Mies roikottaa löysässä hirressä
Mies on kohta kuukauden päivät vastaillut säännöllisen epäsäännöllisesti viesteihin (1-2 vrk viiveellä), pahoittelee kun ei ole ollut yhteyksissä, vetoaa kiireisiin, välttelee kunnon keskustelua ja kuulemma "yrittää" järjestää lisää aikaa. Olen suoraan kysynyt, kiinnostaako vielä olla kanssani tekemisissä ja kovasti väittää, että kiinnostaa. Mistä tällainen sekoilu johtuu? Olen itse ihan valmis heittämään hanskat jo tiskiin, mutta haluaisin myös käydä sen keskustelun tästä tilanteesta ennen sitä.
Kommentit (258)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies soitti tänään, että hänen lähisukulainen oli joutunut sairaalaan ja hän on joutunut hoitamaan asioita sukulaisen puolesta. Ilmeisesti nämä "kiireet" on ollut todellisia. Itse vaan kuvittelen kaikennäköistä, kun minulle ilmoitetaan viimeisenä kaikesta...
Milloin oli joutunut? Siitähän voi ilmoittaa heti lyhyellä viestillä, kun näin on tapahtunut. Mielestäni ei ole pätevä selitys tuokaan. Asioiden hoitoon menee varmasti aikaa, mutta on niinkin että kun niitä hoitaa, joutuu aina jossain odottelemaan tiskille/luukulle pääsyä. Silloin on hetki vastata lyhyesti odottavalle.
Sairaalaselitykset kun tulee takautuvasti, niin niitä tarjotaan siksi kun ne on muka niin hyviä, vakavia ja kyseenalaistamattomia.
Tuo nyt vain kertoo siitä, että mies ei koe saavansa sinusta apua, tukea tai lohtua, vaan kokee enemmän rasitteeksi. Siksi viestittely sinulle väistyy, kun t
Torstaina oli saanut peruutusajan leikkaukseen. Muistan, että meillä oli miehen kanssa aiemmin puhetta tästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies soitti tänään, että hänen lähisukulainen oli joutunut sairaalaan ja hän on joutunut hoitamaan asioita sukulaisen puolesta. Ilmeisesti nämä "kiireet" on ollut todellisia. Itse vaan kuvittelen kaikennäköistä, kun minulle ilmoitetaan viimeisenä kaikesta...
Milloin oli joutunut? Siitähän voi ilmoittaa heti lyhyellä viestillä, kun näin on tapahtunut. Mielestäni ei ole pätevä selitys tuokaan. Asioiden hoitoon menee varmasti aikaa, mutta on niinkin että kun niitä hoitaa, joutuu aina jossain odottelemaan tiskille/luukulle pääsyä. Silloin on hetki vastata lyhyesti odottavalle.
Sairaalaselitykset kun tulee takautuvasti, niin niitä tarjotaan siksi kun ne on muka niin hyviä, vakavia ja kyseenalaistamattomia.
Tuo nyt vain kertoo siitä, että mies ei koe saavansa sinusta apua, tukea tai lohtua, vaan kokee enemmän ra
Mutta eikö hän ole ollut välttelevä jo pidempään? Kuukauden?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo nyt vain kertoo siitä, että mies ei koe saavansa si
Kyllä. Ajattelin nyt vähän aikaa seurata, jos kiireet hellittää loman myötä ja pitääkö mies sanansa, että alkaa panostaa suhteeseen vai alanko katsella pikkuhiljaa ympärilleni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Soitellaan ja nähdään myös. Tai soiteltiin viikko sitten, nähtiin 6 vkoa sitten?
No ei tuo kyllä mitään seurustelua yleisessä merkityksessä ole. Oletteko todenneet/sopineet ihan suullisesti ääneen seurustelevanne? Milloin se on tapahtunut?
Vai trolliko tämä olikin.
Meillä on 150km välimatkaa, kerran kuukauteen on nähty vähintään. Puhuttiin seurustelusta kolmannella tapaamisella.
