Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HS: Tällaisia ovat seksittömät tai vastentahtoisesti selibaatissa elävät ihmiset

Vierailija
01.08.2024 |

https://www.hs.fi/tiede/art-2000010593725.html

"Kenties tutkimuksen yllättävimpiä löydöksiä oli se, että seksittömyyteen liittyvät geenimuodot olivat vahvasti yhteydessä älykkyyteen, korkeaan koulutukseen ja hyvätuloisuuteen liittyviin geenimuotoihin."

Yhdessä muiden piirteiden kanssa tutkimuksesta muodostuu tutkijoiden mukaan kuva stereotyyppisestä nörtistä.

Seksittömien todettiin kokevan muita vähemmän onnellisuutta ja elämän merkityksellisyyttä, ja he olivat hermostuneempia ja yksinäisempiä.

Keskimääräistä korkeampi älykkyys, korkea koulutus, introverttiys.

Siinä teille palstanaisille jotka haukutte jatkuvasti inselimiehiä. Itse olen ollut koko ikäni naiseton fyysisen rumuuden sekä lyhyyden takia vaikka tienaan hyvin ja luen kirjoja jatkuvasti.

Kommentit (207)

Vierailija
121/207 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En avaa linkkiä, mutta oletan tietäväni mitä siinä suunnilleen kirjoitetaan.

Ihmiset tässä ketjussa taitavat sekoittaa vastentahtoisesti ja omasta tahdostaan seksittömät ihmiset. Näillähän ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa.

Vierailija
122/207 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin itse miehenä ja lukemattomat määrät naisia kaataneena pidän säälittävänä veljiä, jotka ei naisia saa. Treenatkaa ny oikeesti itelle se sixpack ja erottuvat lihakset, pukeutukaa siististi ja pitäkää ihosta ja hiuksista huolta (jos niitä on) niin niitä naisia saa nii hemmetin helposti. Pelkkä siisti tyyli ja "ok" kroppakin jo riittää valaan pyyntiin, mutta tikissä saa melkein kuinka kauniita ja hyvä kroppaisia naisia. Se hyvä kroppa on vaan teistä itsestä kiinni. 

Just sun tapasia miehiä tykkään pudotella jalustalta, ja tulla aina väliin kun yritätte iskee naisia. Ja onpa mun ansiost usea niistä kerroista teillä jäänny vaan yrityksiks, kun oon ite kävelly misun kanssa kotiin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/207 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle itselleni älykkyys ei ole seksikästä millään muotoa. Steven Hawkings oli älykäs, mutta en mä häntä olisi panna halunnut. Sehän se näissä miehissä juuri ehkä onkin vikana, että he keskittyvät vääriin asioihin naisia saadakseen. Ihan turha opetella astrofysiikkaa maisteritasolle asti siksi, että olisi naisten mielestä hot. Pitää olla sitä sosiaalisuutta, itsevarmuutta, ulkonäköä ja ehkä vähän sellaista kilpailuhenkisyyttäkin. Ei saa olla luuseri. Nämä miehet myös aina luulee, että se ettei saa naista on sitten vain 100% ulkonäöstä kiinni. Että kun ei tykkää käydä salilla, niin that's it, en voi saada ketään. Mutta kun ei se edes ole siitäkään kiinni. Hintelätkin miehet saa seuraa, kunhan ovat itsevarmoja ja sosiaalisia. Siitä se mun mielestä lähinnä on kiinni. Ulkonäkö tulee vasta noiden jälkeen. Pitää vähän tulla sieltä taru sormusten herrojen maailmasta tähän elävään elämään. Tuossa artikkelissa sanottiin, et

Sinä et ehkä, mutta ei Stephenillä ollut vaikeutta vaikeuksia muodostaa parisuhdetta tai sosiaalisuuden kanssa ylipäätänsä. Hän oli itseasiassa älykkyyden lisäksi erittäin huumorintajuinen ja viihdyttävä persoona. Ja kun ottaa huomioon ALS taudin puhkeamisen jo nuorella iällä, ei voi kuin ihailla hänen henkisiä voimavarojaan. Samoja piirteitä oli myös Einsteinissa, jonka aforismit elävät edelleen tänä päivänä.

