Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko ihmisen "sielu" yhteydessä siihen ketkä on henkilön biologiset vanhemmat?

Vierailija
29.07.2024 |

Onko siis ihmisen oma tietoisuus, "sielu", riippuvainen niistä ihmisistä jotka on biologiset vanhemmat vai olisiko ihminen voinut syntyä keille tahansa vanhemmille? Käytännössä, onko tämä niin sanottu sielu ollut juuri siinä hedelmöittyneessä munasolussa tai niissä yhdistyvissä sukusoluissa, vai olisiko syntynyt eri sielu, eri ihminen eri tietoisuudella ja persoonalla, jos vaikka biologinen isä olisi Pekka eikä Mikko?

Kommentit (77)

Vierailija
41/77 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sielu valitsee ennen syntymää vanhempansa.ja asiat jotka hänen pitää oppia tässä elämässä. Mikään ei tapahdu sattumalta. 

Minä en usko, että olen valinnut siittäjääni (kasvattivanhemmakseni). Kaipaan äitiäni ja äidinäitiäni, en isääni. Ollenkaan

Vierailija
42/77 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruumis ei ole kiintynyt mihinkään sieluun. Muuta 500km, huomaat tämän. Muuta metsään, muuta metropoliin. Vaihda kaikki kaverisi. Olet yhtä ympäristösi kanssa. Puhdasta energiaa

Tietoisuus säilyy kuitenkin samana vaikka kokemukset ja ajatukset muuttuisivat.

Viittaatko siis aistimiskykyyn eli esim. tietoisuuteen ympäristöstään? Ei pidä paikkaansa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/77 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sielu valitsee ennen syntymää vanhempansa.ja asiat jotka hänen pitää oppia tässä elämässä. Mikään ei tapahdu sattumalta. 

Miksi sitten lapsia syntyy mitä kamalimpiin olosuhteisiin jos kerran ihan itse on valittu?

Ei lapsi aina valitse syntyä. Monikin lapsi on synnytetty täysin väärin perustein, esim. maskuliinisesta himosta, ylpeydestä tai väkivallasta. Silloin lapsella ei ole sielua, vaan tämä liittyy ensin isänsä egoon. Toki hän voi sellaisen raapia kasaan, jos pystyy. Sitten on tapauksia, missä poika jää isänsä tilalle ja lopulta heittää isänsä kaivoon, kun lopulta vaan muuttuu isäkseen. Tällöin lapsella ei ole missään vaiheessa ollut omaa sielua

Vierailija
44/77 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sitten lapsia syntyy mitä kamalimpiin olosuhteisiin jos kerran ihan itse on valittu?

Koska sielu itse haluaa kokea tämän.ei ole olemassa hyvää tai pahaa. Asiat vain ovat.ne sielut jotka syntyvät tälle planeetalle haluavat kehittyä nopeimmin. Koska maapallolla on raskaimmat energiat.

Ihmeellistä kärsimyksen ja pahanteon selittelyä. Luonnotonta pahuutta tapahtuu joka puolella erityisesti ihmiskunnassa. Suosittelen sinulle jeesusta jos tekee tiukkaa sanoa "ei" pahalle

Vierailija
45/77 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

EIkös ympäristö vaikuta ihmiseen myös, ei vain perimä.

Yritimme kotouttaa eräitä 500 vuotta. Käykö tämä vasta-argumentiksi?

Vierailija
46/77 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma näkemykseni sieluista on seuraava, joka perustuu omiin muistikuviini.

Sielut ovat energiahippusia, jotka haluavat palata takaisin osaksi status que hin. Suurempas voimaa.

Minulla on muistikuva jossa 'joku' näytti minulle tulevia vanhempiani.

Sanoin suoraa että näille en halua syntyä. Jotenki tulevat vaikeudet oli jo ohjelmoito tossa tilanteessa. Mutta siinä tilanteessa ei ollut mun päätettävissä.

Lapsena tein itselleni enkelin siipiä paperista.Yritin myös tehdä balettitossuja. En ollut nähnyt kolmevuotiaana mitään balettiesityksiä eikä varmasti pahemmin puhuttu enkeleistäkään kotona.

Oli myös vaihe kun luulin olevani poika. Tämä joskus neljävuotiaana. Nimiki oli Pekka.

