Kysymys kilteille miehillle.
Täällä koko ajan valitetaan, että naisille ei kelpaa kiltit miehet. Kertokaa kiltit miehet nyt sitten, miten se teidän kiltteytenne ilmenee käytännössä. Mitä erityisen kilttejä asioita teette, mitä muut miehet eivät tee? Minkälaista elämä teidän kanssanne ylipäätään olisi? Minkälaisia asioita tekisitte naisen kanssa arjessa ja lomalla? Miten ottaisitte hänet huomioon ja miten tukisitte häntä henkisesti elämässä?
Kommentit (117)
Kiltti mies ei todellisessa hädässä puolusta naista, vaan häntä ohjaa pelko. Hän pelastaa itsensä ennen naista! Koettu.
Minä pidän itseäni aika kilttinä.
En ole väkivaltainen enkä riidanhaluinen. Haluan hyvää ihmisille ja uskon, että ihmiset yleisesti ottaen tekevät parhaansa siinä tilanteessa missä ovat.
Naiset ovat minusta mielenkiintoisia ja samalla tavalla täysiä ihmisiä kuin miehetkin.
En lyö lyötyä edes Vauva-palstalla. Yritän olla vastauksissani kannustava ja rakentava, mutta samalla rehellinen.
En ole ilkeä, enkä epäystävällinen. Mieluummin pyrin miellyttämään kuin haastamaan riitaa. Olen auttavainen ja kohtelias. Vastapainoksi haluan paljon hellyyttä ja seksiä.
Kilttimies, toistaiseksi vapailla markkinoilla.
Vierailija kirjoitti:
En ole väkivaltainen enkä riidanhaluinen. Haluan hyvää ihmisille ja uskon, että ihmiset yleisesti ottaen tekevät parhaansa siinä tilanteessa missä ovat.
Naiset ovat minusta mielenkiintoisia ja samalla tavalla täysiä ihmisiä kuin miehetkin.
En lyö lyötyä edes Vauva-palstalla. Yritän olla vastauksissani kannustava ja rakentava, mutta samalla rehellinen.
No tällaista kiltteys onkin positiivinen asian. Jatkokysymys: Tunnetko sinä tarvetta koko ajan korostaa naisille sitä miten kiltti olet?
Vierailija kirjoitti:
Olen normaali kiltti. En huuda enkä sekoa kun nainen soittelee mieskaverilleen. Arvostan naista sellaisena kun se on. En myöskään määräile mitä nainen saa tehdä ja mitä ei enkä ole mustasukkainen. Enkä hakkaa naista kuten tuon jutun mies joka sekosi kun nainen sai viestin.
Teetkö kuitenkin jotain muita rikoksia? Miksi koit aiheelliseksi kertoa, ettet tee juuri tuota rikosta? Millainen rima sinulla on naisen suhteen, kun tuntuu, että hän saa olla sellainen kuin haluaa ja tehdä mitä haluaa?
Vierailija kirjoitti:
Olen normaali kiltti. En huuda enkä sekoa kun nainen soittelee mieskaverilleen. Arvostan naista sellaisena kun se on. En myöskään määräile mitä nainen saa tehdä ja mitä ei enkä ole mustasukkainen. Enkä hakkaa naista kuten tuon jutun mies joka sekosi kun nainen sai viestin.
Eikö se ole ihan normaali tapa toimia, että ei vedä hiuksista tai kurista kumppaniaan kun hän saa kahvikutsun?
Kokemuksen sanalla: Jos on tarve korostaa kiltteyttä, sillä pyritään peittämään pimeämpää puolta.
Mitä mieltä kilttimies on feminismistä?
Vierailija kirjoitti:
Tyypillinen päivä? Se että ei lyö (ainakaan heti alkuun) tuli jo selväksi, mitä sitten?
eipä siinä muuta. tylsää arkea
Kiltit miehet ovat parasta mitä nainen voi saada. Niitä ei vain riitä läheskään kaikille. Parhaat naiset saavat kiltin miehen. Kiltti mies on tervepäinen, luotettava ja hyväsydäminen. Aarre.
