Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi terveydenhuollossa työskentelevillä on niin huono ilmapiiri?

Vierailija
30.07.2024 |

Esim. hoitajilla on ilmeisen järkyttävät työilmapiiriongelmat. Miksi?

Kommentit (105)

Vierailija
81/105 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen töissä terveydenhuoltoalalla, mutta en ole hoitaja. Meillä on iso työpaikka, jossa on niin hoitajia, lääkäreitä kuin muitakin terv.huoltoalan ihmisiä. Vastaus otsikon kysymykseen on helppo. Työ on niin kiireistä ja uuvuttavaa, että porukalla on ihan väsymyksen takia pinna kireällä. Pomot ei jousta yhtään missään, kyykyttävät työntekijöitä, palkattomia vapaita ei saa eikä työaikoihin voi vaikuttaa, osa työntekijöistä on sen verran epäpäteviä ja hoonosoomea puhuvia, että muilla työmäärä sen kun lisääntyy heidän virheiden jäljiltä (anteeksi, ovat kyllä mukavia, mutta välillä heistä on edemmän haittaa kuin hyötyä). Ja isoimapana on se, että työtä ei saa tehdä hyvin. Eikä eettisesti. Vaan on kiireen ja säästöjen takia pakko tehdä liukuhihnahommana, vähän vasemmalla kädellä. Johto siis pakottaa tähän. Ja se ahdistaa. Sitten väsyneenä, kiireessä ja eettisten ristiriitojen uuvuttaman tulee tiuskittua muille. 

Vierailija
82/105 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaankin jos otetaan näitä satosen hakemia  töihin ja niiden hommia täytyy korjailla omien töidensä lisäksi .

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/105 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska kaikki koulukiusaajat kouluttautuvat sote-alalle.

Miksi? Tuntevatko he olevansa vahvoilla/kotonaan ihmissuhteissa? Ovathan he koulussa olleetkin koska uskaltautuneet kiusaamaan tietäen että kantti kestää. Kun monet ovat töissä vahvoja persoonia niin koko ajan riidellään tai veljeillään työkavereiden kesken.. Ei tapahdu kypsymistä. Onhan mukaviakin työntekijöitä jotka tasapainottaa mutta he uupuvat negatiivisten voimien edessä. 

Vierailija
84/105 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinne kerääntyvät sosiaalisesti kyvyttömät, itseriittoiset mulkut. Ja riitaa riittää.

Ai, jos ne sosiaalisesti kyvyttlmiä, miten ne pääsee sairaanhoitajat yleensä koulutukseen?

Miten ne tulee toimeen potilaiden ja omaisten kanssa?

Puhut sontaa. Itse et ole missään töissä. Kun kukaan ei huoli,sinua duuniin. Kukaan ei palkkaa sinua, kun olet niin kyvytön.

Taidat olla sairaanhoitaja? Miksi provosoidut ja olwt heti nyrkit pystyssä? 

Vierailija
85/105 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian paljon joutilasta aikaa, kerkiää kaivella työkaverin asioita.  

Vierailija
86/105 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kahvihuoneet aiheuttaa ongelmia työpaikkasuhteissa.

Mitenniin kahvihuoneet? Mitä niissä tapahtuu?

Vastaus: lärpäti-lärpäti-lärpäti, kaakati kaakati-kaa, säksäti-säksäti-säksäti, päläpäläpälä, jne, yms.

Säksättääkö hoitajat myös?

-Kylmis

Vierailija
87/105 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiire ja työvoimapula. Koulutukseen pääsevät kaikki ne jotka eivät pääse muualle ja se näkyy. 

Vierailija
88/105 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kaikkialla Suomessa on huono ilmapiiri ei vain hoitoalalla... Marin ex viisikko hallinnon puhe onnellisuudesta oli silkkaa propagandaa... saivat itse sillä mediapisteitä ulkomailla

Totta, suomalaiset ei osaa keskustella kiusaamatta ja haastamatta riitaa. 

Höpsistä, meillä huoltoyhtiössä on todella hyvä ilmapiiri miesten kesken. Seksistinen huumori kukoistaa ja hommat hoituvat rennolla kädellä.

Niin varmaan. Ukot käy jonossa itkemässä esimiehelle ja vasikoivat toisiaan kilpaa.

Vierailija
89/105 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kaikkialla Suomessa on huono ilmapiiri ei vain hoitoalalla... Marin ex viisikko hallinnon puhe onnellisuudesta oli silkkaa propagandaa... saivat itse sillä mediapisteitä ulkomailla

Totta, suomalaiset ei osaa keskustella kiusaamatta ja haastamatta riitaa. 

Höpsistä, meillä huoltoyhtiössä on todella hyvä ilmapiiri miesten kesken. Seksistinen huumori kukoistaa ja hommat hoituvat rennolla kädellä.

Niin varmaan. Ukot käy jonossa itkemässä esimiehelle ja vasikoivat toisiaan kilpaa.

Enpä ole moiseen törmännyt 30v työurallani.

Vierailija
90/105 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siihen aikaan kun minä olin hoitoalalla, harva se päivä joku aina arvosteli eväitäni. On se kumma, ettei osata olla rääpimättä toisten ruokia. Sitten kun et lähde mihinkään klikkiin mukaan, olet pian itse kiusattuna. Vaihdoin alaa. Minua rasittivat työkaverit eivätkä asiakkaat.

