HS: sosiaalityöntekijän keskipalkka 4057/kk - huh huh
Aamukahvi meinasi mennä ns.väärään kurkkuun luettuani aamun HS:ää, jossa todettiin, että sossun palkka on keskimäärin 4057e/kk. Varmasti suurin osa kuvittelee palkan olevan kolmen tonnin kieppeillä, mikä olisi oikeampi taso. En yhtään ihmettele, että julkinen sektori on kriisissä, jos ko.ammattiryhmälle maksetaan suorastaan tähtitieteellistä palkkaa. Kauppatieteen maisterina sain ko.palkan vasta useamman vuoden yrityksessä työskenneltyäni, ja vaatimustaso yrityksissä on aivan erilainen. Lisäksi ihmettelen miksei sairaanhoitajille makseta neljän tonnin palkkaa, vaikka heillä on huomattavasti suurempi vastuu ja päivät täynnä pakollista työtä ilman taukoja! Koulutuskin on lähes saman mittainen ja osalla pidempi.
Kommentit (1439)
"Itseäni myös huvittaa se paradoksi, että pitäisi seuloa "ongelmaperheet", mutta keneltäkään ei saa kysyä mitään eikä mitään saa selvittää. Kuitenkin jotenkin mystisesti pitäisi tunnistaa ne perheet päältä päin, jotka ovat tuen tarpeessa."
Jos perhe ei itse pyydä tukea niin äärimmäisen suurella todennäköisyydellä se ei sitä tarvitse.
Vierailija kirjoitti:
"Itseäni myös huvittaa se paradoksi, että pitäisi seuloa "ongelmaperheet", mutta keneltäkään ei saa kysyä mitään eikä mitään saa selvittää. Kuitenkin jotenkin mystisesti pitäisi tunnistaa ne perheet päältä päin, jotka ovat tuen tarpeessa."
Jos perhe ei itse pyydä tukea niin äärimmäisen suurella todennäköisyydellä se ei sitä tarvitse.
Eli kaikki päihdeperheet kuuluvat kategoriaan, eivät tarvitse apua. Luuletko, että yksikään narkkari hakee itselleen tai lapselleen apua?
Vierailija kirjoitti:
Meinaat, että ne lapsiaan pahoinpitelevät tai päihdeongelmaiset vanhemmat tulevat ihan vapaaehtoisesti pyytämään apua?
Vaikka olen elänyt koko elämäni Suomessa niin mun on todella vaikea taipua ajatuksiltani sosialismiin. Suomi on muuttunut todella paljon vuosikymmenten aikana ja koko ajan huonompaan suuntaan. Koen, että siirtyminen sosialismiin on ollut Suomen suurin ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksikään kunnianhimoinen nuori ei hae HY valtsikkaan. Kaikkien ei tarvitse olla kunnianhimoisia, mutta meillä ei ole varaa erilaisiin tuumailijoihin.
Kunnianhimoa voi olla myös toisenlaista kuin pelkkä rahan kiilto silmissä. Monille aloille kuten DI:ksi ja kauppatieteelliseen on helpompi päästä kuin valtsikaan.
Ja höpö höpö
Ei kannata sekoittaa asioita. Teema on tärkeä mutta se ketkä sitä toteuttavat löperösti eivät ole arvostettuja. Sehän tässä on pulmana.
Minua ei lastensuojeluun saisi töihin kuin nälkäkuoleman uhalla. Ovat palkkansa ansainneet. On hyvä huomioida, että tuossa on reilusti ylityö- ja ikälisiä, kyseessähän on keskipalkka eikä alkupalkka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meinaat, että ne lapsiaan pahoinpitelevät tai päihdeongelmaiset vanhemmat tulevat ihan vapaaehtoisesti pyytämään apua?
Ihan klassikko on "käyn töissä, en voi olla alkoholisti", kun tosiasiallisesti Suomessa on 300 000 työssäkäyvää alkoholistia. Tai kuvitellaan, ettei lapsi huomaa päihtynyttä vanhempaa, kun vanhempi ei itse huomaa alkoholin vaikutuksia itseensä. Kolmas klassikkoselitys on vähätellä lapsen kokemusta päihtyneestä vanhemmasta, koska lapsella on Iphonet ja xboxit eli kuvitellaan, että materiaalinen hyvä korvaa emotionaalisen kaltoinkohtelun.
Eikö alkoholistilla saa olla lapsia vai? Puolet suomalaisista olisi sitten pitänyt huostaanottaa? Jonnekin leirille?
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä sitä miten esim hädänalaisten lasten auttaminen on Suomessa heikosti arvostettua. Kertoo paljon ihmisten arvomaailmasta.
