Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi terveydenhuollossa työskentelevillä on niin huono ilmapiiri?

Vierailija
30.07.2024 |

Esim. hoitajilla on ilmeisen järkyttävät työilmapiiriongelmat. Miksi?

Kommentit (105)

Vierailija
21/105 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kahvihuoneet aiheuttaa ongelmia työpaikkasuhteissa.

Mitenniin kahvihuoneet? Mitä niissä tapahtuu?

Siellä on tarkka hierarkia. 

Vierailija
22/105 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkkä myytti, jota ap:n kaltaiset hoitaja/naisvihaajat rakastavat. Yleensä se on juuri se työyhteisö, jonka takia hoitotyössä jaksetaan jatkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/105 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinne kerääntyvät sosiaalisesti kyvyttömät, itseriittoiset mulkut. Ja riitaa riittää.

Ai, jos ne sosiaalisesti kyvyttlmiä, miten ne pääsee sairaanhoitajat yleensä koulutukseen?

Miten ne tulee toimeen potilaiden ja omaisten kanssa?

Puhut sontaa. Itse et ole missään töissä. Kun kukaan ei huoli,sinua duuniin. Kukaan ei palkkaa sinua, kun olet niin kyvytön.

Ainakin pienten kaupunkien sairaanhoitajakouluun pääsee kaikki.

Kuule silloin 1900-luvulla kun vielä oli sairaanhoitajakouluja, mentiin ällien ylioppilastodistuksilla. Silloin ei niin vaan menty, vaan piti olla tosi hyvä todistus.

Vierailija
24/105 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastaus: lärpäti-lärpäti-lärpäti, kaakati kaakati-kaa, säksäti-säksäti-säksäti, päläpäläpälä, jne, yms.

Hoitajat hyvin harvoin kaikki yhdessö kahvilla.

Paitsi silloin kun pitää antaa osaston raportti iltavuoroon tulijoille, että mitä osastolle kuuluu.  Onko tullut uusia potilaita. Keitä pitää valmistella aamuksi,leikkaussaliin.

Miten mikin tietty potilas voi, jos hänellä on ollut jotain häikkää. Lääkityksen muutokset, jis lääkäri on aamikiertolka sitä muuttanut ja edelleen

Onko leikkaussalista tulossa potilas iltapäivällä osastolle ym.

Ei kait uusi vuoro voi jäädä kylmiltään töihin, ellei tiedä uudet ja akuutti asiat potilaista.

Silloin koko hoitaja parvi on kaikki koolla.

Vierailija
25/105 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ala on naisvaltainen. Naiset eivät osaa johtaa ja muutenkin käyttävät aikansa toisten naisten kanssa riitelyyn.

Miesvaltaisella turvallisuusalalla sitä vasta onkin huono ilmapiiri. Uskallan väittää, että terveydenhuoltohenkilöstö ei edes tiedä mitä on oileasti huono ilmapiiri.

Vierailija
26/105 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siellä on tarkka hierarkia. 

Voi olla jossakin, meillä ei ole.

Jos on jonkun kanssa erittäin kireät välit, voi pyytää osastonhoitajalta, että välttää laittamasta heitä samasn vuoroon, mutta harvoin se onnistuu.

Vierailija
27/105 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinne kerääntyvät sosiaalisesti kyvyttömät, itseriittoiset mulkut. Ja riitaa riittää.

Ai, jos ne sosiaalisesti kyvyttlmiä, miten ne pääsee sairaanhoitajat yleensä koulutukseen?

Puhut sontaa. Itse et ole missään töissä. Kun kukaan ei huoli,sinua duuniin. Kukaan ei palkkaa sinua, kun olet niin kyvytön.

Kuule silloin 1900-luvulla kun vielä oli sairaanhoitajakouluja, mentiin ällien ylioppilastodistuksilla. Silloin ei niin vaan menty, vaan piti olla tosi hyvä todistus.

Kuule nykyään sinne vain kävellään.

Vierailija
28/105 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

naisvaltainen ala eli siellä vaan valitetaan enemmän.

monilla miesvaltaisilla aloilla on paljon huonompi ilmapiiri, mutta miehet eivät valita niin paljon kuin naiset. ja vaikka valittaisivatkin, niin ei ketään kiinnosta miesten valitus.

Vierailija
29/105 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ala on naisvaltainen. Naiset eivät osaa johtaa ja muutenkin käyttävät aikansa toisten naisten kanssa riitelyyn.

ei pidä paikkaansa. tutkimusten mukaan naisjohtajat ovat tehokkaampia ja osaavat repiä alaistensa selkänahasta irti enemmän kuin miesjohtajat. naisjohtajat ovat yrityksille tuottavampia. toisaalta alaisilla on kurjempaa, mutta ketä niiden duunarien ulina kiinnostaa, kunhan firma tuottaa maksimaalisesti. itse en haluaisi olla naisjohtajan alainen, mutta omaan firmaan palkkaisin mielellään naisjohtajan.

Vierailija
30/105 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska kaikki koulukiusaajat kouluttautuvat sote-alalle.

Tämä. Ja näistä moni on vielä esimies. Ei mikään ihme ettei tervejärkiset kestä siellä.

