Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paras paistinpannu vanhan teflonisen tilalle

Vierailija
31.07.2024 |

Nyt on aika jälleen kerran vaihtaa pinnaltaan huonoksi mennyt teflon paistinpannu ja tällä kertaa haluan ostaa jostain muusta materiaalista valmistetun pannun. Mitä pannua + merkkiä suosittelette? Tai ette suosittele? Minulla on erityisesti valurautapannu mietinnässä ja kananmunia, lättyjä ja kalaa sillä eniten paistelisin.

Teflonia en halua pfas yhdisteiden takia ja koska pannun saa olla vaihtamassa parin vuoden välein, mikä ei ole ympäristö- ja kukkaroystävällistä.

Kommentit (75)

Vierailija
61/75 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meneekö teillä teflonpannun pohja hiukka kuperaks? Öljyt valuu laidoille. 

Ei mene. Joko sinulla on huono pannu tai sitten olet pitänyt sitä liian kuumalla levyllä.

Meneekö sellaisen kalliin hiiliteräspannun pohja kuperaksi liian kuumalla levyllä? Ittellä oli keskihintainen, jossa oli ohjeena napauttaa vasaralla muotoonsa, kun menee kuperaksi. Jotain väliin toki. Ikävän epätasainen siitä tuli ja keikkui levyllä. En kyllä enää ikinä osta pilalle meneviä pannuja vaan valurautaa ja rosteria.

Eipä ole mennyt. hiiliteräspannuissakin on liian ohuita pannuja

Muistaakseni ohjeessa sen väitettiin olevan hiiliteräspannujen ominaisuus. Ihmettelen miten sellaiset peltilirpakkeet voivat olla niin kalliita.

Vierailija
62/75 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valurauta paras 

Ihapaskaa. Hiiliteräksellä samat paisto-ominaisuudet. Puolta kevyempi ka vähemmän naarmuuntuva.

Ehkä. Pari hiiliteräspannua kaupasta kotiin kannoin ja luin kotona tarkemmin, niin pinnoitettu teflonilla. Molemmat palautin kauppaan pahveja rikkomatta. Nyt ollut valurautapannu käytössä jo monta vuotta. En siis epäile hiiliteräspannuja, vaan sitä minkälaisia markkinoilla on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/75 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten teflonpannu "menee" pinnaltaan huonoksi? Siis jos sitä pannua käyttää oikein eikä raavi metallisilla välineillä pinnoitetta rikki!

Ihan vaan käytössä se menee huonoksi, vaikka vaan puu- tai muovilastaa käyttää. Googlettamalla löytyy, että 1-2 vuoden välein suositellaan vaihtamaan. Tietysti, jos ei kovin usein käytä, niin voi säilyä pitempäänkin hyvänä.

Vierailija
64/75 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on keraaminen (sisäpuolelta) nyt ja olen ollut tosi tyytyväinen.

Keraaminen kesti minulla pidempään kuin teflonpannut, mutta poistui sekin käytöstä. Valurauta on ainoa joka kestää.

Ostakaa vain pinnoitettuja, jos ei haitttaa heittää vanhaa pois ja ostaa uutta tilalle. Hemmetti, perin vielä äitini valurautapannun, jolloin minulla on kaksi.

Vierailija
65/75 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on keraaminen (sisäpuolelta) nyt ja olen ollut tosi tyytyväinen.

Keraaminen kesti minulla pidempään kuin teflonpannut, mutta poistui sekin käytöstä. Valurauta on ainoa joka kestää.

Ostakaa vain pinnoitettuja, jos ei haitttaa heittää vanhaa pois ja ostaa uutta tilalle. Hemmetti, perin vielä äitini valurautapannun, jolloin minulla on kaksi.

Ainoa pinnoite jonka sallin keittiössäni on emali.

Vierailija
66/75 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valurauta paras 

Ihapaskaa. Hiiliteräksellä samat paisto-ominaisuudet. Puolta kevyempi ka vähemmän naarmuuntuva.

Se kepeys siinä onkin paskaa, sen kupertumisen lisäksi. Ei kestä lämpöä kunnolla.

Vierailija
67/75 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osta Ikean 20 €:n pannu. On teräspannu ja hyvä onkin.

Tarkenna, mikä malli? Onko pinnoitettu (teräspannukin voi olla pinnoitettu)?

Vierailija
68/75 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostan Tokmannilta kerran vuodessa halvimman teflonpannun. Ei tule kalliiksi.

Ohutpohjaisia. Nehän ei ole välttämättä edes uutena pohjasta tasaisia eikä ainakaan muutaman käyttökerran jälkeen.

Vierailija
69/75 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valurauta paras 

Se kepeys siinä onkin paskaa, sen kupertumisen lisäksi. Ei kestä lämpöä kunnolla.

Kestää täyttä tehoa mitä sähköliedestä lähtee ainakin kunnon pihvien paistamisen ajan.

Vierailija
70/75 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valurauta paras 

Kestää täyttä tehoa mitä sähköliedestä lähtee ainakin kunnon pihvien paistamisen ajan.

Pannu siis De Buyer hiiliteräs.

Vierailija
71/75 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valurauta paras 

Piti käydä katsomassa, ja kyllä de buyer ainakin lupailee muodon kestävyyttä.

"100 % natural white steel sheet, 2.5 - 3mm thick, non-deformable even on induction and guaranteed for life"

Vierailija
72/75 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt pitäis ostaa uusi paistinpannu. Edellinen oli hintaluokaltaan jotain 60-70 euroa.

Luulin sen olevan hyvä, mutta eipä se kauan pelittänyt. Tarttuu pohjan reunoissa aina ruoka kiinni. On Heirol merkki ja teflon sekä melko paksu pohjakin.

Kertokaa nyt mikä oikeasti on kestävä paistinpannu. Käytän vain puulastoja paistaessani.

Vierailija
73/75 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla toimii Ikean Sensuell teräspannu lihan paistossa hyvin, mut sitä lihaa ei saa turhaan pyöritellä siinä, ottaa ensin kiinni mut irtoaa sitten. Kananmunat paistan valurautapannulla. Valurautaisen kanssa on hyvä opetella rasvapoltto ja putsaus pelkällä kuumalla vedellä. Mutta mulla on myös teflon, jota yritän käyttää mahd. vähän. Valurautaista käytän eniten, niitä on iso ja pieni ja wokki. Hiiliteräksestä ei kokemuksia. Valurautaisia oon löytänyt kirppikseltä hyvin. 

Vierailija
74/75 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.tokmanni.fi/paistinpannu-matti-maija-28-cm-6424002014201?sr…

Tämä pannu on ollut hyvä toistaiseksi. 

Kolmisen kuukautta ollut käytössä. Ostin -30% alesta ja ehdottomasti ostan uudenkin, kun tästä aika jättää.

Vierailija
75/75 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teflonia ei ainakaan. Jos on pakko olla pinnoitettu niin Wwf suosittelee cerasafeä.