kela oikeasti pakottaa kunnollisen työttömän muuttamaan nistialueelle?? Ei täällä oo muualla halvempaa asuntoa!!!!
Olen erättäin kunnollisesti elävä, päihteetön pitkäaikaistyötön. Teen vapaaehtoistyötä, ja olen saanut palkinnon nuhteettomasta asumisestani vuokranantajalta.
Vuokra on kuitenkin noussut nopeammin mitä Kelan toimeentulotuen "vuokrarajat", ja sen takia vuokrani on nyt kelan mielestä liian kallis!! Vaikka se ei oikeasti edes ole, vaan kelan rajat ovat epärealistisen alhaiset!!!
Heidän rajoihinsa menevää asuntoa ei ole kuin pahoilla slummialueilla jotka ovat täynnä nistejä :((
Jos he leikkaavat toimeentulotukeani rajan ylimenevän summan verran, niin sitten mulle ei jää enää rahaa ruokaan!! Tämä on aivan äärimmäisen mahdoton tilanne...Mistä apua...?
Ja joo, haen töitä koko ajan, joten sitä ei tarvitse toistella...
Kommentit (201)
Ihan normaalia että köyhät asuvat huonommilla alueilla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lieksassa ja Rääkkylässä on halvempia asuntoja. Ei minulla ole työssäkäyvänäkään varaa asua Helsingissä.
mutta työtä olisi hki kuitenkin tarjolla...et asumisen vuoksi voi sitä ottaa vastaan. työtä on muuallakin sulla joten ei ongelmaa
No ei tunnu olevan, kun suurin osa täällä ruikuttavista pitkäaikaistyöttömistä asuu Helsingissä ja valittavat kun pitäisi muuttaa syrjemmälle vaikkei siellä ole töitä. Jos olet ollut jo 10 vuotta työtön Helsingissä työpaikkojen vieressä, niin miten voi perustella "kun täällä on töitä"
Meillä täällä Pälkäneellä ei ole nistejä. Ainakaan ei ole nistialueita. Ei ole muuten Kelaakaan. Tyhjiä asuntoja on. Tervetuloa!
Vierailija kirjoitti:
Ensinnäkin Suomessa ei ole nistialueita tai slummeja.
Toiseksi kouluttaudu hoito tai opetusalalle( vaka) töitä varmasti riittää .. toisinaan sitä joutuu muuttamaan työnperässä eikä saa valita minne vaan sinne missä on varaa asua.
t 51 vuotiaana vakaopeksi valmistunut joka sai vakityö ja muutti yli 100 kilometrin päähän perheeltään -ns aikuisista lapsista.
Suomessa on huonoja asuinalueita ja nistitaloja.
Sinä voit tehdä tuollaisen ratkaisun ja repiä itsesi irti entisestä tuossa iässä, jos niin haluat. Kestävää politiikkaa ei kuitenkaan ole se, että ihmiset revitään juuriltaan ja pakotetaan asumaan paikkoihin, joissa he eivät tunne ketään. Seurauksena on yksinäisyyttä, masennusta ja juurettomuutta, monenlaista pahoinvointia. Myös halu puolustaa maata laskee. Mitä puolustettavaa on ihmisellä, jolla ei ole juuria eikä sidettä isänmaahan, joka on valtiolleen vain työvoimakansalainen ilman muuta arvoa? Sellaisia arvoja en itse ainakaan puolusta, joten olen valmis jättämään Suomen, jos ja kun täällä tehdään sellaista politiikkaa, jossa ihmisillä ei ole arvoa.
Olen itse muuttanut liian monta kertaa työn perässä, ja siihen on kariutuneet parisuhteet, oman kodin ostaminen ja paljon muutakin. En suosittele kenellekään pelkän työpaikan perässä muuttamista. Itsellä pitää olla myös aito halu ja into vaihtaa maisemaa, muuten ei kannata työn perässä muuttaa.
Asun alueella jossa tapahtuu murha per vuosi. Ihan hyvin täällä pärjää kissan kanssa,ei vaan sekaannu huume juttuihin. Niihin ne rähinät aikalailla liittyy. Pahin mitä tapahtunut tähän mennessä oli se kun joku paiskottiin ulkooveani vasten keskellä yötä. Ilmeisesti huumevelkoja.
