Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä mieltä miehestä joka käyttää sanaa "ihana"

Vierailija
31.07.2024 |

Niin? 

Kommentit (211)

Vierailija
61/211 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttääkö lähipiirissäsi heteromiehet sanaa ihana muuten kuin naisesta puhuttaessa tai ironisesti? 

Kyllä, mun tuntemat miehet käyttävät ihan normaalisti äidinkielensä tavallisia sanoja. Toki meidän suvussa suurin osa on lahjakkaita kielissä, eikä oma äidinkieli ole poikkeus. 

Ei nyt ollut kyse kuin sanasta ihana, eikä varsinkaan lahjakkuuksista kielissä. Trollihan sinä olet, joten turha sinulta on mitään kysellä.

Niin, ihana on sana, joka on osa normaalia sanavarastoa, eikä hyvää kieltä puhuva kielissä lahjakas ihminen ole sanavarastoltaan sillälailla rajoittunut, että ei käyttäisi tuota sanaa.

Ehkä tässä on sitten joku sosiaaliluokkaero tai vastaava, josta en ole perillä, jos kerran joissain piireissä miesten kielenkäyttö on tuolla lailla rajoittunutta. 

Vierailija
62/211 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin yläasteen seiskaluokalla 21 vuotta sitten. Sieltä jäi mieleeni vanhan liiton rehtorimies, joka oli erittäin hyvä opettaja käsittämättömällä karismallaan, aiheuttaen sen että, oppitunneilla ei kertaakaan ollut hälyä eikä rehtorin tarvinnut kertaakaan huomauttaa mistään asiasta. Jäi sitten eläkkeelle, kun menin kasiluokalle, mutta hänen lentävät lauseensa ovat jääneet elämään, enkä varmaan tule koskaan unohtamaan niitä. Yksi niistä oli seuraava: "Ihana -sana ei sovi suomalaisen miehen suuhun". Näinhän se juuri on. Ei tuosta voi olla eri mieltä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/211 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huoh... Miksi aloin tätäkin ketjua lueskella?!? Ihmisten, varsinkin miespuolisten, yksioikoiset mielipiteet menevät yli ymmärrykseni. Samoin h*mottelut. Ihan käsittämätöntä.

Onneksi en tunne kaltaisianne ressukoita.

Hei älä jaksa, me MIEHET nauretaan tälle kans.

Tää on reppanoiden pikkupoikien pelkuri oireilua.

Vierailija
64/211 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olin yläasteen seiskaluokalla 21 vuotta sitten. Sieltä jäi mieleeni vanhan liiton rehtorimies, joka oli erittäin hyvä opettaja käsittämättömällä karismallaan, aiheuttaen sen että, oppitunneilla ei kertaakaan ollut hälyä eikä rehtorin tarvinnut kertaakaan huomauttaa mistään asiasta. Jäi sitten eläkkeelle, kun menin kasiluokalle, mutta hänen lentävät lauseensa ovat jääneet elämään, enkä varmaan tule koskaan unohtamaan niitä. Yksi niistä oli seuraava: "Ihana -sana ei sovi suomalaisen miehen suuhun". Näinhän se juuri on. Ei tuosta voi olla eri mieltä. 

Voipas, olen erimieltä, sun homoseksuaaliset fantasiat vanhasta rehtoristas ei ole erityisen vetoava argumentti.

Vierailija
65/211 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä voin olla tuosta eri mieltä, helposti. 

Vierailija
66/211 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onks tää sun rehtori ihastus ollu sun ainoa miehen malli?

Vierailija
67/211 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se ole uskalluksesta kiinni. Ihana sana ei vaan tule heteromiehen suusta luonnostaan. 

Mistäs se sana on Suomen kieleen tullut, jos heteromiehet eo sitä luonnostaan osaa käyttää? 

Kyse ei ole siitä mistä sana on Suomen kieleen tullut. On olemassa myös sanoja joita harvoin kuulee naisten sanovan. 

Vierailija
68/211 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se vähän hintahtavaa kyllä.

Vierailija
69/211 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu kontekstista, mutta pääsääntöisesti en oleta käytettävän tuota sanaa miesten kesken, paitsi ironisesti.

Olen oppinut käyttämään sanoja kaunis, ihana ja hotmama aina kun joku naiskaveri laittaa uuden omakuvan profiiliinsa. Vaikka kyseiset adjektiivit eivät aina niin tosia kohteelle olisikaan. 

Keijo 56 

Vierailija
70/211 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se ole uskalluksesta kiinni. Ihana sana ei vaan tule heteromiehen suusta luonnostaan. 

Mistäs se sana on Suomen kieleen tullut, jos heteromiehet eo sitä luonnostaan osaa käyttää? 

Kyse ei ole siitä mistä sana on Suomen kieleen tullut. On olemassa myös sanoja joita harvoin kuulee naisten sanovan. 

Eli kyseessä on ihan normaali sana, joka on tullut ihan luonnostaan myös miesten suusta (ja kynästä), ja jostain syystä nykyaikana muka ei enää tulekaan 🤔. Tähän on varmaan joku kulttuurillinen syy sitten. Mikäköhän se olis? 

Vierailija
71/211 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiselle sanottuna kahden kesken ehkä ok mutta ei muuten. Uskottavuushan siinä menisi 

Vierailija
72/211 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitkä ois tällaisia miesten käyttämiä sanoja, mitkä ei tulis luonnostaan naisilta sitten?

Kulttuurisia ilmiöitähän nää on, jos näitä on. 

Vierailija
73/211 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaiset on ihan homoja. 

Vierailija
74/211 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiselle sanottuna kahden kesken ehkä ok mutta ei muuten. Uskottavuushan siinä menisi 

Ei hätää, ei sulla ole uskottavuutta.

Jännä kuinka minä olen aina saanu sanoa mitä tykkään, silleen ihanasti ja mun isoimmat ongelmat on ollu lähinnä kavereiden kateus ja naisten mustasukkaisuus.

Älä hei vaan ikinä kuuntele ketään kenen tulokset puoltais sitä mitä ne sanoo, jatka ikuisesti tällä puer aeterna linjalla, mies-lapsi.

Vierailija
75/211 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja just joku väitti, että ei liity mihinkään pelkoon tai hauraaseen maskuliinisiuteen tää 🙄. 

Vierailija
76/211 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehenä sana "ihana" on kiellettyjen sanojen listalla. En edes vitsaile. En koskaan käytä ellei sitten selvästi vitsikkäästi. 

Vierailija
77/211 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitkä ois tällaisia miesten käyttämiä sanoja, mitkä ei tulis luonnostaan naisilta sitten?

Kulttuurisia ilmiöitähän nää on, jos näitä on. 

N**ker1 sana ei tule naisilta luonnostaan 

Vierailija
78/211 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
79/211 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten hauras voi maskuliinisuus olla, jos ei edes normaaleja sanoja uskalla käyttää 🙄🤣. 

Varmasti joitain vuosikymmeniä sitten oli vielä tavallinen sana, mutta homot pilasivat senkin. Vähän niin kuin englannin sana "gay", joka oikeasti tarkoittaa iloista, mutta homot omivat sen itselleen ja pilasivat. 

Vierailija
80/211 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja just joku väitti, että ei liity mihinkään pelkoon tai hauraaseen maskuliinisiuteen tää 🙄. 

Miehenä voin varmistaa et tää on ihan 100% sitä ihteään.