Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

.......... LOKAVAUVAT UUTEEN VIIKKOON ...........

Kommentit (61)

Vierailija
1/61 |
05.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla oltiin Lilian 4kk neuvolassa tai siis 4kk ja 1vko on neidillä ikää.

Mitat 7200g ja 64 cm. Ihan tasaisesti kasvaa keskikäyrällä. Kiinteitä ei tarvi aloittaa ja mullahan on viimeisen kuukauden aikana maidontulo lisääntynyt ja tiesinkin mutu-tuntumalla kun tyttö on niin tyytyväinen ettei ole ruuasta pulaa. Viimeiset kolme aamua on tytöt nukkuneetkin melkein kahdeksaan aamulla eli nuo aamukuuden nousut ovat jäämässä taakse - jee! Itse olen ihan tyytyväinen ettei tarvi aloitella vielä kiinteitä - vauva tuntuisi jo niin isolta tytöltä;) Sinne 6kk yritetään mennä tissillä. Mulla muuten tuo painonnousu oli ihan selkeästi siihen syynä että ekat 2,5 kk lilian kanssa joka ilta mietin että pitäisiköhän antaa korviketta kun rinnat tuntuivat tyhjiltä mutta kun sain vähän lisää painoa niin johan alkoi maitoa riittää ja nyt rinnat on yötä päivää " täynnä" .

Lilia kääntyi lauantaina selältä masulle ekan kerran.

Nyt kiehuu perunat kohta yli joten menen laittamaan pienemmälle ja sitten syömään ja päikkäreille tyttöjen kanssa - NAM. Ajattelin mennä itsekin vaikka olen nukkunut yöllä kuin tukki. Yhteispäikkärit tytöt kainalossa on vain jotakin niin ihanaa ja läheinen hetki tyttöjen kanssa.

Palataan asialle illemmalla! mukavaa maanantaita kaikille!

Terkuin Nazu ja ihanat tytön tylleröt

Vierailija
2/61 |
05.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on lähisuku ihan sekaisin tuosta meidän pikku piltistä, eritoten äiti.

Se ostelee ja lähettelee (asuu ikävä kyllä 400kilsan päässä meistä)

vauvalle kaikkea ihanaa.

Nyt on sitten postissa tulossa kotiinkuljetuksena kuomurattaat!!

Pikkusiskon (8v.) vanhat tosin, mutta ihan siistit ja kunnossa.

Saan vietyä ne sitten meidän raksalle, niin pääsee sinnekkin useammin.

Kun en ole viitsintyt raahata noita yhdistelmä vaunuja tossa meidän henkilöautossa edestakasin, kun pitää vaunut laittaa ihan osix että mahtuu joten kuten, ja takaluukku on aina pitänyt tyhjentää jne.

Joten tämä nyt helpottaa hiukka meidän elämää.

VIERASTAMISESTA, oli jossain vaiheessa keskustelua.

Isillä oli viikonloppuna hikiset paikat, kun minä käväsin saunassa.

Tyttö vaan itki, eikä mitkään keinot auttanut.

Kun tulin saunasta sitten pikapikaa ja otin tytön syliin, niin itku loppui siihen. Ja sama toistui hetken päästä, kun olin esikoiselle tekemessä alakerrassa iltapalaa...

osasyynä taisi olla väsymys, niin silloin ei kelpaa kuin äidin hyvä, lämmin syli:)

Koska eilen taas isilläkin oli ihana syli.

Mutta kun sitä isiä ei paljon näy kotona.

Arkisin lapset näkevät sitä puol tuntia ennen kuin menevät nukkumaan.

Senkin takia on ihan hyvä että saadaan ne " raksa vaunut" .

Ja pian voi raksalla olla enemmänkin kun saa sisällä " pölyset" hommat tehtyä.

Täällä koitan neidille ostella kauheesti vaatteita, kun alkaa olemaan tuo vaatepula kohta, tuntuu että kaikki vaatteet kävivät ykskaks liian pieneksi.

No mutta, tässä oli taas omaa napaa, koittakaa kestää :)

Mukavaa viikon alkua, loka" masut" ;)

Ai niin, masusta tulikin mieleen, että täälläkin hurraa huutoja, kun farkut menivät jo 2kk:ta synnytyksen jälkeen jalkaan.

Oli se mahtava tunne ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/61 |
05.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli mieleen että JENIkös se sanoi ettei koskaan ehdi nukkua päikkäreitä kun Lassi nukkuu vaan siivoa tms? Minä taas en ole KOSKAAN siivonnut ( siivoamisella tarkoitan lattioiden pesua, imurointia jne) kun lapset nukkuvat. Toki pyyhin pöydän jos olemme syöneet, kerään leluja jne mutta en kunnolla siivoa vaan pyhitän sen ajan aina itselle; juon rauhassa kahvia, syön rauhassa, luen lehdet ja postin, olen koneella tai nukun. Siivoan aina lasten ollessa hereillä, isompi tykkää siivota mukana ja Lilia tykkää seurata meidän touhuja. Ainakin näin kahden kanssa on ihanaa kun lapset nukkuvat niin vain olla möllöttää eikä turhia stressata siivoamisella;-) Silti meillä on mielestäni aina ihan riittävän siistiä - niin siistiä kun tuollaisen taaperotermiitin ja pienen vauvan kanssa voi olla.

Mutta ymmärrän Jeniä sillä tiedän monta äitiä jotka siivoavat ja tekevät aina lasten nukkuessa kotitöitä ihan mahdottomasti - jotkut ovat sen luonteisia. Mutta tosiaan maailma ei siihen kaadu jos joskus itse vähän huilaa;) Itse olen ainakin huomannut sen että vaikka olisi kuinka hyvin nukkuvat ja kiltit lapset niin silti äiti tarvitseee lepoa sillää 24/7 äitinä oleminen ja läsnä oleminen on rankkaa.