Vierailija
47/77 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin tosiaan uskotaan, että sielu tulee sikiöön vasta myöhemmin, eikä ihan alkuraskaudessa. 

Äitini näki raskauden puolivälin jälkeen unia minusta, ja omien sanojensa mukaan tiesi mitä on tulossa :D Tiesi miltä näytän, millainen olen ihmisenä jne. 

Ei kristinuskon mukaan. Taidat olla muslimi jos uskot että sielu tulee vasta myöhemmin. 

No en ole kumpikaan, ja sen tiedän ettei alkiolla ole sielua. Alkuraskauden keskenmenoja ei kristitytkään hautaa minnekään tai pidä minään (paitsi jos oma unelma lapsesta menee säpäleiksi niin se tietysti aiheuttaa surua), kun taas myöhemmässä raskaudessa kohtuun kuolleita vauvoja muistellaan, nimetään, haudataan. 

Tu

Sellainen osa kehoa kuten sieluakin surkastuu, jota ei vahvisteta. Sitä voi ruokkia joko fyysisesti, mutta myös henkinen yhteys on mahdollinen. Tämän vuoksi useat adoptiovanhemmat alkavat pumppaamaan lapseensa kemikaaleja, jotta saataisiin se vieras biovanhemman perimä jotenkin piiloon tai kuriin. Adoptio ei ole jumalan tahdon mukaista. On hirvittävä kohtalo lapselle joutua vieraaseen hoivaan, vaikka hän oppiikin toistelemaan kiitollisuusmantraa selviytyäkseen. Kuten ei ole ehkäisy ja hedelmätön seksikään, jotka heikentävät naisen terveyttä ja hedelmällisyyttä, myrkyttävät tätä hiljaa. Kun seuraa pahaa, päätyy yleensä vaan joka askeleella ojasta allikkoon

Vierailija
48/77 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minä ainakaan usko, että minun sieluni tai tietoisuuteeni on peräisin biologisesta isästä, joka sattuu olemaan inhottava ja vihattu rikollinen, saati että olen oma itseni koska hän se sattui olemaan hänen sukusolussa joka oli paikalla hedelmöityshetkellä.

Lapsi joutuu valitettavasti kantamaan osaa vanhempiensa sielusta, halusi tai ei. Mutta koen kehomuistot (geenit) eri asiana, kuin sielun. Sielu on jotakin, joka voi tulla kehoomme samalla tavalla, kuin vaikkapa pyhä henki tulee kristityn kehoon. Henkimaailmasta. Sielu on pysyvämpi, ehkäpä kristallisoitunutta henkeä. Ei kuitenkaan koskaan lopullinen tai mitenkään valmis

Tällaisessa rikollistapauksessa lapsi on kantanut tuota isänsä sielua syntymässään. Joissakin tapauksissa tosin jo äidin rakkaus raskauden aikana on saattanut sitä puhdistaa. Mutta kaikki kehon solut uudistuvat n. 7 vuodessa. Jos tuona aikana ei altistu

Miksi biologisen isän sielu vaikuttaisi sukusplusta syntyneessä lapsessa kun kerran fyysinen keho on erillinen asia?

Vierailija
49/77 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jossain vanhassa kirjassa luki, että sielu ei tule ihmiseen hedelmöityshetkellä vaan myöhemmin. Silloin sielu olisi ihan erillinen, ei siis yhteydessä vanhempiin.

Jossain vanhassa kirjassa :D

ja mikä oli uskonto?

Vierailija
50/77 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma näkemykseni sieluista on seuraava, joka perustuu omiin muistikuviini.

Sielut ovat energiahippusia, jotka haluavat palata takaisin osaksi status que hin. Suurempas voimaa.

Minulla on muistikuva jossa 'joku' näytti minulle tulevia vanhempiani.

Sanoin suoraa että näille en halua syntyä. Jotenki tulevat vaikeudet oli jo ohjelmoito tossa tilanteessa. Mutta siinä tilanteessa ei ollut mun päätettävissä.

Lapsena tein itselleni enkelin siipiä paperista.Yritin myös tehdä balettitossuja. En ollut nähnyt kolmevuotiaana mitään balettiesityksiä eikä varmasti pahemmin puhuttu enkeleistäkään kotona.

