Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HS: sosiaalityöntekijän keskipalkka 4057/kk - huh huh

Vierailija
02.08.2024 |

Aamukahvi meinasi mennä ns.väärään kurkkuun luettuani aamun HS:ää, jossa todettiin, että sossun palkka on keskimäärin 4057e/kk. Varmasti suurin osa kuvittelee palkan olevan kolmen tonnin kieppeillä, mikä olisi oikeampi taso. En yhtään ihmettele, että julkinen sektori on kriisissä, jos ko.ammattiryhmälle maksetaan suorastaan tähtitieteellistä palkkaa. Kauppatieteen maisterina sain ko.palkan vasta useamman vuoden yrityksessä työskenneltyäni, ja vaatimustaso yrityksissä on aivan erilainen. Lisäksi ihmettelen miksei sairaanhoitajille makseta neljän tonnin palkkaa, vaikka heillä on huomattavasti suurempi vastuu ja päivät täynnä pakollista työtä ilman taukoja! Koulutuskin on lähes saman mittainen ja osalla pidempi. 

Kommentit (1439)

Vierailija
141/1439 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme tonnia siitä jää käteen. 

Vierailija
142/1439 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelet monia asioita, mutta sitä et tiedä, että sairaanhoitajat tienaavat lähes poikkeuksetta 50 000 - 60 000 vuodessa, kuukausipalkan ollessa näin ollen 4166 - 5000 euroa kuukaudessa. Kauppatieteen maisterina palkkasi on surkea. Tuo sossun palkka ei tosiaan ole hyvä. Itse tienaan tehtaassa vuorotyötä tekevänä ilman minkäänlaista esihenkilövastuuta 60 0000 vuodessa. Pidän palkkaani ihan hyvänä. Toisin kuin sairaanhoitajat, minä en valita palkkani pienuutta.

Tuossa on sairaanhoitajan palkka kohdillaan. Sossulle riittää kolme tonnia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/1439 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No lopettakaa sosiaalityö. Meillähän on oikeistolainen enemmistöhallitus joten siitä vain toimeksi??? Mikä siinä voi kestää kun esteitä ei ole. Perustuslakikin on sellainen ettei siitä tämän hallituksen tarvitse välittää joten hopihopi toimeksi. Turha täällä on kitistä kun se toimivalta on hallituksella.

Vierailija
144/1439 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voidaanhan tämä sosiaalityö yksityistää ja palkkataso määritellä kysynnän ja tarjonnan mukaan. Valtiolle se tulee todella kalliiksi mutta eihän siinä mitään jos saadaan tämä valitus sillä loppumaan vai aloitetaanko sen jälkeen mutina siitä miksi mentiin yksityistämään ja nyt kustannukset karkaavat??? Vauvapalstan talousnerot tämänkin ratkaisevat helposti.

Moni sosiaalityöntekijä käyttää julkista valtaa, joten yksityistäminen ei ole vaihtoehto ilman tolkutonta sekoilua. Saadaan vähän niinkun yksityisen pysäköintivalvonnan sekoilu, mutta lastensuojeluun, jolloin ollaankin vähän next level-vaikeuksissa.

Vierailija
145/1439 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sosiaalihoitaja sama kuten sosiaaltyöntekijä ? Äitini oli sosiaalihoitaja ja käynyt jonkin Kommunalhögskolanin. Se oli lähinnä päiväpuhdetyötä puolipäiväisesti isäni ollessa oikeissa töissä. Siihen maailman aikaan ammatti oli neutraali, jos vertaa tähän hetkeen, jossa koko sosiaaliala on paarialuokan työtä.

Ei ole. Äitisi on työskennellyt aikana, kun Suomessa ei ole ollut kunnollista sosiaaliturvaa eikä sosiaalipalveluja. 

Palaamme siis vanhaan aikaan!

Vierailija
146/1439 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan asiallinen korvaus rupusakin kanssa tekemisissä olemisesta. Ei se mitään herkkua ole...

Kyseessä on julkisen sektorin työ, joten ei todellakaan kuulu maksaa tuota määrää.

Vierailija
147/1439 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP: Sossun työ on satoja kertoja raskaampaa ja vastuullisempaa kuin sinun työsi. 4000€/kk ei ole paljoa siitä. 

Minä olen graafikko jolla on leppoisa toimistotyö ja palkka on 5000€/kk.  

Vierailija
148/1439 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoista! Onko terveydenhuollossa myös sosiaalitoimintaa? Siellä on todennäköisesti jotakin järjellistä seurantaa, koska koko ala on strukturoidumpi ja tavoitteellisempi. Sosiaalityöntekijöiden parhaimmisto ehkä pääseekin sinne? Noista mitattavista määristä en osaa sanoapitäisi olla pidemmän aikavälin tuloksellisuusmittarointia vaikuttavuusnäkökulmasta. Ap osannee arvioida.

Kyllä terveydenhuollossa työskentelee sosiaalityöntekijöitä. He toimivat esim. sairaaloissa järjestelemässä ihmisten asumistilanteita, taloudellista tilannetta, eläkeasioita. He työskentelevät myös esim. psykiatrian tai päihdepalveluiden poliklinikalla hoitamassa potilaan asioita siinä missä lääkäri vastaa itse sairauden hoidosta, sosiaalityöntekijä vastaa tämän kokonaistilanteesta. Terveydenhuollon sosiaalityöntekijät eivät tienaa yhtä paljon kuten esim. lastensuojelussa, koska eivät tee viranomaispäätöksiä ja käytä verorahoja. Sosiaalityöntekijäpulan vuoksi nämä terveydenhuollon puolella työskentelevät varmaan vähenevät, koska laki velvoittaa turvaamaan ensisijaisesti muita sosiaalityön palveluita. 