Vierailija kirjoitti:
Asun alueella jossa tapahtuu murha per vuosi. Ihan hyvin täällä pärjää kissan kanssa,ei vaan sekaannu huume juttuihin. Niihin ne rähinät aikalailla liittyy. Pahin mitä tapahtunut tähän mennessä oli se kun joku paiskottiin ulkooveani vasten keskellä yötä. Ilmeisesti huumevelkoja.
nauti köyhyydestä ja kerrostalo luukku elämästä.hyi helvetti.lähenkin grillaamaan tohon mökin rantaa grillikatokseen.
Sepä olisikin kun ruvettaisi arvottamaan paremmat ja huonommat tuen saajat. Oman mielikuvan perusteella vai? Sinne vaan muiden köyhien sekaan. Ei niiden kanssa ole pakko kaveerata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muuta toiseen kaupunkiin tai hae useammin leipäjonosta. Kelaa ei kiinnosta osoitteesi.
Ai muuta kauas pois kaikesta elämästä jota olen tänne yli 30 vuotta rakentanut??
Jos 30 vuodessa ei ole löytynyt töitä, niin olisi pitänyt muuttaa muualle jo kauan sitten työn perässä. Oleskeluyhteiskunnan aika on nyt ohi.
Mistä tiedät ettei ap. ole ollut koskaan töissä missään?
Tieto siitä, että ei tällä hetkellä ole työelämässä riittää. Nyt on ainakin hyvä syy muuttaa työnperässä jonnekin muualle ja parantaa elämänlaatuaan. Joskus ihmiset tarvitsevat ns potkun persuiksille jotta kykenevät muuttamaan elämäänsä parempaan suuntaan.
Niin no, oletit että "Jos 30 vuodessa ei ole löytynyt töitä, niin olisi pitänyt muuttaa muualle jo kauan sitten työn perässä". Eli oletit tietämättä.
Kenenkään ei tarvitse muuttaa työn perässä yhtään minnekään. Muutto se vasta maksaa, ja sellasia rahoja köyhillä ei ole. Perusturva pitää tarjota ihmiselle asuinpaikasta riippumatta. Näin se vaan menee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
nauti köyhyydestä ja kerrostalo luukku elämästä.hyi helvetti.lähenkin grillaamaan tohon mökin rantaa grillikatokseen.
Nautin,olen köyhä mutta en ole turpeeseen sidottu pankin o*rja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nautin,olen köyhä mutta en ole turpeeseen sidottu pankin o*rja
joo nauti vaa getto elämästä.en ole pankille eurookaan velkaa enkä kellekkään muullekkaan ne on maksettu.kyl vituttais olla noi köyhä.eikä siihen velkaan kuole maksoin 7vuodes pois kun hyvät tulot.
Täytyy olla melko rahamies että tulee tällaiseen ketjuun mökistään kertomaan :DDD
Vai oikein antoi palkinnon Kunnonvuokralaiselle Saitko alpakkalusikan vai omenan
Olen aina ollut nuhteeton, kukaan vuokranantaja ei ole palkinnut minua. Minkä palkinnon ap sai?
