Ja onhan näitä muitakin lähes vastaavia ollut. Ei siis ole kyse että paska tyyppi, vaan ihan yleinen ilmiö, jossa me sinkut joudutaan elämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on 150km välimatkaa, kerran kuukauteen on nähty vähintään. Puhuttiin seurustelusta kolmannella tapaamisella.
Tutun mittainen etäisyys. Tapailin itse Jyväskylässä asuvaa miestä Tampereella asuessani. Paljastui lopulta, että miehellä oli muitakin, melkoinen häntäheikki oli. Tajusin, että hän oli tarkoituksella rakentanut komposition, jossa vakkarinaisia oli eri paikkakunnilla, Jyväskylässä vain satunnaiset.
Ei kerro sinun tapauksestasi mitään, mutta onko teillä ollut minkä verran puhetta yhteen muutosta?
En kyllä enää yrittäisi. Tee jotain sellaista mistä nautit ja unohda hänet.
Kukaan ei ole liian kiireinen laittamaan viestiä. Viestiin ei paljoa aikaa mene. Todennäköisesti pitää vain varalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tutun mittainen etäisyys. Tapailin itse Jyväskylässä asuvaa miestä Tampereella asuessani. Paljastui lopulta, että miehellä oli muitakin, melkoinen häntäheikki oli. Tajusin, että hän oli tarkoituksella rakentanut komposition, jossa vakkarinaisia oli eri paikkakunnilla, Jyväskylässä vain satunnaiset.
Ei kerro sinun tapauksestasi m
Näitä etäsuhteita on moneen lähtöön. Meillä on välimatkaa jonkun verran enemmän mutta vietetään yhdessä joka toinen viikko. Joka toinen ollaan tahoillamme lastemme kanssa ja joka toinen sitten yhdessä. Ajetaan vuorotellen. Me ajatellaan että meillä on toistaiseksi kaksi kotia. Joku päivä yksi.
Jokainen toki määrittelee itse minkälainen suhde hänelle riittää. Itse en voisi olla suhteessa jossa nähdään kerran kuussa.
Vierailija kirjoitti:
Pääsen kiinni ap:n tilanteesta ja tunteesta. Olen etsinyt pitkän suhteen päätyttyä nyt kymmenen vuotta kumppania. Ehdokkaita tietty Tinderistä löytyy, ihan kivojakin tyyppejä, mutta tokihan sitä on vielä ylläpitänyt toivon kipinää, että löytyi oikeasti joku joka ei tunnu järkevältä ok-valinnalta, vaan oikeasti saa liekkeihin. Sellainenkin on tullut vastaan, ja tunne vaikutti molemminpuoliselta. Mikä intohimo, roihu ja ajatusten kohtaaminen. Ja 4kk jälkeen alkoi viestittely hidastua, tapaamiset siirtyä, sitten peruuntua. Myönnän että laitoin viestejä kk hiljaisuudenkin jälkeen, että lähdetkö vielä kahville tai drinkille. Tuo on nyt jo takana, mutta jäi kyllä pysyvä epävarmuus ja epäluottamus ihmisiin tuollaisesta, kun molemmat oli todennut että sovitaanpa toisillemme hyvin ja sitten puff, toinen katoaa. Ja onhan näitä muitakin lähes vastaavia ollut. Ei siis ole kyse että paska tyyppi, vaan ihan yleinen ilmiö, jossa me sinkut joudutaan
Kuulostaa kuin omasta elämästä. Enää en ole varma kannattaako etsiä intohimoista rakkaus suhdetta vai olisiko sellainen ok järkevä parempi ja toimivampi kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työt pitää minut ainakin seuraavat 6kk nykyisellä asuinpaikkakunnalla. Muutosta miehen asuinpaikkakunnalle on ollut puhetta. Mies tekee etätöitä, joten hänellä toki paremmat mahdollisuudet viettää aikaa minun luonani ja yleensä ollutkin monta päivää tai viikon putkeen luonani.
