Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

HS: sosiaalityöntekijän keskipalkka 4057/kk - huh huh

Vierailija
02.08.2024 |

Aamukahvi meinasi mennä ns.väärään kurkkuun luettuani aamun HS:ää, jossa todettiin, että sossun palkka on keskimäärin 4057e/kk. Varmasti suurin osa kuvittelee palkan olevan kolmen tonnin kieppeillä, mikä olisi oikeampi taso. En yhtään ihmettele, että julkinen sektori on kriisissä, jos ko.ammattiryhmälle maksetaan suorastaan tähtitieteellistä palkkaa. Kauppatieteen maisterina sain ko.palkan vasta useamman vuoden yrityksessä työskenneltyäni, ja vaatimustaso yrityksissä on aivan erilainen. Lisäksi ihmettelen miksei sairaanhoitajille makseta neljän tonnin palkkaa, vaikka heillä on huomattavasti suurempi vastuu ja päivät täynnä pakollista työtä ilman taukoja! Koulutuskin on lähes saman mittainen ja osalla pidempi. 

Kommentit (1439)

Vierailija
61/1439 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se sosiaalityöntekijä tekee vaativampaa duunia kuin joku KTM.

Sosiaalialan ongelma on epäanalyyttisyys ja karkeat yleistykset. Jotenkin puistattava ja tunkkainen koko ala.

On se puistattavaa, että lapsia suojellaan ja heikoimpia autetaan. 

Riikka ja Petteri

Vierailija
62/1439 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulen, että joskus 70-luvulla työ oli vielä arvostettua, Palmen aatteiden valtakaudella. Nykyään samassa kastissa automyyjien ja roskakuskien kanssa. Tavallaan sääli.

Hieman loukkaavaa vertaus roskakuskeja kohtaan.

Mietin juuri, että roskakuski on nykyisin ilmeisesti semi arvostettu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/1439 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onkohan näille sossuille vientiä parisuhdemarkkinoilla? Tuntuu jotenkin kaukaiselta, jos omissa piireissämme olisi sossu osallistumassa rapuillalliselle tai purjehdusretkelle, jotka ovat ajankohtaisia juuri nyt. Oikein huvittaa ajatuskin, kun sossu laahustaisi venerantaan kauhtuneessa mari-tunikassaan. Tämä on tietysti yleinen stereotypia ja voi heissä poikkeuksiakin olla.

Minkä ikäinen olet? Ja ennen kaikkea, mikä kuvittelet itse olevasi? Ainakaan järkeä ei ole kauhalla annettu. 

Vierailija
64/1439 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis meillä on kokonainen armeija hienosti koulutettuja naisia jotka vaan paikkaa sitä että meidän tietojärjestelmät on korruptiolla pilattuja paskoja joita ei saa uusia ettei pikku pomon narsistiset kulissit romahda.

Sama homma kelassa, päiväkodeissa, koulussa, terveysasemilla ja sairaaloissa.

Ja se koko armeija oin yliopistokoulutettuja naisia joita terrorisoi mies pikku pomot jotka ei ole koulutettuja vaan saivat paikkansa kun ovat niin veli kultia kuitenkin.

Sitä saa mitä tilaa, nauttikaa oikeistolaisista kovista arvoistanne, nauttikaa!

No en osaa sanoa muista mutta kelassa ainakin tilanne on 100% juuri tuo.

Vierailija
65/1439 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sosiaalityöntekijä on maisteri, ja se työ on raskasta henkisesti ja voi olla vaarallista fyysisestikin, jos jollain asiakkaalla pettää hermot.

Kirjastovirkailijakin on maisteri ja palkka taitaa olla 2500 € luokkaa. Lisäksi kirjastoissa pyörii nistejä, jotka voivat olla vaarallisia.

Samoin arkistonhoitajat ja museoiden työntekijät. Palkka tuon 2500 tai alle. Olen todistanut tilannetta jossa nistit uhkaili kunnan arkistonhoitajaa puukolla (ei antanut kääriä huumeita arkiston asiakirjoista tutkijasalissa) ja myös nähnyt miten kännissä ollut museovieras kävi museovalvojan kimppuun lasipullolla. 

