Jos tietäisit että ystäväsi mies on ollut aivan muualla kuin missä on kertonut olevansa,
paljastaisitko ystävällesi?
Asiaan ei liity pettämistä. Mutta tiedän että ystäväni vetäisi asiasta kunnon kilarit, juurikin valehtelemisen takia.
Koen että musta on tehty kanssarikollinen kertomalla, en olisi halunnut tietää. Koska olen huono valehtelemaan ja joutuisin valehtelemaan jos ystäväni kysyisi minulta asiasta.
Kommentit (33)
Kertoisin tietysti. Olen uskollinen ystävilleni, en heidän miehilleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kuulu sinulle
Täysin samaa mieltä ja kyllä, ihmisellä välillä muuttuu suunnitelmat, voit lähteä johonkin ja mennä sitten muualle esim kavereiden kanssa
Tämä. Mutta pyytäisitkö vastaavassa tapauksessa kavereita antamaan alibin, olemaan kertomatta jos puolisosi kysyy? Omat suunnitelmani saattavat muuttua mutta kerron siitä kyllä puolisolle, yleensä jälkikäteen. Olisi äärettömän ikävää että puolisoni saisi kuulla jonkun nähneen minut lavatansseissa kun olin kertonut lähteväni Olavinlinnaan oopperaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kuulu sinulle
Täysin samaa mieltä ja kyllä, ihmisellä välillä muuttuu suunnitelmat, voit lähteä johonkin ja mennä sitten muualle esim kavereiden kanssa
Totta kai, mutta miksi niistä muutoksista pitää valehdella puolisolle ja pyytää muitakin valehtelemaan?
Vierailija kirjoitti:
Jos kerran asiaan ei liity pettämistä, niin miksi kertoisit? Mitään niiiiin vakavaa se ei oikeasti voi silloin olla. Ellei nyt mies ole sanonut olevansa oopperassa ja oikeasti ollut vetämässä crackiä oopperatalon takana. Mutta joo, en lähtisi kertomaan. Puutut turhaan toisten ihmisten asioihin ja aiheutat turhaa riitaa.
Ja vaikka liittyisikin, niin miksi siltikään kertoisit. Kukin huolehtikoon omista asioistaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kerran asiaan ei liity pettämistä, niin miksi kertoisit? Mitään niiiiin vakavaa se ei oikeasti voi silloin olla. Ellei nyt mies ole sanonut olevansa oopperassa ja oikeasti ollut vetämässä crackiä oopperatalon takana. Mutta joo, en lähtisi kertomaan. Puutut turhaan toisten ihmisten asioihin ja aiheutat turhaa riitaa.
Ja vaikka liittyisikin, niin miksi siltikään kertoisit. Kukin huolehtikoon omista asioistaan.
Kyllä ystävistään kannattaa pitää huolta. Sairas ajatus että katsoo vierestä kun läheistä satutetaan tai hyväksikäytetään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanoisin ohimennen asiasta, kuin sivulauseessa. Olin xx paikassa ja näin muuten "Jukankin" siellä. Enkä ottaisi kantaa tai alkaisi spekuloimaan asiasta.
Tätä mahdollisuutta mulla ei ole, mutta on täysin mahdollista että ystäväni kuulee asiasta joltain muulta paikalla olleelta. "Missä sinä muuten olit kun Jukka oli yksin tanssimassa, yleensä olette aina yhdess
Eli siis itse, et ollut siellä? Voitko sanoa, että xx kertoi, että oli nähnyt Jukankin siellä? Vai olitko itse paikalla ja et halua sitä ystävällesi kertoa?
En ollut, olin samassa paikassa ystäväni kanssa. Tuttuni oli paikassa jossa ystäväni miehen piti olla useamman päivän. "Jukka" kuitenkin poistui aiemmin kuin oli etukäteen puhunut ja oli nimenomaan toivonut ettei puolisolle
No mistä sä tiedät ettei kyseessä ollut pettäminen jos homma on menny noin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanoisin ohimennen asiasta, kuin sivulauseessa. Olin xx paikassa ja näin muuten "Jukankin" siellä. Enkä ottaisi kantaa tai alkaisi spekuloimaan asiasta.
Tätä mahdollisuutta mulla ei ole, mutta on täysin mahdollista että ystäväni kuulee asiasta joltain muulta paikalla olleelta. "Missä sinä muuten olit kun Jukka oli yksin tanssimassa, yleensä olette aina yhdess
Eli siis itse, et ollut siellä? Voitko sanoa, että xx kertoi, että oli nähnyt Jukankin siellä? Vai olitko itse paikalla ja et halua sitä ystävällesi kertoa?
En ollut, olin samassa paikassa ystäväni kanssa. Tuttuni oli paikassa jossa ystäväni miehen piti olla useamman päivän. "Jukka" kuitenkin poistui aiemmin kuin oli etukäteen puhunut ja oli nimenomaan toivonut ettei puolisolle
Onpa hankala tilanne. Ystävälläsi on epärehellinen mies, joka pyytää toisia valehtelemaan puolestaan. Vanhempi kansa usein "vehkeilee" toisten selän takana, kun pelätään ristiriitatilanteita. => Vaikka kyseessä ei olisi pettäminen, niin mies on idiootti ja ystäväsi ansaitsee kuulla sen.