Tapaan leikkipuistoissa järjestään isiä lastensa kanssa. Opettavat aina lasta odottamaan omaa vuoroa, jakamaan lelunsa, juttelevat ystävällisesti omille lapsilleni. Miellän heistä valtaosan kilteiksi ihmisiksi, osa on jopa hieman lällyjä kaverivanhempia. Ovat myös valtaosin ihan tavallisen näköisiä kuten puolisonsakin. Joten minusta pikemminkin tuntuu, että tällaiset ihan kiltit ja tavalliset miehet on nimenomaan niitä, jotka pariutuu ihan kilttien ja tavallisten naapurintyttöjen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Kiltti mies ei todellisessa hädässä puolusta naista, vaan häntä ohjaa pelko. Hän pelastaa itsensä ennen naista! Koettu.
miksi naista pitäisi puolustaa? onko nämä naiset niitä pubiruujuja, jotka kännissä haastavat riitaa ja sitten miehen pitäisi urheasti hakata se jolle nainen on aukonut päätään?
Vierailija kirjoitti:
Kiltti mies = kengänkärkiään tuijottava mikki hiiri, ovimatto
Äkkiä tatskoja ja huumeita jostain!
Vierailija kirjoitti:
Mitä mieltä kilttimies on feminismistä?
ei sellainen miesvihainen raivoaminen ole mukavaa kuunneltavaa kiltille ihmiselle
Vierailija kirjoitti:
Tapaan leikkipuistoissa järjestään isiä lastensa kanssa. Opettavat aina lasta odottamaan omaa vuoroa, jakamaan lelunsa, juttelevat ystävällisesti omille lapsilleni. Miellän heistä valtaosan kilteiksi ihmisiksi, osa on jopa hieman lällyjä kaverivanhempia. Ovat myös valtaosin ihan tavallisen näköisiä kuten puolisonsakin. Joten minusta pikemminkin tuntuu, että tällaiset ihan kiltit ja tavalliset miehet on nimenomaan niitä, jotka pariutuu ihan kilttien ja tavallisten naapurintyttöjen kanssa.
lopuksi ja maksajaksi?
Kiltti mies vaihtaa mielipidettä seuran mukaan. Ei luottoa.
Se taitaa nuo kilttimies jutut toimia jotenkin seuraavanlaisesti jos olen suuntauksen ymmärtänyt oikein:
"5 kertaa kun vie roskat niin sillon saa pikaisen käsihomman.
5 kertaa imurointia ostaa puolivillaiset ja innottoman suikin.
Muu meneekin sitten naapurin joukolle mutta jos olen kiltisti ja ajan nurmikon niin sitten saan katsoa.
Toki sitten perusjutut eli mies hoitaa lapset, kodin, laskut ja muut käytännön ikävät jutut"
Vierailija kirjoitti:
Väärin. Kiltti mies on se joka puolustaa naista ja vaikka kuolee naisen puolesta. Pelurit ja valehtelivat pettävät naisen joka käänteessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tällaista kiltteys onkin positiivinen asian. Jatkokysymys: Tunnetko sinä tarvetta koko ajan korostaa naisille sitä miten kiltti olet?
En tunne tarvetta moiseen. Yleensäkin omasta kokemuksestani tiedän, ettei mikään itsekehu/saavutusten retostelu ole miellyttävää kuultavaa.
Vähän meinasi tulla oksennuksen maku suuhun jo tähänkin aloitukseen vastatessa, mutta nippa nappa sen kehtasi anonyymisti tehdä.
Se on kyllä jännää miten tuosta kiltteydestä on tullut sellainen kirosana. Itse pidän hyvin paljon kilteistä ihmisistä, olkoot sitten naisia tai miehiä.
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010587028.html