SUURPERHETTÄ kuumeilevat vko 6!!
Voiko olla tommonen otsikko!?
Kaikki kuitenki ymmärtävät, eikö niin?
En nyt ehdi sen kummemmin kirjottamaan omia kuulumisia, mutta alotan tämän viikon pinon, koska en uutta pinoo löytäny.
Kirjotellaanhan oiken ahkerasti tällä viikolla!?
Kiireinen Hempukka
Kommentit (32)
odotuspuolelle satelee!!!Hienoa!!!!
Olin siis eilen ultrassa ja edellisten painoarvioiden vastaisesti ja vanhan kaavan mukaan,ei tämäkään vauva kovin pieneltä näytä.Eilen siis rv 33+6 ja painoarviota sai 2800g!!!!Eli niillä mennään noin 4,2kg la:na!
En oikeen tiedä miten taas tähän uutiseen suhtautua.Olen koko raskauden vahtinut sokerin käyttöäni ja rasvojen laatua muttei sekään silti näytä auttavan.Ja toinen harmistuksen aihe on se että nyt taas vilautetaan sitä käynnistyksen mahdollisuutta(koska olen hyvin pienikokoinen,158cm ja norm 47kg)ja minä kun niin toivoin saavani synnyttää " luonnollisesti"
Positiivista on että kätilö joka ultrasi oli mukava ja huomaavainen,kuunteli ja keskusteli.Omasta aloitteesta ehdotti varaavansa ajan lääkäriin ja uusintaultraan rv 37+ jolloin kasvua tarkistetaan ja niin tehtiin!
Eli pääsen vielä ultraan!!!
Koko yön on nämä kokoasiat mietittäneet ja valvottaneet ja yritän nyt suhtautua asiaan niin että ihana vauva tulee ja kaikki menee hyvin,oli vauva sitten syntyessään 3,5kg(toive)tai 4,2kg(arvioitu)...Yritän kovasti!!
Tässä siis kuulumisiani!
terkkuja,Leanna ,viisikko ja rv 34
Matka tuli tehtyä neljän lapsosen kera, ja kaikki meni tosi hyvin. Ainoastaan ilmat ei olleet kuin morsiamet, eli aurinko lämmitti vain parina päivänä! Ovistikut taskussa etelään suunnattiin, ja kp21 bongasin ovisplussan, eli varsinainen ovis oli vasta kp 22-23! Eikun lapsoset nukkumaan ja isännän kimppuun... Nyt on siis kp34/32-38 ja aamulla testasin clear bluella negan! Eli taisi tuo mamselli munasolu suivaantua, kun niin lupailtiin aurinkoa ja komeita etelän karpaaseja ja pyh-tuuli ulvoi puissa ja vettä tuli ovista ja ikkunoista. hassu kyllä mulla on ollut tosi kovaa nippailua alavatsassa ja monena päivänä selkeitä menkkakipuja ja etenkin menkkamaista selkäsärkyä melkein viikon verran, mutta vielä niitä odotellaan. Eikös tuo clear blue ole aika herkkä testi, nega varmaan ihan oikea.. Onko Acon vielä herkempi?
On tämä tämmöistä oman navan tuijottamista, mihinkään olennaiseen ja tärkeään ei jaksa keskittyä!!!
Onnea plussaneille!!!
MonaLisa kärsimättömänä
Kun taas acon näyttää jo 10:llä yksiköllä,eli kyllä acon on herkempi.Huono puoli noissa aconeissa on se että saattavat siten näyttää myös kemialliset raskaudet kun lupaavat tulosta jo 7-9 pvä oviksesta tai mahd.hedelmöittymis päivästä.
Monaliisalle tämä siis!Pahoittelut negasta!
Leanna
Kiitos vaan onnitteluista vaan kyllä nyt luulen, että ne olivat vähän enneaikaisia. Testasin sitten aamulla uudelleen sillä aconilla ja nyt se testiviiva oli joko samanlainen kuin tiistaina tai jopa hieman vaaleampi. Myönnän kyllä, että sain myös b-surella eilen aamulla selkeän haalean plussan ( ei ihan niin herkkä kuin acon), mutta luulen että kyllä ne vuodot vielä alkaa. Mullahan on aiemminkin käynyt niin, että testit ollu plussaa ja sit viivat ovatkin vaalenneet ja lopulta vuoto alkanut viikon myöhässä. Lohdullista on ainakin se, että hedelmöitys tapahtuu, tarttuis nyt vaan kunnolla kiinni niin hyvä olis. Ja tosiaan pahoinvointi on varmaankin ainakin osittain psyykkistä sillä luulen, että mitä enemmän hermoilen niin sen pahempi on olotila.
