Mies roikottaa löysässä hirressä
Mies on kohta kuukauden päivät vastaillut säännöllisen epäsäännöllisesti viesteihin (1-2 vrk viiveellä), pahoittelee kun ei ole ollut yhteyksissä, vetoaa kiireisiin, välttelee kunnon keskustelua ja kuulemma "yrittää" järjestää lisää aikaa. Olen suoraan kysynyt, kiinnostaako vielä olla kanssani tekemisissä ja kovasti väittää, että kiinnostaa. Mistä tällainen sekoilu johtuu? Olen itse ihan valmis heittämään hanskat jo tiskiin, mutta haluaisin myös käydä sen keskustelun tästä tilanteesta ennen sitä.
Kommentit (258)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei ole liian kiireinen laittamaan viestiä. Viestiin ei paljoa aikaa mene. Todennäköisesti pitää vain varalla.
Tuo on totta. Toisaalta jos se yksi viesti jää laittamatta ja ns "välistä" niin siihen seuraavan lähettämiseen viiveellä saattaa sitten olla just sellaisella ei-vedättävällä jo melkoinen kynnys, koska herkästi olettaa mokanneensa jo koko jutun. Kaikki kun ei muutenkaan ole niin sulavia viestijöitä vaan jokaista viestiä joutuu jotenkin miettimään ja muokkaamaan hirveästi ettei vaan tulisi väärinymmärretyksi jollain tapaa.
Puhuminenhan se auttaisi, mutta tosi monilla on hirveän hankala alkaa avautua tuntemuksistaan kun sitä pelkää joko tuntevansa liikaa liian nopeasti tai liian vähän liian hitaasti niin sitten on turvallisempi vaan olettaa kaikenlaista ettei vaan menettäisi kasvojaan.
I
Jos oikeasti unohtaa vastata tai jää viesti välistä (mitä tämä sitten tarkoittaakaan), kannattaa pahoitella ja tarjota joku pätevä selitys (vaikka sitten keksitty, jos kuitenkin haluaa jatkaa viestittelyä). Tällöin toinen ymmärtää, ettei se johtunut hänestä vaan jostain ulkoisesta tekijästä. Radiohiljaisuuden aloittaminen ei korjaa tilannetta.
Ja jos minulle vastaaminen toistuvasti unohtuu tai priorisoidaan ö-mappiin, niin osaan kyllä siitä vetää johtopäätöksen. Toivottavasti myös ap osaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies soitti tänään, että hänen lähisukulainen oli joutunut sairaalaan ja hän on joutunut hoitamaan asioita sukulaisen puolesta. Ilmeisesti nämä "kiireet" on ollut todellisia. Itse vaan kuvittelen kaikennäköistä, kun minulle ilmoitetaan viimeisenä kaikesta...
Tällöin ihastunut mies laittaa esimerkiksi tällaisen viestin:
Äitini joutui tänään yllättäen sairaalaan. Joudun seuraavat pari päivää hoitamaan hänen asioitaan ja olemaan sairaalassa. Laitan sulle viestiä kun tilanne vähän helpottaa.
Eli pitää sut kartalla tilanteesta. Kertoo miksi ei voi pitää yhteyttä, jottet kuvittele että se johtuu sinusta. Kertoo milloin suunnilleen laittaa taas viestiä, ettet turhaan odota viestiä häneltä. Ja sitten todella laittaa viestiä, kun tilanne helpottaa (esimerkissä siis viimeistään parin päivän kuluessa).
Ja soittelee.
Onnittelen nyt itseäni, kun olen yhtä lapsellinen hölmö kuin ap, mutta osasin lähteä, kun mies aloitti tuon häilymisen. Eikä se olisi välttämättä onnistunut, ellen olisi tiennyt, millä korkeudella rimani on. Mun riman yli ei pääse tuollaisella käytöksellä, vaikka olisi syvästi rakastunut minuun. Se on sitten voi voi, ettei tarpeet kohtaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mullei ainakaan ole aikaa naputella viestejä. Soittaja on voittaja.
Joo, kannattaa soitella suhteessa. Mutta jos joku yhden kerran treffi alkaisi soitella ilman ennakkovaroitusta, estoon menisi.
Mä soitan aina. Siis jos tapaan baarissa naisen ja nainen antaa numeronsa, niin soitan seuraavana päivänä, juttelen vähän aikaa niitä näitä ja pyydän treffeille. En lähetä viestejä suhteen alkuvaiheessa.
Näin pääsen kaikkien viestihinkkareiden edelle naisen deittijonossa.
Se oli pelimies, kun nuorena kohtasin. Ei ollut kiinnostusta. Makkari kiinnosti varmaan. Oli jo avovaimokin sillä, ei kertonut ja joi. Ja oli olevinaan kovin kiireinen. Keskustelua ei tullut kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa olla kohtelias ja arvostava sanomalla ettei kiinnosta. Niin tekee hyväkäytöksinen ihminen. ghoustaaminen ym. on satuttavaa jo psykologisten tutkimusten mukaan.