Nyt syömään ja nukkumaan!;)

Nazu

Vierailija
4/61 |
05.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla jäi eilen kertomatta se tärkein :) Elma oppi reipas viikko sitten kääntymään, eikä oikeen yhtään oo enää selällään, kun kierähtää heti mahalleen ja sitten kitistään, kun mahallaanolo ei oo mukavaa. Lauantaina sitten kun oltiin vanhemmilla käymäs, Elma kieri mahalleen ja alko yhtäkkiä ryömimään :) Oli oikeen villinä kun jätin vaippasilteen kun taa vaihteeksi piti vaihtaa kuolaamisen takia koko vaatekerta, niin se lähti potkimaan ja kädetkin tuli mukaan :o Haikeeta! Eilen ei kuitenkaan sitten jaksanut taas olla mahallaan, joten ei ryöminytkään, vaikka edellisiltana meni pitkän matkan.

Meille iski ilmeisesti flunssa. Elman serkku on köhinyt melkeen kuukauden, eikä lääkärit anna mitään rohtoa, kun on virusperäinen flunssa, menee ittekseen ohi. Toivottavasti ei niin kauaa tartte köhiä!! Nenä ei vuoda, mutta yski viime yönä. Sisko sano, että koko kuukaus menny huonoilla unilla kun yskii ja sitten on tutti kateis. Onneksi Elma syökin peukkua -tuumasin yöllä kun heräsin yskimiseen. Se kun löytyy uudelleen suuhun vaikka yskittää :)

Nyt neiti heräs yläkerrasta, en tohtinu viedä pihalle yskän takia. Herää aina hyvällä tuulella toimitellen :)

bernuski ja Elma reipas 4 kk

Vierailija
5/61 |
05.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikko taas kulunut ja vauva tuntuu kasvavan kovaa vauhtia. Aamulla katselin synnytyskuvia ja voi että toinen oli niin pieni...

Aloitimme eilen vauvauinnin ja oli mukava kokemus. Erityisesti isi tuntui tykkäävän vaikka vähän vastusteli aikaista herätystä...

Poju oli vähän ihmeissään vedestä mutta ei itkenyt. Menemme kyllä uudestaankin jos meidän ihomme vain kestävät tuota harrastusta. Mulla on herkkä iho ja pojullakin on ollut tässä pari viikkoa jotain punotusta kasvoissa. Mitähän lienee? Uinti ei kyllä pahentanut pojun punotusta että hyvä se. Perusvoidetta ollaan käytetty. Miten muiden vauvojen ihot?

SIIVOAMISESTA: tykkään että kotona on siistiä mutta yritän ajoittaa siivoukset aikaan kun poju on hereillä. Kun taas poju on päikkäreillä niin teen omia juttuja, joista nautin, kuten touhuan koiran kans, luen, syön, katson tv:tä tai oon netissä. Välillä kyllä tulee siivottuakin päikkäreiden aikaan.

Nyt lopetankin netissä olon ja lähden lukemaan kirjaa; sellainen kuin Poikani Kevin.. mielenkiintoinen ja ajatuksia herättävä... onko kukaan muu lukenut?

Vierailija
6/61 |
05.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun hehkutukset on jääneet eiliseen pinoon, joten hehkutan uusiksi :) Että siis mahduin jipii omiin farkkuihin eilen eka kertaa synnytyksen jälkeen! :) Eikä saa säälitellä että karmee läski... :) :) Esikoisen aikaan meni kyllä omat farkut aiemmin mutten muista oliko 1 vai 2kk synnytyksen jälkeen, nyt siis 3kk. Mulla leviää lantio niin simppenä näköjään raskauden aikana.

Sit Anja eilen illalla KÄÄNTYI selältä mahalle kolme kertaa peräjälkeen, aina kun masulle laitoin niin kierähti selälle. Sitten kun pidettiin pientä taukoa niin unohtikin koko jutun :D No mutta molemmat suunnat on nyt sitten menneet, mun mielestä kyllä vahingonlaukauksia eikä ole mitään oikeita taitoja.

Eilen kirjotin illalla myös että TÖIHINPALUUSTA selviää tänään... No joo-o, selvisi sen verran että mun on suoritettava pois työharjoitteluni 5-6kk ennen heinäkuuta 2008. Eli vuoden 2008 alusta mun on viimeistään pakko mennä. No, tää nyt sitten riippuu monesta jutusta että miten tämä hoituu. Voi siis olla että menen nyt jo keväällä suorittamaan osan pois, iltaisin ja viikonloppuisin, ja mies on lasten kanssa.

Tekee kyllä tosi pahaa että pitäis jättää Anja hoitoon edes isälleen niin pitkäksi aikaa ja monta kertaa viikossa :( :( :( Mutta kun ei noita harjottelupaikkoja kasva joka oksalla, eikä varsinkaan osa-aikaisia. Pakko alkaa totutella henkisesti siihen ilmeisesti. Vielä odotetaan pientä " toivonkipinää" siitä että jos mies saa yhden todella hyvän työn jota on hakenut, silloin voitaisiin säästää ehkä rahaa tämän vuoden ajan ja mä voisin sitten mennä kokopäiväisesti harjoitteluun ensi keväänä ja mies olisi sillon sitten kotona. Sekään ei ole mikään huippuvaihtis, koska tuohon työhön liittyisi paljon matkustamista. Äh. Pakko vaan yrittää olla velvollisuudentuntoinen äiti ja niellä tappionsa :( Näkee nyt sitten miten kehittyy...