Oli myös vaihe kun luulin olevani poika. Tämä joskus neljävuotiaana. Nimiki oli Pekka.

Kyllä, sieluja voi repiä kehoihin todella väkivaltaisesti, ihan niinkuin naisia voi siittääkin väkivaltaisesti. Tai manipulatiivisesti, joka on länsimaiden tapa. Minä näin myös lapseni kurjan kohtalon ennakkoon ja kärsin siitä suunnattomasti. Jokainen askel kohti tuota kohtaloa satutti minua suunnattomasti ja lopulta melkein tapoin itseni suojellakseni omaa ja lapsen sielua

Mutta uskon, että tähän on tulossa muutos. Maailman värähtelytaso kehittyy koko ajan huimaa vauhtia ja tuollainen väärä, perversoitunut sielujen elämään repiminen vähenee. Jokainen sukupolvi tuo enemmän toivoa. Meille vääryyttä kokeneille on täällä maan päälläkin turvattuja paikkoja

Vierailija
51/77 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

EIkös ympäristö vaikuta ihmiseen myös, ei vain perimä.

Yritimme kotouttaa eräitä 500 vuotta. Käykö tämä vasta-argumentiksi?

Keinot olivat väärät. Nykyään tiedetään, että rankaisemalla vaaditaan 200 toistoa opettaa jotakin, kun taas leikillä 20. Ette vaan osaa

Vierailija
52/77 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Sellainen osa kehoa kuten sieluakin surkastuu, jota ei vahvisteta. Sitä voi ruokkia joko fyysisesti, mutta myös henkinen yhteys on mahdollinen. Tämän vuoksi useat adoptiovanhemmat alkavat pumppaamaan lapseensa kemikaaleja, jotta saataisiin se vieras biovanhemman perimä jotenkin piiloon tai kuriin. Adoptio ei ole jumalan tahdon mukaista. On hirvittävä kohtalo lapselle joutua vieraaseen hoivaan, vaikka hän oppiikin toistelemaan kiitollisuusmantraa selviytyäkseen. Kuten ei ole ehkäisy ja hedelmätön seksikään, jotka heikentävät naisen terveyttä ja hedelmällisyyttä, myrkyttävät tätä hiljaa. Kun seuraa pahaa, päätyy yleensä vaan joka askeleella ojasta allikkoon"

No just joo. Biologinen äiti veti överit kun olin pieni ja biologinen isä joka oli myös moniongelmainen henkilö teki itsemurhan kun olin 3v. Ihan kauheaa, että päädyin ihmisille jotka adoptoivat minut.

Vierailija
53/77 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sielun käsite kokee inflaation, kun ulotetaan se koskemaan suht normaaleina syntyneistä sellaisia, jotka ovat syntymästä asti vaikeavammaisia pystymättä edes liikkumaan tai kommunikoimaan. Mikä onkaan se oppimiskokemus näillä sieluilla tuollaisessa elämässä?

Vierailija
54/77 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minä ainakaan usko, että minun sieluni tai tietoisuuteeni on peräisin biologisesta isästä, joka sattuu olemaan inhottava ja vihattu rikollinen, saati että olen oma itseni koska hän se sattui olemaan hänen sukusolussa joka oli paikalla hedelmöityshetkellä.

Lapsi joutuu valitettavasti kantamaan osaa vanhempiensa sielusta, halusi tai ei. Mutta koen kehomuistot (geenit) eri asiana, kuin sielun. Sielu on jotakin, joka voi tulla kehoomme samalla tavalla, kuin vaikkapa pyhä henki tulee kristityn kehoon. Henkimaailmasta. Sielu on pysyvämpi, ehkäpä kristallisoitunutta henkeä. Ei kuitenkaan koskaan lopullinen tai mitenkään valmis

Tällaisessa rikollistapauksessa lapsi on kantanut tuota isänsä sielua syntymässään. Joissakin tapauksissa tosin jo äidin rakkaus raskauden aikana on saattanut sitä puhdistaa. Mutta kaikki kehon solut uu

Fyysinen keho on kristallisoitunut sielu. Henki on se mikä kristallisoituu ensin sieluksi, sitten fyysiseksi. Lapsi saa parhaimmillaan sielun rakastavalta äidiltään raskauden ja vauvuuden akana. Pahimmillaan tuo pyhä ja puhdas prosessi rikotaan ja r aiskataan todella väkivaltaisesti, jolloin lapsi mutatoituu. Kuka tahansa voi varastaa lapsen ja täyttää tämän omalla sielullaan. Usein se on siittäjä, mutta se voi olla joku muukin

Vierailija
55/77 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jossain vanhassa kirjassa luki, että sielu ei tule ihmiseen hedelmöityshetkellä vaan myöhemmin. Silloin sielu olisi ihan erillinen, ei siis yhteydessä vanhempiin.