Vierailija
91/105 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siihen aikaan kun minä olin hoitoalalla, harva se päivä joku aina arvosteli eväitäni. On se kumma, ettei osata olla rääpimättä toisten ruokia. Sitten kun et lähde mihinkään klikkiin mukaan, olet pian itse kiusattuna. Vaihdoin alaa. Minua rasittivat työkaverit eivätkä asiakkaat.

Olen tehnyt urani aivan muilla aloilla, pääosin insinöörivaltaisella alalla, mutta paljon muillakin koulutusaloilla. Ja välillä työporukka on ollut melko naisvaltainenkin. En muista kenenkään kertaakaan kommentoineen eväitäni tai syömisiäni. Eikä ole kommentoitu kenenkään muunkaan ruokia. (Määrätty porukka varsinkin aiemmin heitti huonoa vitsiä vaikka kasvissyöjistä, mutta oikeassa ruokailutilanteessa ketään ei kiinnosta mitä muiden lautasilla on.)

Tuntuisi todella oudolta kommentoida muiden ruokia.

Vierailija
92/105 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen tehnyt urani aivan muilla aloilla, pääosin insinöörivaltaisella alalla, mutta paljon muillakin koulutusaloilla. Ja välillä työporukka on ollut melko naisvaltainenkin. En muista kenenkään kertaakaan kommentoineen eväitäni tai syömisiäni. Eikä ole kommentoitu kenenkään muunkaan ruokia. (Määrätty porukka varsinkin aiemmin heitti huonoa vits

Siis paljon muillakin koulustaustoilla on ollut porukkaa työpaikoilla.

Vierailija
93/105 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat liian kovilla.

Paljon vaaditaan.

Palkkaa ei haluta maksaa.

Paljon valitetaan,  kun ei ole hyvä hoito.

Ei se ole hoitajien vika, että koulutus mättää ja palkka mättää ja resurssit mättää.

Vierailija
94/105 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi miksi oi miksi oi miksi????

Vierailija
95/105 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joiussain työpaikoissa on hyvä, joissain huono. Ap:n oletus ei pidä paikkaansa.

Vierailija
96/105 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitoalan työpaikat ihan hirveitä..päiväkodit ihan oma lukunsa. Yritän kovasti etsiä muita töitä.

Vierailija
97/105 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen töissä terveydenhuoltoalalla, mutta en ole hoitaja. Meillä on iso työpaikka, jossa on niin hoitajia, lääkäreitä kuin muitakin terv.huoltoalan ihmisiä. Vastaus otsikon kysymykseen on helppo. Työ on niin kiireistä ja uuvuttavaa, että porukalla on ihan väsymyksen takia pinna kireällä. Pomot ei jousta yhtään missään, kyykyttävät työntekijöitä, palkattomia vapaita ei saa eikä työaikoihin voi vaikuttaa, osa työntekijöistä on sen verran epäpäteviä ja hoonosoomea puhuvia, että muilla työmäärä sen kun lisääntyy heidän virheiden jäljiltä (anteeksi, ovat kyllä mukavia, mutta välillä heistä on edemmän haittaa kuin hyötyä). Ja isoimapana on se, että työtä ei saa tehdä hyvin. Eikä eettisesti. Vaan on kiireen ja säästöjen takia pakko tehdä liukuhihnahommana, vähän vasemmalla kädellä. Johto siis pakottaa tähän. Ja se ahdistaa. Sitten väsyneenä, kiireessä ja eettisten ristiriitojen uuvuttaman tulee tiuskittua muille. 

Olen käynyt useammassa sairaalassa, osastoilla, päiväkirurgisessa, poliklinikoilla, erikoissairaanhoidossa jne. Yhteistä näille kaikille on se että kenelläkään ei ole kiire, potilaita on vähän, jos ollenkaan, usein olen ollut yksin ja vielä sekin että hoitajat on todella kettuuntuneita, lääkärit pilkallisia. Usein puhuvat toisilleen inhottavasti. Kyseessä ei aina ole kiire vaan asenneongelmat. Siihen voi vaikuttaa itse, se tyyppi joka peilistä katsoo.  Kyse on siitä haluatko? Useimpia ei voisi vähempää kiinnostaa mutta työpaikkaa ei uskalleta vaihtaa. Mikään ei estä näitä ihmisiä tekemästä työtään hyvin mutta valitsevat toimia tylysti, huonosti hälläväliä asenteella. Turha selittää muuta, kyllä potilaat sen huomaavat.

Vierailija
98/105 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monesti asiakaspalvelutyössä ne asiakkaat auttaa jaksamaan työelämässä, niiden juoruavien pahantahtoisten työkavereiden keskellä. 20v kaupassa töissä, tiedän mitä se on kun kouluttamattonien tai matalasti koulutettujen naisten kanssa pitää päivänsä viettää. Raskasta, jumalat...n raskasta.

Vierailija
99/105 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainoa mun eväitä useamman kerran arvostellut hoitaja oli nyt jo varmaan lähes 65-vuotias ja oikein Putous-hahmo ainesta inhottavana nälvijänä. Niin taitava kettuilija ettei sille oikein voinut sanoa vastaan.  Näitä tämän kaltaisia vanhoja akkoja suoraan sanottuna on siellä täällä hoitoalalla mut yleisesti ottaen töissä on ollut työkavereiden puolesta ihan mukavaa. Kiire, haastavat potilaat ja omaiset, kielitaidottomat sijaiset yms täällä mainittu toki rasittaa välillä. 

Vierailija
100/105 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla naisvaltaislla aloilla on samanlainen ilmapiiri kun naiset ei edes itse siedä toisia naisia vaikka vaatii kaikkia miehiä sietämään kaikkia naisia

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi viisi