Saako nykyaikana mennä yllättäen ja kutsumatta jonkun luokse?
Ollaan menossa lomareissulla pienen paikkakunnan läpi. Sattumalta vuosi sitten somessa näin että siellä asuu vanha kaverimme uuden puolisonsa kanssa. Ei olla nähty häntä lähes 30 vuoteen, koska silloin muutettiin eri paikkoihin ja hän erosi riitaisasti silloisesta miehestään, jonka kanssa myös olimme tekemisissä. Silloin ei ollut kännyköitä jne joten ei oltu yhteydessä enää. Tämä harmitti silloin tosi paljon koska oltiin melko läheisiä.
Mietin miten hauska olisi vaan ajaa hänen pihaansa ja yllättää täysin. Mutta saako niin enää nykyaikana tehdä? Tarkoitus siis olisi vaan käydä pistäytymässä, ei tarvittaisi kahvia tai mitään, jatkettaisiin matkaa.
Mahdollista tottakai olisi ettei hän ole kotona ja se siitä sitten, ei ongelmaa.
Kommentit (70)
Vierailija kirjoitti:
Ilmoita etukäteen
Siinä vaan menee yllätys pilalle.
Ei olisi itselleni mieluisa yllätys. Inhoan yllätysvieraita ja saattaisi jopa olla avaamatta ovea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmoita etukäteen
Siinä vaan menee yllätys pilalle.
Harvoin noi mitään mieluisia yllätyksiä on jos ei etukäteen ilmoita. Jos kysyt voi vierailu olla todennäköisesti iloisempi yllätys.
Pliis yllätä jotenkin etukäteen hieman, soita vaikka kys paikkakunnalta tai jotain, koska ei se yllätettävä voi tietää ettet ole mitään pullakahveja vailla tai ettei haittaa jos viikkosiivous on jäänyt tekemättä. Itse vihaan yllätysvieraita, ei ne tiiä toisistaan että monenneksiako ne jo samalle kesää on, voi hyvä tarkoituskin kääntyä stressin aiheuttajaksi.
Ok. Ehkä sitten parempi unohtaa koko juttu. Ap
En ottaisi hyvällä, jos kitkisin rikkaruohoja hikisissä pihavaatteissa tukka rasvaisena ja aloittaja pyyhältäisi paikalle kevyessä kesämekossaan. Eiköhän se siis ole 30 vuoden jälkeen ihan tarpeeksi yllätystä, jos laitat viestiä vaikka viikkoa ennen, että "ajettaisiin ohi ja olisi kiva nähdä pitkästä aikaa". Itse myös ajattelen yllätyskyläilyistä, etten ole niin ihana ja valovoimainen, että kaikki haluaisivat aina tavata minut, etenkään kutsumatta.
Riippuu aika paljon siitä, millainen ihminen ja millainen suhde. Jos kerta tunsit aikoinaan, niin voi heittää veikkausta, onko tällainen mieluisaa. Itse ilahtuisin, moni muu ei todellakaan.
Toisaalta jos esim ohi ajaessa pihalla sattuisivat olemaan, niin enpä usko että kukaan pahastuu.
Jos ei ole mitään käsitystä, olisivatko yllätysvisiitistä hyvillään tai onko suhde lämmin, kannattaa jättää "yllättäminen" sivuun. Sen sijaan vaikka laittaa kuva itsestä tämän kotikaupungin tunnistettavalla paikalla! Siinähän yllättyy ja voi ryhtyä sopimaan näkemistä.
No se vähän riippuu kuinka spontaani ihminen hän on. Jotkut ilahtuu ja toiset ei.
Vuokraemäntäni on useinkin tullut täysin yllättäen ovesta sisään. Joskus olen ollut vielä nukkumassa.
Vierailija kirjoitti:
Vuokraemäntäni on useinkin tullut täysin yllättäen ovesta sisään. Joskus olen ollut vielä nukkumassa.
Sä olet nähnyt toiveunta.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu aika paljon siitä, millainen ihminen ja millainen suhde. Jos kerta tunsit aikoinaan, niin voi heittää veikkausta, onko tällainen mieluisaa. Itse ilahtuisin, moni muu ei todellakaan.
Toisaalta jos esim ohi ajaessa pihalla sattuisivat olemaan, niin enpä usko että kukaan pahastuu.
