Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä sivubisnes jos käsityöt on pois laskuista?

Vierailija
01.08.2024 |

Mulla olis nyt palkan lisäksi tarve sivutulolle (niinkuin kyllä kaikilla muillakin). Monet kaverit pyörittää jotain pientä firmaa päivätyön lisäksi ja tämä kiinnostaisi itseänikin. 

Kaverit on käteviä käsistään, joten he tekevät erilaisia käsityöjuttuja ja saavat näistä muutamia satasia kuukaudessa jokainen. Mitä vastaavaa voi tehdä, jos ei ole mitään osaamista?

En siis neulo, ompele enkä osaa näpertää mitään korujakaan. Ainakaan sen tasoisesti että niitä kehtaisi myydä. Tietokonejuttujakaan en oikein hallitse, että voisin tehdä mitään kuvia tms. Onko ihminen ilman kädentaitoja tuomittu toimistotyöhön?

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

influensseri, drooshipping, antiikki. pitkäveto, ruokalähetti...

onhan noita vaikka mitä keinoja tehdä muutama satanen kuussa lisää.

Vierailija
22/56 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osaatko hyvin jotain kieliä? Käännöstöitä netissä?

Ja missä näitä töitä on? Miten niitä haetaan?

Ei helvetti. Käännöstöitä varten on koulutetut ja auktorisoidut ammattikääntäjät. Jos ap on niin urpo ettei edes tiedä miten niitä haetaan, häntä ei missään tapauksessa ole sopiva. Ei riitä että osaa kieliä, pitää osata kääntää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kirjoittanut sivubisneksenä lukijalausuntoja kustantamoihin, mutta se vaatii hieman osaamista.

Vierailija
24/56 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kalastanut ahvenia ja niitä tulee paljon. Saan viikossa ahvenista noin 20-30 kg filettä ja myyn niitä 20 eurolla kilo. Eli 800 euroa työttömyystuen päälle kuukaudessa. On siinä hommaakin 8 tunnin päivä aina. Nyt syksyllä pitäisi tulla paljon ahventa joten yritän että saisin 40 kg viikossa filettä, aion käydä kaksi kertaa päivässä kalassa ja minulla on  kalaverkkojakin 8 kpl.

Ettei vaan olis ollut jota kalamiehen lisää?

Vierailija
25/56 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksatko vanhuksia? Maksamme äidin juttukaverille 20 euroa tunti pimeästi. Hän saa valita koska käy arkipäivisin ja halutessaan voi peruuttaa käynnin lyhyelläkin varoitusajalla. Toki teetätämme hänelle pieniä hommia, mutta tyyliin kahvin keittäminen tai roskien vieminen tai kävisi kaupassa hakemassa keksejä tmv. Siis niin kevyttä, etten sanoisi sitä suureksikaan vaivaksi. Tuttu viihtyy äidin seurassa, joten hän menee sinne ihan mielellään. 

Joskus olen ulkoiluttanut ja hoitanut naapurin koiraa muutaman tunnin, josta sain 15 euroa tunti pimeästi.

Kyllä näitä on, mutta pitäisi jaksaa laittaa sanaa kiertämään ja olla puheväleissä naapureiden kanssa,

Vierailija
26/56 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teet sivutoimena samaa mitä teet myös palkkatöissäsi. Minä olen kirjanpitäjä (muualla kuin tilitoimistossa) ja teen iltatöinäni toiminimellä parin kaverin firman kirjanpitoa. Sitten kun haluan joskus tulevaisuudessa donwshiftata niin lopetan päivätyöt ja jatkan pelkästään toiminimellä.

Vierailija
27/56 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No se marjastus.

Alkaa olemaan ohi. Mutta sienestyskausi on jo alkamassa.

Mustikasta saa noin 50 € per 10 litran ämpäri. Hillaa poimimalla jopa 150 € per ämpäri. Ahkera poimija tekee ihan muhkeat rahat marjanpoiminnalla.

Ihan hyvin maksetaan myös kantarelleista ja tateista.

Ei mudtikasta saa kuin kolmisenkymppiä ämpäriltä. Väittämässäsi hillan hinnassa on todennäköiseeti saman prosentin verran väliä todelliseen.