Nyt ei auta muu kuin odotella. Taidan ens viikolla testailla vielä kerran jos menkat ei sitä ennen suvaitse alkaa ja sit ainaskin luulis, että oikea tulos näkyy. Edellisessä raskaudessa mulla kesti aikaisen plussauksen jälkeen jotakuinkin viikko ennekuin viiva testissä vahvistui ja tietty toivon, että niin vielä kävis. Vaan jos ei käy niin olen osannut ainakin asiaan varautua.
Onneks mulla on töitä tänään ilta ja viikonloppuna aamut joten ei ehdi asiaa juurikaan pohtia. Ja tosiaan eiköhän ens viikolla olla jo viisaampia. Nyt on mentävä laittelemaan kaikki valmiiksi ennen töihin lähtöä.
Plussatuulia vaan muille kuumeilijoille!!!
Vaahtis
Jos ilmoittautuisi tännekkin:)
[color=red]menkkojen[/color] pitäisi alkaa tänään plaah.
tosin mitään oloa ei ole ja joskus ne myöhästyykin pari päivää.
Koska mahdollisuus raskautumiseen on _niin_ tolkuttoman pieni, ettei kukaan uskokkaan.
Katsotaan nyt mitä ensi kierto tuo tullessaan, uskalltauduin jopa laittamaan maraskuisten listan pystyyn joten suopi nährä kuin ämmänkäy.. Nyt kuntuntuu sille että tuo isäntä on oikeasti sisäistänyt tämän asian. Se, kun kulkee välistä hiukan hitaalla ;)
-kp 28/28-30
jokohan nuo pakkaset hieman hellittäis että pääsisi jo uloskin? Eilen siivosin koko päivän ja vaihdoin lakanat koko sakille. ulos kannoin matot ja peitot, sais pölypunkit kyytiä!
Pahoinvointi velloo mukavasti ja alavatsaa nipistelee tuon tuostakin. Palelee ja sitten yhtäkkiä hillitön hiki. Väsykin alkaa painaa. Ne hormoonit.......:) Enpä ole vielä neuvolaan soittanut enkä kenellekään kertonut. Annetaas asian rauhassa olla ja kerrotaan sitten kun aika on. Onhan tässä muutakin puuhaa seitsemän lapsen kanssa, ei koko aikaa jouda omaa napaa tuijottaan. ;)
Pikkuhiljaa pitänee tieten siirtyä tuonne odotus-puolelle? Olen käynyt siellä jo kurkkimassa, onkohan siellä meille suurperheellisille omat pinonsa. Vai liittyiskö ihan lokakuisiin...??
Eipä tässä mitään ihmeellistä kuulu, normaalia arkea.
heppu, pää tyhjänä
Ekaksi onnea vaahtikselle! Toivottavasti haalea plussa nyt kuitenkin vahvistuisi eikä häipyisi kokonaan pois:)
Itsekin testasin tänää, mutta kuten odotettavissa oli, niin nega sieltä tuli. Ja aika pian testin jälkeen alkoikin jo pientä tuhrua. On se kumma miten sitä kuvittelee sillä pienellä mahdollisuudellakin saavansa plussan ja pitkittämään jopa tädin tuloa. Ei ole meinaan eka kerta meikäkäiselläkään kun negatestin jälkeen ilmestyy saman tien " kaivatut" menkat.
No, eipä se nyt enää niin kamalalta tunnu, vaikka päivän olinkin melko pahalla tuulella testin takia. Yritän nyt ottaa itseäni niskasta kiinni ja pudottaa tuota ylimääräistä painoa pois. Jospa tuo kierto vähän säännöllistyisi ja sitten ilmestyisi se plussakin siihen testiin. I hope so!
Sainpahan " kiukun" vallassa ilmoitettuani itseni jopa keventäjiin, jos sieltä saisi jotain lisäpuhtia painonpudotukseen. Ylimääräistä olisi aika paljonkin pudotettavana, mutta kun nyt saisi edes vähän tippumaan...
Mutta kai sitä pitäisi lähteä kohti sänkyä, huomenna olisi sitten ne yhdet 40-v. pippalot ja eipähän ole nyt ainakaan esteitä pienelle juhlimisellekaan...
Plussaonnea kaikille tasapuolisesti ja lämmintä mieltä pakkasen keskelle!
