Mies roikottaa löysässä hirressä
Mies on kohta kuukauden päivät vastaillut säännöllisen epäsäännöllisesti viesteihin (1-2 vrk viiveellä), pahoittelee kun ei ole ollut yhteyksissä, vetoaa kiireisiin, välttelee kunnon keskustelua ja kuulemma "yrittää" järjestää lisää aikaa. Olen suoraan kysynyt, kiinnostaako vielä olla kanssani tekemisissä ja kovasti väittää, että kiinnostaa. Mistä tällainen sekoilu johtuu? Olen itse ihan valmis heittämään hanskat jo tiskiin, mutta haluaisin myös käydä sen keskustelun tästä tilanteesta ennen sitä.
Kommentit (258)
Vierailija kirjoitti:
Tämä tapahtui toissapäivänä. Oli ymmärtävinään, että minusta tuntuu pahalta, kun ei pidä yhteyttä ja kuulemma jatkossa yrittää pitää paremmin yhteyttä. Eipä ole viestejä tämän jälkeen tullut.
Roikuti roikuti , kuulet kun sitä Tekee mieli
pill ua.
Mulla on fb se ei lässytä viestittää vaan suoraan että koska nus sitaan?
Ehkä on välttelevän kiintymyssuhteen omaava. Suomessa puhutaan tästä todella vähän, vaikka veikkaan että meillä on aika paljon täällä varsinkin miehissä heitä. En itsekkään tiennyt kiintymyssuhteista yhtään mitään, ennenkuin törmäsin mieheen joka on ihan oppikirjan mukainen välttelevä. Tuskin asiaa itse tiedostaa, koska tähän nimenomaan kuuluu ettei pysty minkäänlaiseen itse reflektointiin tai syvempään kommunikointiin. Alkuun saattaa vaikuttaa hyvältä, mutta kun suhde alkaa kehittyä ja tunteita tulla mukaan menee tälläinen ihminen ihan lukkoon.
Kun turvallisesti kiintynyt haluaa olla sen rakkaansa kanssa ja kehittää suhdetta, välttelevä ahdistuu tunteistaan ja alkaa vedota juurikin kiireisiin ettei tarvitse tavata nii usein. Tai tapaamiset ovat nopeita. Keskustelun aiheet ovat pinnallisia. Ei osaa yhtään puhua tunteistaan kun ei niitä tunnista eikä toisenkaan. Emotionaalisesta ja jopa fyysisestä läheisyydestä vaivautuu ja alkaa vältellä esim. suutelua, halauksia, sohvalla vierekkäin istumista. Viesteihin vastaaminen pitkittyy eikä ehdota itse tapaamisia. Niihin kyllä suostuu kun itse kysyy. Kaikella tällä pitää toista jatkuvasti käsivarren mitan päässä kun pelkää niin kovin oikeaa yhteyttä. Ja paradoksi on, että mitä enemmän sinusta pitää sitä enemmän alkaa nousta nuo piirteet esiin, koska et ole ns turvallinen. Lopputulema tälläisen ihmisen kanssa on kuitenkin ihan sama kun sellaisen joka ei ole sinusta niin kiinnostunut. Kummankaan kanssa ei pysty muodostamaan kunnollista, molemmin puoleista suhdetta. Kuitenkin tuollainen suhde välttelevän kanssa voi olla hyvinkin koukuttava, koska välillä sitten saatat saada sen huomion jota kaipaat ja se on kuin huumetta. Varsinkin jos itsekkkään ei ole turvallisesti kiintynyt. Siksi suhteesta irrottautuminen on todella vaikeaa.
Kannattaa googlata avoidant attachement style, jos englanti sujuu. Saattaa myös avata silmiä omallekkin käytökselle.
Lisään vielä tuohon kiintymystyyppiin liittyen, että välttelevä ihminen ei tee noita asioita satuttaakseen sinua. Vaan suojelee itseään, harvoin sitä edes tajuamatta. Ei vaan oikein ymmärrä miltä se toisesta tuntuu. Kun ei vaan ole kapasiteettia emotionaaliseen yhteyteen.
Tää ei nyt liity suoraan aloituksen asiaan mutta tohon keskusteluun treffailusta.
Olin tässä vähän aika sitten treffeillä yhden miehen kanssa. Treffit meni hyvin ja olin tosi tyytyväinen koska mies vaikutti tosi lupaavalta, sellaselta että jutusta vois tulla jotain. Lähetin vielä bussissa hyvän illan toivotukset kun olin kotiin tulossa.
Tulin sitten kotiin, kävin suihkussa, wolttasin, kaadoin viiniä lasiin ja katsoin leffan, parikin. Tämmöstä normi lauantai-illan hemmottelua. Aamulla nukuin pitkään ja keittelin kahvit kaikessa rauhassa ja istuin ikkunan ääressä ja katsoin puita, mietiskelin rauhassa ja vähän sitä miestäkin ajattelin.