Jossain vanhassa kirjassa :D

ja mikä oli uskonto?

Olen lukenut tästä samasta karjalaisten naisten perinteestä. Heidän mukaansa raskautta ja vauvaa piti pitää mahdollisimman pitkään piilossa tämän sielun suojaamiseksi. Muistaakseni samanlainen aate taitaa olla Kiinassa, missä lapsia kutsutaan aluksi eri nimillä, kuin sillä mikä tälle lopulta annetaan. Mutta tässä on varmasti vaihtelua. Yksi nainen sanoi regressioterapiassa, että hänen sielunsa vaihtui n. 4-vuotiaana, sillä oli liian herkkä tähän maailmaan. Eli käytännössä varmaan brute-vanhemmat

Vierailija
56/77 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Sellainen osa kehoa kuten sieluakin surkastuu, jota ei vahvisteta. Sitä voi ruokkia joko fyysisesti, mutta myös henkinen yhteys on mahdollinen. Tämän vuoksi useat adoptiovanhemmat alkavat pumppaamaan lapseensa kemikaaleja, jotta saataisiin se vieras biovanhemman perimä jotenkin piiloon tai kuriin. Adoptio ei ole jumalan tahdon mukaista. On hirvittävä kohtalo lapselle joutua vieraaseen hoivaan, vaikka hän oppiikin toistelemaan kiitollisuusmantraa selviytyäkseen. Kuten ei ole ehkäisy ja hedelmätön seksikään, jotka heikentävät naisen terveyttä ja hedelmällisyyttä, myrkyttävät tätä hiljaa. Kun seuraa pahaa, päätyy yleensä vaan joka askeleella ojasta allikkoon"

No just joo. Biologinen äiti veti överit kun olin pieni ja biologinen isä joka oli myös moniongelmainen henkilö teki itsemurhan kun olin 3v. Ihan kauheaa, että päädyin ihmisille jotka adoptoivat minut.

Voi olla, että olisit paljon onnellisempi, jos olisit saanut kuolla heidän mukanaan. Sielu ei ole yhtä kuin fyysinen keho. Länsimaalainen uskomusjärjestelmä pyörii pelkän fyysisen kehon ympärillä ja sen takia sieluja satutetaan silmittömästi esim. hengen säästämiseksi. Naisia raiskataan ja silvotaan äitiyshuollossa siitä pelosta, että joku kuolee. Kuolema on täällä tabu

Intiassa on konsepti, "drop of spirituality". Se tarkoittaa, myös ei-henkisen polun valitsevan ihmisen on omaksuttava "drop of spirituality", eli vähän henkisyyttä. Tämä pisara on nimenomaan kuoleman käsitteleminen ja hyväksyminen. Suositus johtuu siitä, että intialaiset ovat ymmärtäneet, miten mieletöntä vahinkoa, haittaa ja kärsimystä pelkkä fyysismateriaalinen todellisuuskäsitys aiheuttaa, esim. juuri kuolemanpelko

Adoptioperheissä on myös hyvin tyypillistä glofioida omaa tekemistä, ja suhtautua negatiivisesti biovanhempiin. Tosiasiassa juuri päihteidenkäyttäjät ovat esimerkiksi hedelmällisyyden eksperttejä, siinä missä "protokollan mukaan" elävät kärsivät hedelmättömyydestä, syövistä, jne. johtuen lääketeollisuuden perversoituneista aatteista esim. seksuaalisuudesta. Tällä hetkellä turvallisin ja hedelmällisin viitekehys adaptoida on kristillinen, sillä se kattaa sekä hedelmällisyyden, terveyden, että henkisyyden, ja suojelee naisen seksuaalisuutta. Tieteellinen seksuaalisuus (jatkuva siittäminen, ei raskautta, ehkäisy) myrkyttää naisia

Vierailija
57/77 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sielu Vanhassa testamentissa

Hepreankielinen sana nepeš on Vanhassa testamentissa käännetty sanaksi sielu. Se esiintyy 754 kertaa Vanhassa testamentissa, ja se on käännetty myös moniksi muiksi englanninkielisiksi sanoiksi, kuten being, life, me, you, heart, people ja creature.

