Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

~*~*~*~ KULTAISET 60-lukulaiset viikkoon 6 ~*~*~*~

05.02.2007 |

Huomenta,

tuli taas näköjään herättyä ;)

Eipä muuta tytöt kuin pinoon vaan!

Kommentit (73)

Vierailija
1/73 |
05.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis, huomenta :)

Olen herännyt, mutten hereillä, kun näin sählään?

Tänään lääkäriä, sitä tavallista rutiinitarkastusta. Täytynee pariin pikkuvaivaan ruinata troppeja, kun apteekissa ystävällisesti kertoivat muutaman käsikauppatuotteen menneen vallan reseptille. Ja muutenkin, lääkäri Pinkerton on itse-diagnosoinut omat krooniset kremppansa ja katsonut lääkekaappiin -> tyhjä -> lääkäri saa kirjoittaa reseptin. Mutta ei siis mitään vakavaa, korvatippoja ja sen semmoista.

Minea, kun kerran menkatkaan eivät ole alkaneet, olisiko ovis ollut sitten hitusen myöhemmin ja siksi testikin antoi tulkinta-tuloksen? Tarkoitan, kun se tätihän kyllä aika kauniisti porhaltaa paikalle sen kakasi viikkoa oviksesta. Vai onko sinulla sellainen kierto, että täti tulee, kun sattuu muistamaan/huvittaa ilmaantua? Jos on, niin silloin ei tuo pähkäily välttämättä pure......

Ei tähän hätään muuta, puuro tuoksuu ja haen kaffetta! Hyvää päivänjatkoa kultaiset :) Meinasin laittaa kultaiset kimmat, mutta se olikin niin hölmöltä kuulostava sana(pari), etten laittanut. Pimatsut(kin) kuulostaa paremmalta kuin kimmat, joka oikeastaan kalskahtaa aika kovalle.

Vierailija
2/73 |
05.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin tulin kurkkimaan. että mitäs tänne näin aamutuimaan kuuluupi...

Töissä aherran ja 9 päivän työputki edessä mutta sitten onkin vapaat ja loma niin sillä ajatuksella jaksaa duunitkin tehdä !!

Illalla pitäis ihan tuonne pääkaupunkiin ajaella kun on hampilääkäri ja harmitus vaan kun mies on illan töissä eikä pääse mulle kuskiksi ; -)Mulla on kortti ollut kohta 20-v ja inssinkin aikoinani Helsingissä ajanut mutta hermo menee aina parkkipaikkoja ettiessä.

Esikoinen joutuu katsomaan kuopuksia kun lauantaina annoin rahat sinne mp-messuille ja sanoin että saa jollain keinoin tienata ne takasin ( yleensä siivoaa autot mutta nyt joutuu hoitaa pikkusiskoja !! )

Lauantaina oli pelisessiot ja eilen vedin vain peittoa korviin kun olin niin väsynyt,,saa nähdä miten tänään jaksanko odottaa pelikamuni iltavuorosta vai onko nukkumatti parempaa seuraa ??

Mukavaa alkanutta viikkoa teille kaikille kultaisille pimatsuille !!

Isotikru

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/73 |
05.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=FF3030]Ani67 minä -67, samoin ukko (tyttö 03/05 on hänen, esikoinen 05/94 ekasta liitostani), asuinpaikka Varsinaissuomi), mies yrittäjä minä kotona, ei koiruuksia ei kissuuksia

Pietu-65 eli 41 juuri täytin, mies kaksi vuotta vanhempi, kaksi tyttöä, 97 ja 99 syntyneet ja kolmatta kovasti toivotaan, yksi km maalis-huhtikuun vaihteessa. Yritystä syyskuusta-05, haaveissa ollut minulla paljon kauemmin. Asun etelä-savon alueella

Tuulitii Täytän tänä vuonna 40, mies on vuoden vanhempi. Lapsia on ennestään neljä, vanhin täytti tänään 11 ja nuorin täyttää ensi kuussa 2. Molemmat ovat tyttöjä, välissä kaksi poikaa, 8 ja kesällä 6v täyttävä. Asuinpaikkana on Satakunta.

Marikko olemme miehen kanssa yli 40-vuotiaita ja haaveilemme kolmannesta. Meillä on nuo kaksi muuta ihan vielä leikki-ikäisiä, joten tämä meidän elämän pikkulapsiperheikä on parhaillaan käsillä.

Emmi ja 37v, ja mieheni täyttää loppukesästä 37v. Vauvaa olemme yrittäneet elokuusta 2004, ja olemme onnistuneet 3km verran :-( Olemme NKL-jonossa

maria69 37v ja mies 30v. Yritys aloitettu 08/05 ja aikaan ollaan saatu 3 km:a.

Sonjaemma vm -67, mies samanikäinen, Espoo, yksi koira, esikoista kuumeiltu 2 vuotta, hoidoissa. Takana 4 inseminaatiota ja 1 ivf josta plussa ja km rv 13, 2.ivf nega ja 3. ivf plussaa.

Trattis vm -65, mies muutaman vuoden vanhempi. Ei lapsia, koiria kaksi. Yritystä takana liian monta vuotta, kaksi keskenmenoa.