Sitten satuin katsomaan puhelinta joka oli ollut latauksessa. Ainakin joku 20 viestiä tyypiltä illan ja yön aikana ja loput aamulla! Ensin ihan normaaleita, että oli kiva nähdä ja vaikutit tosi mukavalta jne. Nähtäskö uudestaan jossain jne. Sitten jotain "huhuu, missä oot kun et vastaa". Muutama viesti jossa toisti kysymykset tiukempaan sävyyn. Sitten muutamia viestejä tyyliin "onko sulla jotain ongelmia kun et vastaa" ja loput oli sitten jo psykoottisempia jossa jo oletettiin että oon kusettaja tai jotenkin mielenhäiriöinen. Voi herranjumala. Ihminen sai lietsottua itsensä ihan tiloihin, ja kaikki tää sillä aikaa kun nautin viikonlopusta ja oleilusta.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä on välttelevän kiintymyssuhteen omaava. Suomessa puhutaan tästä todella vähän, vaikka veikkaan että meillä on aika paljon täällä varsinkin miehissä heitä. En itsekkään tiennyt kiintymyssuhteista yhtään mitään, ennenkuin törmäsin mieheen joka on ihan oppikirjan mukainen välttelevä. Tuskin asiaa itse tiedostaa, koska tähän nimenomaan kuuluu ettei pysty minkäänlaiseen itse reflektointiin tai syvempään kommunikointiin. Alkuun saattaa vaikuttaa hyvältä, mutta kun suhde alkaa kehittyä ja tunteita tulla mukaan menee tälläinen ihminen ihan lukkoon.
Kun turvallisesti kiintynyt haluaa olla sen rakkaansa kanssa ja kehittää suhdetta, välttelevä ahdistuu tunteistaan ja alkaa vedota juurikin kiireisiin ettei tarvitse tavata nii usein. Tai tapaamiset ovat nopeita. Keskustelun aiheet ovat pinnallisia. Ei osaa yhtään puhua tunteistaan kun ei niitä tunnista eikä toisenkaan. Emotionaalisesta ja jopa fyysisestä läheisyydestä vaivautuu j
Jotkut ihmiset tarvii vain paljon omaa aikaa ja tilaa. Voivat kyllä osoittaa rakkauttaan avoimesti ja runsaasti kun ollaan yhdessä, mutta eivät halua kaiken aikaa olla yhdessä. Sellaiset suhteet on parhaita, eikä siinä tarvitse olla mitään välttelevää kiintymystä tai traumaa takana. Ihmiset on vain erilaisia.
En tiedä, ovatko muut miehet kaikki erilaisia, useimmat varmaan ainakin. Minulle ei tulisi edes pieneen mieleeni käyttää jotain naista vain hyväksi kassien tyhjennykseen, ellei olla erikseen sovittu että pelkkää seksiä, ei muuta.
Toki minulla on ollut aikuisiällä vain yksi 30 vuoden mittainen parisuhde niin etten ole oppinut "miesten tavoille" vaan kuvittelen edelleen, että kun mies ja nainen ovat toisistaan kiinnostuneita ja viihtyvät yhdessä, niin ensin tapaillaan ja tutustutaan, kävellään käsi kädessä, käydään kahvilla tai leffassa, otetaan kainaloon, suudellaan varovaisesti ja edetään hitaasti. Mutta jos minusta haluaa päästä eroon, niin ghostaamisen sijaan se käy nopeammin jos alkaa kaivamaan ekoilla treffeillä munaa housuistani.
Spermaämpärimiehet ovat sitten eri miehiä.
Ap yrittää nyt itsepintaisesti ja epätoivoisesti saada suhdetta aikaiseksi vaikka toista ei edes kiinnosta kunnolla ja lisäksi vielä itselleen ihan epäsopivan kumppanin kanssa.
Tässä on nyt oiva esimerkki siitä miksi se on niin tärkeää, että ollaan sillä samalla taajuudella ja odotetaan parisuhteelta samanlaisia asioita ja tarvitaan omaa aikaa edes suunnilleen samalla tavalla.
Voi kunpa ihmisillä olisi useammin tällainen samanlainen palo saada juttu onnistumaan silloinkin kun se tyyppi on oikeasti itselle sopiva, mutta jokin esim ulkonäössä ei miellytä tai toinen ei ole sosiaalisesti ihan niin sulava.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä, ovatko muut miehet kaikki erilaisia, useimmat varmaan ainakin. Minulle ei tulisi edes pieneen mieleeni käyttää jotain naista vain hyväksi kassien tyhjennykseen, ellei olla erikseen sovittu että pelkkää seksiä, ei muuta.
