Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ranskan kieltä joskus opiskellut. Onko kielitaidosta koskaan ollut hyötyä?

Vierailija
30.07.2024 |

Työelämässä tai vapaa-ajalla.

Kommentit (88)

Vierailija
61/88 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastaan haittaa. Ei muuten, mutta jotkut fraasit ja sanat tulevat yli vuotta opintojen lopettamisenkin jälkeen mieleen ensin ranskaksi. "Parce que" on ytimessä, en tiedä miksi. Norjan opinnoissa ei hyödytä.

Vierailija
62/88 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeastaan haittaa. Ei muuten, mutta jotkut fraasit ja sanat tulevat yli vuotta opintojen lopettamisenkin jälkeen mieleen ensin ranskaksi. "Parce que" on ytimessä, en tiedä miksi. Norjan opinnoissa ei hyödytä.

*yli 25 vuotta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/88 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytti Iso-Viisari pääs johtaan valtiontalouden tarkastus virastoa.

Vierailija
64/88 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keittiö- ja ravintomaailma, sitä ymmärtää paremmin.

Vierailija
65/88 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut aiba kiinnostunut Ranskan historiasta ja kulttuurista ja siihen pääsee paremmin sisään kun osaa  kieltä.

Vierailija
66/88 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ranskan opinnoista on ollut paljonkin hyötyä. Opiskeluaikana olin Ranskassa vaihto-ohjelman puitteissa. Olen ollut Ranskassa töissä kahteen otteeseen. Myös Suomessa olen hyödyntänyt ranskan taitoani työelämässä. Lomamatkoilla myös usein Ranskassa. Italian ja espanjan kielen opiskelussa ranskan taidosta on ollut paljon apua.

Vierailija
67/88 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhun viittä eri kieltä, ja siinä suhteessa, että saan tuntea ylemmyydentunnetta teihin keskivertoihin verrattuna - rakkaudella🤗

Vierailija
68/88 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkustellessa on ollut hyötyä kun osaa lukea kylttejä ja näin, joskus jopa jossain kaupoissa ja ravintoloissa käytin ranskaa silloin nuorempana. Viimeiseen 25 vuoteen en ole ranskaa käyttänyt, edelleen ymmärrän hyvin jos vaikka ranskalaisia asiakkaita, mutta puhetaito kyllä hyvin ruosteessa olisi jos joutuisi käyttää. Saksan kielen kanssa sama juttu, ja sitä sentään luin jonkun 6-7v kouluaikoina.

Vierailija
69/88 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ui mosjöö.

Mais ouai, mademoiselle. Tout d'suite.

Vierailija
70/88 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhun viittä eri kieltä, ja siinä suhteessa, että saan tuntea ylemmyydentunnetta teihin keskivertoihin verrattuna - rakkaudella🤗

Niin? Tämän ketjun aiheena ei ole, kuinka montaa kieltä osaat. Et varmasti olet ainoa, joka puhuu viittä tai useampaa kieltä. 

Vierailija
71/88 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo, ei. Voi esittää sivistynyttä lausumalla bouillabassen oikein ja toteamalla C'est la vie.

Vierailija
72/88 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ranskan opinnoista on ollut paljonkin hyötyä. Opiskeluaikana olin Ranskassa vaihto-ohjelman puitteissa. Olen ollut Ranskassa töissä kahteen otteeseen. Myös Suomessa olen hyödyntänyt ranskan taitoani työelämässä. Lomamatkoilla myös usein Ranskassa. Italian ja espanjan kielen opiskelussa ranskan taidosta on ollut paljon apua.

Mitä teet työksesi? Itse softa-alalla, englannista on ollut paljonkin hyötyä. Opiskelin englantia pääaineenani. 

Vierailija
73/88 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oui. Voulez-vous coucher avec moi?

Mäkin osaan lyhyen saksan lukijana tuon, kun olen katsonut Moulin Rougen

Ce soir .

Hakuatko p aneskella kanssani tänä iltana? Tänään ei kerkee katon lentopalloo...

Vierailija
74/88 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin? Tämän ketjun aiheena ei ole, kuinka montaa kieltä osaat. Et varmasti olet ainoa, joka puhuu viittä tai useampaa kieltä. 

Aika moni Suomessa puhuu, useampaakin.

Vierailija
75/88 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ah, vihasi ja kateutesi oikeen ruokkii ja hellii egoani, lisää tätä. Avec amour mon ami🤗

Vierailija
76/88 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On hyötyä jos hakee hyviin töihin EU:n ja nyt Natoon. Siellä on toinen virallinen kieli Ranska, ja Natoon sen osaaminen on jopa edellytys.

Vierailija
77/88 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika moni Suomessa puhuu, useampaakin.

Ei monikaan puhu, kunnolla. Vielä harvempi kirjoittaa kunnolla, tosin suomalaiset kirjoittavat paremmin vieraita kieliä kuin vieraskieliset suomea.

Vierailija
78/88 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ah, vihasi ja kateutesi oikeen ruokkii ja hellii egoani, lisää tätä. Avec amour mon ami🤗

Aww. Olet kyllä aika liikkis. -eri

Vierailija
79/88 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhun 5 kieltä eikä koskaan oo olllut mitään hyötyä niistä. En oo ihan suomalainen siks kielet on kertyny.Sanoisin et turha taito varsinkin nykyään. 

Siis mitä? Viiden kielen taidosta ei ole ollut mitään hyötyä? Eikö  suomen kielen taidostakaan ole ollut sinulle mitään hyötyä? 

Vierailija
80/88 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En. Olen koittanut lomareissuilla käyttää kieltä, mutta nuo ranskalaiset on sellaista porukkaa että katsovat nenänvartta pitkin jos lausuminen ei ole 100% kunnossa. Eivätkä suostu puhumaan englantia, joten olen käyttänyt sitten kompromissinä saksaa. Tämä jostain syystä ranskalaisilta onnistuu vaikka lausuminen olisi ihan päin persiitä.

Outoa. Itse olen tavannut vain ranskalaisia jotka todella arvostaa turistia jotka edes yrittää puhua ranskaa. Monethan ei opettele edes peruslauseita vaan jankkaavat suoraan englantia. Ranskalla (huonollakin) taas aukeaa kaikki ovet.

Mitkä ovet?

Ladan takaovet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan seitsemän