*** 3-KUUMEILIJAT viikko 6 ***
Mukavaa uutta viikkoa kaikille!!!
Hyvää Runebergin päivää myös!
Kommentit (60)
Kiitokset kaikille tsempityksistä ja kannustuksesta! On hauskaa jännätä " yhdessä" , vaikka nyt sitten taas tupsahtaisikin pyrstölleen...
Tarald:ko kyseli valkovuodosta raskauden aikana.. Ei se mulla ole ollut mitään järjettömän runsasta, mutta selvästi erottuvaa ja erilaista kuin esim. oviksen aikaan. Normaalisti juuri ennen tätiä on kuiva kausi, mutta silloin kuin on tärpännyt, tulee juuri tätä tietynlaista valkovuotoa. Säästän teidät kuitenkin tarkemmilta yököttäviltä yksityiskohdilta ;) Plussasäteitä sinne, toivotaan, että NYT olisi se oikea kierto teille! Mahtavaa muuten, että sulla on vielä isoisä! Itse en ole koskaan kumpaakaan pappaani edes nähnyt.
Luhtavilla: Kerro ihmeessä tulokset, kun olet testannut! Täähän menee jännäksi! Mietiskelin muuten pienessä päässäni tuota äitiysraha-asiaasi, etkö joka tapauksessa saisi vuoden 2005 tulojen mukaan? Koska vuoden 2006 verothan vahvistetaan vasta joskus syksyllä? Ja äitiysrahaahan saa hakea jo varsin aikaisessa vaiheessa? No, varmasti olet paremmin perillä asiasta kuin minä. Kaikkea tulee näköjään mietittyä :)
).( Tässä kun on iän myötä sen verran oman kehon tuntemusta ehtinyt tulla eikä olla ensimmäistä kertaa pappia kyydissä, niin väittäisin, että jotakin hedelmöittymisen yritystä on tässä kierrossa ollut. Mikä on lopullinen tulos, jää nähtäväksi. Mulla on ennenkin ollut myöhässä tulleita, omituisia menkkoja ja tuulimunaraskauskin. Joten we' ll see. Testata en meinaa vielä viikkoon. Olenko vähän outo ;)
Plussasäteitä kaikille ++++++++
Tsirppana: ota mukaan kyytiin :)
Eppu2, yk3, kp 29/??
Hyvä kun vähän herättelit tässä rahahommassa, siis en kyllä ollut edes ajatellut millanen mulla oli verotus 2005. Ajattelin vaan itsestään selvyytenä kun olen ollut kotona niin kauan (siis kun esikoinen synty 2003, niin sen jälkeen olen ollut yhden puolen vuoden pätkän töissä, mies oli silloin kotona neidin kanssa, ja kun poika synty 04 niin siitä lähtien olen ollut kotona). Eli voi olla että saisin vähän enemmän kuin minimin, mutta aika huonosti varmaan, en oikein tiedä mitä kaikkea siinä määrityksessä huomioidaan. Vaan tällä hetkellä tuntuu, että taitaa laskettu aika olla 1,5 vk ennen kuin kuopus täyttää 3v. ;-) . Taidan testata perjantaina!!!!
Otettaisko lokakuun junaan vierekkäiset paikat siihen Tsirppanan viereen?!
terkuin Luhtavilla
Kyllä ois kelvannut paikka Luhtavillan vieressä plussajunassa, vaan niin ne selkeät raskausoireet loppuivat kuin seinään ja täti ilmoitti, että tulossa ollaan hetkenä minä hyvänsä. Tuskinpa kaikkia oireita kuvittelin, mutta syystä tai toisesta ei tainnut taaskaan onnistua. Eli nokka yk4:ää kohti. Plääh!
Eppu2: Niinpä tietenkin! Tylsä kun täti tuli teille =(. Voimahali, ja ei auta muu kuin katse kohti uutta kiertoa!