Senniina -68, mies -74. Mulla yksi clomilapsi ed.liitosta -99, miehellä ennestään 2 lasta. Lasta toivottu 9/05 alkaen ja 1-5/06 clomit+pregnyl. Hoitoihin 8/06. Eka inssi tehty 10/06.

Kirppu-68 Itse olen 37, mies 33. Mulla edellisestä liitosta lapset -88, -90 ja -95. Asustellaan Savossa. Mies töissä, mulla määräaikainen työ loppui joulukuussa. Sain keskenmenon reilut kaksi kuukautta sitten. Vauvaa oltiin yritetty kolme kuukautta kun onnisti. Valitettavasti päättyi noin ikävästi tuo raskaus mutta uutta yritetään kovasti.

vm69 Minä olen 37 ja mies 41. Meillä kolme tyttöä, tänä vuonna 8, 7 ja 3v. Neljäs tyttö syntyi maaliskuussa 06 raskausviikolla 20+5, eikä siis ole kanssamme... vaan enkelinä pilvenreunalla. Km 11/06. Asustamme Uudellamaalla.

RouvaP Itsellä on ikää 39, miehellä pari vuotta vähemmän. Tampereen seudulla asutaan. Meillä on takana yritystä vasta alle puoli vuotta. Miehellä on ennestään yksi lapsi, minulla ei lapsia. Yhteinen lapsi kummankin toiveena, katsotaan miten käy.

Levinia ' 69; mies ´66

lapsia ennestaan nelja tyttoa 15/11/8/4-vuotiaita tana vuonna. Yritysta helmikuusta 06, pieni tm maaliskuussa, km 06/06 rv8, km 10/06. Viides siis tekosilla!

Teti olen 37 kohta ja mies pari vuotta vanhempi. Ei ole lapsia ennestään ja yritystä takana 11kk eli ollaan vasta alussa tässä yrittämisessä. Täällä savossa asustelen.

mami_69 Lapsi tervetullut 03/04, hoitoon lähdetty 01/05 ensin inssejä luonnolliseen kiertoon, sitten clomien kanssa. 01/06 Ivf/icsi saatiin 13 munasolua, joista 11 hedelmöittyi. Kokeiltiin kummallakin tavalla hedelmöitystä ivf/icsi, molemmat onnistui. Passit sitten 05/06 ja 06/06 nyt pakastin on tyhjä. Ja me siirrymme kunnalliselle puolelle hoitoon.

murmeli66 vauva saa tulla jos tullakseen, mutta erityisemmin emme yritä. Lapsia on ennestään kolme, pojat -92 ja -01 ja tyttö -04. Itse täytin juuri 40 ja mies on kolme vuotta vanhempi ja asumme täällä pohjoisella Pirkanmaalla.

Pinkerton

Meillä on tällä hetkellä kaksi leikki-ikäistä, toinen heistä vielä hiukan taapero. Mahassa kolmas vipeltäjä tulossa. Me olemme nyt vasta tässä pikkuvauva-vaiheessa, kun tapasimme toisemme ei-niin-nuorena ja lapsettomuuskamppailujakin on käyty. Ikää meillä on hiukan alle 40 toistaiseksi vielä ;)

Isotikru: olen vm-69, mies kahta vuotta vanhempi

Asutaan pääkaupunkiseudulla, molemmat on työelämässä ja lapsiakin on 4, poika 13-v, tytär 10-v sekä kaksostytöt 6-v. Tuulimuna 10/06.

Minä_vaan: Yli 40-vuotias ja silti vauvakuumeessa! Perheessä on jo kaksi lasta (3v ja pian 2v), mutta silti on vielä ihan hirveä hinku saada kolmas pikkuinen.

Ankkis Täytän ensi kuussa 38 ja mies on saman ikäinen. Lapsia on kaksi, 12-vuotias tyttö ja nykyisen miehen kanssa 2-vuotias poika. Vielä yksi olisi kiva saada jonon jatkoksi ja pikkuveljelle kaveriksi.

Mutkala-65 minä 41v, mies 46v, minulla kaksi lasta entisestä liitosta 17v ja 14v, yksi yhteinen 7v., lisäksi meillä 2 koiraa, hevonen

Panjo Olen nelikymppinen, ja minulla on kaksi pientä lasta.

Alpinia; vuosimallia 67, mies 70. Kaksi lasta 92 ja 96. Kolmatta koetetaan alulle laittaa, yrityksia alkuvuodesta asti. Yksi keskenmeno keväällä. Kaikki pelissä: greippimehu, ovistikut ...

Hyrysysy Olen pienen -03-tammikuussa IVF-hoidon tuloksena syntyneen pikkuprinsessan äiti,jolla ikää on 3-viikon päästä 39v.

Maiju68

Mörri Ikää just tulossa 41-v. Yksi luomutyttö, kohta 4-v.

Takana tuulimuna 07/04 ja yksi varhainen km 11/05, sen jälkeen ei mitään. Kahta IVF:ää yritettiin, toinen keskeytettiin ja toinen vaihtui inssiksi.

Arka, -68, 12 v. tytär

Maiti, 39 v, mies 32 v., ei lapsia ennestään. Yritystä 1,5 vuotta, selittämätön lapsettomuus. Hoidoissa.

syystoive, 39 v. mies 40, 5 lasta, 6. päättyi km 11/06. Asumme uusimaalla.

