Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HS: sosiaalityöntekijän keskipalkka 4057/kk - huh huh

Vierailija
02.08.2024 |

Aamukahvi meinasi mennä ns.väärään kurkkuun luettuani aamun HS:ää, jossa todettiin, että sossun palkka on keskimäärin 4057e/kk. Varmasti suurin osa kuvittelee palkan olevan kolmen tonnin kieppeillä, mikä olisi oikeampi taso. En yhtään ihmettele, että julkinen sektori on kriisissä, jos ko.ammattiryhmälle maksetaan suorastaan tähtitieteellistä palkkaa. Kauppatieteen maisterina sain ko.palkan vasta useamman vuoden yrityksessä työskenneltyäni, ja vaatimustaso yrityksissä on aivan erilainen. Lisäksi ihmettelen miksei sairaanhoitajille makseta neljän tonnin palkkaa, vaikka heillä on huomattavasti suurempi vastuu ja päivät täynnä pakollista työtä ilman taukoja! Koulutuskin on lähes saman mittainen ja osalla pidempi. 

Kommentit (1439)

Vierailija
101/1439 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole oikeudenmukaista.

Vierailija
102/1439 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onkohan näille sossuille vientiä parisuhdemarkkinoilla? Tuntuu jotenkin kaukaiselta, jos omissa piireissämme olisi sossu osallistumassa rapuillalliselle tai purjehdusretkelle, jotka ovat ajankohtaisia juuri nyt. Oikein huvittaa ajatuskin, kun sossu laahustaisi venerantaan kauhtuneessa mari-tunikassaan. Tämä on tietysti yleinen stereotypia ja voi heissä poikkeuksiakin olla.

Minkä ikäinen olet? Ja ennen kaikkea, mikä kuvittelet itse olevasi? Ainakaan järkeä ei ole kauhalla annettu. 

Olen DI-opiskelija ja naimisissa juristin kanssa. Mietiskelin vain yleistä sosiaalihuoltaja-mielikuvaa maassamme. Sitä pohdiskelin lähinnä, että nykyään on yhä enemmän tuota sosiaaliryhmäeroa. Sosiaalityöntekijä lienee alempaa keskiluokkaa/ työntekijätasoa ja harva heistä e

Nuo ovat itse asiassa keskiluokan tunnusmerkit, mutta sossun imago on siis nähdäkseni duunariammatti. Tuskin kukaan ajattelee, että sossu voisi olla ylempää keskiluokkaa, ellei puolison ja oman suvun kautta ole saanut ko.statusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/1439 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vai niin, vanhempiensa ansaitsemasta statuksesta humaltunu narsistinen di-opiskelija lyttää muita paikatakseen omaa surkeaa itsetuntoaan, onpa eksoottista taasen.

Tällä tavoinko ne sossut diagnosoivat ihmisiä? Nyt, nyt, dg:n saa tehdä vain lääkäri. Onko tämäkin sitä tyypillistä epäammatillisuutta?

Sinä tässä olet itsesi paljastanut, joten olisin jo hiljaa, muttei tyhmä tajua tukkia turpaansa. T. Eri kirjoittaja

Vierailija
104/1439 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan asiallinen korvaus rupusakin kanssa tekemisissä olemisesta. Ei se mitään herkkua ole...

Vierailija
105/1439 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo ovat itse asiassa keskiluokan tunnusmerkit, mutta sossun imago on siis nähdäkseni duunariammatti. Tuskin kukaan ajattelee, että sossu voisi olla ylempää keskiluokkaa, ellei puolison ja oman suvun kautta ole saanut ko.statusta.

Aika iso osa akateemisista kokee olevansa alempaa keskiluokkaa. Palkat on nippanappa 3000e. Tuon yli mennessä voi harkita olevansa ylempää keskiluokkaa, jossa on ennemmin yli 4000e tuloilla. 6000e tuloilla alkaa saada sitä mitä rikkailla on.

