Ranskan kieltä joskus opiskellut. Onko kielitaidosta koskaan ollut hyötyä?
Kommentit (88)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhun viittä eri kieltä, ja siinä suhteessa, että saan tuntea ylemmyydentunnetta teihin keskivertoihin verrattuna - rakkaudella🤗
Niin? Tämän ketjun aiheena ei ole, kuinka montaa kieltä osaat. Et varmasti olet ainoa, joka puhuu viittä tai useampaa kieltä.
Aika moni Suomessa puhuu, useampaakin.
Ei monikaan puhu, kunnolla. Vielä harvempi kirjoittaa kunnolla, tosin suomalaiset kirjoittavat paremmin vieraita kieliä kuin vieraskieliset suomea.
Hienoa, että sanoit, että viittä ERI kieltä oikein. Hehe.
Huomenna olemme menossa kesälomareissullaan ranskaan ja osaan ranskaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhun viittä eri kieltä, ja siinä suhteessa, että saan tuntea ylemmyydentunnetta teihin keskivertoihin verrattuna - rakkaudella🤗
Niin? Tämän ketjun aiheena ei ole, kuinka montaa kieltä osaat. Et varmasti olet ainoa, joka puhuu viittä tai useampaa kieltä.
Ah, vihasi ja kateutesi oikeen ruokkii ja hellii egoani, lisää tätä. Avec amour mon ami🤗
Jos luulet, että olen opiskelut vain viittä kieltä, niin voin kertoa, että olen opiskellut useampaa kuin viittä kieltä. Eihän tuo määrä ole kuin kärpäsen pihaus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oui. Voulez-vous coucher avec moi?
Mäkin osaan lyhyen saksan lukijana tuon, kun olen katsonut Moulin Rougen
Ce soir .
Hakuatko p aneskella kanssani tänä iltana? Tänään ei kerkee katon lentopalloo...
Tu es un mauvais amant.
Heh, opiskelin kyllä mutta huonolla menestyksellä. Nykyään asun ranskankielisessä maassa. Kyllä se vähäkin kielitaito mitä päähän jäi auttaa arjessa. Työkieleni on englanti.
Itä-Suomessa asuessani yritin joskus puhua ranskaa muutamille tytöille sekä mainitsin englanniksi eräälle käyväni ranskan kurssilla. Tämä tyttö katsoi minua kivikasvoisesti kuin olisin surmannut hänen lapsensa.
Olen opiskellut lähemmäs 40 kieltä ja ikää on miehenä suurinpiirtein saman verran. Olen tajunnut, että pituus, hyvä hiusraja ja komea naama ovat avain kommunikaatioon. Jos nainen pitää noista ominaisuuksista, hän kehuu kyllä vaatimatontakin kielitaitoa ja muussa tapauksessa keskittyy siihen, mitä sinä et osaa eli negatiivisen kautta. En ole pitkä enkä komea ja elämäni onkin ollut raskas taistelu.
Sama juttu miesten kanssa, että jos he eivät pelkää ja kunnioita fyysistä kokoasi, voivat ruveta länkyttämään jotain paskaa, jos et puhu täydellisesti heidän kieltään.
Vaikka ei olisi 198cm/20cm miesmalli, niin mukaviakin ihmisiä kuitenkin on ja vaikka juuri ranskan suhteen en ole saanut positiivisia kokemuksia, joidenkin muiden kielten kautta kyllä. Joka tapauksessa lopuksi haluaisin sanoa, että kun kyseessä on asioiden hoitaminen puhumalla tai kirjoittamalla, äidinkielisen puhujan pitäisi tietenkin tulla vastaan ja tehdä asian hoitaminen niin helpoksi kuin mahdollista. Muutoin kyse on vallankäytöstä. Vähemmälläkin kielitaidolla pärjää, jos kanssakommunikoija on hyvä ihminen.
Jos haet EU:hun töihin virkamieheksi, tullaan ranskan kielen osaamisesi testaamaan. Osasit sitä ennestään tai et.