Vierailija
31/105 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Tosin iso osa miehistä ei ole sen parempia johtajia. Kamalimmissa työpaikoissa missä olen ollut oli lähinnä naisia. Nyt olen miesvaltaisella alalla ja elämä hymyilee.

Vierailija
32/105 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se johtuu yksinomaan siitä, että hoitajien esihenkilöt ovat myös hoitajia, siis naisia. Kanalauma kerta kaikkiaan tarvitsee sen kukon pitämään lauman aisoissa. Usein osaston- ja ylihoitajiksi vielä valikoituu narsistisia, tittelinkipeitä eukkoja, jotka on todella vainoharhaisia oman asemansa suhteen.

Kanalaumoissakin nokitaan toisia. Kukko ei tee muuta kuin siittää ja puolustaa laumaa ulkopuolisilta, eikä osallistu lauman sisäiseen hierarkiaan ellei ole toista kukkoa

Tosiaan naisvaltaiset alat ovat sellaisia. Hoitoala erityisen negatiivinen, kun kaikki pyörii muutenkin kärsimyksen ympärillä. Hyväntuuliset tyypit eivät sinne edes hakeudu

Vierailija
33/105 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelkkä myytti, jota ap:n kaltaiset hoitaja/naisvihaajat rakastavat. Yleensä se on juuri se työyhteisö, jonka takia hoitotyössä jaksetaan jatkaa.

Kaikki mun tuntemani hoitajat on täysin eri mieltä. Ettei olis niin että kiusaajien mielestä ilmapiiri on hyvä? Usein ihmiset ei huomaa ongelmaa jos ovat itse osa sitä.

Vierailija
34/105 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ala on kärsinyt inflaation. 50% kansaa asiakkaita, 50% tekijöitä. Totta kai laatu laskee aivan mielettömästi kun kapasiteetti lisääntyy. Ei ole enää mitään eliittihommaa vaan kadulta pomitaan hoitajat

Vierailija
35/105 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki mun tuntemani hoitajat on täysin eri mieltä. Ettei olis niin että kiusaajien mielestä ilmapiiri on hyvä? Usein ihmiset ei huomaa ongelmaa jos ovat itse osa sitä.

Kiusaajat ovat niitä pitkäaikaisimpia työntekijöitä. Eivät huomaa/välitä, miten huonosti käyttäytyvät.

Vierailija
36/105 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät voi hyvin ja se kaikki näkyy ja tuntuu asiakkaillekin asti. Ovat ilmeisen pettyneitä itseensä, elämäänsä ja työhönsä. Tätä se tekee kun valitaan ammattiakin tärkeilyn ja rahan takia. Onneksi sekaan mahtuu aina hyviäkin yksilöitä joten täytyy toivoa niitä sattuvaksi omalle kohdalle jatkossa. Tervehenkisempiä ihmisiä töihin niin alkaa Suomikin hiljalleen voimaan paremmin. Ihmisistä se kaikki lähtee.

Vierailija
37/105 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinpä, kaikki saavat vihata ja tehdä pahaa porukassa. Selvääkin selvempää että jaksaa siinä työssä.

Vierailija
38/105 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuule nykyään sinne vain

Sinne ei todellakaan kävellä, 300 hakijaa ja 30 pääsee sisään, eli vain joka kymmenes. On soveltuvuustestit ja kirjalliset kokeet, matematiikkaa sun muuta. 

Vierailija
39/105 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisvaltaisilla aloilla on poikkeuksetta huono työilmapiiri. Miehet ovat historian evoluutiossa joutuneet oppimaan yhteistyötä, kun taas naiset ovat tehneet muita hommia. Miesten sosiaalisessa hierarkiassa työssään parhaat ja ahkerimmat ovat ylimpänä, kun taas naisilla hierarkia muodustuu luonteenpiirteiden mukaan, mikä on vastoin meritokratiaa. Tämän tietävät kaikki, jotka ovat joskus valmentaneet mies- ja naisjoukkueita. Miehillä paras pelaaja on kuningas, kun taas naisilla paras pelaaja voi olla kiusattu pahnanpohjimmainen. Silloin kun itse työ ei määritä hierarkiaa, syntyy väistämättä konflikti, koska hierarkiassa ei voi käytännössä nousta millään tavalla. Miesten porukoissa voi kohentaa asemaansa olemalla ahkerampi ja harjoittelemalla uusia taitoja. Naisten porukassa se on vaikeampaa.

Vierailija
40/105 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen kiinnittänyt huomiota siihen, että jos hoitoalalla tehdään paritöitä tai on hoidettavana ns. kahdenavustettavia, toinen hoitaja  antaa toisen tehdä kaiken työn ja itse istuu odottamassa, josko tarvitaan. Tämä korostuu etenkin helteillä, toinen hikoilee työn parissa, toinen huilaa. Meinasinkin laittaa tästä aloituksen oletko töissä tekijä vai peesaaja.

Lintsaustaitoinen jättää myös tekemättä kaiken työn, mitä ei ole kukaan valvomassa. Ehkäpä muodostaa raportinkin sen mukaan, mikä on yleinen normi.

Ei siihen huonoon ilmapiiriin sen enempää tarvita. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä yhdeksän