Olen työtön ja välillä saanut olla työelämässä, mutta olen asunut samassa kerrostalossa yli 15 vuotta. Naapureina on ollut laidasta laitaan ja seinät on pahvia: nuori työtön nulikka joka valmistumisen jälkeen oli bileet päällä 24/7 useiden kuukausien ajan ja valittajia kohtaan joka ikinen kerta kosti yksin tai kaveriensa kanssa tavalla tai toisella ja siksi kukaan ei uskaltanut valittaa, mielisairas naapuri joka piti/pitää taloyhtiötä jännityksessä liikkui veitsi kädessä käytävillä aamuöisin ja pieniä tulella leikkimistä asunnossaan sekä kaikkea muuta siltä väliltä uhaten asukkaita ja häirintää (ei saanut häätöä koska kaikki mitä teki laitettiin mielenterveys ongelmien syyksi ja käskettiin vain hänen mt-ongelmia ymmärtää ja hänen vuokranantajalle tärkeämpää oli raha kuin antaa häätö, mitäs siitä millainen siellä asuu kunhan vain vuokra tulee), muusikko joka soitteli kitaraa joka ilta, tanssinopettaja joka soitti pianoa valmistautuen tunteihin joka arki, parisuhdeväkivallassa elävät ja me naapurit saamme miettiä olemmeko kohta poliisille kertomassa kuinka se mahdollinen naapurin viimeinen päivä päättyi uhriksi, etsintäkuulutettu naapuri jolloin poliisit piiritti talon ja teki hyökkäyksen henkilön asuntoon, lapsiperheet jossa vanhemmilla on vapaa kasvatus ja sen tulokset naapurit saavat kokea kaikella tavalla, vanha juoppo joka kutsui baarin muut juopot kylään ja ilta päättyi aina tappeluun, mummot/papat jotka eivät kuule ja televisio huutaa täysillä, pariskunta joka teki aikuisviihdettä= seinät pahvia ja jokainen sessio kuului käytävillä, kotirouva joka vihasi olla kotirouva ja hysteerisenä ja vihaa täynnä huutaa miehellensä kaikesta, mies ovimattona... Tälläistä. Poliisit ja ambulanssit tulleet 15 vuoden aikana tutuksi taloyhtiön pihalla, käytävillä ja näiden sankarien asunnoilla kun lähden tai tulen kotiin.
Kaikkeen tottuu. Ei voi mitään.
Vierailija kirjoitti:
Olen aina ollut nuhteeton, kukaan vuokranantaja ei ole palkinnut minua. Minkä palkinnon ap sai?
Sain valita vaihtoehdoista.
Valitsin astianpesukoneen.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Meillä täällä Pälkäneellä ei ole nistejä. Ainakaan ei ole nistialueita. Ei ole muuten Kelaakaan. Tyhjiä asuntoja on. Tervetuloa!
Löytyi neljä vapaata vuokra-asuntoa, halvin 48 neliötä ja 520 euroa/kk. Kunnalla ei ole yhtään. Kelan raja on 478 euroa/kk.
Vierailija kirjoitti:
Paljon ap sulla on neliöitä. Miehen kanssa muutetaan 45 neliön asuntoon. Nyt vielä iso asunto kun teinit ja lemmikit on. Ei olla tuilla mutta aiotaan asua talvet jossain lämpimässä.
En ymmärrä että yhden ihmisen pakko asua kaksiossa. Tinkaa neliöistä niin pääsee paremmalle alueelle.
Pieni kaksio on hyvä yhdelle.
Miten voisi muuten ikinä kutsua esim. Naista yöksi tai hankkia parisänkyä?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muuta toiseen kaupunkiin tai hae useammin leipäjonosta. Kelaa ei kiinnosta osoitteesi.
Ai muuta kauas pois kaikesta elämästä jota olen tänne yli 30 vuotta rakentanut??
Jos 30 vuodessa ei ole löytynyt töitä, niin olisi pitänyt muuttaa muualle jo kauan sitten työn perässä. Oleskeluyhteiskunnan aika on nyt ohi.
Mistä tiedät ettei ap. ole ollut koskaan töissä missään?
Tieto siitä, että ei tällä hetkellä ole työelämässä riittää. Nyt on ainakin hyvä syy muuttaa työnperässä jonnekin muualle ja parantaa elämänlaatuaan. Joskus ihmiset tarvitsevat ns potkun persuiksille jotta kykenevät muuttamaan e
"Muutto se vasta maksaa, ja sellasia rahoja köyhillä ei ole."
Tuo on monelle kummallisen vaikea asia hahmottaa.
Jos pystyy vapaaehtoistyöhön niin mikä niissä palkkatöissä on niin vastenmielistä?
Ei niillä tuilla ole ennenkään hyvissä asunnoissa asuttu. Aika alhaiset rajat maksimivuokralle oli jo aiemmin, ei todellisuutta vastaavat. Nyt entisestään kiristettiin, varmaan juuri siksi kun sinun kaltaiset ihmiset hallituksessakin kuvittelee, että köyhät ovat tähän saakka asuneet jotenkin leveästi ja täysin itse valitsemassaan asunnossa ja alueella. Nyt tilanne on se, että rajoihin mahtuvia asumiskelpoisia asuntoja ei ole. Jotain homekämppiä tai suihkuttomia luukkuja voi olla, mutta edes asiallisia mutta karuja ei enää ole, joihin tuki riittäisi.