Vierailija
124/207 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, onneksi poikkeuksiakin on. Olen itse korkeakouluttautunut it-nörtti nainen ja mieheni on korkeakouluttatunut it-nörtti myös. Mies on lyhyt. Ollaan molemmat kovatuloisia, koska työssään hyville it-nörteille maksetaan ihan hyvin. Olen kaunis, mutta lyhyt itsekin. Meillä on paljon seksiä.  Vaikka tilastollisesti jonkin asia olikin useimmiten tietyllä tavalla, ei sen taakse kannata mennä piiloon nyyhkimään kohtaloaan, koska usein ei ole aina.

Eikä tilastot muutenkaan "päde" yksilön kohdalla, jonka jokainen vähänkään fiksu ihminen tietää. On tilastollisesti äärimmäisen epätodennäköistä saada salamanisku, ja silti on ihmisiä jotka ovat saaneet iskun kahdesti -ja jopa jääneet henkiin. 

Maailma on iso paikka, missä tapahtuu koko ajan kovasti kaikkea. Myös epätodennäköistä. Vain hölmö hirt.tä.ä itsensä tilastoihin vain siksi, että itsesääli on niin ilmeisen tyydyttävää. 

Selvästi nämä seksittömät palstalla nauttivat itsesäälistä enemmän kuin seksistä. Muutenhan ne ponnistelisivat päämääriensä eteen senkin ajan, minkä käyttävät täällä itkemiseen.

Vierailija
125/207 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://a ija a.com/tnF tdl

Tuossa on kroppani kuva. Olen neitsytmies.

Saatan joskus vielä saada seksiä, jolloin nainen todennäköisesti panostaa minun miellyttämiseeni paljon vähemmän kuin minä naisen. Erään yh-naisen kanssa vaihtelimme intiimejä videoita pari vuotta sitten ja nainen panosti videoihin todella paljon vähemmän. Lopulta nainen vain lopetti lähettämästä niitä ollenkaan, vaikka tiesi niiden olevan minulle tärkeitä.

Seksuaalisuus ja seksuaalinen hyvinvointi koostuu monesta asiasta ja kitka ja kosketus on siinä yksi tärkeä osa. Tärkeää voi olla myös kokonaisvaltainen nähdyksi tuleminen, uteliaisuuden ja mystiikan näkeminen toisessa ja halu ennustella toisen tarpeita. Väittäisin, että jopa komeatkin miehet jäävät usein kitka-asteelle, jolloin nainen antaa minimipanoksen ja kerää huomiota myös muilta miehiltä. Jos mies kiinnittää tähän huomiota, naiset voivat vihjailla miehen olevan jotenkin taantumuksellinen tai perverssi ja että aikuiseen seksuaalisuuteen kuuluu naisesta kiihottuminen ja kitkakokemukset eli jatkuva menninkäisen ja päivänsäteen asetelma, missä mies on subjekti ja nainen objekti, mikä vastaa naisen fantasiaan, mutta ei miehen. 

Miesten ihailu kohdistuu melko johdonmukaisesti naisiin, kun taas naisilla tällaista solidaarisuutta ei ole, vaan nainen voi vakavalla naamalla sanoa naisen olevan kauniimpi ja miehen pitäisi vain aivot narikassa jatkaa kuin mitään ei olisi tapahtunut. Naisten suhde mieskehoon on taistelullisempi kuin päinvastoin. 

Vierailija
126/207 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta "harrastaa seksiä" on hassu ilmaisu. Jos esim. olet työpaikkahaastattelussa ja siinä kysytään, mitä harrastat, voiko vastata, että seksiä?