Kaoma, 38v., mies 34v. 3. hoitorupeama lakaa alkuvuodesta -07. Kaksi keskenmenoa ja kaksi kohdunulkopuolista raskautta.

Lintupien, vm67. Kaksi lasta, edelliset tulleet miltei heti yrittämään alkoittaessa, uusi toivottu odotuttaa itseään.

Minea68, mies -75 Keski-Suomesta. Kolme poikaa, -91, -01, -04. Keskenmenoja saman verran kuin onnistuneita raskauksia vuosien varrella.

Niisku65, plussaa 3. pas:sta.

mirjalii, vm -61, mies 49. Ent. liitosta lapset 24,22,17. Vauvakuume iski kovalla voimalla pari vuotta sitten, kun meillä asui toista kuukautta sellainen nuori perhe, jolla oli vajaan vuoden ikäinen poitsu. Otatin silloin kierukan pois ja elin toivossa..

Yllätysäiti, 38, mies 47. Ei lapsia kummallakaan vielä. Heti seurustelun alussa puhuttiin, että kumpikin haluaa vauvan, mutta kun tuoreen suhteemme alussa toisia kuukautisia ei alkanut kuulua, olin oikeastaan paniikissa: näin pian?!?

Valdevina, ollaan molemmat 4-kymppisiä, meillä on kaksi teini-ikäistä nuorta. Tuulimunia 04/05, 07/05 ja km 06/06 nyt onnellisesti raskautunut.

Salome haluaa lisätä itsensä kuumeilijoihin. Ikää jo reippaasti yli 40. Meillä on kaksi pientä lasta ja minä (enemmän kuin mieheni) kuumeilen vielä sitä kolmatta. Kokemusta on tuulimunasta ja keskenmenosta.

Plussanneet 60-lukulaiset:

Teti la 20.2.07

Emmi la 25.3.07

Tale68

Pinkerton

Mutkala-65

Panjo?

Sonjaemma 11.6.07

Senniina 27.6.07

Valdevina 21.7.07

niisku65

Yllätysäiti

Levinia

syystoive

Vierailija
4/73 |
05.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin se taas viikonloppu oli ja meni. Mirrikin pääsi la ja su karkaamaan useampaan kertaan;-)

Miehen matkan peruuntumisesta joku kyseli (jäi painamatta dementianappulaa..). Loppujen lopuksi olin ilmeisesti jonkun hänen tokaisunsa ottanut liian vakavasti. Ei hän vakavissaan ollut lähdössä. Sanoinkin hänelle, että älä sitten edes vihjaile, jos et oikeasti tarkoita. Välillä tosin epäilen jo omaa mielenterveyttäni, kun kaikenlaisista sanomisista kehitän jo vaikka mitä..Kai ne pelot tuolla alitajunnassa edelleen niin kovina jylläävät, että alkaa jo viiraamaan.Mies on kaikessa rauhallisuudessan kuitenkin aika äkkinäinen liikkeissään, että en olis toisaalta yhtään ihmetellyt hänen reissuaan..

Paljon kuitenkin puhuttiin muutakin ja mieli rauhoittui kummasti. Kovasti olemme huolissamme miehen siskosta, jonka pitäisi saada vauva syyskuussa. Hänen esikoisensa on jo 9 v, joten uskon tämän toisen olevan hartaasti toivottu. Jotakin ongelmaa on kuitenkin ilmennyt ja vauva saattaa olla vakavasti vammainen. Mies ei osannut sitä ihan tarkkaan selittää, mutta parin viikon päästä asiasta tulee tarkempaa tietoa. Tällä esikoisellakin on jotakin kehityspulmaa, aspergerin tyyppistä tms. Kauheaa kuitenkin tuomion odottaminen ja epätietoisuus:-(

Minä yritän nyt nauttia viimeisestä lomakuukaudesta ja kerätä voimia työrupeamaa varten. Voitte uskoa, että motivaatio on huipussaan varsinkin sen sijaisepisodin jälkeen.

Nyt en muista yhtään, missä vaiheessa kukin oli menossa, mutta jos piinaa on liikkeellä niin peukutuksia siihen suuntaan!

Vierailija
5/73 |
05.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin se on taas uusi viikko käynnistynyt, ja aikamoisia paukkupakkasia on tällä viikolla luvassa.. heti jo huomenna *hhhrrrrr*

Senniinalla onkin " tottelematon mirri" , kun on ollut karussa koko viikonlopun ;))) Kyllä mä ihan aikuisten oikeesti (vaikkei nämä meidän jutut niin aikuismaisia aina olekaan) nostan teille raskautetuille mirrinulkoiluttajille hattua!!! Minusta ei ollut tuommoisiin pelisessioihin. kun eturessua kasvatin :))

Toivottavasti sait Pinkerton lääkäristä tarvitsemasi reseptit, ja että muutenkin kaikki oli hyvin :))

Isotikru: En minäkään riemusta kiljuen Hesassa ajanut, kun siellä suunnalla vielä asuin. Mua sekoitti se valtava automäärä ja ne raitiovaunukiskot, kun piti varoa ettei aja ratikkaa päin. Kyllä meilläkin esikko nakitetaan silloin tällöin (tosi harvoin) katsomaan tuon pikkuisen perään. Esim. tänään kun olen menossa jumppaan, ja jää semmoinen 45-60 min. " tyhjä kolo" , ettei kumpikaan aikuisista ole kotona. Mutta he pärjäävät hyvin kaksin tuommoisen ajan. Toivottavasti jaksat odottaa saadaksesi pelimiehesi kotiin illalla ;)))

Ja Minean toista testaamista odotan minäkin :)) Oireesi ovat niin lupaavat, että.. :)) Apteekin testi on kyllä aika herkkä, mutta jospa kiertosi tosiaan on vähän pidempi... toivotaan niin!!!!