Tosiasiassa ylemmän korkeakoulututkinnon pitäisi siirtää yksilö suoraan sinne ylempään keskiluokkaan, mutta tässä maassa koulutetaan porukkaa niin paljon ettei se ole mahdollista. Meillä on ylikoulutusongelma, mikä aiheuttaa etenkin korkeakoulutettujen palkkaan inflaatiota.

Vierailija
106/1439 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa ei ole ollut sosiaaliluokkia enää viime vuosikymmeninä, ja tämäkin kehitys nostaa nyt päätään harmillisella tavalla. Sossut ovat vahvasti keskiluokkaa, ei ylempää mutta ei oikein alempaakaan. Ammatin edustamat arvot johdattelevat ajattelemaan, että kyse duunarityöstä, mutta pitäisin sitä kuitenkin lähinnä suorittavana asiantuntijatyönä. Arvostus on ikävän heikkoa, sillä jokainen ansaitsee arvostuksen.

Vierailija
107/1439 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole oikeudenmukaista.

Tonni riittäisi. 

Vierailija
108/1439 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiaaltyöntekijöistä moni on viher-vassari ja en usko, että kukaan kokoomuslainen voisi edes tehdä kyseistä työtä. Ammatissa on niin erilainen arvolatausEi siinä mitään.

Vierailija
109/1439 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa ei ole ollut sosiaaliluokkia enää viime vuosikymmeninä, ja tämäkin kehitys nostaa nyt päätään harmillisella tavalla. Sossut ovat vahvasti keskiluokkaa, ei ylempää mutta ei oikein alempaakaan. Ammatin edustamat arvot johdattelevat ajattelemaan, että kyse duunarityöstä, mutta pitäisin sitä kuitenkin lähinnä suorittavana asiantuntijatyönä. Arvostus on ikävän heikkoa, sillä jokainen ansaitsee arvostuksen.

Suomessa ei arvosteta juuri tuota sossujen edustamaa luokkaa. Siihen samaan porukkaan lukeutuu mm ne kirjastonhoitajat, amanuenssit, arkistonhoitajat, opettajat ja etuuskäsittelijät.

Ne on töitä joilla tätä hyvinvointivaltiota pyöritetään. Siis niitä mitkä tekee sen hyvinvointiyhteiskunnan. Kriittisiä tehtäviä, jotka on kuitenkin sellaisia ettei niiden arvoa ymmärretä ennenkuin ne puuttuu.

Kovapalkkaisemmat katsoo näitä nenän vartta pitkin duunareina joiden työ ei tuota mitään ja amikset taas turhina paperinpyörittäjinä joiden työ ei tuota. Koska sitä ei nähdä tai haluta nähdä, että nuo tuottaa sen hyvinvoinnin. Ei noita ilman ole mitään hyvinvoivaa yhteiskuntaa.

Vierailija
110/1439 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo Di-opiskelija voi olla vaikka 22. On hyvä muistaa, että aivojen kehitys jatkuu hänellä vielä useamman vuoden. 

Vierailija
111/1439 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vai niin, vanhempiensa ansaitsemasta statuksesta humaltunu narsistinen di-opiskelija lyttää muita paikatakseen omaa surkeaa itsetuntoaan, onpa eksoottista taasen.

Tällä tavoinko ne sossut diagnosoivat ihmisiä? Nyt, nyt, dg:n saa tehdä vain lääkäri. Onko tämäkin sitä tyypillistä epäammatillisuutta?

Sinä luulet tätä diagnoosiks? Se oli sitä kun mä kirjoitin mitä minä havaitsin sun sanomisista, se että sua hävettää kun sun sanomisia kuvaillaan on sun vika, vastuu ja ongelma.

Dippa inssiks olet kyllä harvinaisen tyhmä ja tietämätön, eiks teille ole mitään tasokokeita enää?