Toki minulla on ollut aikuisiällä vain yksi 30 vuoden mittainen parisuhde niin etten ole oppinut "miesten tavoille" vaan kuvittelen edelleen, että kun mies ja nainen ovat toisistaan kiinnostuneita ja viihtyvät yhdessä, niin ensin tapaillaan ja tutustutaan, kävellään käsi kädessä, käydään kahvilla tai leffassa, otetaan kainaloon, suudellaan varovaisesti ja edetään hitaasti. Mutta jos minusta haluaa päästä eroon, niin ghostaamisen sijaan se käy nopeammin jos alkaa kaivamaan ekoilla treffeillä munaa housuistani.
Spermaämpärimiehet ovat sitten eri miehiä.
Tuo puhe spermaämpäristä tai kassien tyhjennyksestä on vanhanaikainen käsitys, ikään kuin se olisi mies joka haluaisi tyhjennystä ja nainen olisi mykkä astia.
Naiset voivat haluta ja tarvita seksiä yhtä lailla, ja on miehiä, jotka käyvät sitä naisille antamassa, vaikka heitä itseään ei aina niin huvittaisikaan. Yhdenlainen lojaali suhde sekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on kiinnostunut, aikaa löytyy kyllä. Jos jostain syystä olisi poikkeuksellisen kiireinen tilanne, se tehtäisiin toiselle selväksi suoraan ja kerrottaisiin myös missä vaiheessa kiire hellittää. Ympäripyöreä kiireeseen vetoaminen tarkoittaa, että ei kiinnosta. Ei kiinnosta edes sen vertaa, että rehellisesti sanoisi, ettei kiinnosta. Siirry eteenpäin.
Mutta ei tuokaan toimi. Olen ollut kiireinen ja sanonut sen. Olen kertonut, milloin en enää ole kiireinen. Toinen sitten odottaa munat huurussa että nyt tavataan, nyt tavataan, kun olen karmean työputken jälkeen aivan sairaan väsynyt (mitä en itsekään ole välttämättä osannut ennakoida) ja kaipaan vaan saada olla yksin kotona rauhassa ilman mitään velvoitteita.
Ehkä joskus sitten kiinnostaisikin tavata, jos asia jäisi lepäämään. Mutta eihän nää "ootko musta enää kiinnostunut" -tyypit osaa jättää asiaa lepä
Jos olet mieluummin yksin kotona ilman velvoitteita, niin et ole vaan tarpeeksi kiinnostunut. En haluaisi deittailla ihmistä, joka pitää tapaamistani velvoitteena. Itse olisin valmis tapaamaan ihastustani ihan milloin tahansa se vain onnistuisi.
Hän ei ole kiinnostunut. Ehkä on aina ei.
Vierailija kirjoitti:
Jos olet mieluummin yksin kotona ilman velvoitteita, niin et ole vaan tarpeeksi kiinnostunut. En haluaisi deittailla ihmistä, joka pitää tapaamistani velvoitteena. Itse olisin valmis tapaamaan ihastustani ihan milloin tahansa se vain onnistuisi.
Harvemmin sitä yhden tai kahden tapaamisen jälkeen on kenestäkään niin kiinnostunut, että yliväsyneenä jaksaa ryhtyä tapaamiseen. Niihin treffeihin kun on tapana vähän panostaakin. eri asia sitten kun jo tunnetaan paremmin ja on ollut seksiäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies pitää sinua vaihtopenkillä. Miksi roikut hänessä kiinni?
Onko se roikkumista, jos olen kysynyt, onko aikaa/halua enää jatkaa tätä? Siinähän se on annettu pallo miehelle, voisi kertoa mikä on homman nimi.
On roikkumista.
Vierailija kirjoitti:
Etsihän jostain kadonnut omanarvontuntosi ja laita miehelle viesti, että sinun aikasi on liian arvokasta tällaiseen säätämiseen. Sitten etsit itsellesi sellaista seuraa, joka saa olosi mukavaksi, ei ikäväksi.
ei tässä mitään viestejä enää tarvii, ap lopettaa viestittelyn ja esto päälle, problem solved.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et todellakaan jää odottelemaan mitään tuollaisen miehen sepityksiä. Pahoittelee ja lupailee, ei koskaan muutu. Tekee tasan mitä haluaa, pettämisistä muihin rikoksiin
"Tekee tasan mitä haluaa, pettämisistä muihin rikoksiin"
Vastaa hitaasti naisen viesteihin. Olet tämän seurauksena nyt myös pettäjä ja rikollinen 😂😂
Luottamusongelmaiset naiset ovat usein jättäneet minut hitaan vastaamiseni ja harvoin viestimiseni takia.
Se on sääli, sillä olisin taatusti luotettavin mies mitä he koskaan tulevat tapaamaan. Aina rehellinen ja uskollinen. Satun nyt vain olemaan live-ihmisiä ja omana aikanani keskityn omiin juttuihini. Ajatuksissa ihastus aina silti pyörii.