Täälä on ollut kirjoituksia päiväraha-asiasta, kantsii käydä kela.fi sivuilla, siellä on laskuri, jolla voi laskea päivärahan suuruuden. Niin ja muutakin asiaankuuluvaa, mm.äitiyspakkaus kuvina. Vai tiesittekö jo näistä?
Tällä hetkellä on monta jotka piinailee!!!! Vau, kun jänskättää kuka plussaa seuraavaksi!!! Ilmoitelkaas kun olette testailleet. Innolla odotamme uutisia!
On: Ei mitään sanomista.
mp73, yk 3, kp 48/n.30~
Onnea Tsirppana plussasta, hieno juttu, ja paljon tarrasukkia matkalle mukaan:)!! Olikos muita plussanneita? Onnea joka tapauksessa kaikille..
mp73: Voi että sen sinun kiertosi kanssa, toivotaan että selvyys tulisi mahdollisimman pian. Nuo pitkät kierrot on todella harmillisia. Millon olet viimeksi testannu?
Piinailijoita taitaa olla muitakin minä.. Plussatuulia kaikille=)
ON: En oo tässä kuussa ressaillu ollenkaan, ajatukset ollu koko ajan jossain muualla. Tällä hetkellä hirveä mahatauti minussa ja lapsissa:(
Ei tuntemuksia raskaudesta, olo siltä osin normaali. Kierronpäivänkin laskin ekaa kertaa tässä kuussa, vasta eilen, joten en tiedä millon on ollu ovis, tai ollaanko ylipäänsä osuttu ovikseen. Koska tässä kuussa ollaan menty vaan oman mielen mukaan, ei sen mitkä päivät millonkin on. Saa nähdä miten käy, ainahan sitä toivoo vaikka ei omiin toiveisiinsa voikaan uskoa.
mami kp 22/26-28
Eikös ole karmeesti päiviä mulla! Eilen testasin tyylipuhtaasti negan. Soittelin jo lääkärille aikaa, mutta on lomalla ja palaa kahden viikon kuluttua. Soittelen sitten loppukuusta ajan ellei täti tuu ja muutenkin olis hyvä tsekata " paikat" että on kaikki kunnossa. Vaikka ei kuulemma vielä ole paniikkia kun vasta syyskuussa lopetin pillerit. Pitäs kuulemmä vähintään puol vuotta kulua, kohta on 5 kuukautta kun lopetin. Kyllä tää jo todella ressaa kun kierrot venyy. Edellinen oli 54 ja nyt mennään 48. Huhhuh!
Tsemiä sinulle ja tietysti kaikille muillekin piinailijoille!!!
mp73, yk3, kp 48
Visiteeraan sen verran täällä että olisiko joku halukas ruveta päivittämään 3-kuumeilijoiden listaa?
Meillä muutto edessä tässä loppukuusta ja en tiedä milloin saan nettiyhteydet kuntoon uuteen kotiin vai rupeanko käyttämään sitten kirjaston konetta.
AIHA
Meinas tänään tosiaan olla koko ajan turvallaan ku vastasataneen lumen alla oliki niin liukasta. Hengissä ollaan taas kerho ja asioilla käynnin jälkeen.
Luhtavilla: Aiot huomenna testailla!Ilmottele sit heti...vaikka oireet taitaa viitata vahvasti raskauteen :) Etkös tehny vähän liian aikasin sen negatestin? Nyt oot ainaki malttanu odotella uutta testausta.
Happy,mami0203 ja Moonshine: Jänniä piinapäiviä sulleki. Millon aiot testailla?
mp73:Onpas tylsää ettei tätiä näy vieläkään :( Hyvä se on käydä lääkärillä näytillä ku noin pitkäks kierto venyy.
Äiti1972: Mulla on vielä äidinmaitoa kesältä 2004 ja roskiin pitäis heittää ennen muuttoa. On se haikee olo ku se silmiin osuu...Jospa sitä äidinmaitoa taas tänä vuonna ois pakkasessa ;)
Dorisday: Toivottavasti hyvin ajotetut peittojen pöllyttelyt tuottaa tulosta!