Useimmat meistä tuntevat kertomuksen siitä, kuinka Jumala muovasi Aatamin 1. Mooseksen kirjan luvussa 2. Jumala muodosti hänet tomusta, puhalsi häneen elämän hengen, ja hänestä tuli elävä sielu (nepeš) tai olento.

Sielu Uudessa testamentissa

Uudessa testamentissa kreikan kielen sana psychē on sieluksi käännetty sana. Tämä sana esiintyy Uudessa testamentissa 102 kertaa, ja se käännetään myös sanoilla elämä, sydän, mieli, sinä ja ihminen, monien muiden sanojen ohella, joista elämä on yleisin.

tämä oli englanninkieliseltä sivustolta.

Vierailija
58/77 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi olla, että olisit paljon onnellisempi, jos olisit saanut kuolla heidän mukanaan. Sielu ei ole yhtä kuin fyysinen keho. Länsimaalainen uskomusjärjestelmä pyörii pelkän fyysisen kehon ympärillä ja sen takia sieluja satutetaan silmittömästi esim. hengen säästämiseksi. Naisia raiskataan ja silvotaan äitiyshuollossa siitä pelosta, että joku kuolee. Kuolema on täällä tabu

Intiassa on konsepti, "drop of spirituality". Se tarkoittaa, myös ei-henkisen polun valitsevan ihmisen on omaksuttava "drop of spirituality", eli vähän henkisyyttä. Tämä pisara on nimenomaan kuoleman käsitteleminen ja hyväksyminen. Suositus johtuu siitä, että intialaiset ovat ymmärtäneet, miten mieletöntä vahinkoa, haittaa ja kärsimystä pelkkä fyysismateriaalinen todellisuuskäsitys aiheuttaa, esim. juuri kuolemanpelko

Joo, voi mikä onni olisikaan ollut jos olisin kuollut 3-vuotiaana kun biologinen isä teki itsemurhan ja olisin mennyt siinä mukana. Olisi poliiseilla ollut vähän enemmän hommaa kuin löytää rappukäytävässä piilossa oleva pikkulapsi.

Vierailija
59/77 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sielun tullessa tähän maailmaan häneltä pyyhitään muistista mennyt. Me itse suunnittelemme asiat jotka koemme tärkeäksi oppia tässä inkarnaatiossa. Se miksi Jumala meidät loi on se että hän oli utelias tietämään miltä tuntuu kokea tunteita. Kun jätätte kehonne tässä maailmassa ja menette takaisin taivaaseen kaikki tämä palautuu mieleenne.

Vierailija
60/77 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sielu Vanhassa testamentissa

Hepreankielinen sana nepeš on Vanhassa testamentissa käännetty sanaksi sielu. Se esiintyy 754 kertaa Vanhassa testamentissa, ja se on käännetty myös moniksi muiksi englanninkielisiksi sanoiksi, kuten being, life, me, you, heart, people ja creature.

Useimmat meistä tuntevat kertomuksen siitä, kuinka Jumala muovasi Aatamin 1. Mooseksen kirjan luvussa 2. Jumala muodosti hänet tomusta, puhalsi häneen elämän hengen, ja hänestä tuli elävä sielu (nepeš) tai olento.

Sielu Uudessa testamentissa

Uudessa testamentissa kreikan kielen sana psychē on sieluksi käännetty sana. Tämä sana esiintyy Uudessa testamentissa 102 kertaa, ja se käännetään myös sanoilla elämä, sydän, mieli, sinä ja ihminen, monien muiden sanojen ohella, joista elämä on yleisin.

tämä oli englanninkieliseltä sivustolta.

Tiedeyhteisö on kyllä r aiskannut termin "psyyke" niin totaalisesti, että se ei todellakaan tee kunniaa sielulle