-eri
T. kuitenkin kunnon pelimies, jolla on haaremi naisia (ja osaa vedättää näinkin hyvin, tännekkin)
Vierailija kirjoitti:
Tämä tapahtui toissapäivänä. Oli ymmärtävinään, että minusta tuntuu pahalta, kun ei pidä yhteyttä ja kuulemma jatkossa yrittää pitää paremmin yhteyttä. Eipä ole viestejä tämän jälkeen tullut.
:D
Vierailija kirjoitti:
Ap yrittää nyt itsepintaisesti ja epätoivoisesti saada suhdetta aikaiseksi vaikka toista ei edes kiinnosta kunnolla ja lisäksi vielä itselleen ihan epäsopivan kumppanin kanssa.
Tässä on nyt oiva esimerkki siitä miksi se on niin tärkeää, että ollaan sillä samalla taajuudella ja odotetaan parisuhteelta samanlaisia asioita ja tarvitaan omaa aikaa edes suunnilleen samalla tavalla.
Voi kunpa ihmisillä olisi useammin tällainen samanlainen palo saada juttu onnistumaan silloinkin kun se tyyppi on oikeasti itselle sopiva, mutta jokin esim ulkonäössä ei miellytä tai toinen ei ole sosiaalisesti ihan niin sulava.
Ap on myöhemmin kertonut että he ovat olleet kaksi vuotta suhteessa.
Luulisi että kahdessa vuodessa oppii edes sen verran välittämään toisesta ihmisestä että vie homman kunnialla loppuun eikä jätä tuolla tavalla epätietoisuuteen. Epäkunnioittavaa toimintaa. Suhde on ohi, se on selvä.
Vierailija kirjoitti:
Tää ei nyt liity suoraan aloituksen asiaan mutta tohon keskusteluun treffailusta.
Olin tässä vähän aika sitten treffeillä yhden miehen kanssa. Treffit meni hyvin ja olin tosi tyytyväinen koska mies vaikutti tosi lupaavalta, sellaselta että jutusta vois tulla jotain. Lähetin vielä bussissa hyvän illan toivotukset kun olin kotiin tulossa.
Tulin sitten kotiin, kävin suihkussa, wolttasin, kaadoin viiniä lasiin ja katsoin leffan, parikin. Tämmöstä normi lauantai-illan hemmottelua. Aamulla nukuin pitkään ja keittelin kahvit kaikessa rauhassa ja istuin ikkunan ääressä ja katsoin puita, mietiskelin rauhassa ja vähän sitä miestäkin ajattelin.
Sitten satuin katsomaan puhelinta joka oli ollut latauksessa. Ainakin joku 20 viestiä tyypiltä illan ja yön aikana ja loput aamulla! Ensin ihan normaaleita, että oli kiva nähdä ja vaikutit tosi mukavalta jne. Nähtäskö uudestaan jossain jne. Sitten jotain "huhuu, missä oot kun et vastaa". Muutama viesti jossa toisti kysymykset tiukempaan sävyyn. Sitten muutamia viestejä tyyliin "onko sulla jotain ongelmia kun et vastaa" ja loput oli sitten jo psykoottisempia jossa jo oletettiin että oon kusettaja tai jotenkin mielenhäiriöinen. Voi herranjumala. Ihminen sai lietsottua itsensä ihan tiloihin, ja kaikki tää sillä aikaa kun nautin viikonlopusta ja oleilusta.
:D
Pakko kyllä sanoa, että kyllä suurin osa ihmisistä edes vilkaisee kännykkäänsä tuona aikana, vaikka puhelin ois äänettömällä.
Että tavallaan ymmärrän miehen ihmettelyn, mutta ois kyllä voinu jättää ne ihmettelyviestit pistämättä.
Mies vielä kuukausi sitten kävi kanssani keskustelun siitä, miten alkaa panostaa suhteeseen enemmän aikaa ja vaivaa ja tässä on lopputulos. En tiedä, onko lomalla niin kiire, ettei ehdi viestitellä, kun 24-48h välein. Enpä usko.
Vierailija kirjoitti:
Mies vielä kuukausi sitten kävi kanssani keskustelun siitä, miten alkaa panostaa suhteeseen enemmän aikaa ja vaivaa ja tässä on lopputulos. En tiedä, onko lomalla niin kiire, ettei ehdi viestitellä, kun 24-48h välein. Enpä usko.
Voihan se panostaakin suhteeseen. Mutta ei sun ja sen.
Aika kauan jotkut antaa toisen vedättää itseään. Jos ei ole mitään suhdetta vielä syntynyt, en jää odottelemaan josko toisen kiinnostus heräisi. Järvessä kalaa riittää niin ettei yhtä irtipäässyttä kannata jäädä itkemään.