Arvostan arkistohoitajat ja museovirkailijat vähintään samalle tasolle.

Vierailija
66/1439 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis meillä on kokonainen armeija hienosti koulutettuja naisia jotka vaan paikkaa sitä että meidän tietojärjestelmät on korruptiolla pilattuja paskoja joita ei saa uusia ettei pikku pomon narsistiset kulissit romahda.

Ja se koko armeija oin yliopistokoulutettuja naisia joita terrorisoi mies pikku pomot jotka ei ole koulutettuja vaan saivat paikkansa kun ovat niin veli kultia kuitenkin.

Nyt alkoi se tyypillinen sosiaalitäti-kohtaus. Eräässäkin valtion virastossa näitä esiintyy tuon tuostakin.

Vierailija
67/1439 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt alkoi se tyypillinen sosiaalitäti-kohtaus. Eräässäkin valtion virastossa näitä esiintyy tuon tuostakin.

Avaatko vähän? Minä en ymmärtäny alkuunkaan mitä yrität sanoa.

Vierailija
68/1439 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sieltä tuli pikku pomo lisään keskusteluun oman ad homineminsa, vai olet sinä saanut kritiikkiä ennenkin ja kuittasit sen näin?

Sinähän vaan allekirjoitat mitä minä sanon. ; D

Btw minä olin siinä tiimissä jonka piti alunperin suunnitella sitä kelan järjestelmää mut joka siirrettiin sivuun kun muhun ei ollut enää varaa kun pomoja oli lennätetty lapissa miettimässä logoja ja muuta hyödyllistä, nykyisen järjestelmän on koodannu harjoittelijat ja netistä palkatut intialaiset.

Törkeää paskaa ja sit mietitään mihin ne valtion rahat menee.

Vierailija
69/1439 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä ihmeen logiikalla ktm-tutkinnon tehtävät olisivat automaattisesti vaativampia, kovat on luulot ja osoittaa vain ettei ole mitään hahmotuskykyä eikä tietoa. 

Vierailija
70/1439 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onkohan näille sossuille vientiä parisuhdemarkkinoilla? Tuntuu jotenkin kaukaiselta, jos omissa piireissämme olisi sossu osallistumassa rapuillalliselle tai purjehdusretkelle, jotka ovat ajankohtaisia juuri nyt. Oikein huvittaa ajatuskin, kun sossu laahustaisi venerantaan kauhtuneessa mari-tunikassaan. Tämä on tietysti yleinen stereotypia ja voi heissä poikkeuksiakin olla.

Minkä ikäinen olet? Ja ennen kaikkea, mikä kuvittelet itse olevasi? Ainakaan järkeä ei ole kauhalla annettu. 

Olen DI-opiskelija ja naimisissa juristin kanssa. Mietiskelin vain yleistä sosiaalihuoltaja-mielikuvaa maassamme. Sitä pohdiskelin lähinnä, että nykyään on yhä enemmän tuota sosiaaliryhmäeroa. Sosiaalityöntekijä lienee alempaa keskiluokkaa/ työntekijätasoa ja harva heistä edes haluaa ylempään keskiluokkaan. Elämäntyyli on erilainen ja se juontaa varmaan osin heikommista lähtökohdista. En usko, että yksikään tuttavistamme alkaisi seurustella sossun kanssa. Elämäntyyli on niin erilainen.

Vierailija
71/1439 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tienaan sossuna itse n 4500/kk. Teen lastensuojelua. Teen huostaanottoja ja erilaisia rajoitustoimenpiteitä rikoksilla ja päihteillä oireileville nuorille. Nämä nuoret ovat nykyisin todella väkivaltaisia, heillä on puukkoja ja jopa käsiaseita. Kovia huumeita voi mennä jo 12 -vuotiaana. Hallitus puhuu paljon miten kadut pitäisi olla turvallisia ja nuorisorikollisuus kurissa. Sitä työtä me juuri teemme. Moni näistä nuorista on myös psyykkisesti sairas, vaikeastikin sairas. Voidaan toki lopettaa tämäkin viranomaistyö, koska meidän tekemisemme ovat typerämpiä kuin roskakuskin hommat. Miettikää sitten kun teidät ryöstetään käsiaseen kanssa kapakkailtanne päätteeksi. 