No nyt mua alkoi kyllä niin pahasti masentaa etten enää jaksa kirjoittaa mitään. Paitsi tosta SIIVOAMISESTA sanon että mäkään en siivoa lasten nukkuessa, en kyllä muista miten esikoisen aikana tein mutta nyt en enää senkään takia etteivät heräisi. Olikos se JE_NI joka tuosta valitteli? Täytyy antaa näin retrospektiivistä vinkki, että nyt kahden lapsen kanssa mä vasta olen tajunnut että kuinka tajuttoman helppoa elämä olikaan kun esikoinen oli vauva, älä siis tee asioista vaikeampia kuin ne on! Mä ainakin tein - nyt taas tuntuu että ei ole mitään ongelmia mennä ja tehdä, jos on pelkästään toi vähän väliä nukkuva nyytti kaverina :)

Nyt mäkin kyllä käyn pitkäkseni sohvalle, eikun äh, kirjoitankin typerää harjoituspaikkahakemusta. Siinäkin on selvästi puolensa että hoitaa opinnot ja työt hyvälle mallille ennen lapsia!

Hoksasin just että mulla on vissiin kohta kaksi työtä ja gradu kesken sekä lapset kotihoidossa, tästäpä tulee varsinainen sankaritarina jota voi sitten laiskoille lapsille papattaa että kuules kun minä olin nuori ja te olitte pieniä... :)

Hyvää maanantaita!

Coe + tytöt

Vierailija
7/61 |
05.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

SIIVOAMISESTA: En yleensä siivoa kun lapset nukkuu. Se on niin luksusta jos nukkuvat samaan aikaan, että en tosiaan pilaa sitä siivoamiseen. Yleensä esikko nukahtaa noin klo 13 ja vauva klo 14. Tänään sain nauttia tätä herkkua 50 minsaa, surffailin netissä ja varasin ajan hierojalle. Söin suklaata ja join pepsimaxia, mikä on suuri paheeni ;)

Meillä onkin tosi sotkuista. Silloin kun Toivo oli noin kuukauden vanha, siivosin kaikki mahdolliset ajat ja sitten pimahtikin päässä (heh, masennuin lievemmin sanottuna...). Nykyään nautin vapaista hetkistä. Ärsyttää paskainen kämppä, mutta kaikkeen ei vaan pysty.

Nyt täytyy mennä...

S-I

Vierailija
8/61 |
05.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivouskeskusteluun minäkin sen verran, että en koskaan tee mitään hyödyllistä kun tytöt nukkuu. Ei kun oikeastaan teen Erittäin Hyödyllistä asiaa eli rentoudun=) Siivoan joko silloin kun tytöt (tai toinen heistä) on hereillä tai vasta kun mies tulee kotiin ja on lasten kanssa. Eli yksi henkireikä on oma aika jos ja kun tytöt nukkuu samaan aikaan, muuten yritän käydä vähintään yhtenä iltana viikossa kävelyllä, kaupungilla tms YKSIN. Pienempänä henkireikänä lähden liikenteeseen vain yhden lapsen kanssa, COEn lailla koen olevani suorastaan lomalla jos on vain yksi lapsi huollettavana. Mutta kaikki on niin suhteellista, aikoinaan esikoisen kanssa kaikki tuntui paljon hankalammalta kuin konsanaan nyt kahden kanssa:o

NANSE, Ellillä on iho muuten ihan ok, mutta posket on aika kuivat. Luulen, ett johtuu pakkasista ja kuivasta huoneilmasta. Rasvailen ihan perusvoiteella ja välillä Bepanthenilla, kun Ellillä meinaa vieläkin pukata jotain näppyjä:/ Toivottavasti on vain hormonisellaisia, eikä mitään allergiaa...

Täällä on ollut paljon galluppeja, mutten enää muista mitä. Töihinpaluusta on ainakin ollut juttua, mä toivon voivani olla lasten kanssa kotona vielä 1,5 vuotta (ainakin!) niin että Elli menisi hoitoon kun on vähän vajaa 2-vuotias. Töihin sinänsä en kaipaa yhtään, mutta ei meillä taida olla varaa pitää mua kotona sen pidempään;)

Isompi tyttö pitää kohta herättää joten juon vielä puoli kuppia kahvia ennen kuin tohina taas alkaa. Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille!

Lillis ja ElliS 3,5kk

Vierailija
9/61 |
05.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synttärijuhlat sujui oikein mallikkaasti. Mukavaa oli ja herkkuja tuli syötyä :O

Voi että luen kateellisena noita teidän kirjoituksia siitä kun lapset nukkuu samaan aikaan päikkyjä, nauttikaa siis todella vaikka edes siitä siivoamisesta. Meidän 3-vuotias jamppa kun ei nuku vaikka väsyttäiskin ihan miljoonaa...On kyllä tosi kurjaa kun herää kuitenkin jo 6-7 aikaan niin ennen kun ilta tulee niin on monet kiukuttelut käyty :/ Ja olishan se ihan tosi ihanaa itsekin saada edes se pienen pieni oma hetki, olla tekemättä mitään :)

G: Kuinka suuressa osassa elämää TYÖ on teille? Onko se vaan pakollinen paha, jotta elintaso pysyy pystyssä vai onko se elämäntehtävä toimia juuri siinä omalla alalla?

Itselle työ ei todellakaan ole mikään maailman tärkein asia. Voisin hyvin olla ilmankin jos vaan rahaa jostain sais ja olisi muuta aktiviteettia. Tätä kotonaoloakaan en rakasta, en voisi kuvitellakaan jääväni kotiäidiksi monen moneksi vuodeksi. Olen nytkin ollut jo 3-vuotta kotona ja vähän tekisi töihin mieli. Ei sen itse työn takai vaan niiden ihmisten takia. Olen tosi seurallinen ihminen, joten tää pelkkä kotonaolo on ihan myrkkyä.