Se vähän riippuu siitä kenelle myy. Tässä meidän alueella on paikallisessa Facebook ryhmässä joku myynyt näillä hinnoilla. Kaikki meni heti kaupaksi ja ilmoitteli, ettei ota enää enempää tilauksia vastaan. Ei vissiin kerkeä poimimaan niin paljon kun ostajia olisi.

Vierailija
28/56 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostat temulta upeita korviksia

Vaihdat niihin hopeakoukut

Kuvaukseen kasattu /ideoitu suomess

Nimiksi

Metsän taika

Usvainen yö

Satu

Voimaeläin

Ostat sisään 3 eur/sis hopeakoukut

Myyt ulos 39 eur

Kuvaa jonkun nätin sukulaistytön korvissa , taustalle ihanaa suomi maisemaa

Vierailija
29/56 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan ota tuntematonta läheisensä ulkoiluseuraksi. Sehän on iso riski. Vanhukset saa nuo palvelut vähentää verotuksessakin joten 20 euroa pimeänä on typerää maksaa .

Vierailija
30/56 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

OnlyFans

Vierailija
31/56 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teet sivutoimena samaa mitä teet myös palkkatöissäsi. Minä olen kirjanpitäjä (muualla kuin tilitoimistossa) ja teen iltatöinäni toiminimellä parin kaverin firman kirjanpitoa. Sitten kun haluan joskus tulevaisuudessa donwshiftata niin lopetan päivätyöt ja jatkan pelkästään toiminimellä.

Tässä tulee hyvin nopeasti esiin eturistiriita ja lojaalisuusvelvoite omaa työnantajaa kohtaan. Et saa toimia oman työnantajan kilpailijana.

Vierailija
32/56 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suhtaudun aika kriittisesti tuohon aloittajan väitteeseen että käsitöiden teolla saisi satasia kuussa sivutuloja. Kun vähennetään tarvikkeiden tai esimerkiksi ompelukoneiden hinta, ei ommellusta vaatekappaleesta jää monta euroa voittoa. Neuleiden kanssa tuntipalkka jää vielä alhaisemmaksi. Eli satasien voittoon täytyy tehdä todella paljon työtä, joka itsessään on raskasta staattista istumatyötä. 

Tietenkin jos on addiktoitunut käsitöihin, on hyvä asia että saa valmiit työt käyttöön ja vielä materiaalien hinnan pois. Mutta jos tavoittelee ensisijaisesti lisätuloja, kannattaa tehdä jotain ihan muuta kuin käsitöitä. Yleensä ne, jotka niitä arvostavat, tekevät mieluummin itse, ja ne jotka eivät osaa tehdä, vertaavat hintoja pikamuotiin.

Itse istumatyöläisenä valitsisin jotakin, mikä pitää kehoni kunnossa: esimerkiksi mainosten jakelua ja syksyisin marjastusta/sienestystä.

Vierailija
33/56 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä tulee hyvin nopeasti esiin eturistiriita ja lojaalisuusvelvoite omaa työnantajaa kohtaan. Et saa toimia oman työnantajan kilpailijana.

Eikös tosta pidä olla erikseen mainittu työsopparissa?

t.eri

Vierailija
34/56 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siivous, ikkunan pesu, nurmikon leikkaus, lumityöt

Tämä voi ihan oikeasti olla paras vaihtoehto. Kaikenlaisia mökkitalkkareita tarvitaan jatkuvasti. Suomi on täynnä raihnaisia eläkeläisiä jotka ei enää pysty ikkunoitaan itse pesemään. Tehokas ja tomera nuori pääsee ihan hyvälle tuntipalkalle jos osaa myydä keikkoja.

Tähän oheen voi tarjota myös muita kotitöitä. Vaikka ikkunanpesun yhteydessä saunan ja pesuhuoneen/kylppärin ja vessojen pesu. Muuta siivousta tarpeen mukaan. Mattojen pesua ottaisi moni!

Eikä vain nuori. Kyllä kokenut perheenemäntä on lähtökohtaisesti tehokkaampi siivoamaan kuin 18-vuotias keltanokka. 