Vierailija
127/207 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin itse miehenä ja lukemattomat määrät naisia kaataneena pidän säälittävänä veljiä, jotka ei naisia saa. Treenatkaa ny oikeesti itelle se sixpack ja erottuvat lihakset, pukeutukaa siististi ja pitäkää ihosta ja hiuksista huolta (jos niitä on) niin niitä naisia saa nii hemmetin helposti. Pelkkä siisti tyyli ja "ok" kroppakin jo riittää valaan pyyntiin, mutta tikissä saa melkein kuinka kauniita ja hyvä kroppaisia naisia. Se hyvä kroppa on vaan teistä itsestä kiinni. 

Olet tässä nyt vähän hakoteillä. Lihakset kiinnostavat toisia miehiä, naiset välittävät naamasta ja pituudesta.

Naama ja pituus ovat myös se luonne, jota naiset etsivät. 

Aika mielenkiintoista, että naisten vastaus näissä riippuu siitä, onko nainen vihainen miehelle vai ei. 

Jos on lempeällä p

Mitä nyt selität? Ensinnäkin olen mies, joka on huomannut miten homomiesten kiinnostus on lisääntynyt oman lihasmassani kasvaessa. Pitkä ja laiha kaverini on meistä kahdesta edelleen baarissa se selvästi suositumpi naisten silmissä. Kuntosali on erinomainen harrastus kunhan ei mene kuvittelemaan, että treenaaminen jotenkin vaikuttaisi naisten kiinnostukseen.

Vierailija
128/207 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä yksi keski-ikäinen vastentahtoisessa selibaatissa oleva. Akateemisesti koulutettukin. Mä aina nuorena luulin, että johtuu ulkonäöstäni, etten saa naisia. Etsin itsestäni ulkoisia vikoja, kuten pari senttiä keskimittaa lyhyempi pituus, tylsän maantienväriset ohuet hiukset tai jotenkin mieheksi pehmeänpyöreä naamataulu, ei ole laatikkoleukaa eikä muita hyvin maskuliinisia pidettyjä piirteitä.

Surkuteltuani pari vuosikymmentä kovaa kohtaloani syntyä tällaisilla geeneillä ja olla siksi tuomittu yksinoloon, vasta keski-iän kriisissä aloin tajuta, että ei hitto, ei se ole koskaan ollut kiinni mun ulkonäöstä. Koska kyllähän mä näen ympärilläni ihan saman tasoisten pariutuneen ja pariutuvan. Mun tapauksessa se karu oivallus oli, että se johtuukin mun luonteesta ja persoonasta. Tietynlaisesta sosiaalisesta arkuudesta, mitä nyt ei miehekkäänä pidetä, miehen kun ainakin mun nuoruudessa kuului olla se, mikä menee iskemään juttua naisi...

Tosi sääli juttu. Toivottavasti olet ymmärtänyt, että milloinkaan ei ole liian myöhäistä. Eivät naiset ole sen kummempia ihmisiä, kuin miehetkään. Ihan rohkeasti voit heitä lähestyä, vaikka jonkun harrastuksen kautta tai deittisivustoja katsella. Naiset ymmärtävät aika paljon, joten varmasti myös sinua ja ajatuksiasi.

Toivottavasti siellä terapiassa kävit juttelemassa asioista.

Tsemppiä

Vierailija
129/207 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olet treenannut itsesi oikeasti tikkiin, niin tiedät, ettei se onnistu kuin osalla väestöstä.

Hah, jos sä olisit niin tietäsit et kyl onnistuu mut kovalla työllä :D 

Vierailija
130/207 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta "harrastaa seksiä" on hassu ilmaisu. Jos esim. olet työpaikkahaastattelussa ja siinä kysytään, mitä harrastat, voiko vastata, että seksiä?

Totta kai voi. Jos harrastat sitä ja haluat kertoa sen, niin mikään ei estä.

Vierailija
131/207 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja jos oikein hurja olet, voit vielä haastattelijalta kysyä haluaisiko tämä harrastaa sinun kanssa

Vierailija
132/207 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainaus: Silti naiset usein tuomitsevat salilla käymisen, joka kertoo enemmän luonteenvahvuudesta kuin mukavuus. 