Mutta nyt tuo poitsu nukahti tuohon sohvalle, saakeli, on herätettävä kyllä kun muuten menee yöunet ihan pipariksi kun näin myöhään nukahti...ÄÄÄÄRRRR!!!X/

On muuten veikeä kun osa teistä jo hoitelee 4kuukauden ikäisiä vauvoja ja meillä vasta vähän aikaa sitten käytiin 3kk neuvolassa :)

Mukavaa alkavaa viikkoa!

C ja R 3kk

Vierailija
10/61 |
05.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elma nukahti meidän sänkyyn -onneksi! Nukku päivällä tunnin, mutta heräs kun yskitti niin :( Yskä kuulostaa tosi hirveeltä, oikeen kuivalta kunnon köhältä. Nenäkin näemmästä alko vuotaan. Voi kurjuus!

SIIVOAMISESTA; mä ekan kuukauden ainakin siivosin aina kun Elma nukku päikkäreitä pihalla. Sitte hermoilin kympillä, kun sitä piti vähä väliä käydä hyssyttämäs. Nyt oon lopettanu sen, koska jos teen jotain oikeen järkevää, hermo on tiukalla, sit kun se heräilee. Joten, surffailen netis, katon TV:tä, seurustelen koirien kans ja mussutan jotain hyväskää :) Se laihis on edelleen jossain tavoittamattomis... Josta tulikin mieleen ONNITELLA COE:ta housuihin mahtumisesta!! Mulla maha on pullataikina ja lantio kans levinny tosi paljon! Laihdutin 2005 kesän häihin vajaa 20 kg, niihin vaatteihin en mahdu millään, siihen on yli 10 kg vielä matkaa, mut mulle piisaas semmoset 7 kg, mut innostusta ei oo yhtää!

TYÖ on mulla tosi mukavaa. Tykkään omasta paikastani ja muutenkin työstä, mitä teen. Meillä on aivan loistava työporukka, miehiä kun ompi suurin osa, luulen johtuvan suurelta osin siitä. Ei oo sellasta akkojen kinailuja tms :) Myös musta ei oo kotona pitkään olemaan, vaikka silti onkin kurjaa viedä ihan pientä hoitoonkaan. Ristiriitainen olo sen puoleen. Mutta uskon, että kun itse oon töis, on innostus paljon kovempi olla sitten taasen Elman kans työpäivän jälkeen, kun jos oisin 24 h kotona. Mielelläni kuitenkin oisin vanhempainkauden jälkeen vielä jonkusen kuukauden kotona. Katotaan nyt.

Elma kai unohti sen ryömimisen. Ei oo tänään eikä eilen edenny mihinkään, vaikka lauantaina ryömi ainaki puol metriä -ja nopsasti ryömikin :) No, ei haittaa yhtää vaikkei muistaiskaa sitä hetkeen ;)

bernuski

Vierailija
11/61 |
05.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta vielä yritän sinnitellä. Välillä on hyviä päiviä, välillä taas kaikkea muuta. Onneksi pakkasessa vielä maitoa riittää, niin tuo vähän helpotusta pahimpiin hetkiin. Yöllä sitten syödäänkin nykyään 2-4 kertaa aikaisemman yhden tilalta, joten tätä äitiä vasyttää, kun ei tällaiseen ole tottunut;) Mutta en millään halua aloittaa kiinteitä vielä ainakaan yli kuukauteen, itsekin allergisena yritän nyt ainakin ehkäistä tyttöä sairastumasta mahdollisimman hyvin.

Mä en varmaan muista mitään gallupeja enää...

Ai niin, [b]työhön[/b] liittyvä oli: mä alan tehdä loppukesästä keikkaa (2-3 päivää/vko) ja mies jää kotiin. " Kunnolla" menen töihin aikaisintaan alkuvuodesta. Vaikka nautinkin työstäni kovasti (kätilö), niin silti vapaa-ajan, ystävien ja perheen kautta tässä eletään:)

[b]Laihdutus[/b] on sujunut hyvin! Viime viikolla oli tippunut 1,2kg!! Tää johtui kyllä täysin noista tytön yösyömisistä, alkuviikkoa lukuunottamatta en pahemmin edes yrittänyt. Lähtöpainoon vielä 3,6kg, lähtenyt on siis 14,4kg :D

Mäkään en tod. [b]siivoa[/b], kun tyttö nukkuu päivällä!! Mä hoidan lähinnä tiskauksen ja pyykinpesun, mies imuroi (varmaan 4xvko --> siivousfriikki) ja näitä vauva tykkää katsella:) Isot siivoukset tehdään yhdessä.

A & I-tyttö tasan 4kk

Vierailija
12/61 |
05.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun päivällä isompi vaati huomiota.

..... Heh, kävin tässä välissä jo imettämässä poikaa, kun ähisi sängyssään. Nukkumaan meni tunti sitten.

COE: Minäkin väsäilen harjoittelupaikkahakemuksia, yhden olen lähettänyt ja kahteen paikkaan olen soittanut. Pitäisi niihinkin vielä kirjoittaa hakemukset, plus yhteen muuhun. Jos en niistä saa paikkaa, niin sitten jätän harjoittelun 2008 kevääseen. Se menee kyllä sitten tiukille tuon tutkintorakenneuudistyksen takia, mutta toivotaan että saan tälle kesälle paikan. Kiinnostusta ei ihan kamalasti ole töihin mennä, mutta oishan se vaihtelua. Onnea työnhakuun sinulle!