Samaa mieltä. Kaikista niistä jutuista, joissa nainen on todennut, että oot ihan kiva mutta ei ole kemiaa (tai vaikka mitä tahansa muuta kliseistä), on kuitenkin jäänyt ihan hyvä fiilis.
On tullut tunne, että toinen kuitenkin arvostaa minua ihmisenä, vaikka ei tykkääkään potentiaalisena kumppanina.
Mieluummin kertakirpaisu kuin pitkä roikutus löysässä hirressä.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa olla kohtelias ja arvostava sanomalla ettei kiinnosta. Niin tekee hyväkäytöksinen ihminen. ghoustaaminen ym. on satuttavaa jo psykologisten tutkimusten mukaan.
Näinhän se on.
Itse sanoin toista kertaa tyypille että hei kiitti tästä matkasta ja onnea tulevaan, meidän on syytä lopettaa koska olet niin kiireinen ettei tässä ole mitään järkeä. Ei halunnut ymmärtää ja siitäpä vasta pommitus alkoikin. Tyhmänä suostuin jatkamaan. Meni hetki ja sama tilanne. En vastannut viesteihin enkä puheluihin. Noin kolmen kuukauden välein kokeilee edelleen onneaan jos vaikka...
Paperilla näyttää hyvälle loppukeskustelu. Lynkatkaa vaan ihan vapaasti kun jätin sen tekemättä. Tai että ghoustasin. Niin varmaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näinhän se on.
Itse sanoin toista kertaa tyypille että hei kiitti tästä matkasta ja onnea tulevaan, meidän on syytä lopettaa koska olet niin kiireinen ettei tässä ole mitään järkeä. Ei halunnut ymmärtää ja siitäpä vasta pommitus alkoikin. Tyhmänä suostuin jatkamaan. Meni hetki ja sama tilanne. En vastannut viesteihin enkä puheluihin. Noin kolmen kuukauden välein kokeilee edelleen onneaan jos vaikka...
Paperilla näyttää hyvälle loppukeskustelu. Lynkatkaa vaan ihan vapaasti kun jätin sen tekemättä. Tai että ghoustasin. Niin varmaan!
Jos tuosta on ollut puhetta, eikä toinen ole ottanut ajoissa onkeensa, niin loppupuheet taitaa olla turhia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mullei ainakaan ole aikaa naputella viestejä. Soittaja on voittaja.
Joo, kannattaa soitella suhteessa. Mutta jos joku yhden kerran treffi alkaisi soitella ilman ennakkovaroitusta, estoon menisi.
Mä soitan aina. Siis jos tapaan baarissa naisen ja nainen antaa numeronsa, niin soitan seuraavana päivänä, juttelen vähän aikaa niitä näitä ja pyydän treffeille. En lähetä viestejä suhteen alkuvaiheessa.
Näin pääsen kaikkien viestihinkkareiden edelle naisen deittijonossa.
Ehkä joidenkin kanssa toimii. Minä en vastaa kerran tavatun miehen puheluun ilman, että on sovittu, että soittaa silloin ja silloin. Koen soittamisen tungettelevaksi ja häiritseväksi, koska pirinä keskeyttää sen, mitä olen tekemässä.
Vasta kun olen hyväksynyt ihmisen elämääni pysyvästi, voi alkaa soitella ilman että siitä on sovittu ennalta.
Kyseessä joku työtön elämän koululainen, joka yrittää näyttää menestyvältä bisnesjohtajalta ap:n silmissä ja samalla monta muijaa kierroksessa.
Jatka hyvä nainen omaa elämää. Miksi ihmeessä naiset jää odottelemaan tälläisiä spedejä?
Ei ketään voi väkisin roikottaa, kannattaa kasvattaa selkäranka ja jatkaa matkaa. Ei se loppukeskustelu ole tarpeen, on jo tiedossa kaikki oleellinen: miestä ei kiinnosta. Detaljit että miksi ei, ei muuta sitä olennaista, eli että miestä ei vaan kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Vähän sama kuin aloittajalla, mutta olen itse mies. Kerran oltu treffeillä, heti alkuun ja naisen aloitteesta. Vastailee kyllä saman päivän aikana, joskus tosi nopeasti ja laittaa kyllä viestejä itsekin. Mutta aikaa seuraavalle tapaamiselle ei ole vielä löytynyt. Eli tuli itselläkin mieleen, että varasijoilla ollaan, eikä edes ihan kärkipäässä.
Tai ehkä nykyajan 5-kymppiset eronneet sinkkunaiset vaan ovat niin aktiivisia ja koko ajan menossa omissa jutuissaan, ettei uuden kumppanin hommaaminen ole kovin korkea prioriteetti.
Hyväksyn kyllä jos minulle kerrotaan, että olen liian tylsä tavismies. Tai että yritän edetä liian nopeasti. Mutta itse en osaa sitä rivien välistä kovin helposti päätellä. Tai sanotaanko, etten halua tehdä liian hätäisiä johtopäätöksiä jos toinen tarvitseekin enemmän aikaa ja hitaampaa etenemistä.