Tutun mittainen etäisyys. Tapailin itse Jyväskylässä asuvaa miestä Tampereella asuessani. Paljastui lopulta, että miehellä oli muitakin, melkoinen häntäheikki oli. Tajusin, että hän oli tarkoituksella rakentanut komposition, jossa vakkarinaisia oli eri paikkakunnilla, Jyväskylässä vain s
Työt pitää minut ainakin seuraavat 6kk nykyisellä asuinpaikkakunnalla. Muutosta miehen asuinpaikkakunnalle on ollut puhetta. Mies tekee etätöitä, joten hänellä toki paremmat mahdollisuudet viettää aikaa minun luonani ja yleensä ollutkin monta päivää tai viikon putkeen luonani.
Jospa tästä löytyy selitys? Kun mahdollisuus yhteenmuuttoon lähestyy, alkaa ottaa etäisyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo nyt vain kertoo siitä, että mies ei koe saavansa sinusta apua, tukea tai lohtua, vaan kokee enemmän ra
Torstaina oli saanut peruutusajan leikkaukseen. Muistan, että meillä oli miehen kanssa aiemmin puhetta tästä.
Miten tämä on miestä työllistänyt? Hän ei liene itse kirurgi, ja on joka tapauksessa kesälomalla. Suomessa ei Amerikan tapaan sukulaiset istu odotushuoneessa koko leikkauksen ajan odottamassa. Onko hän kuskannut sukulaisensa sairaalaan ja hakenut pois?
Olen itse ollut leikkauksessa ja autottomana ihmisenä menin kuitenkin omin toimin sinne eivätkä perheenjäseneni mitenkään siinä työllistyneet. Koska pääsin pois seuraavana päivänä, taisi vain yksi perheestä tulla leikkauspäivän iltana vierailuaikaan käymään. Olin niin kipeä ja pöllyssä etten kaivannutkaan seuraa.
Penkittää ja murustelee, tällaisilla tyyppeillä voi olla monta kierroksessa samaan aikaan ja vaihtelevat kenelle antaa enemmän aikaa ja huomiota. Olet pelinappula, kannattaa jatkaa matkaa jos haluaa oiken suhteen.
Liekö ketjussa tullut jo se näkökulma esille, että jos/kun joutuu sietämään näitä nykyajan ah niin kertakäyttöisiä ja pinnallisia hyväksikäyttö-tapailusuhteita ja muita säätöjä niin lopulta sitä ei enää osaa eikä uskalla luottaa kenenkään. Ei edes sellaiseen joka ei oikeasti edes yritä vedättää tai roikottaa vaan jolla on elämässä just jotain mikä sitoo omat ajatukset ja ajankäytön. Esim siis vaikka jokin terveysmurhe lähiomaisella tai raskaampi/vaativampi työprojekti.
Se kun on niin, että nämä epärehelliset roikottaja-hyväksikäyttäjä-kusipäätkin tykkää käyttää just noita samoja asioita selityksinä omalle käytökselleen. Pari tuollaista kokemusta ja sen jälkeen se sellainen normaali perusluottamus on mennyt aika tehokkaasti eikä enää ole minkäänlaista sietokykyä millekään ihan normaalille elämäntilanteelle toisen elämässä vaan sen oitis tulkitsee joksikin vedättämiseksi.
Tämä pinnallinen kertakäyttödeittailu tuhoaa ihmisten mielenterveyden todella tehokkaasti eikä sitä yleensä edes huomaa ennen kuin se vahinko on jo tapahtunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sukulainen vuoteenomana ja veljensä vastuulla huolehtia alaikäisistä lapsista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Okei eli koska sinä olet tuollainen niin kaikki muutkin on samanlaisia ja jokainen tarvitsee tietenkin ja vain just samanlaista operaatiota ja makaa yhtä pöllyssä sairaalassa eikä kaipaakaan seuraa?
Vierailija kirjoitti:
Okei eli koska sinä olet tuollainen niin kaikki muutkin on samanlaisia ja jokainen tarvitsee tietenkin ja vain just samanlaista operaatiota ja makaa yhtä pöllyssä sairaalassa eikä kaipaakaan seuraa?