MIANNILLE piti sanomani, että olet oikea ihmenainen! Kovasti jaksamisia ja toivotaan, että pian pääset taas kirjoittelemaan tänne enemmän.

AXELARALLEkin lähetän voimasäteitä! Koitahan jaksaa vauvelin rintaraivareita. Täällä on kohtalotoveri, joten et ole yksin!

Toivo on edelleen kipeän oloinen korvien takia. Kitisi tänään tosi paljon ja kas kummaa illalla kun laitettiin suppo, niin johan oli hyväntuulista poikaa. Perjantaina siis laitettu lastenpolilla antibioottipiikki, joten luulisi kohta tehoavan. Mä en silti ihan tajua, että miten se piikki auttaa, jos kerran korvassa olevat pöpöt on antibiooteille vastustuskykyisiä. Inhottaa tunkea suppoa jo kolmatta viikkoa melkein joka päivä. Kunpa tää kierre kohta katkeaisi ja pojan korvat tervehtyisivät. Siinä hartain toiveeni.

Pistetääs huomisen piristykseksi galluppia: MISTÄ ASIOISTA HAAVEILET?

Minä haaveilen jostain ihanasta matkasta. Lueskelen matkaesitteitä ja surffailen netissä, mukamas miettien, että mihin sitä voisi lähteä. Oikeasti meillä ei ole rahaa mihinkään matkaan, mutta se on mulle sellaista todellisuuspakoa. Pikku hiljaa alan haaveilla myös kevään puutarhahommista. Kunhan kuukausi vielä menee, niin sitten olen jo kovassa vauhdissa. Ihanaa kun pääsee keväällä laittamaan pihaa, tosin sekin vaatii rahaa, muttei sentään niin paljon kuin matkustelu.

Jaahas, pitää varmaan mennä nukkumaan. Palailen huomenna kertomaan 4kk neuvolakuulumisia.

S-I ja Toivo 4kk+

Vierailija
13/61 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä mittari näyttää -27 astetta.. EI taida olla asiaa pihalle tänään??

S-I, odotan innolla teidän nla-kuulumisia, nämä meidän vauvelit kun ovat kasvaneet niin samaan tahtiin;-)

Musta kuulkaa tuntuu että Lilian ikeniä on alkanut kutittaa ihan tosissaan. Eilen piti piiiiitkästä aikaa koittaa masituisko tutti kun ihan kaikki lelut, sormet, sylissä pitäjän käsivarret jne menevät suuhun sellaisella imuteholla että tyttö oikein imaisee ja käy kiinni kuin " viimeistä päivää" .

Mä kävin eilen ostamassa parit potkarit kun ei kertakaikiian ole sopivia alaosia Lilialle yhtään. Ei ois jouluna uskonut että näin pian pitää itse lähteä vaateostoksille..ostin tutan oikein viimeisen päälle v.punaiset potkarit x2.

Neuvolassa muuten eilen sekä hoitsu että lääkäri molemmat sanoivat että meidän tytöt ovat tosi tummaihoisia.sinisilmäisyydestä huolimatta (esikoisella ihan mustat silmät siis niin ruskeat ettei niitä erota ruskeiksi) Lilia on vielä tummempi. Jos Lilia olisi ruskeasilmäinen, häntä varmasti luulisi latinovauvaksi;) Tosin mun mies on ihan suomalainen mutta ulkonäöllisesti eteläeurooppalainen tummuudessaan. Kiva wttä tytöt ovat perineet isältään tuon ominaisuuden (ja äitiltään kaikki huonot jutut, esim. esikoisen purentavika...;)

G: MISTÄ HAAVEILET? Niin uskomatonta kuin se onkin niin haaveilen isommasta talosta vaikka olemme tässä uudessa okt:ssa asuneet vasta 1,5v. Täällä perämettässä kun kerra asutaan niin olisi pitänyt heti rakentaa tarpeeksi suuri. Haluaisin lähinnä isomman keittiön ja yhden huoneen lisää. S-I:n tapaan haaveilu on vaan haaveilua, ihan äkkiä ei mies ala uutta taloa rakentaa;-)

Gotta go, palataan asiaan myös.

Nazu

Vierailija
14/61 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään sitten on se odotettu syntymäpäivä, on kyllä haikeeta :)

Ollaan miehen kanssa ajateltu, että ollaan ainakin jossain onnistuttu kun ollaan saatu kasvatettua noin ihana, reipas poika <3

*tippa linssissä*

HAAVEILEN;

tällä hetkellä haaveilen nukkumisesta. Olen todella väsynyt, haluaisin niin kovasti joskus voida nukkua edes pienet päiväunet.

Tokihan minulla on myös suurempia haaveita, joiden toteutumista ei voi etukäteen ennustaa..Ensi kesänä meidänkin(!) pitäisi saada ostettua OMA asunto, tähän asti ollaan asuttu vuokralla. Miehen työt kun pitäisi vakinaistaa niin olisi suurempi turva sitten maksella..

Omasta moottoripyörästäkin olen haaveillut jo vuosikaupalla, todennäköistä että hankin sen sitten kun lapset on isompia.

Oon kyl ihan unessa vielä..Mitähän mun piti laittaa vielä..

Miannille vielä erikoisjaksamishalit!Oletkyllä uskomattoman sinnikäs, eiköhän se joskus vielä palkitsekin, tsemppiä!

Nyt aamutouhuille, saakeli kun olis pitänyt kauppaan lähteä, mutta mittariin katsominen muutti suunnitelmat; 25,4c :O

Ja tänään tulossa yksi naapurin kaveri juhlimaan...Onkohan meillä edes maitoa kaapissa*mutisee ääneen*

Päivän jatkoja!