Loppuun vieno toive sukupuolesta riippumatta: Kertokaa sille vastapuolelle asiat, ikävätkin, n
Tämä.
Millainen selkärangaton mulkku ei voi sanoa suoraan, ettei kiinnosta?
Ei tuo tilanne millään lailla epätavallinen ole, muttq ikävä tietenkin. Tapailuvaiheessa voi tosiaan käydä niin kuin ap:lle nyt kävi ja näyttää käyneen joillekin muillekin tässä ketjussa.
Mutta onneksi voi käydä päinvastoinkin. Hyvästä esimerkistä käy tapaus, josta pari vuotta sitten edesmennyt mummoni usein kertoi.
Mummon lapsuudenkodin lähistöllä eleli uusperhe, jossa oli pariskunta, miehen lapsia, naisen lapsia ja yksi yhteinenkin tenava. Tämän perheen äiti (äitipuoli) keitteli usein suuressa kattilassa keittoa.
Mummo kertoi, että keittoa syömään saivat tulla he naapurin mukulatkin perheen lasten lisäksi. Keitto oli ihan kelvollista, varsinkin silloiset sodanjälkeiset olosuhteet huomioon ottaen.
Siinä talon liepeillä liikkui paljon kulkukissoja ja kerran se nainen lipsautti, että niitä hän loukuilla pyydysti ja niistä hän ne keittonsa keitti. Mummo sanoi, että ei se keitto sinänsä siitä huonommaksi muuttunut, mutta kyllä hän alkoi vähän vältellä sitä paikkaa, kun tiesi, mistä liha niihin keittoihin tulee.
Se liitto oli alkanut uskottomuudesta (mummo tosin käytti siitä rumempaa sanaa), mutta alkoholia se pariskunta ei käyttänyt pisaraakaan. Eikä käyttänyt mummokaan ja mistä hän olisi sitä voinut saadakaan, kun oli vasta lapsi.
Kaikenlaista voi siis sattua ja joka kuuseen kurkottaa, se katajaan kapsahtaa, kuten mummo aina opetti.
Minä teen valitettavasti noin, kun olen ensin ollut kiinnostunut ja sitten kiinnostus on lässähtänyt, enkä kehtaa sanoa suoraan, koska toinen on muuten ihan kiva. Ja koska se toinen on ihan kiva keskustelukumppani, niin toisaalta on ihan kiva jatkaa keskustelua. Itse en sietäisi ap:na miehen käytöstä, vaan lopettaisin homman siihen, koska tuo on loukkaavaa ja miestä ei oikeasti kiinnosta. Aivan, itsekin loukkaan toista, koska en halua loukata toista...
Lähtökohtaisesti kukaan ei selittele, jos on oikeasti kiinnostunut toisesta.
Miksi kysyt jotain mihin itse esitit jo aloitusviestissä vastauksen? Mies roikottaa sinua löysässä hirressä. Ei ole tarpeeksi kiinnostunut. Jos hän olisi tarpeeksi kiinnostanut, tilanne ei olisi tämä. Aika jatkaa elämää.
Näitä tapahtuu. Itsekin äskettäin tapasin deittisovelluksessa naisen, joka asuu toisella paikkakunnalla. Juttelimme päivittäin muutaman viikon ajan. Kun lopulta hyvin suoraan ehdotin tapaamista kasvotusten, hän yhtäkkiä meni paniikkiin ja alkoi hyvin nopeasti etäännyttää itseään minusta, samalla sanoen rumia asioita. En tiedä oliko hänen tarkoituksensa koko tuon ajan olla "catfish" ja roikottaa minua löysässä hirressä (hän ei myöskään kunnolla halunnut näyttää kasvojaan!), mutta oli miten oli, hänen käytöksensä minua kohtaan oli harhaanjohtavaa. Lopulta todellinen luonteensa tuli esille valehtelun, "kaasuvalotuksen" ja projisoinnin muodossa, joten ehdottomasti näiden "red flagien" valossa väistin luodin.
Tuntuuhan se ikävältä, kun johonkin on jo jonkin verran panostanut aikaa ja toiveita mahdollisesta tulevaisuudesta, mutta tällaista se on. Aika jatkaa elämää ja katkaista tuo ihminen elämästäsi. Niin minäkin teen. Ehkä tästä voi oppia ja olla varovaisempi tulevaa ajatellen.
En ole ikinä ymmärtänyt, miksi kukaan roikkuu kiinni unelmassa "yhteisestä tulevaisuudesta" sellaisen tyypin kanssa, jota ilmiselvästi ei pätkääkään kiinnosta mikään suhde.
Noilta tyypeiltä ei vaan saa loppukeskustelua. He eivät käy loppukeskustelua, koska eivät siihen kykene ja haluavat pitää oven auki.
Youtuveen haku no closure, sieltä tukea tilanteeseen.