Siis, oletko käynyt 2020-luvulla kuntosalilla? Siellä käy mm. minä it-nörttinainen, mun it-nörttikaverit, niin miehet kuin naisetkin. Lisäksi sieltä voi löytää niin 15-vuotiaan lapseni kuin 75-vuotiaan äitinikin. Itse olen käynyt salilla jo 90-luvulla ja se meininki oli silloin sitä harvojen pullistelua. Nykyään salit ovat täynnä ihan tavallisia ihmisiä ja heistä puolet ovat naisia. He tuskin tuomitsevat salilla käyvää miestä.

Vierailija
133/207 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älykkyys on erittäin haluttu ominaisuus kumppanissa, ellei hakija ole pintaliitäjä. Mutta ellei sitä kykene soveltamaan sosiaalisiin suhteisiin, vaikeata varmasti on on. Introverttiuskin rajoittaa pelkästään kontaktien määrää. Vaikutta siltä, että nämä uhriutuvat huippuälykkäät hakevat jotain panopupua, joka ei osaa arvostaa heidän piirteitään pätkän vertaa. 

Vierailija
134/207 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En avaa linkkiä, mutta oletan tietäväni mitä siinä suunnilleen kirjoitetaan.

Ihmiset tässä ketjussa taitavat sekoittaa vastentahtoisesti ja omasta tahdostaan seksittömät ihmiset. Näillähän ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa.

Onkohan tuossa tutkimuksessakin sekoitettu ne.

Vierailija
135/207 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälaista älykkyyttä se on, kun se ilmenee jankkaamalla päivästä toiseen vuosien ajan samoja asioita netissä? Tuo on joku todella erikoinen älykkyyden laji ja epäilen ettei sitä pysty hyödyntämään oikein mitenkään.

Vierailija
136/207 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosi sääli juttu. Toivottavasti olet ymmärtänyt, että milloinkaan ei ole liian myöhäistä. Eivät naiset ole sen kummempia ihmisiä, kuin miehetkään. Ihan rohkeasti voit heitä lähestyä, vaikka jonkun harrastuksen kautta tai deittisivustoja katsella. Naiset ymmärtävät aika paljon, joten varmasti myös sinua ja ajatuksiasi.

Tsemppiä

Kiitos. Olen alkanut itse asiassa käydä terapiassa vasta ihan hiljattain, ennen en mennyt kun ajattelin että se on liian kallista kun ei saa Kelan tukemana. Mutta nyt olen alkanut käydä. Ja ymmärtänyt, että varsinkin korona-ajan jälkeen mun erakkous on mennyt jo ihan hikikomori-tasolle. Olen koodari, joten mulla on mahdollisuus tehdä 100% etätyötä, ja niin myös olen koronasta asti tehnyt. Sen lisäksi en harrasta kodin ulkopuolella mitään missä tapaisi ihmisiä, lähinnä pelaan tietokoneella ja käyn joskus pyöräilemässä. Terapeutti suorastaan kauhistui, miten vähän ihmiskontakteja mulla on, ja sanoi ettei se ole terveellistä silti, vaikken akuutisti koekaan itseäni enää yksinäiseksi, kun olen tähän tottunut jo. Nyt on se vaihe, missä pitäisi päättää, vieläkö jaksan yrittää kaivaa itseni ylös täältä hikikomori-kuopasta, vai päätänkö, että menköön nyt loppuun asti näin kun tähänkin asti on mennyt, ja ikää on jo sen verran ettei enää mitään perheen perustamista kumminkaan kaipaa. Ainakin haluan terapian avulla eroon siitä, että jännitys estää minua menemästä ja tekemästä asioita, vaikka sitten päättäisinkin lopulta, että haluankin elää näin erakkomaisesti koska olen siihen jo tottunut.

