Vatsa ei pienene, vaan jalat ja peppu
Juuri sieltä mistä ei saisi lähteä, niin läskit lähtee... Iso vatsa ja pienet jalat/peppu. Eikä ole lihakset lähteneet, kun kävin kehonkoostumusmittauksessa.
Kommentit (38)
Turvotuksen syyt kuriin ja paljon vatsalihastreeniä.
Vierailija kirjoitti:
Turvotuksen syyt kuriin ja paljon vatsalihastreeniä.
Mäkin mietin että jos vain laihduttaa niin rasvat saattaa lähteä väärästä paikasta. Mutta jos myös yrittää kasvattaa lihaksia niin ehkä rasvat lähtee paremmasta paikasta.
Kyllä ne kilot tippuu suurin piirtein tasaisesti ympäri kehoa ja useimmilla meistä sentti per kilo, mittanauha kertoo paremmin totuuden kuin vaaka. Vartalon malli ei laihtumalla muutu, mutta liikunnalla ja varsinkin kuntosalitreenillä saa kyllä vartaloa kiinteämmäksi ja jonkun verran muokattuakin ja kiinteä vartalo näyttääkin hoikemmalta kuin vähemmän kiinteä. Meillä omenavartaloisilla pakkaa vatsa pömpöttämään vaikka oltaisiin kuinka hoikkia tahansa ja tuota pömpöttämistä saa vähemmäksi jos syö päivän mittaan isojen kerta-annosten sijasta useita pienempiä aterioita.
Sulla on pelikaani vartalo, tikku jalat ja pullea keskivartalo.
Mulla auttaa hulailu. Sinänsä en koe, että olisi edes liikuntaa, mutta sentit katoaa vyötäröltä. Hulaan painovanteella esim. telkkaria katsoessa. Lisäksi vaikuttaa positiivisesti lantionpohjanlihaksiin.
Mulla on sama juttu, ensin kapenee posket ja persus, myös reidet. Nyt kun on 5 kg pudonnut, niin vatsakin pienenee. Jumpalla ei pysty läskiä polttaan tietystä kohdasta, kiinteyttämään kyllä.
Kyllä se rasva taitaa lähteä tasaisesti joka puolelta, mutta vartalon malli ei muutu. Jos jossain on vähän rasvaa ennestään, laihtuminen näkyy paremmin. Kyllä sieltä mahastakin varmaan on lähtenyt, mutta siellä on ehkä sitten varaa vielä lähteäkin.
Itse huomasin laihtumisen ensiksi rintakehästä, siitä tuli ihan luiseva. Samoin kasvot kapenivat. Mutta vähitellen huomasi myös, että vaatteet alkoivat tuntua vyötärön kohdalta väljiltä.
Jos ylävartalo on sellainen lyhyt, selkeää vyötäröä ei välttämättä ole hoikallakaan. Jos taas on pitkäselkäinen ja lyhytjalkainen (esim. Kate Middleton), keskivartalo voi olla hyvin kapea.
Vierailija kirjoitti:
Mulla auttaa hulailu. Sinänsä en koe, että olisi edes liikuntaa, mutta sentit katoaa vyötäröltä. Hulaan painovanteella esim. telkkaria katsoessa. Lisäksi vaikuttaa positiivisesti lantionpohjanlihaksiin.
Minulla myös hulailu pitää keskivartalon kiinteänä, senttejä en ole saanut paljosta hulailusta huolimatta vähemmäksi.
En tiedä voiko edes tosiasiassa vaikuttaa siihen mistä alueilta rasva poistuu, vaan kuten joku mainitsikin se kuluu tasaisesti, mutta kuitenkin niin että yleensä ensin muutoksen huomaa kasvoissa ja raajoissa, ja viimeisenä juurikin tuo vatsa.
Eli kyllä se vatsakin pienenee sitten kun muualta on rasvaa lähtenyt, mutta voi sitten lihaksilla tuoda takaisin niitä muotoja esim. peppuun ja reisiin ja rintamukseen.
Jos vatsa pömpöttää kuitenkin turvotuksen vuoksi niin siihen tehoaa hyvin syviä lihaksia vahvistava treeni.
Kannattaa käydä useammin paskalla
Mä olen hoikka jolla pullottava vatsa. Vaatteissa menisi muuten s, mutta vatsan takia täytyy olla m ja farkuissa jopa l. Ostin hulavanteen ja hulailen 15min per pv. Sopiva? Vatsalihasliikkeet ei muuten vatsaa hävitä, kokeiltu on.
Itse olen mallia tasapaksu, suora. Lihasta on ja BMI 21. Ikäni harrastanut monipuolista liikuntaa ja vatsalihaksetkin saan erottumaan. Vatsa pömpöttää helposti etenkin ruokailun jälkeen ja hyppää ikävästi esiin muun kropan ollessa paljon pienempi. Sivustakin katsottuna vatsa on enemmän esillä kuin pylly. Ei tälle vartalonmallille juuri mitään voi ja on aika yleinen urheilullisilla naisilla, joilla ei ole tiimalasivartaloa. Esimerkiksi Elina Gustafssonilla vähän tällainen.
Tisseistä lähtee aina ensimmäisenä, siitä näkee että laihtuminen on alkanut
Vierailija kirjoitti:
Mites tissit?
Ei niitä juuri muutenkaan ole ollut. En huomaa eroa. Ap
Olen aina ollut hoikka (BMI 20-21), ja vatsa pömpöttänyt. Notkoselkä ja eteenpäin kallistunut kohtu eivät juuri auta asiassa. Olen viimeisen kahden vuoden ajan harrastanut pilatesta (jossa siis nimenomaan keskitytään core alueeseen) 2-3 kertaa viikossa ja siltikin pömpöttää. Silloin kun jaksoin olla yli kolme kuukautta ketodieetillä pömpötys oli pienimmillään. Nyt vaihdevuosissa tuntuu, että pömpöttää entistä herkemmin. Ei auta kuin vain hyväksyä tämä vartalo tällaisenaan.
Syötkö hiilaripainotteisesti ja mites alkoholin käyttö?
Vierailija kirjoitti:
Mulla on painovanne, mutta en mä saanut sitä pysymään ylhäällä! Meni mielenkiinto kun en enää osaa pyörittää hulavannetta. Nyt se pyöriin makkarin nurkassa turhanpanttina kun en ole viitsinyt sinnikkäästi yrittää.
Kyllä se olikin lapsena helppoa pyörittää hulavannetta.
Vierailija kirjoitti:
Mites tissit?
Minä pudotin 20 kg ja pelkäsin painon pudotusta aloittaessani, että rinnoista ei jää jäljelle kuin tyhjät nahkapussit. Jostain syystä toisin kävi, kuppikoko pieneni vain yhtä kokoa pienemäksi, mutta ympärysmitta pieneni melkein 10 cm. Rinnat eivät edes alkaneet riippua vaan kiinteytyivät ja syynä lienee se, että olen panostanut rintoja kiinteyttävään jumppaan ja kuntosalillakin yritän vahvistaa rintalihaksia.
Turvottaako siis vain vatsaa?