Eppu2: onko täti jo tullu vai miten päättelit et on tulossa? Älä menetä toivoa ennen ku täti tosiaan tulee!
ON: On edelleen holahtava olo. Muista tuntemuksista en sano mitään ku mikään ei taas oo varmaa...koko raskautuminenki taitaa olla mulla niin epävarmaa ku olla voi...Parasta toivotaan ja pahinta pelätään edelleen!
Tarald yk6 kp25/28
Onpas tällä viikolla monta piinailijaa, oikein runsaasti plussasäteitä kaikille jännääjille!
Luhtavilla: Vilkuttele sit aamulla sieltä plussajunan kyydistä!
Vieläkös oikku69 on mukana? En ole huomannut sun kirjoituksia viimeaikoina.
On: Työkiireitä ollut sekä miehellä että mulla. On jääneet peittojen pöllytykset vähän vähiin muutamana päivänä, vaikka nyt pitäis toimia kun ovis on hetkenä minä hyvänsä! Lääkärin mukaan ovis olis osunut tiistain kieppeille, mut itse oon ollut huomaavinani sellaisia limoja vasta tänään. Täytyy varmaan vähän miestä ahdistella kun tulee iltavuorosta kotiin=)
Nezzie kp19/? yk2
Se taitaa nyt olla niin, että mennä pläjäytän testaten vielä nyt illalla. Saapi sitten mieskin jännittää mukana (aamulla menee aikasin töihin). Palailen asiaan vielä tänään, jos suinkin kykenen.
luhtavilla
Pidän peukut ja varpaat pystyssä ja olen melkeen varma mitä tulet kertomaan illalla. =)
Huomenna tuleekin sitten mies ja esikoinen kotiin ja alkaa taas arkinen hässäkkä =). Tosin se tietää myös sitä, ettei koneelle pahemmin ehdi ennen maanantaita.
Luhtavilla: joko on testattu??????
Eppu2: toivoa ei kai vielä ole kokonaan menetetty. Toivottavasti se täti tajuaa pysyä poissa ja oireetkin palaavat jos ne tarkoittavat raskautta. Älä vielä luovuta.
Tarald: mikähän sitä saa säilyttämään niitä maitoja niin pitkään. Eihän ne säily kun 3 tai korkeintaan 6kk. Toivottavasti holahtava tunne on vaan tunne eikä kerro mistään mitään. Olis ihanaa jos pääsisit jo Kotiloihin. (Perässä olisi tietysti mukava tulla, kun ollaan aika samoissa kuljettu.) Sullahan onkin jo ihan loppukierto menossa. Onnea matkaan!!!!
dorisday: toivottavasti lugesteroni tuottaa heti tulosta. Mielenkiintoista jos raskautuisi, niin lopetatko lääkkeen normaaleihin kiertopäiviin. Tädin tullessa asiahan on ikävä kyllä selvä. Tsemppiä.
moonshine ja mami0203: plussatuulia ja junalippuja.
Evita-72: milloin aiot testata?
mp73: aiotko testata vielä ennen lääkärissä käyntiä, vai joko olet luovuttanut tämän kierron osalta?
Nezzie: onnea oviksen etsintää.
Happy:onko mitään tuntemuksia?
ON: ei mitään. Väsyttää ja paleltaa. Pojathan oli viime viikolla kipeinä, josko se jo tarttuisi äitiinkin. Meidän vanhaa taloa on aika kiitettävästi saanut viime päivinä lämmittääkin, mutta nyt on ihan lämmintä. Jotenkin usko on mennyt koko raskautumiseen vaikka samalla elää koko ajan toive, josko sittenkin olisi onnistunut. Tosi turhauttavaa kun tietää kuitenkin kaiken tehneensä. Varmaan kaikille tuttuja aatoksia ainakin ajoittain.