Sanoinko niin? Vai luetko vain omiasi?
Vierailija kirjoitti:
Liekö ketjussa tullut jo se näkökulma esille, että jos/kun joutuu sietämään näitä nykyajan ah niin kertakäyttöisiä ja pinnallisia hyväksikäyttö-tapailusuhteita ja muita säätöjä niin lopulta sitä ei enää osaa eikä uskalla luottaa kenenkään. Ei edes sellaiseen joka ei oikeasti edes yritä vedättää tai roikottaa vaan jolla on elämässä just jotain mikä sitoo omat ajatukset ja ajankäytön. Esim siis vaikka jokin terveysmurhe lähiomaisella tai raskaampi/vaativampi työprojekti.
Se kun on niin, että nämä epärehelliset roikottaja-hyväksikäyttäjä-kusipäätkin tykkää käyttää just noita samoja asioita selityksinä omalle käytökselleen. Pari tuollaista kokemusta ja sen jälkeen se sellainen normaali perusluottamus on mennyt aika tehokkaasti eikä enää ole minkäänlaista sietokykyä millekään ihan normaalille elämäntilanteelle toisen elämässä vaan sen oitis tulkitsee joksikin vedättämiseksi.
Tämä pinnallinen kertakäyttödeittailu tuhoaa ihmisten mielenterveyden todella tehokkaasti eikä sitä yleensä edes huomaa ennen kuin se vahinko on jo tapahtunut.
Pitää luottaa itseensä. Ne, jotka joutuvat noihin hyväksikäytöksi kokemiinsa tapailusuhteisiin, eivät luota itseensä vaan ulkoistavat vastuun sille toiselle.
En myöskään moiti nykyajan "pinnallista kertakäyttödeittailua". On ihan oikein, että ihmiset voivat tavata kerran ja jättää asian silleen. Luojan kiitos enää ei tarvitse elää koko elämäänsä miehen kanssa, jolle erehtyy jossain tanssipaikalla tai kartanon pellolla kerran hymyilemään. Niitäkin ihmisiä kyllä varsinkin maaseudulla vielä on, joiden mielestä viestittely ja tapaaminen kerran velvoittaa toisen johonkin, ja jotka tulkitsevat sen jo suhteeksi, josta voi vaatia tilille. Erittäin raskaita ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies vielä kuukausi sitten kävi kanssani keskustelun siitä, miten alkaa panostaa suhteeseen enemmän aikaa ja vaivaa ja tässä on lopputulos. En tiedä, onko lomalla niin kiire, ettei ehdi viestitellä, kun 24-48h välein. Enpä usko.
Eli olet joutunut "keskustelemaan" miehen kanssa asiasta aiemminkin. Alat kuulostaa melkoisella justiinalta.
Ja jos se on lomalla, sillä oikeasti varmasti on muuta tekemistä.
Oli niin tai näin, koska asiasta on jo keskusteltu, sama ongelma on toistunut jo pidempään. Sinä haluat suhteelta enemmän, kuin mies.
Mies varmaan nyt miettii, kannattaako jatkaa edes,l kun kokoajan painat päälle ja keskustelet.
Tämä keskustelu kuitenkin käytiin miehen aloitteesta silloin. Sen jälkeen viestittely on vaan hiipunut ja mieheltä tulee vaan
Jätkä suoltaa paskaa. Koko päivän aitaa rakentava ihastunut mies droppaa ihastukselleen viestin vaikka paskalla käydessään tai eväsleipää järsiessä, jos ei muutoin ehdi. Ja jos väsyttää niin viesti ihastukselta piristää päivää ja auttaa jaksamaan, jos elämässä on muutoin rankka jakso.
En tarkoita että tarvitsisi jatkuvasti viestitellä, mutta yhden viestin pystyy laittamaan päivässä, oli kuinka kiireinen tagansa. Tota miestä ei vaan kiinnosta tarpeeksi.