Missäs meidän muut pimatsut on???? Pietu, Vm, Emmi, Ankkis... ja Leviniaa minäkin huhuilen!!!! Ja Teti taitaa olla vielä kokonaisena :))

(.) Losot on tänään olleet vähän kipeät, mutta niinhän ne aina tulee ennen menkkoja. EIlen tilttasin klo 21.30 ja heräsin klo 00.02, kun esikko puhui unissaan enkä meinannut enää saada unen päästä kiinni ja nälkäkin oli.. mutten sentään syömään lähtenyt :)) Kyllä se uni sitten takaisin tuli, kun vaan sinnikkäästi yritin. Eli siinä ne tärkeimmät " oireet" eli yhtä tyhjän kanssa. Eli eteenpäin, päivä kerrallaan :))

Hyvää viikonalkua kaikille!!

ANI

Vierailija
6/73 |
05.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin tulin minean uusinta testiä varmistelemaan,oli jotenkin niin vahvat nuo sinun oireet. Toivotaan että eka testi oli vain liian aikainen ja toisesta tulee se odotettu plussa. Jos et tikuttanut ovista niin voisiko olla niin että testasit liian aikaisin?

Tosiaan senniina,hatunnosto sulle mirrin ulkoiluttamisista(oikein monikossa),itse en kyllä moiseen ole koskaan odotusaikana pystynyt. ja mikä parasta että matka-aihe on nyt teillä loppuunkäsitelty. Nyt vain nautit viimeisestä lomakuukaudesta ennen töihin paluuta. Siinä onkin muuten motivaation täyskeräämistä että saat itsesi tsempattua työintoa täyteen ennen äitiysloman alkua(uusi hatun nosto sulle).

Minä taidan olla teidän etelä-suomalaisten joukossa joku kummajainen kun tykkään ajella Helsingissä. Nytkin ollaan menossa vajaan kolmen viikon päästä hesaan ja mukavalle tuntuu lähteä ajamaan ihan ydin keskustaan. Täytyy koputtaa päätä,kun ei vielä koskaan ole mitään sattunut,säännöthän siellä ei kyllä mistään ohjekirjasta ole...

Täällä on mirri pidetty vielä narun päässä kiinni mutta jospa pikku hiljaa päästäisi sen vapaaksi.... Tuosta ovis-asiasta vielä; etsin netistä haulla juttua ovisplussasta ja totesin samaa minkä moni muukin oli tehnyt eli ovisplussan pituus tikuissa(kuinka monta päivää on vahva plussa). Minullahan oli vuosi sitten ovisplussa(silloin kun tärppäsi) vain yhden illan,seuraavana aamuna oli jo haalea ja siis tärppi tuli. Muissa kierroissa on ovisplussa ollut monta päivää. Tosin sitä heinäkuun plussaa en tiedä kun en tikuttanut. Minullehan lääkärikin sanoi viime kesänä että jos testi näyttää kauan plussaa niin ovis jää ikäänkuin " päälle" . Joten senkin vuoksi on hyvä testata tässä kierrossa niin onpahan sitten lääkärille jotakin todistettavaa jos ei tärppää. Oisiko sitten mahdollista saada jotain joka irrottaisi munasolun, en tiedä. Tulipahan taas monimutkaista selitystä...

Aniko se seuraavana piinaa minean kanssa? Peukkuja paljon teille ja kaikille muillekin piinaajille.

Pinkerton, toivottavasti sait reseptin ja olosi helpottuu. Mukavaa että odotus sujuu mukavasti.

Kaikille odottajille mukavan pyöreitä mahapäiviä....

Nyt pikkuhiljaa työn pariin kun aamupäivä meni koulutusasioissa.

-pietu-

Vierailija
7/73 |
05.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan viikonloppu oli ja meni, mutta täällä on tämä ' narttu' ainakin pysynyt sisällä koko ajan, ja ei edes tee mieli ulkoilemaan, kun tuo masu on sellainen ' rantapallo' tai siis isompi kuin rantapallo, ja nyt oon todellakin ollut aika kipeä koko viikonlopun. En tiedä mikä on, onko liitoskipuja vai onko kertynyt liikaa ilmaa vatsaan, mikä ei ole poistunut, vai onko lapsi sellaisessa asennossa, että painaa ja puristaa. Istuminen ja sängyssä kääntyminen yhtä tuskaa, ja sitten kun nukkuu yhdellä kyljellä muutaman tunnin niin johan on kankku kipeä :-(( Elin siinä uskossa, että vähällä tulen pääsemään kivuissa ja kolotuksissa, mutta ei kait sitten ' kuitenkaan'

Tänään olen kuitenkin ahkeroinnut, pessyt vauvan toppahaalareita, ja vuodevaatteita, ja vielä keskiviikkona olisi 2 koneellista vauvan vaatteita. En ole tajunnut miten paljon noita vaatteita onkaan kertynyt .. No onhan se hyvä, ettei vaatteet kesken lopu, mutta onhan tuo vähän turhaa, kun vauvakausi kestää kuitenkin niin pienen hetken. Ja äiti taas ilmoitti ostaneensa lisää vaatetta(huoh) ja minä tyttö pesen ..

