Ulkomaalaiset haluavat syödä Suomessa lohisoppaa
Erikoista, mistähän tämä on saanut alkunsa? Kaikki tubettajat hehkuttavat kuorossa lohisoppaa. Eihän se edes ole kovin tavallista sapuskaa.
Kommentit (62)
Kannattais koettaa särkikeittoakin.
Pizzaako ja donaldsin mätökkäitä pitäisi? Nehän on nyt oikeasti kansallisruokaa.
Muistaakseni erityisesti venäläisturistit arvostavat pohjoismaista lohta, kun se on niin aidon makuista ja puhdasta. Tiedä sitten pitääkö paikkansa.
Eihän lohikeitossa mitään vikaa ole. Vähän valkoviiniä joukkoon, niin hyvin uppoaa.
Vierailija kirjoitti:
Muistaakseni erityisesti venäläisturistit arvostavat pohjoismaista lohta, kun se on niin aidon makuista ja puhdasta. Tiedä sitten pitääkö paikkansa.
Veikkaan että turistipaikkojen lohi on norjan bulkkia. Kotimainen kirjolohi olisikin asia erikseen.
Ulkomaalaiset voivat painua sinne isiensä maille Suomesta
Vierailija kirjoitti:
Ihan kaikki tubettajatko? Myös mr. Beast?
Kaikki.
Vierailija kirjoitti:
Pizzaako ja donaldsin mätökkäitä pitäisi? Nehän on nyt oikeasti kansallisruokaa.
Lohi nyt ei ainakaan ole suomen kansallisruokaa
Vierailija kirjoitti:
Kannattais koettaa särkikeittoakin.
Ja rantakalaa. Se se vasta herkkua onkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lohi nyt ei ainakaan ole suomen kansallisruokaa
Kyllä se oikeastaan on. Miksi luulet että ruotsin kuningas halusi itselleen kaikki kosket Suomesta?
Mikä on mielestäsi tavallista suomalaista ruokaa?
Huomaan, että tässä on varmasti sukupolvien kuilu. Minulle lohisoppaa on hyvin tavallinen suomalainen ruoka ja nyt kun olen etsinyt 85+ äidilleni valmisruokia kaupan hyllyltä, lohisoppaa tuntuu olevan monelta tekijältä.
Ahvenkeitto on parempaa kuin lohisoppa. Suussasulavampia ahven viipaleet.
Eivät raukat tiedä, että soppa tehdään norjalaisesta kassilohesta. Luulevat, että se on jotain lähialueella tuotettua.
Vierailija kirjoitti:
Mikä on mielestäsi tavallista suomalaista ruokaa?
Huomaan, että tässä on varmasti sukupolvien kuilu. Minulle lohisoppaa on hyvin tavallinen suomalainen ruoka ja nyt kun olen etsinyt 85+ äidilleni valmisruokia kaupan hyllyltä, lohisoppaa tuntuu olevan monelta tekijältä.
Enemmänkin tuloerokuilu. Lohi on niin kallista ettei siihen monella ole varaa. Ei ollut meidänkään yh-perheen pöydässä. Perunoita ja ruskeaa kastiketta senkin edestä, mutta hyväähän sekin on.
Vierailija kirjoitti:
Ja rössypottua.
Ja kokkelpiimee.
Mun italialaisen puolison mielestä just lohikeitto on se ruoka, jota lomalla täytyy Suomessa aina syödä ainakin kerran. Ahvenet taas on enemmän sveitsiläinen ruoka ja parempia siellä, kun asutaan järvialueella.
Puhtaiden vesien taudittomia kirjolohea.
Muu lohi tuodaan Suomeen Norjasta.
Täällä osataan lohisoppa keittää hyvin. Ja kermassa sen salaisuus.
Myös keitossa oleva suomalainen peruna laadukasta. Tillin oksa vaan koristeeksi keittoon.
Ihan kaikki tubettajatko? Myös mr. Beast?