Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä sivubisnes jos käsityöt on pois laskuista?

Vierailija
01.08.2024 |

Mulla olis nyt palkan lisäksi tarve sivutulolle (niinkuin kyllä kaikilla muillakin). Monet kaverit pyörittää jotain pientä firmaa päivätyön lisäksi ja tämä kiinnostaisi itseänikin. 

Kaverit on käteviä käsistään, joten he tekevät erilaisia käsityöjuttuja ja saavat näistä muutamia satasia kuukaudessa jokainen. Mitä vastaavaa voi tehdä, jos ei ole mitään osaamista?

En siis neulo, ompele enkä osaa näpertää mitään korujakaan. Ainakaan sen tasoisesti että niitä kehtaisi myydä. Tietokonejuttujakaan en oikein hallitse, että voisin tehdä mitään kuvia tms. Onko ihminen ilman kädentaitoja tuomittu toimistotyöhön?

Kommentit (56)

Vierailija
1/56 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaatko hyvin jotain kieliä? Käännöstöitä netissä?

Vierailija
2/56 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvatat pistokkaista kasveja myytäväksi. Peikonlehtibuumi taitaa olla ohi, harvinaisista värivarianteistahan jotkut maksoivat suuria summia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/56 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se marjastus.

Vierailija
4/56 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onlyfans

Vierailija
5/56 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osaatko hyvin jotain kieliä? Käännöstöitä netissä?

Ja missä näitä töitä on? Miten niitä haetaan?

Vierailija
6/56 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivous, ikkunan pesu, nurmikon leikkaus, lumityöt

Vierailija
7/56 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kalastanut ahvenia ja niitä tulee paljon. Saan viikossa ahvenista noin 20-30 kg filettä ja myyn niitä 20 eurolla kilo. Eli 800 euroa työttömyystuen päälle kuukaudessa. On siinä hommaakin 8 tunnin päivä aina. Nyt syksyllä pitäisi tulla paljon ahventa joten yritän että saisin 40 kg viikossa filettä, aion käydä kaksi kertaa päivässä kalassa ja minulla on  kalaverkkojakin 8 kpl.

Vierailija
8/56 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kalastanut ahvenia ja niitä tulee paljon. Saan viikossa ahvenista noin 20-30 kg filettä ja myyn niitä 20 eurolla kilo. Eli 800 euroa työttömyystuen päälle kuukaudessa. On siinä hommaakin 8 tunnin päivä aina. Nyt syksyllä pitäisi tulla paljon ahventa joten yritän että saisin 40 kg viikossa filettä, aion käydä kaksi kertaa päivässä kalassa ja minulla on  kalaverkkojakin 8 kpl.

Huvi ja hyöty.  Itse annan "mummoille" ylimääräiset kalat ilmaiseksi.

Vierailija
9/56 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsitöitä tavallaan.  Ostan pienkoneita sesongin ulkopuolella, fiksaan ja kunnostan.  Myyn sesonkiaikana voitolla, leikkurit, perämoottorit, lumilingot...

Vierailija
10/56 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene järkkärikurssille ja sitten jonkin urheiluseuran peleihin järkkäriksi. Ulkoilua ja rahaa.

Vierailija
11/56 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huvi ja hyöty.  Itse annan "mummoille" ylimääräiset kalat ilmaiseksi.

No hyötyy siitä on mutta onse kovaa hommaa. Kalojen perkaamiseen menee 3-4 tuntia päivässä. Sitten ne pitää vakuumipakata.

Vierailija
12/56 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No se marjastus.

Alkaa olemaan ohi. Mutta sienestyskausi on jo alkamassa.

Mustikasta saa noin 50 € per 10 litran ämpäri. Hillaa poimimalla jopa 150 € per ämpäri. Ahkera poimija tekee ihan muhkeat rahat marjanpoiminnalla.

Ihan hyvin maksetaan myös kantarelleista ja tateista.

Vierailija
13/56 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sienestys. Kantarelleja on jo nyt, ja sienestyskausi jatkuu lumien tuloon asti. Siihen mennessä lienet keksinyt jo muutakin. 

Vierailija
14/56 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mysteeriostot ja gallupvastailut. Niissä on kyllä onneton palkka, mutta itse tein näitä kun olin työtön eikä ollut mitään tuloja puolison tulojen vuoksi sen ajan lakien mukaan. Marjoja poimin, mutta kaikki meni itselle. 

Voi myös ilmoittautua vuokrafirmaan ja sitä kautta löytää jotain lisätyötä vaikka kaupassa tai baarissa (hygieniapassi mahdollisesti vaaditaan) tai siivouksessa. 

Vierailija
15/56 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No se marjastus.

Mustikasta saa noin 50 € per 10 litran ämpäri. Hillaa poimimalla jopa 150 € per ämpäri. Ahkera poimija tekee ihan muhkeat rahat marjanpoiminnalla.

Puolukka-aika tulossa.

Vierailija
16/56 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siivous, ikkunan pesu, nurmikon leikkaus, lumityöt

Tämä voi ihan oikeasti olla paras vaihtoehto. Kaikenlaisia mökkitalkkareita tarvitaan jatkuvasti. Suomi on täynnä raihnaisia eläkeläisiä jotka ei enää pysty ikkunoitaan itse pesemään. Tehokas ja tomera nuori pääsee ihan hyvälle tuntipalkalle jos osaa myydä keikkoja.

Vierailija
17/56 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No se marjastus.

Ei ole marjakausikaan ohi ja riippuu missä asuu. Meillä Pohjois-Karjalassa mustikkakausi on vasta parhaimmillaan, puolukkakausi vasta edessä ja karpalot parhaimmillaan vasta pakkasten puremina.

Kantarelleja on jo, mutta paras kausi vielä edessä, muut sienet myöhemmin. 

Vierailija
18/56 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No se marjastus.

Ei mudtikasta saa kuin kolmisenkymppiä ämpäriltä. Väittämässäsi hillan hinnassa on todennäköiseeti saman prosentin verran väliä todelliseen.

Vierailija
19/56 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kasvatat pistokkaista kasveja myytäväksi. Peikonlehtibuumi taitaa olla ohi, harvinaisista värivarianteistahan jotkut maksoivat suuria summia.

Keväällä ihan puutarhakasvit menee kuin kuumille kiville. Tomaatintaimia, avomaakurkkua, salaattia ja yrttejä. Tosi monet kasvattaa kesällä kasvihuoneissa ja usein käy niiin, että oma taimikasvatus aikaisen keväällä unohtuu. Sitten sitä lähdetään ostotaimilla liikkeelle.

Vierailija
20/56 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikkunanpesu. Moni haluaa ikkunat puhtaiksi ennen talvea, eikä sitä kannata kovin kylmille ilmoille jättää, jäähtyy koko asunto vaikkei vielä pakkastakaan olisi.

Muillekin kotihommille olisi varmaan kysyntää. 

Ja pihahommille, jos osaat. Pensasaitojen leikkuut, syysistutukset, syyslannoitus, suojaamiset..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän yhdeksän