Senniina: Ne on ne r-hormonit, kun tekevät tepposiaan. Ei meilläkään tarvitse miehen kuin katsoa tietyllä tavalla, niin johan on maailman kirjat sekaisin, saati, jos vaikka leikinpäin sanoisi olevansa lähdössä matkalle :-)) Hyvä, että teillä ainakin pelit pelaa ..Kuukausi enää armonaikaa, voi luoja miten nopsaa on viikot ja kuukaudet menneet .. Ja miehesi siskon tilanne on TODELLA kurja, toivottavasti kaikki olisi kuitenkin hyvin !!! Itse tiedän erään perheen, perheessä on 5 lasta ja 3 perheen lapsista on kehitysvammaisia. Mutta heidän perheensä on todella ihana !!!

Ani: Voi kun ei tulisi tätsyä, olihan teillä oikeaan aikaan' pikku-peli' ;-)) joten toivotaan, että pienestä kasvaisi suuri :-)) Ja älä välitä, ei meilläkään ole mitenkään vilkasta tuolla pelien puolella, viime kerrasta on 1.5 vkoa aikaa. Ja ei edes haluta-inhottaa koko ajatuskin, että pitäisi ruveta puuhiin tämän massan kanssa. Joku kyseli jokin aika sitten, että koemmeko olevamme haluttavan näköisiä raskaana ollessamme, en koe olevani, mutta ihailen itseäni isosta peilistä, kun mieheni ei ole kotona, ihailen siis masuani.

Kaikki muutkin käykäähän kertomassa kuulumiset !!

Mitäs piditte eilisistä Idols-kokelaista ? Ensimmäisen tytön esittämä Aurora on ihana kappale, mutta en tykännyt tytöstä tai äänestä. Ainut kuunneltava oli tämä Morrisetten kappaleen esittänyt Mia, eli esiintyi kolmantena, hänellä on ryhtiä, rohkeutta ja hyvä ääni !!

(.) Kolottaa joka puolelta, tyttö liikkuu .. taitaa olla kääntynyt pää alaspäin :-)) Söin jäätelöä, ja johan kuului polskintaa masusta, kun neiti saa hieman sokeria !

Nyt laittamaan mansikka piirakkaa, saa tarjoilla sitten illalla miehelle ' omatekemää piirakkaa' t. emmi rv-33+1 ( 7vkoa LA:n)

Vierailija
8/73 |
05.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

... ovistesteistä. Olen vielä aloittelija näissä tikutusasioissa (muutama kiertona vasta tikuttanut), mutta huomannut sen, että mun vahva plussani (testiviiva siis vahvempi kuin kontrolliviiva) kestää vain alle vuorokauden. Elikkäs nyt tässä kierrossakin testasin tasavahvat viivat la 27.1. (ja peitot pöllys ;) ) ja su oli sitten tosi vahva plussa (mirri pysy sitten sisällä kun ulkoiluttaja nukahti ;) ). Maanantaina tein vielä testin ja oli tuskin havaittava haamu.. eli hyvin nopeesti lähti sitten laskuun. Mun toivoni on nyt siinä lauantain peli-illassa ;))) Ja nämä testit olen kaikki siis tehnyt aamup. (kuten aina ennenkin).

Pitänee myös minun mennä vähän tsurffaileen nettiin... mitäs se kotiäiti muuta puuhaisi... HAH :))

Senniinalle tosiaan hyvää viimeistä lomakuukautta, ja aikamoinen on työ kerätä työmotskaria ennen kuin ä-loma sitten alkaa.

Mä meen nyt taas...

ANI

Vierailija
9/73 |
05.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tosiaan " pantiin varastoon" viikonloppuna. Sit voikin taas mennä pari viikkoa, ennenkuin mirri livahtaa taas pihalle:-) Kyllä ailahtelee niin mieli kuin ruumiskin. Ei kyllä esikoisen odotusaikana ollut pelkoa, että mirri olis karannut. Oli kyllä sellanen sisäkissa, että oksat pois.

Aamun viestistä jäi tosiaan Idols-kommentit pois:-) Vähiten tykkäsin siitä mikkihiirestä, joka pääsi jatkoon. Sellainen ääni tosiaan jakaa mielipiteitä. Harmi, että se eka likka veti niin falskisti ja mokasi se Miakin vähän, kun olis voinut repäistä oikein kunnolla. Spermanto sanoi mieheni..Sheilakin kikkaili itsensä ulos kisasta.

On tässä tosiaan itsessä kasaamista, että jaksaa sen työrupeaman. Ei minkäänlaista intoa palata ja tuntuu autoilukin aika kuppaselta jo nyt. Häpyluu orastaa jo kipuilua ja kohta alkaa varmaan lonkkiakin jurppia. Saa nähdä, mikä on torstain sf-mitta, sen verran kookas mamma täälläkin lyllertää..