Vierailija
35/56 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksipä mainitsin tuossa että en ole töissä tilitoimistossa. En ole työnanatajani kilpailija, työnanatajani on ihan muulla alalla eikä käytä tilitoimistoa vaan ovat palkanneet minut suoraan hoitamaan kirjanpitoaan.

Vierailija
36/56 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suhtaudun aika kriittisesti tuohon aloittajan väitteeseen että käsitöiden teolla saisi satasia kuussa sivutuloja. Kun vähennetään tarvikkeiden tai esimerkiksi ompelukoneiden hinta, ei ommellusta vaatekappaleesta jää monta euroa voittoa. Neuleiden kanssa tuntipalkka jää vielä alhaisemmaksi. Eli satasien voittoon täytyy tehdä todella paljon työtä, joka itsessään on raskasta staattista istumatyötä. 

Tietenkin jos on addiktoitunut käsitöihin, on hyvä asia että saa valmiit työt käyttöön ja vielä materiaalien hinnan pois. Mutta jos tavoittelee ensisijaisesti lisätuloja, kannattaa tehdä jotain ihan muuta kuin käsitöitä. Yleensä ne, jotka niitä arvostavat, tekevät mieluummin itse, ja ne jotka eivät osaa tehdä, vertaavat hintoja pikamuotiin.

Itse istumatyöläisenä valitsisin jotakin, mikä pitää kehoni kunnossa: esimerkiksi mainosten jakelua ja syksyisin marjastusta/sienestystä.

Se vähän riippuu mitä tekee. Minä myin monta hartiahuivia 80 eurolla kappale, yhden huivin lankoihin meni vajaa kymppi. Eihän siinä varsinaisesti tuntipalkoille pääse, mutta jos neuloo harrastuksekseen joka tapauksessa telkkaria katsoessaan niin eipä se niin oleellista olekaan.

Ja jos myyn jotain ompelemaani, niin ei siihen tarvitse ompelukone en hintaa laskea, kun se on minulla ollut jo kauan ihan omia ompelutarpeita varten. 

Vierailija
37/56 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t.eri

Ei tarvitse olla erikseen mainittu. Työntekijän lojaliteettivelvoite on osa työsopimuslakia, joka määrittelee työntekijän ja työnantajan välisen sopimussuhteen periaatteet. Lojaliteettivelvoite tarkoittaa, että työntekijällä on velvollisuus toimia työnantajan edun mukaisesti ja välttää kaikkea, mikä voisi aiheuttaa vahinkoa työnantajalle tai sen liiketoiminnalle.

Vierailija
38/56 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on neulekone ja sillä neuloo tosi nopeasti. Olin onnekas kun naapuri halusi eroon koneestaan ja myi sen mulle muutamalla kympillä. Neulon sillä jonkun verran tuotteita myyntiin.

Vierailija
39/56 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koirien, kissojen ja muiden lemmikkieläinten hoitaminen.

Katso netistä vaikka Pawshake tai joku muu vastaava palvelu. Näiden kautta ihmiset etsii loman ajaksi hoitajaa lemmikkieläimilleen. Koiran hoitaminen on aika hauskaa hommaa ja helppoa sinänsä. Ei tarvitse juuri mitään tehdä varsinaisesti. Käydä vähän kävelyllä ja rapsuttaa korvan takaa.

Vierailija
40/56 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t.eri

Ei tarvitse olla erikseen mainittu. Työntekijän lojaliteettivelvoite on osa työsopimuslakia, joka määrittelee työntekijän ja työnantajan välisen sopimussuhteen periaatteet. Lojaliteettivelvoite tarkoittaa, että työntekijällä on ve

Ei kukaan ole täällä kehottanut lähteä kilpailijaksi omalle työnantajalleen. Rakennusliikkeen kirjanpitäjä voi tehdä sivubisneksenä kirjanpitoa myös muille mutta rakennusliikettä hän ei voi perustaa. Sairaalan palkattu siivooja voi siivota koteja toiminimellä työvuorojensa ulkopuolella. Mahdollisuuksia on monia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yhdeksän