Vierailija
72/1439 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulen, että joskus 70-luvulla työ oli vielä arvostettua, Palmen aatteiden valtakaudella. Nykyään samassa kastissa automyyjien ja roskakuskien kanssa. Tavallaan sääli.

Hieman loukkaavaa vertaus roskakuskeja kohtaan.

Mietin juuri, että roskakuski on nykyisin ilmeisesti semi arvostettu.

No miksei. Palkkaa tulee kivasti, työ vaikuttaa ihan hauskalta ja se on tärkeää. Kyllä itseäni v*tuttaa heti jos roskakuski ei ole käynyt. Lasten kanssa myös ajatonta viihdettä katsoa miten roska-auto on koristeltu ja miten ne roskat katoaa sinne autoon.

Vierailija
73/1439 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen DI-opiskelija ja naimisissa juristin kanssa. Mietiskelin vain yleistä sosiaalihuoltaja-mielikuvaa maassamme. Sitä pohdiskelin lähinnä, että nykyään on yhä enemmän tuota sosiaaliryhmäeroa. Sosiaalityöntekijä lienee alempaa keskiluokkaa/ työntekijätasoa ja harva heistä edes haluaa ylempään keskiluokkaan. Elämäntyyli o

Mä oksensin suuhuni vähän.

Vierailija
74/1439 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

DI:nä olin juuri tuolla samalla palkalla töissä valtiolla. Esimies yritti laskea palkkaani alle 4k palkkauudistuksen yhteydessä, mutta hallinto ilmoitti, että kenenkään palkkaa ei voi noin laskea. Itse hän otti maksimikorotuksen uudistuksen yhteydessä. En ole enää töissä kyseisessä työpaikassa.

Vierailija
75/1439 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Avaatko vähän? Minä en ymmärtäny alkuunkaan mitä yrität sanoa.

Oletkin sos.työntekijä! 

Vierailija
76/1439 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ylläri et narsistisella pikku pomolla on yllimäskyllimäs aikaa notkua työajalla vauvalla. : D

Vierailija
77/1439 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen DI-opiskelija ja naimisissa juristin kanssa. Mietiskelin vain yleistä sosiaalihuoltaja-mielikuvaa maassamme. Sitä pohdiskelin lähinnä, että nykyään on yhä enemmän tuota sosiaaliryhmäeroa. Sosiaalityöntekijä lienee alempaa keskiluokkaa/ työntekijätasoa ja harva heistä e

Onko refluksitautia?

Vierailija
78/1439 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika onneton palkka yliopistotutkinnolle.

Ite oon ihan tavallinen AMK insinööri raksalla, viime vuonna sain noin 6000€/kk.

Enimmäkseen juon kahvia, juttelen mukavia ja katson että työntekijöillä on kypärät päässä ja viiltosuojahanskat kädessä.

Vierailija
79/1439 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitaisko tästä nokittelukulttuurista luopua? Kaikkien työ sisältää epämukavuusksia, moni vaaratilanteita (varsinkin jos työssä on asiakkaita).

Suurin osa töistä on tavalla tai toisella tärkeitä. Ehkä pl joku puhelinmyynti. 2500e palkka maisterille on naurettava, oli töissä sitten virastossa, museossa tai kirjastossa. Se osoittaa ettei ko töitä arvosteta ennen kuin ne työt ei ole tehty.

Suomessa korkeaa koulutusta ei arvosteta ja se on ongelma. Ei se tienaako sossu vai insinööri enemmän.

Vierailija
80/1439 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä halvenna roskakuskeja