Vierailija
10/73 |
05.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä aikaa kun MANSIKKAPAISTOS, ei siis mansikkapiirakka, kypsyy uunissa niin piti kommentoida Idolsia :-)) Pääsikö se Mikki Hiiri jatkoon ? Voi turkasen tysäys :-// En pitänyt sittäjästä, mutta kappale oli ihan ok. Helkkari sentään ..

Mä oon muuten oikein emätohelo :-)) Laitoin pakastemansikoita tuonne uuniin, ja totta kait se taikina löllyy nyt niiden päällä .. Taidan laittaa ulos jäähylle, kun otan uunista pois, josko menisi hieman kasaan ... Onneksi en tehnyt vieraille, joten omaan suuhen voi tuollaistakin mansikkapaistoskiisseliä laittaa :-))

Muakin sattuu välillä niin että itkeä tekisi mieli, mutta en itke, kun viikonloppuna tuli vuodatettua kyynelkanavatkin kuiviin, sen verran kovaa tuntui tuo kipu.

t.emmi

Vierailija
11/73 |
05.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Idols-kommentit ekaksi, mää kyllä tykkäsin, että voittaja mikkihiiri oli eilisistä paras. Ensi kerralla se onkin sitten varmasti hevari-Ari, ellei se mogaa ihan tyystin.

Senniina, mulle ehdotti pomo aikoinaan esikoista odottaessani, että tulenko kesäloman jälkeen takaisin töihin, kun ei meinannut sijaista löytyä. La oli 8.9 ja vaikka olin nuori ja vetreä silloin niin aika selkeästi ilmoitin sille, että EN TODELLAKAAN TULE. Sulla on varmaan yhtä motivoituneet tunnelmat, mutta duunia ajattelemalla ei kannata pilata lomakuukauttaan ja ainahan saa sairista, jos ei jaksa.

Pietu, mitäköhän se lääkäri tarkoitti " päälle jäävällä" oviksella, ettei munasolu irtoisi ollenkaan?

Mä olen menossa keskiviikkona follikkeliultraan ja sitten tikutan lääkärin määrämät päivät. Verikokeita otettiin viime viikolla ja ensi viikolla lisää ja sitten ehkä selviää, että missä kohdassa heittää, jos missään. Pelivälineet pitäisi varmaan taas kaivaa esiin, ettei ainakaan siitä jää kiinni. Jotenkin en kyllä enää usko, että mun tynkäkierrolla raskautuu ilman lääketieteen apuja.

Menestyksekästä " piinaa" Anille, mikä onkaan Minean tilanne tänään?

Vierailija
12/73 |
05.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäi kommentoimatta aikasemmin, että tosi kurjalta kuulosti nuo Emmin kivut:-( Ite muistan kanssa ekasta raskaudesta vaikeita viimeisiä viikkoja. Lonkat ja häpyluu mulla vihoitteli ja kauheat tyynyviritelmät jalkojen välissä, että pysty edes vähän nukkumaan. Nykyinen häpyluuoireilu ei enteile hyvää..

" Pikku-Matti" on tänään ollut aika hiljanen. Kasvanut kuitenkin, kun mahanympärys tässä istuessa on tätä nykyä 112 cm, tissien alla mennään edelleen siinä 84cm:ssä. Mitä lie on sf-mitta torstain neuvolassa..

Työpaikalle tekis todella mieli sanoa, että en todellakaan tule ja voihan se olla, että lyhyeen loppuukin. Käyn kuitenkin kokeilemassa, mutta en ala urheilemaan.

Vierailija
13/73 |
05.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset harrastuksissa ja piha kolattu,joten muutama minutti aikaa ennen kuin sinkoan hakemaan tytöt kotiin.

Ankkis kyselit mitä tarkoittaa kun ovis jää päälle;lääkäri selosti sen mulle niin(korjatkoon jos joku tietää asiasta enemmän) että munasolu ei irtoa ajoissa vaan tavallaan jää kypsänä munanjohtimeen ja vuotaa ulos sitten kun otollinen hetki on jo ohi. Tuossa vaiheessa voi vuotaa myös munanjohtimeen. Johtuukos se endo muuten juuri tuosta? Minulla ei ole sitä todettu eikä onneksi ole kipujakaan ollut. Kysäseppä ankkis sinä sitä asiaa omalta lääkäriltäsi josko hänellä olisi asiaan jotain uutta tietoa.

Minulla on kaapissa valmiiksi ostettuna 50 mg disperiiniä ja ajattelin ihan " kokeeksi" ottaa yhden päivässä kun ovis on bongattu. Tuntuu että kaikki on nyt kokeiltava tässä sodassa.

Lurps,jäisikö emmi mullekin pikkupalaa mansikka" paistosta" ? Kuulosti niin hyvälle.... Hihittelin tuossa päivällä emmin kirjoitusta....vai on mirrit muuttunu piirakoiksi....hehheh...

Ei mutta nyt menen laittamaan pannarin uuniin ja hakemaan tytöt kotiin. Ulkona onkin -20 pakkasta joten ei viitsi antaa niiden värjötellä pakkasessa kovin kauan.

Minean uutisia edelleen odotellen...

-pietu-

Vierailija
14/73 |
05.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munasin sitten ihan oikeesti. Kirjoitin tilannepäivitykseni sitten kaikelle kansalle, en edes saanut omaan pinoon laitettua.

Menen nyt peiton alle ja vajoan horrokseen häpeämään...