Terveisin taas omanapainen Ellakaisa
No kuten maanantaina kerroin aioin testata loppuviikosta. Niin teinkin ja apteekin raskaustestiin tuli hyvin haalea plussa. No ajattelin ottaa uusiksi lauantaiaamuna ja mitäs tapahtuikaan... Avasin toisen paketin ja totesin sen olevan tyhjä siitä olennaisesta elikkäs testistä! Kaikki muut olikin ohjeet ja tyhjä (avattu) suojakelmu. Hetken jo mietin olenko sekoittanut ne testit ja heittänyt käyttämättömän roskiin. Jouduin ihan mennä penkomaan roskista, yök. Sieltä tuli vastaan se torstainen testi. Arvatkaapas olinko hiukkasen tulistunut?!!! Soitin apteekkiin mistä olin sen ostanut ja kerroin mitä oli käynyt. Korvausta en tule saamaan, koska " eivät voi olla varmoja etten ole itsekäyttänyt sitä" . Lupasivat kuitenkin vastaisuudessa tarkistella paketteja.
Aikas huonoa tuuria etten sanoisi! No huomenna on päivystävät auki ja testaan siis maanantai- aamuna, joten nyt kaivataan peukkuja, tarrasukkia ja teippiä!! Kiitos jo etukäteen!
Missäs kaikki? Onko niin kovat harjoitukset menossa, ettei
koneelle joudeta? (mut oliskai tuo riitävän hyvä syy!!)
Meillä on netti pätkinyt niin pahasti viimesen viikon, etten ole
muuta kyennyt kun pikaisesti yrittänyt lukea kuulumiset ja sit
onkin taas lennetty langoilta. Kyllä tämä Elisa on hyvä...
Plussia näyttääkin taas tulleen useampi! Nyt odottelenkin teidän
kuulumisia
kun Vaahtis ainakin oli vähän vielä epätodellisin mielin asiasta.
Ja mites Neppis?? Mikäköhän on tilanne? Tulkaa nyt kertomaan
kun jännittää niin paljon teidän puolesta!
Täällä on kanssa kova yritys käynnissä, tuskinpa heti ekasta
kierrosta tärppää, mutta pitäis kai teoriassa ainakin olla jo
vähän paremmat mahdollisuudet...
Nyt liikkeelle, naiset!
Pearl kp 11
Tosiaanki, hiljaselta vaikutti tämä menny viikko, näin palstalla siis.
Kotioloissa onki sitte piisannu vipinää ihan riittävästi; koko viikon on saanu tehdä jos jonkinmoista valmistelua kuopuksen synttäreihin, joita eilen juhlittiin. Ja tuli jotenki tyhjä olo, ku vieraat oli lähteny.
Ei sillä, juhlat onnistu hienosti, vieraat ja isäntäväki viihty, sitä vaan jotenki eli pelkästään niille synttäreille ja sit ku ne oli ohi, ei ollukkaa muka enää meikäläisellä mitää virkaa. Sama alavireinen olo jatkuu näemmä tänään, hermoki on niin pinnas, että varmaan tulee sanottua jotain, mitä ei pitäis.
Murehdin jo valmiiks huomistaki, olis menkat tulos ja jotenki sellanen olo, että myös tulevat, varmaan itku tulee samalla.
Voi kun tälläsiä päiviä ei oliskaan, sais vaan olla ilonen ja nauttia elämästä. Tehdä innolla hommiaan ja onnistua niissäki...
Rahatkin on taas niin kaikki ja laskupino senkun vaan kasvaa, miehen kummilikalla on synttärit viikon päästä ja sillekki pitäis joku lahja, eikä mikätahansa kelpaa enää, alkaa olla neitokainen jo siinä iäs..
Anteeks kuulkaa kun näin valitan joka asiasta, on vaan niin surkeeta tämä elo tänään.
Onnea kaikille plussanneille ja koittakaapa ihmiset kirjottaa jotain ilosta!
Mieli maassa Hemppa
Kaienmoista hommaa taas pukannu koko päivän, eikä tahti hellitä huomenna saati lauantaina.. Meillä nimittäin juhlitaan kuopuksen ekaa synttäriä ja aina järjestelyis menee aikaa. Tokihan vois lätkästä pöytään kaupan tädin antimet, mutta tykkään laittaa omiani ja mun mielestä vieraillekki on tosi kivaa, jos huomaavat, että emäntä on ihan niitä varte nähny vaivaa! Eikä se kaupan täti niin mainio oo noitten leipomustensa kans...
Vaahtikselle kamalan paljo onnee matkaan ja kaikenmoista kiinnitysainetta toukalle, toivotaan, että sun plussa vahvistuu oiken vahvaksi ja elinvoimaseksi! Niinhän siinä monesti käy, että se plussa pärähtää, kun sitä vähiten osaa odottaa.
No täytyy nyt taas mennä askaroimaan jotain ja sitte äkkiä nukkumaan, jos pääsis saman peiton alle ukkokullan kans.
Kaikki rohkeesti kirjottamaan vaikka sitte puutaheinää, mut otetaan viikonlopuksi oikeen loppukiri!
Kiva Leanna, kun kävit piipahtamassa ja kerrohan lopunajan fiiliksiä vähä tarkemminki!
Hemppa