Vierailija
137/207 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tsemppiä

Kiitos. Olen alkanut itse asiassa käydä terapiassa vasta ihan hiljattain, ennen en mennyt kun ajattelin että se on liian kallista kun ei saa Kelan tukemana. Mutta nyt olen alkanut käydä. Ja ymmärtänyt, että varsinkin korona-ajan jälkeen mun erakkous on mennyt jo ihan hikikomori-tasolle. Olen koodari, joten mulla on mahdollisuus tehdä 100% etätyötä, ja niin myös olen koronasta asti tehnyt. Sen lisäksi en har

Tuon takia on keksitty sellainen juttu kuin alkoholi, joka vapauttaa ujoja ihmisiä. 

Vierailija
138/207 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tsemppiä

Kiitos. Olen alkanut itse asiassa käydä terapiassa vasta ihan hiljattain, ennen en mennyt kun ajattelin että se on liian kallista kun ei saa Kelan tukemana. Mutta nyt olen alkanut käydä. Ja ymmärtänyt, että varsinkin korona-ajan jälkeen mun erakkous on mennyt jo ihan hikikomori-tasolle. Olen koodari, joten mulla on mahdollisuus tehdä 100% etätyötä, ja niin myös olen koronasta asti tehnyt. Sen lisäksi en har

Tiesitkö, että nykyään puolet tietojenkäsittelytieteiden opiskelijoista on naisia. Me tykätään toisten nörttien seurasta. Joten tule ihmeessä välillä toimistolle, jos sellainenkin mahdollisuus on.

Vierailija
139/207 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älykkyys on erittäin haluttu ominaisuus kumppanissa, ellei hakija ole pintaliitäjä. Mutta ellei sitä kykene soveltamaan sosiaalisiin suhteisiin, vaikeata varmasti on on. Introverttiuskin rajoittaa pelkästään kontaktien määrää. Vaikutta siltä, että nämä uhriutuvat huippuälykkäät hakevat jotain panopupua, joka ei osaa arvostaa heidän piirteitään pätkän vertaa. 

Mun tuttavapiirissä suurin osa noista pariutumattomista älykkäistä / korkeasti koulutetuista on nimenomaan hyvin introverttejä, ja tietyllä tapaa vakavamielisiä. Ei niitä ole edes opiskeluaikana kiinnostaneet bileet eikä semmoiset muut missä samanikäiset tapasivat toisiaan. Esim. mun veli, hän oli jo silloin niin "järkevä", että ajatteli, että rahaa menee ihan hukkaan semmoiseen haitallisen aineen eli alkoholin juomiseen, joten hän jättää bileet väliin ja opiskelee. Onnistui selviämään ilman opintolainaa tai työntekoa näin, mistä mun äiti aina häntä ylistää ja samalla muistuttaa millainen vastuuton tuhluri minä olin jo silloin. Toisaalta, minusta tuntuu että se hänen tavallaan ylivastuullinen asenteensa ja vakavamietteisyytensä oli osasyy, ettei hänellä ollut kavereita opiskelijana, ei tyttö- eikä muitakaan kavereita.

Itsekin olen hänen tapaansa introvertti, mutta mun pelastus oli alkoholi, vaikkei näin kai saisi sanoa kun vaarallinen päihde jne. Mutta mä huomasin tykkääväni bilettämisestä, ja alkoholi tekee musta ekstrovertin siksi aikaa kun vaikuttaa. Enkä rahastakaan välittänyt, nostin kaikki opintolainat mitä irti sai. Niinpä minun tuli koettua seksiä ja ensimmäinen parisuhdekin jo opiskeluaikana, enkä ole jäänyt vasten tahtoani yksin. Tavallaan kauhea sanoa, mutta ilman alkoholin olemassaoloa olisin varmasti jäänyt, koska olisin veljeni tapaan vaan kököttänyt kotona, koska ei sekään introvertille järin tuskallista tai yksinäistä ole, niin että motivoisi lähtemään tutustumaan ihmisiin.

Vierailija
140/207 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Markkina-arvokas viesti 👍

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi neljä