Camelot

Vierailija
15/61 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

CAMELOTIN pojalle onnittelut! Ja ZIMPURALLE myös :)

Toi 3v taitaa olla sellanen maaginen juttu, että sen jälkeen perheessä on lapsi eikä taapero. Iik meidänkin tyttö täyttää vuoden päästä 3v. Tuossa se tosin nytkin on niin isoa tyttöä, katselee Teletappi-dvd:n kansia (kerrankin ei ole dvd päällä :D), eilen rakenteli palapeliä ja juttelee jo niin ältsin hyvin. Joo-o, toi 2v taitaa sekin jo olla aikamoinen virstanpylväs... :)

Minä HAAVEILEN omasta asunnosta. Ehkä se on käynyt jo ilmi :) Sisustushaaveilla elelen tylsät imetyshetket jne. Olen myös löytänyt uudelleen todellisuuspaon kirjoihin, olen nyt lukenut Tuulen viemää ja se tempaa hyvin mukaansa, auttaa arjen tylsyyteen. Jonkin verran olen alkanut ajatella myös matkustamista, me ollaan siis ihan hirveän huonoja matkailijoita eikä miehen kanssa 4,5v aikana olla käyty missään muualla kuin sukulaisissa... Molemmat ollaan sen verran pihejä ;)

Jaha, nyt toi iso tyttö ilmotti että " tonne kakka tullu" , kun kysyin että mennäänkö vaihtamaan vaippa niin ei. Ahaa, ja nyt kun käytiin kattomassa niin eipä siellä mitään ollutkaan...

Mies muuten sai huomiseksi työhaastattelukutsun siihen tosi hyvään paikkaan josta taisin jutellakin :o Sanoi ettei itsekään uskonut että sais. Ruvettiin heti " käyttämään" uutta puolet isompaa palkkaa, että mitähän sillä sitten tekis. Sai vähän väliä muistuttaa että ei se sitä paikkaa saa kuitenkaan. Mut aina kai sitä voi toivoa!

Niin ja IIRIS: Mulla on just toi sama siis, että ennen rakenneuudistusta on saatava näköjään toi harjoittelu pois. Ahdistaa senkin vuoksi, kun en ole yhtään varma että haluan tuolla psykologian alalla edes tehdä töitä, tää webbihomma mitä nyt teen sopii mulle niin paljon paremmin. Mutta en mä kuitenkaan tutkintoa halua jättää roikkumaan, on se kuitenkin sitten iso vakuus jos ja kun yhteiskuntaan tulee muutoksia niin aika nollilla on helposti jos ei ole mitään tutkintoa. Mut kirjoitahan hyvä hakemus, mäkin sain jotain puristettua itsestäni :) :)

Niin ja toi KAIKEN PURESKELU on Anjalla tosi in myös, olen ihmeissäni koitellut että ei kai sieltä hammasta pukkaa mutta ei mun mielestä. Kaikkea vaan pitää purra jostain syystä. Esikoiselle tuli ekat hampaat vasta 10kk iässä joten odottelen että Anjalle myös vasta myöhemmin.

No ni, nyt jos rupeais vaikka siihen palapelin kokoamiseen. Esikoinenkin tuli ilmottamaan että lastenohjelma loppu ja nyt luetaan eläinkirjaa mitä äiti lupasi aiemmin (" katso ensin kulta vähän lastenohjelmia niin sitten luetaan, että äiti voi ' tehdä töitä' " :).

Purevaa pakkaspäivää kaikille!

Coe

16/61 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tässä pikaseen nyt muutaman rivin kirjottas...

Mies on tehny 5 asti aamulla jotain koulutyötä, joten piti jättää se nukkumaan ja tulla lasten kanssa pois makkarista.

vauva anto äitille ihanat yöunet- nukahti 10:ltä illalla ja heräs 5:ltä syömään :) Oli kiva nukkua niin pitkään.. En vaan saanu sen jälkeen oikein enää unta, vasta 6.30 nukahin ja kohta sitte tytöt jo heräski.. Mutta ihan virkeältä olo tuntuu. Voi KÖKKÖ- ulkona on pakkasta -28 joten ei puhettakaa että päästäs pihalle :/ Krääh.. pitää kehitellä kyllä jotaki äksöniä illaksi, lähtä kaupoille koko perheellä tai jotai ku on muuten niin pitkä päivä.

Siivoamisesta: Minä siivoan joskus tyttöjen nukkuessa, mutta yleensä, jos nukkuvat samaan aikaan, nautin siitä ajasta ja poden huonoa omaatuntoa kun en siivoa :) Mutta se on AINUT puolituntinen päivässä, jonka mahollisesti pystyn viettämään omaa aikaa, joten liian arvokasta aikaa tuhlattavaksi siivoamiseen. Ja meillä nyt välillä on täällä aivan tosi sotkusta, mutta yritän iltasin sitte aina siivota kun lapset on menny nukkumaan.

Vierastamisesta: Me oltiin nyt vkl siellä mummulassa, ja vauva vierasti vähän niitä ihmisiä siellä. Ensin saatto naureskella, mutta aina yhtäkkiä toisten sylissä alko itkemään. MYÖS isän!!! Yritin la nukkua vähän aikaa ku oli huono yö takana, mutta mitä sitä turhia ku yks huutaa toisessa päässä taloa. Luulin että mies jättäny sen vaan lattialle leikkimään mutta siellähän se sitä kanto pitkin olkkaria- ja tyttö vaan itki. Että jipii...ei kyllä normaalisti oo miestä vierastanu, mutta vissiin väsyneenä sitte herkemmin...

