70-luvun ruokia joita lapsena tuli syötyä. Mutta joita ei enää syö kukaan.
Minulla läskisoosi. Ei ollut pahaa perunamuusin kanssa mutta ei ole kyllä tullut syötyä varmaan 40 vuoteen.
Täytyypä tehdä annos ihan nostalgiamielessä. Söisiköhän lapset sitä.
Kommentit (375)
Vanha kansa teki jotain kermasta tai maidosta laittamalla sen pöydälle lautaselle käymään? tietääkö kukaan mitä se oikein oli? en oikein tiedä edes miten googlata.
Kaĺakeitto hauesta.
Onkimalla saadut ahvenet voissa paistettuna.
Tönkkösuolatut neulamuikut.
Kauravelli.
Maksakastike ja perunat. Jauhemaksakastike ja perunat.
Perunahelmivelli.
Kaaliruoat haisee niin kamalalle pierulle että pitäisi olla ihmisoikeusrikos sellaisten valmistaminen.
Makkarakupit herneillä
Merimiespihvi (laatikkoruoka, on hyvää).
Vierailija kirjoitti:
Vanha kansa teki jotain kermasta tai maidosta laittamalla sen pöydälle lautaselle käymään? tietääkö kukaan mitä se oikein oli? en oikein tiedä edes miten googlata.
Viiliä tehtiin.
Vierailija kirjoitti:
Kaikenlaiset karmeat, suolaiset hyytelöhirvitykset 🤢
Tarkoitatko sianpääsylttyä, eli aladoobia?
Makaronivelli. Viimeksi söin sitä interreilillä puolalaisessa duunariruokapaikassa v. 79, mutta oli kyllä Suomessakin syötävänä. Siis maitoa, valkoista vehnäjauhoa, vettä ja voita. Hmmm...
Vierailija kirjoitti:
Pappa veti talkkunaa joten eiköhän se sitä vetänyt 70 luvullakin... En tiedä syödäänkö sitä enää...
Teen talkkunaa usein aamulla jos vain löydän sitä kaupasta. Pidän talkkunasta enemmän kuin puuroista.
Vierailija kirjoitti:
Ai aladoobit? On niitä vieläkin lihatiskeissä myynnissä.
Vierailija kirjoitti:
Viiliä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viiliä tehtiin.
Kaupan viilipurkinnpohjalle jos jätät sentin verran viiliä ja kaadat purkin täyteen maitoa, se muuttuu pikkuhiljaa viiliksi.
Vierailija kirjoitti:
Syökö joku vielä maksaa tai kaalilaatikkoa
Bägge. De måste vara rätt tillredda.
Silakkalaatikko, arkipata (koulussa, sisälsi sekä maksaa että munuaista)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai aladoobit? On niitä vieläkin lihatiskeissä myynnissä.
Pakastekanaa kerran kuussa sunnuntaina.
Äiti kypsytti tuntikausia koska se oli kana, eli sitkeää lihaa. Nykyään on vain näitä pehmeitä broilereita.
Vierailija kirjoitti:
Paahtopaisti. Meillä oli sitä usein viikonloppuna, itse en ole koskaan tehnyt.
Mun 22-v tyttäreni on opetellut äitini ohjeella sitä tekemään ja nyt tekee lähes joka viikonloppu!
Mikset tee sitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viiliä tehtiin.
aaaaaaa!
"Savossa ja Karjalassa tehtiin "lyhyttä piimää" eli lohkeilevaa viiliä."
Nyt hävettää olisi pitänyt päätellä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paahtopaisti. Meillä oli sitä usein viikonloppuna, itse en ole koskaan tehnyt.
Mun 22-v tyttäreni on opetellut äitini ohjeella sitä tekemään ja nyt tekee lähes joka viikonloppu!
Mikset tee sitä?
Onko teillä kaviaaria siihen kylkeen niin kuin meillä?
Punaista maitoa ei ole tullut juotua vuosikymmeniin.
Kaalilaatikko on yks mun lemppari!