Jos mies on kiinnostunut niin kyllä silloin löiytyy aikaa. Aloittajan mies pitää nyt häntä varalla jos ei satu parempaa löytymään. Älä enää kysele miehen perään vaan unohda suosiolla. Mies ottaa kyllä yhteyttä jos kiinnostaa.
Mies soitti tänään, että hänen lähisukulainen oli joutunut sairaalaan ja hän on joutunut hoitamaan asioita sukulaisen puolesta. Ilmeisesti nämä "kiireet" on ollut todellisia. Itse vaan kuvittelen kaikennäköistä, kun minulle ilmoitetaan viimeisenä kaikesta...
Vierailija kirjoitti:
Mies soitti tänään, että hänen lähisukulainen oli joutunut sairaalaan ja hän on joutunut hoitamaan asioita sukulaisen puolesta. Ilmeisesti nämä "kiireet" on ollut todellisia. Itse vaan kuvittelen kaikennäköistä, kun minulle ilmoitetaan viimeisenä kaikesta...
Milloin oli joutunut? Siitähän voi ilmoittaa heti lyhyellä viestillä, kun näin on tapahtunut. Mielestäni ei ole pätevä selitys tuokaan. Asioiden hoitoon menee varmasti aikaa, mutta on niinkin että kun niitä hoitaa, joutuu aina jossain odottelemaan tiskille/luukulle pääsyä. Silloin on hetki vastata lyhyesti odottavalle.
Sairaalaselitykset kun tulee takautuvasti, niin niitä tarjotaan siksi kun ne on muka niin hyviä, vakavia ja kyseenalaistamattomia.
Tuo nyt vain kertoo siitä, että mies ei koe saavansa sinusta apua, tukea tai lohtua, vaan kokee enemmän rasitteeksi. Siksi viestittely sinulle väistyy, kun tulee hoidettavia asioita. Näin minä sen näen.
Tässä keskustelussa huomaa hyvin sen, että moni kuvittelee kuinka kaikkien ihmisten pitäisi olla samanlaisia kuin mitä itse on. Samat ihmiset taitaa myös kuvitella että ainoa ero kumppanivaihtoehtojen a, b ja c välillä on heidän ulkoisessa olemuksessa ja siksi se parhaimman näköinen on paras kumppani.
Se tunnutaan ignooraavan ihan täysin että ihmiset kaipaa parisuhteeltaan erilaisia asioita ja siinä missä yksi kaipaa liki takertuvaa yhdessäoloa ja jatkuvaa yhteydenpitoa sekä toisen vahtaamista niin toinen taas priorisoi korkealle tunneyhteyden ja luottamuksen eikä yhdessä ei haluta nyhjätä 24/7/365.
Sen sijaan, että etsittäisiin sitä itselle aidosti sopivaa kumppania jonka odotukset parisuhteellekin on omien kaltaiset, yhdessäolo on mutkatonta ja rentoa kun ajatus- ja arvomaailmat kohtaa jne halutaankin liki epätoivon vimmalla yrittää saada siitä epäsopivasta ihmisestä itselle sopiva. Että kun se nyt vaan olisi enemmän sellainen ja vähemmän tällainen niin sitten olisi hyvä.
Siinäkään ei ymmärretä että vain itseään voi muuttaa. Ehei, sen toisen muuttumista kuin toiseksi ihmiseksi saatetaan jaksaa odottaa jopa vuosia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joillekin miehille tuntuu aina osuvan vaan näitä etäsuhteita. Vuosikymmenestä toiseen sattuu niin, että asuu eri paikkakunnalla kun se muka seurustelukumppani. Sivusta seurannut yhtä viuhtojaa, joka jotenkin onnistuu aina löytämään uuden työn niin, että pääsee pois kulloisenkin naisystävänsä/vaimonsa luota.