Jos ei ole mitään käsitystä, olisivatko yllätysvisiitistä hyvillään tai onko suhde lämmin, kannattaa jättää "yllättäminen" sivuun. Sen sijaan vaikka laittaa kuva itsestä tämän kotikaupungin tunnistettavalla paikalla! Siinähän yllättyy ja voi ryhtyä sopimaan näkemistä.
Jos hän on samanlainen kuin silloin, niin tulisi samantien halaamaan monta kertaa ja todellakin ilahtuisi ja ihmettelisi. Mutta on tietysti voinut muuttuakin ja hänen miestään en tunne. Ap
Pakko olla provo. Kukaan ei mieti tuollaista v 2024.
Pienen paikkakunnan läpi? Ja nyt jotenkin oudosti oletat, että kaveri asuu reittisi varrella eikä kuinkaan 30 km päässä pikkuteiden takana. Ja että hän ilahtuisi kohdatessaan ihmisen, jota ei ole nähnyt 30 vuoteen ja jota stalkkaat somessa ja jonka miehen "puolelle" jäitte erotessa?
Oletettavasti vierailu olisi lyhyt ja jäätävä. Mutta jos pidät sellaisista kokemuksista, niin miksipä ei.
Vierailija kirjoitti:
En ottaisi hyvällä, jos kitkisin rikkaruohoja hikisissä pihavaatteissa tukka rasvaisena ja aloittaja pyyhältäisi paikalle kevyessä kesämekossaan. Eiköhän se siis ole 30 vuoden jälkeen ihan tarpeeksi yllätystä, jos laitat viestiä vaikka viikkoa ennen, että "ajettaisiin ohi ja olisi kiva nähdä pitkästä aikaa". Itse myös ajattelen yllätyskyläilyistä, etten ole niin ihana ja valovoimainen, että kaikki haluaisivat aina tavata minut, etenkään kutsumatta.
Minä en näe siinä mitään kauheaa jos itse olen hikisenä pihatöissä ja joku tulee mekossa paikalle. Jos tulisivat sovitusti niin sitten nolottaisi, mutta miksi muuten? Meille tupsahtelee yllätysvieraita koska asun sukutilaani, eikä puhelinnumeroani ole kuin läheisillä sukulaisilla. Kun joku on rullut juuri kun olen ollut ajamassa nurmikkoa tai vaikka maalaamassa seinää, olen mennyt avaamaan portin, jutellut hetken ja jos jäävät kahville niin mennyt käymään pikaisesti pesulla. Puhtaat vaatteet päälle ja avot. Ei ongelmaa.
En nyt siis rakastakaan yllätysvieraita mutta pointtini on että jos tulevat yllättäen, niin silloin ottavat itse sen riskin että olen hikisenä pihatöissä tai ettei koti ole putipuhdas. Tai ettei ole tarjottavaa. Eihän siinä silloin mitään pahaa ole. Kamalaa olisi vasta jos olisivat ilmoittaneet tulostaan ja silti näin.
Kuulostaa todella huonolta idealta. Miten edes keksit tällaista.. Laita viesti etukäteen hyvä ihminen että kiinnostaisko nähdä silloin ja silloin, ollaan ajamassa ohi. 30v on pitkä aika ilman erodraamaakin, ja kun sellaistakin vähän on..
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa todella huonolta idealta. Miten edes keksit tällaista.. Laita viesti etukäteen hyvä ihminen että kiinnostaisko nähdä silloin ja silloin, ollaan ajamassa ohi. 30v on pitkä aika ilman erodraamaakin, ja kun sellaistakin vähän on..
Jo soitto 30 v jälkeen on väkinäinen.
Riippuu millä tasolla välit on. Esim. mulle on OK, jos sisko (tai kumppanin sisko) tulee yllättäen oven taa, mutta en tykkää, jos joku etäisempi kaveri ilmestyy yllättäen ovelle.
Sinun tilanteessa olisin ensin tähän ihmiseen yhteydessä, haluaako hän edes lämmitellä välejä. Just tommonen vanha tuttu yllättäen ovella on se inhottavin tilanne, jos etäisyyttä onkin tullut otettua ihan syystä tarkoituksella.
Ilmoita etukäteen