Äiti1972 yk3 kp22/~28-30 (kumma kun tässä kierrossa pitää päivät katsoa aina kalenterista)
En oikein tiedä miten tämän viestin muotoilisin, mutta oleellinen on kai tuossa otsikossa. Kyynel poskella tätä kirjoitan, sillä tunne vaan on niin liikuttava, onnellinen - ja samalla ajattelen teitä, jotka olette yrittäneet jo monta kiertoa ja toivon että te kaikki olisitte tässä samassa tilanteessa. Toivon niin sydämestäni että tulette pian samaan junaan.
Jollainlailla olin jo aika varma tuosta plussasta, vaikkeivat oireet suuren suuria olekaan, minulle kuitenkin erikoisia, eka oirehan oli se juokseva valkovuoto, joka on jatkunut näihin päiviin saakka. Tosin pitää sanoa, että kun sen negan testasin viime lauantaina, niin silloin kyllä olin lähes varma siitä että se tästä kierrosta, kun vielä tuli niitä voimakkaita menkkakipuja, niin asiahan oli musta ihan selvä. Vaan eivät olleet menkkakipuja vaan jotain ihan muuta. Se miksi alkoi alkuviikosta jo tuntua varmalta, on tämä toistuva huono olo vatsassa iltaisin ja yleensä mulla menkatkin olleet melko tarkat, joten mikään suuri yllätys tuo plussa ei enää ollut.
Luottavaisin mielin lähden tähän odotukseen, siis asenteella että ennen ei murehdita kun on syytä (helppo sanoa, kun edelliset raskaudet ovat olleet helpopja, enkä ole koskaan konenut keskenmenoja). Ja vaikka nyt voisinkin siirtyä tuonne odotuspuolelle niin taidan vielä ahkerasti lukea ja kirjoitella täällä kuumeilijoidenkin joukossa.
Ja jos joku kaipailee testistä tietoa, niin apteekin omalla testasin. Tulos ei mikään hirmu tumma, mutta selvä kumminkin.
Luhtavilla (liikutuksen kyynelissä)
Itse tein testin ilatpäivällä ja negaa näytti...
pitänee vaan odotella josko ne menkat tulis.... mutta uuden testin teen kahden viikon päästä jos nää " oireet" ei hellitä... hajut yököttää (molemmista raskauksista ihan hirveä pahoinvointi ekat neljä kuukautta) ja pissittää tunnin välein....
Toisaalta helpottas jos tulis menkat, niin tietäis et kaikki on siltäosin ok.... kierukan aikaan kun menkkoja ei näkynyt. Lokakuussa multa leikattiin umpilisäke ja silloin ensin ultrasivat myös kohdun ja munasarjat ja silloin siellä kuulemma oli kaikki ok ja munasoluja nähtävissä. pitänee vaan ootella ja puistella peitoja, mikä onkin hauskaa puuhaa!!
Onneksi olkoon Luhtavilla. =)
Ihanaa että sain siepattua sinut mukaani kotiloihin.
Upeeta ja mahtavaa.
Koskas olis noin suunnilleen LA?
Mulla on jotakuinkin 6-10 lokakuuta.
Nyt vaan evita, happy, eppu, mp73, mami0203, tarald, äiti1972 ja muut kumppanit jotka nyt unohtuivat plussa junaan mukaan. Siellä on paikkoja yhä vapaana. =) +++++++++++++++++++
+++++++++++Tsirppana+++++++++++
Siinä teille plussa puhalluksia joka suuntaan. =)
Ihan niin nopeasti ei pitänyt kirjoittaa, mutta saitpas yhdet ylimääräiset onnittelut. =)
Nyt saat sitten keskittyä kotona olemiseen, eikä tarvitse töitä ajatella piiitkään aikaan. Tottakai suhtaudut luottavaisesti. Mä uskon siihen, että murehtimalla ei mikään parane. Onnea!
Äiti1972
Mahtavaa että sait plussan....Nyt on työhuolet hetkeksi unohdettu ja saat nauttia raskaudesta,Paljon tarrasukkia matkaan mukaan...