Mullei ainakaan ole aikaa naputella viestejä. Soittaja on voittaja.
Vierailija kirjoitti:
Voinet myös irrottautua hirrestä ja sanoa: tarvitsen enemmän. Sinulla on aikaa järjestää asiasi kuluvan kuun loppuun mennessä.
Ultimatumit ei toimi. Miehen pitää itse haluta sitä eikä toimia ulkopuolisen paineen takia. Tämä mies ei halua.
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei ole liian kiireinen laittamaan viestiä. Viestiin ei paljoa aikaa mene. Todennäköisesti pitää vain varalla.
Tuo on totta. Toisaalta jos se yksi viesti jää laittamatta ja ns "välistä" niin siihen seuraavan lähettämiseen viiveellä saattaa sitten olla just sellaisella ei-vedättävällä jo melkoinen kynnys, koska herkästi olettaa mokanneensa jo koko jutun. Kaikki kun ei muutenkaan ole niin sulavia viestijöitä vaan jokaista viestiä joutuu jotenkin miettimään ja muokkaamaan hirveästi ettei vaan tulisi väärinymmärretyksi jollain tapaa.
Puhuminenhan se auttaisi, mutta tosi monilla on hirveän hankala alkaa avautua tuntemuksistaan kun sitä pelkää joko tuntevansa liikaa liian nopeasti tai liian vähän liian hitaasti niin sitten on turvallisempi vaan olettaa kaikenlaista ettei vaan menettäisi kasvojaan.
Ihanan hankalia nämä ihmissuhteet ja tutustumiset. En voi käsittää kuinka toiset näistä nauttii kun itseä hikoiluttaa jo lukiessa näitä muiden vaikeuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pääsen kiinni ap:n tilanteesta ja tunteesta. Olen etsinyt pitkän suhteen päätyttyä nyt kymmenen vuotta kumppania. Ehdokkaita tietty Tinderistä löytyy, ihan kivojakin tyyppejä, mutta tokihan sitä on vielä ylläpitänyt toivon kipinää, että löytyi oikeasti joku joka ei tunnu järkevältä ok-valinnalta, vaan oikeasti saa liekkeihin. Sellainenkin on tullut vastaan, ja tunne vaikutti molemminpuoliselta. Mikä intohimo, roihu ja ajatusten kohtaaminen. Ja 4kk jälkeen alkoi viestittely hidastua, tapaamiset siirtyä, sitten peruuntua. Myönnän että laitoin viestejä kk hiljaisuudenkin jälkeen, että lähdetkö vielä kahville tai drinkille. Tuo on nyt jo takana, mutta jäi kyllä pysyvä epävarmuus ja epäluottamus ihmisiin tuollaisesta, kun molemmat oli todennut että sovitaanpa toisillemme hyvin ja sitten puff, toinen katoaa. Ja onhan näitä muitakin lähes va
jos haluaa lapsia ja kumppanuutta, niin ehkä intohimo ei ole niin tärkeää silloin?
Vierailija kirjoitti:
Eikö puhelimessa puhumiseen sitten kulu aikaa?
Vierailija kirjoitti:
Joo, kannattaa soitella suhteessa. Mutta jos joku yhden kerran treffi alkaisi soitella ilman ennakkovaroitusta, estoon menisi.
Vierailija kirjoitti:
Sinä ja sinun halusi, sinä ja sinun napasi. Ei kaikkien toisten ihmisten elämä sen ympärillä pyöri. Ei tuon miehenkään.
Olisin saattanut nuorempana tehdä jotain tuollaista, mutta en siksi että haluan pitää vaihtoehdot avoinna vaan siksi etten vaan osannut suoraan torjua ketään. Meillä ei kotona käsitelty mitään asioita ja siksi en osannut niitä käsitellä vaan halusin vaan välttää koko tilanteen. Erona kyllä se etten sanoisi että yritän järjestää aikaa.
En saa ihan kiinni tuosta, mihin kukaan nainen tarvitsisi ok järkevää suhdetta ilman intohimoista rakkautta? Kertokaa?