Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä sivubisnes jos käsityöt on pois laskuista?

Vierailija
01.08.2024 |

Mulla olis nyt palkan lisäksi tarve sivutulolle (niinkuin kyllä kaikilla muillakin). Monet kaverit pyörittää jotain pientä firmaa päivätyön lisäksi ja tämä kiinnostaisi itseänikin. 

Kaverit on käteviä käsistään, joten he tekevät erilaisia käsityöjuttuja ja saavat näistä muutamia satasia kuukaudessa jokainen. Mitä vastaavaa voi tehdä, jos ei ole mitään osaamista?

En siis neulo, ompele enkä osaa näpertää mitään korujakaan. Ainakaan sen tasoisesti että niitä kehtaisi myydä. Tietokonejuttujakaan en oikein hallitse, että voisin tehdä mitään kuvia tms. Onko ihminen ilman kädentaitoja tuomittu toimistotyöhön?

Kommentit (56)

Vierailija
41/56 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osaatko hyvin jotain kieliä? Käännöstöitä netissä?

Ja missä näitä töitä on? Miten niitä haetaan?

Ei helvetti. Käännöstöitä varten on koulutetut ja auktorisoidut ammattikääntäjät. Jos ap on niin urpo ettei edes tiedä miten niitä haetaan, häntä ei missään tapauksessa ole sopiva. Ei riitä että osaa kieliä, pitää osata kääntää.

Höpö höpö. Mun pojan kaveri teki opiskeluja rahoittaakseen pieniä käännöstöitä netissä. Tienasi keskimäärin 300e/kk eli ei kovin paljon mutta välttyi lainanotolta. Googlaa 'käännöstöitä netissä'

Vierailija
42/56 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tein kauan sitten lisätuloja ostamalla ja myymällä tavaraa Huutonetissä ja sitä ennen Keltaisessa pörssissä. Olin ensin opiskelija, mutta toiminta oli aikalailla ammattimaista. Veroja en maksanut. Yleensä ostin suuren erän jostain ja myin tavarat erikseen sopivalla hinnalla. Esimerkiksi ostin tonnilla tavaraa ja myin ne tuplahintaan. Tärkeintä oli ottaa hyvät valokuvat ilmoitukseen ja puhdistaa tavarat ennen myyntiä.

Tuolla saa aika helposti muutaman satasen kuussa lisää tai jopa tonneja kuussa. mutta kannattaa keskittyä ensin johonkin tiettyihin nimikkeisiin ja laajentaa valikoimaa kun ymmärrys lisääntyy. 

Itse laskin tienanneeni vuosien varrella 40000-50000€ nettona ja sain jopa joulukortteja paikalliselta postilta kun lähetin niin paljon paketteja vuodessa, mutta kyllä se oli tosi kovaa työtä. Elämiseen meni kaikki, mutta nyt on velaton talo jne.

Lopetin kun alkoi vähän turhan moni kateellinen kysellä toimistani ja aloin saada palkkatyöstä todella hyvin. Suomessa on ihan uskomaton kyttäyskulttuuri ja varsinkin sosiaalinen media teki omista bisneksistäni hyvin vaikeita piilottaa koska keskityin yhteen tiettyyn tuotealueeseen. Käytän aiempaa osaamistani keräilyssä nykyisin, mutta en enää kerro kenellekään hinnoista tai mistä löytää parhaat kohteet. Tosi moni nimittäin käytti tietojani sumeilematta hyväkseen kun joistain asioista kerroin.

Nykyisin olen palkkatöissä ja sivutoiminen yrittäjä, toivottavasti pian päätoiminen yrittäjä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/56 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei helvetti. Käännöstöitä varten on koulutetut ja auktorisoidut ammattikääntäjät. Jos ap on niin urpo ettei edes tiedä miten niitä haetaan, häntä ei missään tapauksessa ole sopiva. Ei riitä että osaa kieliä, pitää osata kääntää.

Höpö höpö. Mun pojan kaveri teki opiskeluja rahoittaakseen pieniä käännöstöitä netissä. Tienasi keskimäärin 300e/kk eli ei kovin paljon mutta välttyi lainanotolta. Googlaa 'käännöstöitä netissä'

Tekikö tekoäly vastaavia pieniä käännöstöitä jo tuolloin?

-eri.

Vierailija
44/56 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse tein kauan sitten lisätuloja ostamalla ja myymällä tavaraa Huutonetissä ja sitä ennen Keltaisessa pörssissä. Olin ensin opiskelija, mutta toiminta oli aikalailla ammattimaista. Veroja en maksanut. Yleensä ostin suuren erän jostain ja myin tavarat erikseen sopivalla hinnalla. Esimerkiksi ostin tonnilla tavaraa ja myin ne tuplahintaan. Tärkeintä oli ottaa hyvät valokuvat ilmoitukseen ja puhdistaa tavarat ennen myyntiä.

Tuolla saa aika helposti muutaman satasen kuussa lisää tai jopa tonneja kuussa. mutta kannattaa keskittyä ensin johonkin tiettyihin nimikkeisiin ja laajentaa valikoimaa kun ymmärrys lisääntyy. 

Itse laskin tienanneeni vuosien varrella 40000-50000€ nettona ja sain jopa joulukortteja paikalliselta postilta kun lähetin niin paljon paketteja vuodessa, mutta kyllä se oli tosi kovaa työtä. Elämiseen meni kaikki, mutta nyt on velaton talo jne.

Lopetin kun alkoi vähän turhan moni kateellinen kysellä toimistani

Miksi kukaan haluaisi piilottaa bisneksensä? Eikös se ole nimenomaan hyvä asia, että bisnes on somessa helposti löydettävissä ja nousee hakuosumissa korkealle?