Äiti1972; en ole juurikaan halunnut miettiä oireita, kai niitä taas tekemällä saa tehtyä.Mutta viikonloppuna olen jo taas viisaampi, tiedän kyllä jo päivää paria aikaisemmin jos täti on tulossa: )
-Happy kp22/25-28 yk5
Pinoudunpa minäkin pitkästä aikaa flunssan kourista.
Onnea Luhtavilla! On se vaan huisi tunne, kun saa ne kaksi viivaa tikkuun. Kaikkea hyvää odotukseesi!
Piinailijoita oli paljon... kaikille runsaasti plussatuulia.
Taidan itsekin kuulua noihin piinailijoihin, vaikkakaan kierrosta ei ole mitään hajua. Viimesen pillerin otin viime viikon tiistaina. Outoja tuntemuksia ollut viime päivinä. Toisaalta voivat merkata vain sitä, et vuodot pian alkavat. Mieskin ollut työmatkalla, mietinkin, et onko joku sitkeä kaveri jäänyt kärkkymään. Mut ei kai se munasolukaan heti pillereiden lopettamisen jälkeen kypsy. En tiedä! Vai oiskohan kaikki vaan toiveajattelua! ;) Eilen hätäpäissäni kuitenkin testasin, sain roskishaamun tunnin-parin kuluttua testauksesta. Taisi olla Aconin testi ja näillä on ilmeisesti paljon tullut nk. roskishaamuja ilman todellista raskautta. Eli en hirveän tosissaan tuota plussaa ottanut.
Kohti viikonloppua!
Hurjasti kiitoksia onnitteluista Liinustiina, Happy, Äiti 1972, Tsirppana ja Evita-72. Ja erityiskiitokset sinulle Tsirppana kun pidit minulle paikkaa, vaikka välillä jo meinasin luovuttaa!!!
Minä pitelen paikkaa teille seuraavilla ja Evitalle terveisiä ettei negasta pidä vielä toivoa heittää, sehän on nyt nähty, joten malta vähän aikaa ja jos siltä tuntuu niin testaa uudelleen, oireetkin on ihan lupaavia. Hienoa jos maltat 2 viikkoa, mä en malttanut ihan niin kauaa. Itseasiassa meinasin testata vasta viikonloppuna eli viikon päästä ekasta testistä, mutta eilen illalla sit oli vaan jo testattava, ei malttanut odottaa.
Äiti1972 ja Hppy: Todentotta olo on helpottunut kun ei tarvitse mennä välissä töihin, näin on jotenkin selvempää. Mitäköhän ihmiset ajattelee kun olen tietysti kokoajan puhunut että tulen töihin ja pakko se on vieläkin vähänaikaa valehdella (tosin mun sijaiselle täytynee kertoa suht pian, niin hänen ei tarvitse stressata mistä saa uutta työtä, vaan saa varmaan vielä jatkaa, mun hommia on hoitamassa tosi ihana ihminen).
Oulun laskurilla testasin, että laskettu päviä olisi 12.12., tosin luulen että ovis oli normaalia myöhemmin. Toivottavasti tuo päivä kuitenkin pysyisi, on minusta niin mukavan " tasapainoinen" luku.
+++++++++++++Plussatuulia kaikille!++++++++++++++++++
Luhtavilla rv 5+0
Kaks viikkoa on nyt siitä kun horminikierukka otettiiin pois ja ei ole menkkoja kuulunut... ei niitä ollut kierukan aikaankaan... mistähän sitä tietää voisiko olla jo tärpänny? peittoja on peuhattu ahkerasti!
Ihmeellisiä oireita on ilmaantunut tälläviikolla ja aivan ihmetyttää mistä ne kertoo... nälättää, pissattaa, väsyttää ja hajut tuntuu nenässä voimakkailta....
Voin vain saboa että johan olis pommi jos olis jo tärpänny....
pitänee vaan vielä odotella ennekuin testailen!
Tsemppiä kaikille yrityksissä!