Laihdutus: Viime viikolta ei oo mitään positiivista sanottavaa- oli henkisesti niin rankka viikko, etten jaksanu ollenkaa panostaa laihduttamiseen. toisinsanoen en kattonu mitä suuhuni pistin, ja se kostautu. No, tällä viikolla tarkotus sitte senkin eestä skarpata.

Paino siis nousi taas pari sataa grammaa viime viikolla, mutta tänä aamuna näytti onneksi taas samoja lukuja mitä viime viikon ma eli edes siihen pääsin takasi ;)

Onnittelut kaikkien isoille lapsille synttäreistä :) Hirmu monella tuntuu olleen nyt alkuvuodesta heti synttärit. Meillä ne on vasta kesällä, sitte mansikka aikaan niin saa herkullista mansikkakakkua!

Pitää lähtä nyt aamupalalle ja pukemaan esikoiselle vaatteet.

Ainiin, hampaista piti sanomani että tuo meijän vauva kuolaa ihan tosi paljon, ja on ollu aika kärtystä...aattelin että onkohan hampaita tulossa (minulle on tullu jo 2kk ikäsenä eka, esikoisellekki 4kk ikäsenä) mutta en vielä oo nähny hampaiden alkuja.

Mukavata päivää kaikille!

jääsydän

Vierailija
17/61 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt jokusen kerran lukemassa teidän viestejä, mutta en ole ehtinyt itse kirjoittaa. Kylläpäs kolme kuukautta on mennyt nopeasti! Meillä päivät on hallittua kaaosta. Jonain päivänä uloslähteminen näitten kolmen kanssa saattaa viedä tunnin, toisena päivänä on vartissa kaikki valmiita.

Tänään on luksusta, kun pappa tuli hakemaan tuon lähes kuusi vuotiaan ja vei kerhoon eli mun ei tarvinnut herättää koko poppoota. Meillä kun lapset nukkuvat kymmeneen jos saavat. Manta on kasvanut ihan ok, melkein 60 cm ja 6200 g Touhukas tyttö joka yrittää välillä apinanraivolla kääntyä ympäri, onnistumatta vielä. Tyttö on kiltti ja rauhallinen, mutta tempperamenttia löytyy jos palvelu ei pelaa!

gallupeista: Muistan kyllä ensimmäisen päiväunien aikaan tehneeni paljon, mutta harvemmin siivonneeni. Yleensä käytin sen ajan hevosten hoitoon tai ompeluun. Kaikille joilla on vain yksi; nauttikaa samanlaista vauva aikaa ei enää toisen kanssa ole. Ne joilla on koliikkia; nauttikaa silti, ei se koliikkikaan ole yhtään helpompaa kahden kanssa, sekin on testattu. Nyt kun näitä on kolme, käytän kaikki mahdollisuuteni itsekseni nauttimiseen, valitettavasti vain olen jo niin tottunut yksin pyörittämään tätä rulianssia, etten tahdo osata pyytää apua. Nytkin on vähän alavireistä ollut pari päivää, olis niin sikapaljon hommia mutta kaikki ei ole aivan yhtä helppoja pienten lasten kanssa...

Työ on minulle melko tärkeää, mutta vain rahan takia, en ole missään kutsumus ammatissa. Nyt olen ollut jo kolme vuotta kotona ja ajattelin olla vielä kaksi vuotta. Kotiäitiys on tietyllä tapaa toiveammatini en vain ole uskaltanut sitä täysin toteuttaa ainakaan vielä.

Kiinteistäkin oli puhetta, minä yritän siihen puoleen vuoteen pelkällä imetyksellä, tällä hetkellä maitoa tulee sopivasti ja edellisillä pitkä imetys ei ole ollut ongelma. Ehkä painokin sitten tippuisi luonnollisesti... Viimeiset kaksi kiloa näkyvät vielä puntarissa. Ennen töihin menoa pitäisi sit kyllä alkaa oikea kuuri jumppa ohjelmineen että sais ton pullo vatsankin pois. Nyt ei enää eneria riitä jumppaamiseenkin.

Jaaha nyt ei enää palvelu pelaa eli lähdemme vaipan vaihtoon!

Anteeksi kirjoitusvirheet olen naputellut yhdellä kädellä kahden lapsen avustuksella!

Vierailija
18/61 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ukko tuli 4 kk viime perjantaina, sunnuntaina huomasin eka hampaan ja eilen toinen. Eli se selittää ne muutamat tosi huonot yöt, ei ole itkeskellyt mutta sellaista ähinää ja tuhinaa ja vähän väliä tissille päästävä. Meillä on huomenna neuvola ja pitänee tulla mittoja kertoilemaan kunhan sieltä selvitään.

Täällä mittari näytti aamulla -33,5, että ulkoilut unohdettu tältä päivää. Täytynee käyttää hyödyksi ja koittaa saada siivottua, onkin kyllä niin sotkuista.

Nyt tuo mies hermostuu tuossa lattialla joten täytyy lopetella

Kirpsakkaa pakkaspäivää kaikille!

angie ja kolmen kopla

Vierailija
19/61 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouduin tänään lähtemään Toivon kera ulos, vaikka mittari näytti 25 astetta pakkasta. Vietiin esikoinen kerhoon ja mentiin sitten bussilla neuvolaan. Olisin muuten perunut neuvolan, mutta kun lääkärineuvola-aikoja on täällä niin vaikea saada. Vähän hirvitti lähteä pojan kanssa ulos, vaikka tietty ei kovin pitkään jouduttukaan pakkasessa olemaan, pisimmillään 15 minuuttia.

Pikkuisen Toivo on kirinyt Lilian ohi ;) Pituutta on 64,7 cm ja painoa 7390g. Soseitten aloituksella ei ole kuulemma kiire, vaikka poika saakin korviketta 2,5-4,5 desiä päivässä. Ajattelin aloittaa ne 5kk iässä, jotta tuo korvikemäärä ei pääse nousemaan.

