Ulosotto veisi 1/3 palkastani Suomessa, joten en voi jäädä Suomeen töihin!
menen töihin siis Aasiaan ja olen Suomessa kai sitten vaan työttömänä työnhakijana
Kommentit (20)
Mitäs olet itsesi tuohon jamaan saattanut.
Sellasta se on ja sillä on mentävä. Tsemppiä sulle!
No, se on edessä kun tulet takasin!
"Minkä taakseen jättää, sen eestään löytää"
Anna mä arvaan: yhteiskunnan vika?
Vassareille vaikea konsepti että velat pitää maksaa.
Tämähän ei ole pelkästään ns. vasemmiston ongelma. Yrittäjä voi myös joutua ulosottoon, jos on tehnyt virheen YEL-maksuissa tai veroissa.
Niillä saa sitäpaitsi todella ison kuprun aikaan helposti. Kymmeniä tuhansia suhteellisen lyhyessä ajassa.
Mee töihin ja maksa velkas. Muidenko sua pitäis elättää? Kasva aikuiseksi.
Ei Suomessa mitään töitä oliskaan. Mahtaako tosin missään muuallakaan olla. Olisiko parasta vain jäädä kotisohvalle makoilemaan.
Ethän sinä ole tähänkään mennessä töitä tehnyt. Hullu kun olet.
voin olla Aasiassa töissä vuokrata asunnon ja motskarin ja ulosotto ei voi koskea Eu ulkopuoliseen omaisuuteen tai tiliin eikä kai wise tiliinkään!
Olet nolo tapaus kun et velkojasi maksa vaan pakenet.
Olisit tehnyt kuten minä. Omistin 32 vuotta menestyneen yrityksen. Pari viimeistä vuotta tein tappiota ja menin konkurssiin. Vaikka firman rahat loppuivat on minulla itselläni miljoonien omaisuus.
Tavallaan on vähän näin, että jos näin itse 50 vuotiaana sotkison oman talouteni, niin on oikeastaan kolme järkevää vaihtoehtoa. Kuvitellaan velat, joista ei selviytyisi.
1) Ekana tietysti kannattaisi hakea velkajärjestelyä.
2) Jos ei velkajörjestely onnistu, niin 15 vuodeksi ulkomaille karkuun.
3) Jos edelliset ei onnistu, niin aloittaa porsastelun. Eli pimeitä hommia, jne...
4) Pilkille heikoille jäille, jos vaihtoehto 3 ei ole kivaa.
Vierailija kirjoitti:
Tämähän ei ole pelkästään ns. vasemmiston ongelma. Yrittäjä voi myös joutua ulosottoon, jos on tehnyt virheen YEL-maksuissa tai veroissa.
Niillä saa sitäpaitsi todella ison kuprun aikaan helposti. Kymmeniä tuhansia suhteellisen lyhyessä ajassa.
Ei siitä YEL:stä tarvii tehdä virhettä, kun se ajaa konkurssiin nyt muutenkin.
Suomalainen media pitää esillä näitä yhteiskunnan kaltoinkohtelemia, jotka on velkaantuneet wolttaamalla ruokaa, pysäköimällä toistuvasti virheellisesti tai pitämällä tuloihin /tulottomuuteen nähden liian prameat häät. Lähestymiskulma on myötätuntoinen ja yhteiskuntaa kohtaan kriittinen. Aika harvoin media tulee maininneeksi hääkampauksen tekijää, jolta jäi palkka saamatta, tai pysäköintipaikan omistajaa joka ei ole päässyt lasten kanssa pitkän tarhapäivän päätteeksi kotiinsa kun pysäköintipaikalla on vieras auto. Median kuluttajat ovat puolestaan liian yksinkertaisia ymmärtääkseen että maksavat tavalla tai toisella luottolaitosten tappiot, sekä palveluiden ja kauppojen hävikin, jonkun toisen matkustaessa ns vapaalla läpi elämänsä.
Ns velkaantuneet köyhät valittelevat kurjaa asemaansa ja syyllistävät itse laskunsa maksavia itsekkäiksi ja ahneiksi -kukahan se ahne oikeasti on? Se jolle mielestään kaikki kuuluu saada toisten kustannuksella, vai se joka haluaisi itse pitää suuremman osan oman työnsä hedelmistä?
Entinen vuokralaiseni on ulosotossa, velkojina vuokranantajia ja pieniä yksityisiä kauppaliikkeitä, sekä tietenkin Kela. Hieman kiukuttaa lukea aina säälitteleviä kirjoituksia heistä jotka ahne vuokralordi on pannut taivasalle kun oli vähän maksuvaikeuksia. Tosiasiassa toisten piikkiin eläminen on monelle elämäntapa. Myös tämä ex vuokralaiseni muutatti asumistuen maksuosoitteen pois minulta ja omalle tililleen, ja jätti vuokrat ensimmäisen kuun jälkeen maksamatta. Itse jouduin taloudellisiin vaikeuksiin kun velka oli kuitenkin maksettava. Asunto oli olosuhteiden pakosta vuokralla kun jouduin muuttamaan työn perässä paikkakuntaa, enkä saanut asuntoa myytyä.
Tee kuten itse haluat.