Vierailija
15/73 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minealle paranemista!

Itsellä lääkärireissu meni ihan hyvin, vauvallakin oli kaikki OK. Taisi nukkua, kun syke oli 140. Tai ainakin huilasi :)

Nyt palattava taas keittiöön ja kaffekupin ääreen ja tiedusteltava laumalta heidän puuronsyöntihaluja :) Päivät on muuten aika lailla matalalentoa, sen verran on nyt kotiäidille ja lapsille ohjelmaa kertynyt. Se on ihan kivaa välillä.

Vierailija
16/73 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitteko kuvitella ' työpaikalta' soittivat, ja kysyivät voisinko tehdä ensi viikonlopun (?) H a l o o .. Ei ne kyllä yhtään ajattele !!! Ei tietenkään, kun on omasta puljusta kyse ja ' rahasta' , sama sitten, ketä sinne lähetetään puolikuntoisena ja raihnaisena :-// No en nyt kuitenkaan mene !!

Mansikkapaistos olikin ihan hyvää, ja hienosti mansikkasotku imeytyi, vaikka toisin luulin, ja illalla syötiin sitten jäätelön kanssa :-))

Viime yö meni harakoille, ja sängystä nouseminen oli todella työn ja tuskan takana, ja jalat puutuivat ja kankuista särkivät. Mies joutui auttamaan mut sängystä ylös .. Olin ihan loppu MUTTA nyt taas kipu on hieman hellittänyt. Mitä ihmeen kipuilua tämä oikein on ? Painaako vauva tuonne alas, vaiko onko nämä liitoskipuja, vaiko kaasuvaivoja ??? Vessassa ravasin joka tunti, aina kun olin nukahtanut niin taas heräsin pissahätään :-((

Vauva oli yöllä liikekannassa, ja nyt olen melkein 100% varma, että on raivotarjonnassa, koska potkut eivät tunnu samoilta kuin viime viikolla, selvästi on liikkeet heikentyneet, nyt sellaista koputtelua ja hurjia muljahduksia.

Pinkerton: Mitä tarkoitit, että vauvan syke oli 140krt/min, koska oli levossa ? Itse olen kuvitellut, että mitä kokeampi syke, sitä liikkuvaisempia siellä ollaan, mutta onkos se toisinpäin ? Meillä on koko ajan olleet sykkeet 160-140 välimaastossa. Kiva, että kaikki oli hyvin !!!

Minea: Älä nyt vielä heitä kirvestä kaivoon !!! Kävin lukemassa tuon viestisi, ja erikoista on, ettei ' tätyä' vielä näy (?) Olikos sinulla jokin hormonilääkitys käytössä ?(ei muistaakseni) Noh nyt ei auta muu kuin odotella ja toivoa parasta !!! Onkos täti nyt 3 päivää myöhässä ?

Edelleen ' toivonkipinöitä' sinne teille !!!

Senniina: Onhan tuo hurja ympärysmitta mitä olet mittaillut, mutta onneksi se on siinä missä sen pitääkin olla, eli vatsan alueella. Mistä teille on tullut sellainen tunne, että siellä olisi ' pikku-Matti' ? Itselläni oli alusta alk. vahva tyttö tunne, en tiedä miten ja mistä se tunne tuli kun ei ole aikaisempaa kokemusta, mutta tyttöhän siellä on.

Nyt hommiin! Kaikille hyvää tiistaita. Meillä on tänään synnytysvalmennus :-)) Kivaa ... t. emmi rv-33+

Vierailija
17/73 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä nyt pakkanen paukkuu. Jotain -25 taitaa olla edelleen, vaikka aurinko jo komeasti paistelee. Se siitä ulkoilusta, minen tuonne pakkaseen lähe varpaitani palelluttamaan.

Emmi, ei mulla oikeastaan ole poika- tai tyttötunnetta. Kovasti toivon vauvasta tyttöä, mutta olen kuitenkin varma, että se on poika. Siitä se pikku-Matti. Nimi viittaa myös lapsen isään:-) En kyllä tiedä noista kivuista, mutta voihan olla että vauva painaa johonkin erityisen herkkään kohtaan ja luitten joustaminen tuntuu särkynä myös.

Jaahas, kusti polkas just ohi (meille tulee päiväposti mopolla..). Täytyy sen verran käydä pihalla, että laatikkoon kurkkaan.

Minealle pikaista parantumista!

Vierailija
18/73 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viellä ollaan ehjänä:) Eilinen olikin rankka päivä kun oli neuvola ja jo aamusta piti lähteä liikenteeseen ja iltapäivään meni ennen kuin selvisin kotiin. Kyllä olin koko illan niin rampa etten liikkeelle kyennyt. Jalat ja selkä oli niin kipeät ettei moista ollut pitkiin aikoihin. Neuvolassa kaikki muuten taas hyvin mutta sokerit taas kummittelivat pissassa. Sain tikut kotiin ja nyt sitten muutaqmana päivänä pitää tikutella sitä sokeria kotona. No tänä aamuna sitten ei sokeria näkyvissä lainkaan. En kyllä enää lähde mihinkään sokerirasitukseen toivon vaan että tämä kaveri syntyisi mahdollisimman nopeasti ettei tarvisisi kovin enää juosta ylimääräisissä tutkimuksissa.