Coe: Mullakaan ei ole suunnitelmia tehdä mun alan töitä, koska se tarkoittaisi todennäköisesti tutkimustyötä. No thanks! Mä hajoisin niin yksinäisessä ja vaativassa työssä, tarvin sosiaalisia kuvioita.

Nyt unohdin jo mitä piti kommentoida.

Kait tästä tarvis mennä lypsämään milkkistä poitsulle. Pitkästä aikaa viime yönä lakanat lainehti maidosta, ihan positiivista ettei maitomäärä ole kriittisesti vähentynyt, vaikka imua on aika harvoin.

Kirpsakkaa pakkaspäivää,

S-I ja Toivo 4kk+

Vierailija
20/61 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti oikein käydä katsomassa mitä olin viimeksi kirjoittanut, kun muka olin _valittanut_ sitä, etten kerkiä päikkäreille siivoomiseltani....:o En toki tarkoittanut sitä...siivoan mielelläni ja saan siitä itselleni niin hyvän mielen loppupäiväksi eli tavallaan tuo siivoominenkin on mun yksi HENKIREIKÄNI-kuulostaa ehkä hullulta! Siivoan joka päivä ja jos mä antaisin nuo karvaiset kaverit ihan kenelle tahansa hetkeksi hoitoon niin tekisitte samoin :)) Mun hermoni eivät kestä sekasotkussa elämistä..tai sanotaan näin, että tavarat meillä on järjestyksessä lähes koko ajan(VIELÄ...heh), mutta likaisuus ällöttää!!!! Pölyä tulee kaikesta ja koko ajan ja jos mä saan siitä itelleni hyvän mielen, ettei sitä ole(niin paljon) niin ei kait siinä nyt mitään pahaa ole ?? ;) Mun on ihan turhaa ees yrittää nukkua päikkäreitä Lassin kanssa samaan aikaan...mulla ei ole siihen aikaan päivästä uni ja joudun kuitenkin käymään hänen luonaan 1-monta kertaa päikkäreitten aikana eli katkos tulisi kuitenkin uniin....No, mutta kukin tyylillään enkä mä aio noista siivoomisista luopua niin kauan, kun ne eivät mua itseäni häiritse:)

Mä toki ehdin myöskin istua sohvalla ja katsella telkkaria, käydä netissä ja tehdä yhtä sun toista MYÖS Lassin päikkäreitten aikaan:) Ja kyllä mä joskus siivoan myös hänen ollessaan hereillä, viihtyy kyllä esim. keinussaan tosi hienosti pitkähköjäkin aikoja yksikseen.

Mutta se siitä....ei kai mun tätä siivousintoani tarvii kellekkään selitellä ja aina löytyy siivoomista, en turhaa työtä tee ;)

Meillä on nyt 2 yötä ollut levottomia....Lassi kääntyy yöllä mahalta selälleen ja herää sitten siihen :( En tiedä eikö tajua kääntyä takaisin vai eikö väsyksissää pääse vai mikä on homman nimi...?! Ja jos koitan laittaa hänet selälleen nukkumaan niin ei onnistu...vänkää mahalleen:)

Viime yö meni siten, että nukahti 21.30 ja jo tunnin päästä oli kääntynyt selälleen ja heräsi. Siinä sitten pienen nukuttelun jälkeen nukahti uudelleen ja 00.30 heräsi syömään. 2.30 oli taas kääntynyt selälleen ja heräsi....vähän itki siinä, mutta nukahti kun käänsin takaisin masulleen. 4.30 heräsi syömään ja samalla huomasin, että vaippa oli falskannut-oli oma yökkärikin siinä sitten pisussa, greit:( Ei muuta kuin vaippaa vaihtamaan alakertaan ja 05 oltiin takas nukkumassa. 07 alkoi pitää jotain pölinää sängyssään (mies oli lähtenyt jo töihin), otin pojan viekkuun nukkumaan ja noustiinkin vasta 10.30:D

Ei mitään sikeästi kyllä nukuttu sillä Lassin käsi meni koko aika raapimaan päätään ja sain laittaa hanskaa (joka ei tietty pysynyt) ja pitää kädestä kiinni jne....Haavoja on taas aika tavalla paljon päässä;(

Toivottavasti tuollaiset yöt ei jatku pitkään...en oikein tiiä mitä pitäisi tehdä, tuskin mitään......Toi on joku uus juttu hänelle, että sängyssäkin voi kääntyillä..toivottavasti pian hokaa kääntyä sängyssä myös toisinpäin:) Lattialla ja hoitopöydällä menee kyllä miten päin vaan enkä yhtään ihmettele, että vaipat falskaa, kun jätkä ei pysy sekuntiakaan paikoillaan:))

Pukeminen on meillä muutoin niin myrkkyä kuin myrkkyä voi olla....poika huutaa useimmiten ihan kurkku suorana ja varsinkin juuri hihojen laittaminen..huh huh :/ Kaukaloon ei myöskään ole kiva mennä ja selkä kaarella sieltä sitten koitetaan päästä pois.

Meillä täytetään viikon päästä 4kk ja neuvola on vasta sitä seuraavalla viikolla, höh.

Saas nähdä miten meijän päikkäreitten käy tänään, kun ulos ei ole asiaa nukkumaan.....Nyt nukkuu ekoja päikkäreitään omassa sängyssään (ja huom! Mä en siivoa...heh), on nyt nukkunut 20 minuuttia.

Mutta ei tässä nyt tämän enempiää....Mukavaa tiistaipäivää kaikille:)

Toivottelee: Je_Ni