Olenkohan minä ymmärtänyt ystävyyden jotenkin väärin, jos näin moni on sitä mieltä että tässä ollaan sekaantumassa asioihin jotka eivät itselle kuulu? Tuohan on asia jonka perusteella ystävyys ja luottamus olisi pahasti koetuksella, jos selviäisi että ap on tiennyt mutta ei ole kertonut. Antaako miehet täällä näitä neuvoja että miestä ei saisi käräyttää, vai ovatko naiset näin epäuskollisia ystävyyssuhteissa?
Vierailija kirjoitti:
Olenkohan minä ymmärtänyt ystävyyden jotenkin väärin, jos näin moni on sitä mieltä että tässä ollaan sekaantumassa asioihin jotka eivät itselle kuulu? Tuohan on asia jonka perusteella ystävyys ja luottamus olisi pahasti koetuksella, jos selviäisi että ap on tiennyt mutta ei ole kertonut. Antaako miehet täällä näitä neuvoja että miestä ei saisi käräyttää, vai ovatko naiset näin epäuskollisia ystävyyssuhteissa?
Tämä. Jokainen huolehtikoon omista asioistaan my ass. Ystäväni asiat ovat minun asioitani, ja jos voin suojella häntä susilta, teen sen miettimättä.
Ystäväni mies olikin naimisissa. Kun tämä fakta paljastui, pahinta ei hänen sanojensa mukaan ollut miehen petollisuus vaan se, että ystäväni sisko ja monet kaverit tiesivät asiasta mutta pitivät suunsa kiinni.
Jos olisin satavarma, että asiaan liittyisi pettämistä, niin varmaan kertoisinkin. Mutta muutoin en, sillä pahimmassa tapauksessa voisi tulla paljastaneeksi jtn, mikä ei vielä ollut tarkoituskaan paljastua, ja asia on salattu tarkoituksella mutta hyvässä tarkoituksessa.
Voin kertoa omakohtaisen esimerkin tälläisestä : Mieheni oli muutama vuosi sitten alkanut viihtymään yhtäkkiä paljon poissa kotoa. Oli jatkuvia ylitöitä parin kuukauden ajan. Yhtenä päivänä, juuri kun oli taas lähtenyt " ylitöihin", niin eräs ystävä ( joka tosin oli aina ollut vähän liiankin kiinnostunut muiden parisuhteiden tilasta), yllätti minut kertomalla, että oli nähnyt mieheni jossain ihan muualla muutaman muun ihmisen kanssa, jossa oli naisia että miehiä. Ihmettelin asiaa ja soitin miehelle kysyäkseni asiasta. Siitähän sitten tuli pienimuotoinen sanaharkka kun hän vaan kivenkovaa väitti olevansa töissä. Kumpikin piti pari päivää mykkäkoulua, kunnes koko asia valkeni minulle : Menimme syömään ravintolaan sillä oli syntymäpäiväni. Siellä oli sitten tämä koko muu joukkio valmiina odottamassa sillä olivat suunnitelleet minulle yllätysjuhlia jo pitkään. Tunsin itseni täydeksi idiootiksi ja pyysin mieheltäni anteeksi.
Hän oli nähnyt ihan hirveästi vaivaa niiden pirskeiden järjestämiseen, sillä juhlat jatkuivat eräässä juhlatilassa ravintolan jälkeen.
Joten neuvoni on, mieti aina kahdesti ja selvitä vaikka vähän tilannetta ennenkuin avaat suusi.
Vierailija kirjoitti:
Jos olisin satavarma, että asiaan liittyisi pettämistä, niin varmaan kertoisinkin. Mutta muutoin en, sillä pahimmassa tapauksessa voisi tulla paljastaneeksi jtn, mikä ei vielä ollut tarkoituskaan paljastua, ja asia on salattu tarkoituksella mutta hyvässä tarkoituksessa.
Voin kertoa omakohtaisen esimerkin tälläisestä : Mieheni oli muutama vuosi sitten alkanut viihtymään yhtäkkiä paljon poissa kotoa. Oli jatkuvia ylitöitä parin kuukauden ajan. Yhtenä päivänä, juuri kun oli taas lähtenyt " ylitöihin", niin eräs ystävä ( joka tosin oli aina ollut vähän liiankin kiinnostunut muiden parisuhteiden tilasta), yllätti minut kertomalla, että oli nähnyt mieheni jossain ihan muualla muutaman muun ihmisen kanssa, jossa oli naisia että miehiä. Ihmettelin asiaa ja soitin miehelle kysyäkseni asiasta. Siitähän sitten tuli pienimuotoinen sanaharkka kun hän vaan
Sinulla on ihana mies! Onko ystävälläsi lähestymässä syntymäpäivä tai muu merkkipäivä? Uskotko itse, että mies todella on järjestelmässä yllätystä ystävällesi? Voiko mieheltä kysyä asiasta? Joskus täytyy luottaa myös omaan mututuntumaan. Henk koht. yllätys/yllätysjuhlat olisivat ainoa syy miksi hyväksyisin valehtelua. Itse en edes juuri yllätyksistä pittaa ja jos itselläni olisi luottamuspulaa mieheen, todellakin haluaisin tietää, jos mies valehtelee silläkin uhalla, että "yllätykset" paljastuisivat.
Ja mieshän voi itse valehdella/salailla ystävällesi lisää, jos kysytään missä on ollut (esim. se on sinulle yllätys, saat tietää tulevaisuudessa jne.). Se on miehen tehtävä, ei sinun.