Koska viimeksi olet ollut Jumalanpalveluksessa?
Tai ns. kokouksessa tms, jossa puhutaan/opetataan sanaa. Itse just kuuntelin hyvän saarnan tuubelta. Kohottavaa ja rakentavaa.
Kommentit (39)
Katson/kuuntelen youtubesta Helsingin ortodoksisen srk:n liturgiat. Kohottavaa. Itse asun kauempana.
Vierailija kirjoitti:
En usko satuolentoihin.
En minäkään, mutta Jeesus oli vuodesta 0 vuoteen 33 historian henkilö. Hän ylösnousi.
Muistaakseni vuonna 1993, kun menin valvontaluokkani mukana kevätkirkkoon katsomaan, että ysiluokkalaiset käyttäytyisivät kunnolla. Käyttäytyiväthän he.
Niin moni nykyään väittää kivenkovaan että Jumalaa ei ole. Kuinkahan moni heistä on koskaan sydämmensä pohjasta pyytänyt tätä ilmestymään ja osoittamaan olemassaoloaan. Lukenut uuden testamentin tms. Tuo ei ole, tulee kulttuurin väärennetyn evoluutioteorian ja muitten asentetten jne kautta, kouluopetuksen kautta tänä päivänä.
Itse sain "annoksen" uskoa rukousten kautta, jo ennen syntymääni ja mikä ihana etuoikeus tänä aikana voida turvata Kaikkivaltiaaseen.
Kuuntelin usein radiojumalanpalveluksen sunnuntaisin mutta sittemmin sieltä tulee 90 days Fiancee jaksoja samaan aikaan niin nämä menevät edelle :D
Ihan liian kauan aikaa sitten. Asun maalla ja seurakuntaani on matkaa 40km. Pyhäpäivisin ei julkiset kulje ja kukaan ei vie. Eikä se ole sama asia katsoa netistä, kun ei pääse ehtoolliselle eikä näe seurakuntalaisia.
Vierailija kirjoitti:
Kevätmessu koulun opetukseksi, on oppilaille vapaaehtoinen.
Opetukseksi ja kevätlukukauden lopetukseksi. Harjoitellaan käyttäytymistä julkisilla paikoilla ja tilaisuuksissa, jotka eivät välttämättä kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Nuoremman muksun rippikirkossa 7v sitten, oli aika painajaista
Mikä sen painajaiseksi teki:)?
Vierailija kirjoitti:
Ihan liian kauan aikaa sitten. Asun maalla ja seurakuntaani on matkaa 40km. Pyhäpäivisin ei julkiset kulje ja kukaan ei vie. Eikä se ole sama asia katsoa netistä, kun ei pääse ehtoolliselle eikä näe seurakuntalaisia.
Monessa paikassa sama ongelma, Jospa nykykirkkojen tulisi järjestää linja-autokuljetus sunnuntaisin? Siinä ehdotusta seurakunnille.
silloin kun piti tehdä seurakuntaharjoittelu teologiseen, maisterin paperit sain mutten sen jälkeen ole kirkossa käynyt ja erosin kirkosta taas kerran heti kun sain paperit ja rupesin taas ruokajonon pummiksi ja juopoksi
Vuosia sitten kun koulun kanssa piti käydä kevätkirkossa 🤮