Vierailija
149/1439 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voidaanhan tämä sosiaalityö yksityistää ja palkkataso määritellä kysynnän ja tarjonnan mukaan. Valtiolle se tulee todella kalliiksi mutta eihän siinä mitään jos saadaan tämä valitus sillä loppumaan vai aloitetaanko sen jälkeen mutina siitä miksi mentiin yksityistämään ja nyt kustannukset karkaavat??? Vauvapalstan talousnerot tämänkin ratkaisevat helposti.

Sosiaalityöntekijä on viranhaltija, joka tekee päätöksiä. Sellaista ei voi yksityistää. Sen sijaan muut sosiaalialan työt voidaan hankkia yksityiselta puolen, kun viranhaltija on päätökset tehnyt. 

Eihän se nyt aiheuta ongelmia. Lopetetaan virka niin sitä ei ole enää olemassa eikä siitä tarvitse maksaa. On sitä tässä maassa ennenkin tehty ja nyt se on erittäinkin mahdollista.

Vierailija
150/1439 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla lasussa palkka 4700e ja pian 5000e ku täydet lisät. Oon ytm ja vastuu työssä on valtava. Jos joku on palkasta kateellinen tai pitää sitä kohtuuttomana, ei selvästikään ymmärrä työn vastuullisuutta ja kuormittavuutta. 

Vierailija
151/1439 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä uskon että joukossa voi olla helmiäkin. Eivät kaikki sosiaalityöntekijät ole huonoja. Tämä on hiukan sama kuin romanikeskustelussa.

Vierailija
152/1439 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla lasussa palkka 4700e ja pian 5000e ku täydet lisät. Oon ytm ja vastuu työssä on valtava. Jos joku on palkasta kateellinen tai pitää sitä kohtuuttomana, ei selvästikään ymmärrä työn vastuullisuutta ja kuormittavuutta. 

Oletko sillä tavalla vastuussa, että kun teet virheen niin lennät pihalle kuin leppäkeihäs? Muuten en oikein usko tuohon vastuuosioon kohdallasi.

Vierailija
153/1439 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan asiallinen korvaus rupusakin kanssa tekemisissä olemisesta. Ei se mitään herkkua ole...

Kyseessä on julkisen sektorin työ, joten ei todellakaan kuulu maksaa tuota määrää.

Palkka maksetaan työn vaativuuden mukaan ei sen onko julkinen tai yksityinen. Sossun työ on erittäin vaativaa ja raskasta eikä sitä voi yksityistää. 

Jos palkkaa pudotettaisiin entisestään, niin kukaan ei ryhtyisi sossuksi hoitamaan konservatiivien huonosti kasvatettuja lapsia.  

Vierailija
154/1439 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sosiaalityöntekijä on viranhaltija, joka tekee päätöksiä. Sellaista ei voi yksityistää. Sen sijaan muut sosiaalialan työt voidaan hankkia yksityiselta puolen, kun viranhaltija on päätökset tehnyt. 

Eihän se nyt aiheuta ongelmia. Lopetetaan virka niin sitä ei ole enää olemassa eikä siitä tarvitse maksaa. On sitä tässä maassa ennenkin tehty ja nyt se on erittäinkin mahdollista.

Kyllä mulle se käy. Jätetään asunnottomat kadulle ja antakoon nistien tappaa itsensä aineillaan. Ei hoideta ihmisille asumisia ja annetaan hullujen tappaa lapsensa. 

Vierailija
155/1439 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko sillä tavalla vastuussa, että kun teet virheen niin lennät pihalle kuin leppäkeihäs? Muuten en oikein usko tuohon vastuuosioon kohdallasi.

Ei ainoastaan lennä pihalle, vaan voi saada jopa vankeustuomion. 

Vierailija
156/1439 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sosiaalityöntekijä on maisteri, ja se työ on raskasta henkisesti ja voi olla vaarallista fyysisestikin, jos jollain asiakkaalla pettää hermot.

No jo on prekele jollain taholla maksaa moiselle. Tonni riittäisi. 

Vierailija
157/1439 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä uskon että joukossa voi olla helmiäkin. Eivät kaikki sosiaalityöntekijät ole huonoja. Tämä on hiukan sama kuin romanikeskustelussa.

Uskon, että maailmassa on enemmän kunnollisia romaneita kuin sossuja.

Vierailija
158/1439 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikein maisteri😱 Hakijoita koulutusohjelmiin tuskin on. Työ on kuitenkin mitä on. Vaikka niitä olisi armeija hoitamassa virkaansa, tapahtuu karmeita asioita. Vrt. lastensuojelu. 

sossukoulutuksiin on todella vaikea päästä nykyisin, sinne on satoja tuhansia hakijoita. En ole sossu, enkä jaksaisi sitä työtä kun voin kuvitella sen asiakaskunnan vähän turhan hyvin.

Vierailija
159/1439 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ainoastaan lennä pihalle, vaan voi saada jopa vankeustuomion. 

Onko näistä tapauksista uutisoitu? Eli tapahtuuko oikeasti vain vain mielikuvitusmaailmassa?

Vierailija
160/1439 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kolme tonnia siitä jää käteen. 

4000e jää noin 2700e käteen

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä neljä