Useimmat sossulapset eivät ole hädänalaisia, vain päin perää kasvatettuja.
Vierailija kirjoitti:
Eikö alkoholistilla saa olla lapsia vai? Puolet suomalaisista olisi sitten pitänyt huostaanottaa? Jonnekin leirille?
Se onkin surullista, että Suomessa edelleen hyväksytään se, että vanhempi on humalassa lasten seurassa. Sitten kun tähän yritetään puuttua eli tiedetään miten haitallista lasten on altistua aikuisten päihteidenkäytölle ja siihen liittyviin oheisvaikeuksiin, aletaan itkeä kun tavallisten perheiden elämään puututaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä sitä miten esim hädänalaisten lasten auttaminen on Suomessa heikosti arvostettua. Kertoo paljon ihmisten arvomaailmasta.
Useimmat sossulapset eivät ole hädänalaisia, vain päin perää kasvatettuja.
Jos heidät on huonosti kasvatettu onko se lasten vika, eikä heitä tulisi auttaa, vai mikä tuo logiikka on?
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata sekoittaa asioita. Teema on tärkeä mutta se ketkä sitä toteuttavat löperösti eivät ole arvostettuja. Sehän tässä on pulmana.
Kuka on hoitanut työnsä löperösti?
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos lopetettaisiin koko sosiaalitoiimi niin saataisiin aika paljon aikaan säästöjä. Rahat menee muutenkin ihan hukkaan kun elätetään roska väkeä ja muuta hyödytöntä kansanosaa. Tuilla elävät olisi paras vaan eutanisoida kerta heitolla.
No sehän on hallituksen valinta. Suosittelen kuitenkin ennen sitä kaikista kansainvälisistä sopimuksista ja yhteisöisä irtautumista. Varmaankin kannatat hallituspuolueita joten olepa yhteydessä siihen omaan edustajaasi siellä.
Vierailija kirjoitti:
Sosiaaltyöntekijöistä moni on viher-vassari ja en usko, että kukaan kokoomuslainen voisi edes tehdä kyseistä työtä. Ammatissa on niin erilainen arvolatausEi siinä mitään.
Olen sosiaalityöntekijä (VTM) ja äänestänyt kokoomusta kaksikymmentä vuotta. Kun aloitin alalla, olin vasemmistolainen, mutta niin vain työ muutti nopeasti ajatusmaailmaani ja poliittista kantaani.
Ohjelmaan haetaan lubenturin ja c:n papereilla.Ei voi verrata kunnollisiin opiskelupaikkoihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sosiaaltyöntekijöistä moni on viher-vassari ja en usko, että kukaan kokoomuslainen voisi edes tehdä kyseistä työtä. Ammatissa on niin erilainen arvolatausEi siinä mitään.
Olen sosiaalityöntekijä (VTM) ja äänestänyt kokoomusta kaksikymmentä vuotta. Kun aloitin alalla, olin vasemmistolainen, mutta niin vain työ muutti nopeasti ajatusmaailmaani ja poliittista kantaani.
Sama.
Vierailija kirjoitti:
Ohjelmaan haetaan lubenturin ja c:n papereilla.Ei voi verrata kunnollisiin opiskelupaikkoihin.
Pääsykokeet vaaditaan. Ihan sama mitä aakkosia todistuksessa on niin pelkillä papereilla et sisään pääse.
Onpa tässä ketjussa joku tosi kummallinen katkera trolli esittämässä milloin DI-opiskelijaa ja milloin rapujuhlien hienostorouvaa. Kirjoitustyyyli melkein maanineseltä vaikuttava, kannattaisi vähän rauhoittua.
Sosiaalityöntekijöihin suhtautuvat juuri tuollaisella kielteisellä ja halveksivalla tavalla lähinnä heidän asiakaskuntansa, sama juttu kuin poliisin kanssa. Sossut edustavat tietyllä tapaa "lakia ja järjestystä", ovat auktoriteettiasemassa ja portinvartijoina monenlaisiin etuuksiin ja palveluihin.
Sisareni on sosiaalityöntekijä, ei häntä hetkauta oikein enää mikään, eikä sinänsä ihme kun varmaan joutuu kuuntelemaan tämän ketjun kaltaista jaskaa päivästä toiseen. Meidän perheessä hän on sellainen, jonka puoleen kaikki kääntyvät kun tarvitaan kylmäpäisyyttä hankalissa tilanteissa.
Yksikään kansanedustaja ei taida näistä sossulaeista puhua mitään eli ihmiset äänestävät ehdokkaita täysin ummikkona tämä asian suhteen. Eihän tästä minkäänlaista julkista keskustelua.