Lohdutukseksi Emmille kivuista.... minulla niitä sellaisia , onko ne nyt liitoskipuja vai ilmakuplia eksyksissä on ollut melkein koko raskauden ajan. Ensi alkuun vain yöllä ja kyllä kääntyminen on tuskaa tiedän miltä se tuntuu. Nyt niitä kipuja tuonnenivusen suuntaan on tullut jo päivälläkin ja yhtä inhottavia ovat. Tuntuu mitä lopumpaan tämä raskaus käy sitä vaikeammiksi nuo yöt tulevat. Vaikka ihan kohtalaisesti nukutkin niin asentoa ei tahdo enää oikein löytyä kun tuntuu että painaa joka asennossa. vessassa saat juosta jatkuvasti aina kun heräät. No kestettävä on, minulla ei toivottavasti enää kovin ole aikaa siihen H-hetkeen. Kun terkka kokeili niin pää viellä hieman antaa myöden eli ei ole viellä ihan kunnolla kiinnittynyt tonne tunnelin päähän.

Minneako se viellä jännää, peukkuja sinne.

Kylmä on pakkas päivä melkein 30 astetta pakkasta joten tänään pysyy mamma ja mirrit sisällä:)

Viikon alkua vaan kaikille!

Teti 38

Vierailija
19/73 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emmi, niin, minä ajattelin, että kun kerran oli syke vain 140, niin vauva huilasi. Kun yleensä se on siellä 150-160 ja doppleria monotetaan. Ja siis _vauvan_ syke, ei minun ;) Minun mutu-kokemuksen mukaan 135-140 on lepo, kun silloin se masu on muutenkin rauhallinen.

Vierailija
20/73 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ekaksi Minealle sympatiat petinpohjalle :) Sinulla taitaa olla vanha kunnon influenssa, jos kuume on korkea ja joka paikkaa särkee. Olen ko. taudin pari kertaa sairastanut, ja vetää kyllä ihan vuoteen omaksi ja vie aikansa, ennenkuin on taas entisensä. Jaksuja ja hali :)

Emmillä taitaa olla kyseessä liitoskivut vol. 2. Joskus aikaisemminkin niistä kerroit (aiemmilla raskausviikoilla), ja sanoin että loppua kohden ne (valitettavasti) tulevat takas.. ja pahempana. Mulla oli ekassa raskaudessa tosi pahat liitoskivut, nimenomaan ne loppupään.. tokassa ei sitten juurikaan enää. Kaippa paikat olivat venyneet tarpeeksi vaikka raskauksien välissä olikin melkein 11 v. :) Lekuri sanoi mulle silloin aikoinaan, että kun vauva on kääntynyt raivotarjontaan, niin hän ikäänkuin päällään levittää " lantiokuopan liitoksia" (sori, mutten tiedä oikeaa läketieteellistä termiä.. mutta ymmärtänet mitä tarkoitan) ja siten tekee itselleen tilaa mahtua ko. kolosta ulos. Välillä kivut hellittää, ja välillä sitten pahenee :(

Sun mansikkapaistos kuulosti hyvältä.. :))

No johan oli ajattelematonta pyytää töihin.. ja vielä viikonloppuna!! Ja sullahan on äippäloma!! Hyvä että haistatit niille huilut :))

Vai möyrii Senniinalla pikku-matti :) Mä olen myös molemmilla kerroilla ollut satavarma, että odotan poikaa... mutta tyttöjä ovat molemmat. Mutta eivät nuo ultratkaan ole aina niin 100%: ystäväni sai rakenneultrassa tietää, että odottaa poikaa (kätilö oli pienen pilinkin nähnyt). He tekivät hankintoja sen mukaan ja odottivat siis poikaa. Kun vauva syntyi, hän olikin tyttö!! Vanhemmat olivat ihan että TÄH, ja kysyivät, että onko kätilö asiasta ihan varma :) Olivat tietty ensin vähän hämillään, mutta tointuivat pian :) Että näinkin voi käydä.

Ja lurps.. Pietu se on taas tehnyt pannaria... äläkä vaan sano että söitte sen vanilijajäden kanssa :)))

Joo.. kylmä on meilläkin *hhrrr* Vielä on -16, aamulla oli -20. Aurinko onneksi paistaa, mutta ei tuo näytä ilmaa lämmittävän.

Nukuin viime yönä ihan sikahuonosti :( Oli (taas) jaloista ihan sairaan kuuma, ja muuten piti vetää peittoa korviin. Valvoin klo 2-4 ja ajattelin jo nousta lehden hakuun. Uni kuitenkin tuli, ja aamulla olisi väsyttänyt niin maan perusteellisen paljon! Mulla näyttää nämä samat " oireet" olevan joka kierto tässä vaiheessa: nuo kuumat jalat öisin, turvonneet rinnat (ei niinkään kipeät), nälkä ja menkkamaiset kivut. Ja nehän tietää tädin tuloa, eli ensi sunnuntaina sitten alan kuulostella kiukkuisen vanhanpiian saapumista.

Ja Tetikin oli käynyt pinolla :) Harmi tuo sokru, mutta onneksi ei tänään ollut. Kohta mittaukset ovat ohi ja saat alkaa hoitamaan vauvaa *huokaaaaaaa-aaaaah*.

Pakkasterkuin ANI