Vierailija
112/1439 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvittele Eirassa asuva hienostorouva Loro Piana-neuleessaan sossutoimiston virkailijana. Ei, kyllä se on se lähiömamma Vantaalta Prisman kesämalliston pukineissa! Neljällä tonnilla ostaisi jo Esprittiä ja ehkä Marimekkoakin!

Vierailija
113/1439 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo Di-opiskelija voi olla vaikka 22. On hyvä muistaa, että aivojen kehitys jatkuu hänellä vielä useamman vuoden. 

Mikä defenssimekanismi tämä olikaan? Iskikö totuus liian kovaa? T.keittiöpsykologi

Vierailija
114/1439 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa ei arvosteta juuri tuota sossujen edustamaa luokkaa. Siihen samaan porukkaan lukeutuu mm ne kirjastonhoitajat, amanuenssit, arkistonhoitajat, opettajat ja etuuskäsittelijät.

Ne on töitä joilla tätä hyvinvointivaltiota pyöritetään. Siis niitä mitkä tekee sen hyvinvointiyhteiskunnan. Kriittisiä tehtäviä, jotka on kuitenkin sellaisia ettei niiden arvoa ymmärretä ennenkuin ne puuttuu.

Kovapalkkaisemmat katsoo näitä nenän vartta pitkin

Opettaja ei kuulu tuohon joukkoon. Se on arvostettu ammatti ns.paremmissakin piireissä.

Vierailija
115/1439 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tekee sosiaalityöntekijän työstä duunarityötä? Ole ystävällinen ja kerro. Työtä tehdään toimistoissa tai etänä. Moni tekee pääsääntöisesti etätöitä. Kalenterin saa itse suunnitella ja työaikansa päättää. Päätät itse koska näet asiakkaitasi ja miten. Teet viranomaispäätöksiä itsenäisesti. Liikutellaan suuria rahoja. 

Vierailija
116/1439 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstapersu taas vauhdissa.

Tää  "di-opiskelija" on keski-ikää lähestyvä himassa istuva nepovauva joka ei ole ikinä tehny töitä, istuu vauvalla 24/7 valehtelemassa muista maanpetoksen hengessä.

Vierailija
117/1439 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suorittavaa työtä siinä missä vaikka lääkärinkin työ. Mitä edes ajat takaa. Minua ei kiinnosta mitä joku muu ajattelee työni arvostuksen olevan. Päätän siitä itse. 

Vierailija
118/1439 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä defenssimekanismi tämä olikaan? Iskikö totuus liian kovaa? T.keittiöpsykologi

Sinähän se niihn epärehellisiin defensseihin turvaudut, toistaiseks et ole muuhun pystynytkään.

Onko sulla aina tapana syyttää muita siitä mitä teet itse? Se on itseasiassa äärimmäisen heikon kognitiivisen kyvykkyyden merkki.

T: ihan oikea psykologi tauolla.

Vierailija
119/1439 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suorittavaa työtä siinä missä vaikka lääkärinkin työ. Mitä edes ajat takaa. Minua ei kiinnosta mitä joku muu ajattelee työni arvostuksen olevan. Päätän siitä itse. 

Suorittavaa työtä on esim. kaupan kassan työ. Mikä sossun työssä on suorittavaa työtä?

Vierailija
120/1439 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että sosiaalialan julkikuva voisi parantua, jos alalle tulisi kriteerit tavoitteiden saavuttamiselle. Tavoitteiden pitäisi olla muiden kuin sosiaalityöntekijöiden itsensä laatimat. Kyseessä on iso ammattikunta, jonka oletetaan vain oleilevan toimistoissaan ja syövän verovaroja. Epäonnistumiset (kuolemat ym.) luovat kuvaa viitsimättömyydestä ja jopa laiskottelusta sekä töiden organisoimattomuudesta. Asian tilaa voisi kohentaa tällä tavoin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kuusi