Vierailija
45/56 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teet sivutoimena samaa mitä teet myös palkkatöissäsi. Minä olen kirjanpitäjä (muualla kuin tilitoimistossa) ja teen iltatöinäni toiminimellä parin kaverin firman kirjanpitoa. Sitten kun haluan joskus tulevaisuudessa donwshiftata niin lopetan päivätyöt ja jatkan pelkästään toiminimellä.

Tässä tulee hyvin nopeasti esiin eturistiriita ja lojaalisuusvelvoite omaa työnantajaa kohtaan. Et saa toimia oman työnantajan kilpailijana.

Eikös tosta pidä olla erikseen mainittu työsopparissa?

t.eri

Ei tarvitse olla erikseen mainittu. Työntekijän lojaliteettivelvoite on osa työsopimuslakia, joka määrittelee työntekijän ja työnantajan välisen sopimussuhteen periaatteet. Lojalitee

Ei kukaan ole täällä kehottanut lähteä kilpailijaksi omalle työnantajalleen. Rakennusliikkeen kirjanpitäjä voi tehdä sivubisneksenä kirjanpitoa myös muille mutta rakennusliikettä hän ei voi perustaa. Sairaalan palkattu siivooja voi siivota koteja toiminimellä työvuorojensa ulkopuolella. Mahdollisuuksia on monia.

Kannattaa silti olla tietoinen asiasta. Jos on perus tilitoimistossa töissä kirjanpitäjänä niin et sinä silloin voisi alkaa tekemään kirjanpitoja iltaisin ja viikonloppuisin omaan laskuun. Koska silloin kilpailisit samoista asiakkaista oman työnantajasi kanssa. Silloin kyseessä olisi aivan ilmiselvä eturistiriita.

Toinen asia on sitten, että jos käytät työnantajan työvälineitä omiin bisneksiin. Niin sehän on sitten jo melkein varastamista. Kannattaa näissä olla tarkkana.

Vierailija
46/56 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienkeräilytavaran ja pienretro/-vintagen myynti Huutiksessa/Torissa. (filatelia, keräilykuvat ja -kortit jne). Kaikki mikä mahtuu kirjekuoreen. Toimii. Kattaa meidän ruokaostokset (edulliset kyllä muutenkin) kuukaudessa!

Vierailija
47/56 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lopetin kun alkoi...

Miksi kukaan haluaisi piilottaa bisneksensä? Eikös se ole nimenomaan hyvä asia, että bisnes on somessa helposti löydettävissä ja nousee hakuosumissa korkealle?

"Veroja en maksanut"

Liittyy varmaan tähän. Rikollinen liiketoiminta on tavanomaista piilottaa.

Vierailija
48/56 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on tänään taas harvinaisen monta lukutaidotonta ihmistä kommentoimassa...

Vierailija
49/56 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopetin kun alkoi vähän turhan moni kateellinen kysellä toimistani

Olisit vielä pöllinyt ruoat kaupasta, niin silloin vasta olisikin tullut talo maksettua nopeasti. Vai pelottiko liikaa, että kaupassa on kateellinen myyjä, joka käräyttää?

Vierailija
50/56 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee Karita Tykät. Ostat Temusta Mala- koruja 6 euroa/kpl ja myyt instassa/blogissa ne 110 euroa/kpl eteenpäin voimakoruina tai energiakoruina.

Jos myyt kaksi kaulakorua kuukaudessa niin vuodessa se on jo 2400 euroa voittoa.

https://karitatykka.com/verkkokauppa.html

https://www.temu.com/search_result.html?search_key=mala&search_method=u…

Vierailija
51/56 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuolla sellasia jotka tykkää jalkahommista, ns. feetjob.

Kokeile sellaista.

Vierailija
52/56 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhusten tai vammaisten parissa 2 iltaa viikossa jonkun Medgroup Oy:n palveluksessa. Henkilökohtainen avustaja on nimike. Myös hakusanalla henkilökohtainen avustaja löytyy paikkoja mol.fi. Voit viedä ulos, pääset ilmaiseksi tapahtumiin ja esim. elokuviin. 

Vierailija
53/56 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haha, heti oli kateellisia kommentoimassa 😂

Mitäs olette niin rajoittuneita. Varastaminen on ihan eri asia kuin käytetyn tavaran ostaminen ja myyminen. Verojen yms yritykseen liittyvien kustannusten kanssa homma olisi ollut työmäärään nähden yksinkertaisesti kannattamatonta.

Vierailija
54/56 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei auktorisoitu takaa hyvää käännöstä. Taannoin oli juttua hesarissa HUSn ruotsinkielisistä asiskaskirjeistä, joissa oli huomattavan paljon virheitä. Käännökset oli tilattu käännöstoimistosta. Lopulta oma ruotsia äidinkielenään käyttävä henkilöstö käänsi kirjeet. Myös asiasisältö on tärkeä vaikka kielioppi saattaisi täyttääkin kriteerit.

Vierailija
55/56 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäs olette niin rajoittuneita. Varastaminen on ihan eri asia kuin käytetyn tavaran ostaminen ja myyminen. Verojen yms yritykseen liittyvien kustannusten kanssa homma olisi ollut työmäärään nähden yksinkertaisesti kannattamatonta.

Veronkierto on varastamista koko yhteiskunnalta.

Vierailija
56/56 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Veronkierto on varastamista koko yhteiskunnalta.

Käytettyä tavaraa, josta verot on maksettu. Hoh hoijaa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi viisi