Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

~*~*~*~ KULTAISET 60-lukulaiset viikkoon 6 ~*~*~*~

05.02.2007 |

Huomenta,

tuli taas näköjään herättyä ;)

Eipä muuta tytöt kuin pinoon vaan!

Kommentit (73)

Vierailija
61/73 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

onkos miehesi Etelä-Karjalasta, kun tuo lammasresepti kuulostaa ihan luumäkeläiseltä särältä? Se tehdään just noin ja perinteisesti suuressa puukaukalossa. Ja on sitten hyvää. Lammaspaistista saa kyllä kehnojakin kokemuksia, jos se oikein sitkeäksi ja kuivaksi äityy. Kumipallona luokses pompin..

Olen muuten pari yötä myös nukkunut vähän paremmin tai en ainakaan ole tuntitolkulla valvonut. Heti on energiaa tuplasti enemmän ja olo on kuin eri ihmisellä. Mutta se, että tällaisia öitä on n. 2-3/kk, niin ei paljoa ilahduta. Pitäisi varmaan mennä jonnekin uniklinikalle tai johonkin kunnon perustelliseen hivenainekartoitukseen, että sais selitystä ja mahd. apua tohon unettomuuteen. Psyykkisiähän ne syyt yleisimmin on, mutta kun ei mullakaan nyt aina sellasta ole. En mä voi loppuelämääni puoliunessa kulkea.

Vierailija
62/73 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etelä-Karjalasta ollaan molemmat. Ja voin kyllä kovin paljon liioittelematta sanoa, että miehen lammas vetää vertoja särälle. En ikinä uskonut, että lammas voi olla niin hyvää (lapsena söin muutaman kerran villasukan makuista), ennen kuin menin ensimmäisen kerran syömään oikeaa särää.

Minulle tuli ihan ahdistus ja epätoivo, kun luin läpi kaikki esittelyt tuosta alusta. Niin paljon keskenmenoja ja tuulimunia ja lapsettomuushoitoja. Tässä ollaan lähdetty ihan soitellen sotaan. Esikoinen tärppäsi kolmen kuukauden jälkeen tulee jos on tullakseen -asenteella. Nyt on oikea vauvakuume päällä ja joka kerran jälkeen ajattelen, että nyt kyllä tärppäsi. Jätin ehkäisyn pois tammikuussa kun sain häämatkan jälkeisen malariakuurin loppumaan. VOI APUA!!! Pitäisikö hakea vähän realismia tähän touhuun?! Täytän 40 tänä vuonna ja mies ensi vuonna 50. Tuntuu, että ei ole kauhean monta vuotta aikaa tähän puuhaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/73 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin toivottelemaan aurinkoista viikonloppua kultsuille!

Te olette ahkeroineet niin valtavasti kirjoittelemalla. Harmittaa kun olen niin itse niin huono kirjoittamaan..

Täällä on lammaspaistia " maisteltu" . Lammas on ihanaa. Itse tein viikonloppuna lampaanjauhelihasta ja perunasta " moussakaa" oli valtavan hyvää! Me käydään tuosta 100 km:n päästä suoraan yhdeltä lampaan kasvattajalta ostamassa lampaan lihaa. Se on hyvää, tuoretta ja edullista!

Neuvolaterveisiäkin oli!

Senniinalla oli ihania uutisia, pikku-Mattikin alkoi jyrytä vatsassa. Täällä ja sintti välillä naputtelee tuonne ihan alas, vaikka mullakin on jo tuota mahaa niin isosti! Välillä on vähän hiljaisempia päiviä, meinasin jo liittyä Senniina sun " bändiisi"

Emmillä pikku-Tiina istuu kuin tatti, eikä vieläkään ole kääntynyt?

Teti on vielä yhtenä? No onneksi ei pakkasyönä tarvinnut lähteä!

Ja tautikin oli kaatanut osan porukkaa petiin! Harmi! Toivottavasti tauti menee pian ohi. Meillä on naapurissa ollut koko porukka sairaana/toipilaana monta viikkoa. Ei ole kivaa ei! Toivottavasti tauti kiertäisi tämän talon ohi, ainakin toistaiseksi se on osannut ohi mennä!

Kuka se kirjoittikaan heränneensä yhtenä aamuna k..ilammikosta - ihanaa! Kyllä nauratti, siis ei se, että teillä oli punkka märkä, vaan se miten sitä olikin jo itse unohtanut nuo vuosien takaiset ajat! Elävästi muistui mieleen mitenkä se lapsi itse nukkui pyrstö pystyssä sikeästi täysin tietämättömänä aiheuttamastaan vahingosta!!! Kiva siinä oli aina keskellä yötä alkaa kuivatella patjoja ja vaihtaa lakanoita.

Vielä jäi mieleen nämä huonosti nukkuvat. Oletteko kokeilleet reikihoitoa? Itse ainakin olen saanut siitä aikanaan apua unettomuuteen, samoin akupunktiosta. Reikihän on sellainen syvärentouttava ja hellä hoitomuoto, akupunktiosta en ole varma voiko sitä raskaana ollessa ottaa. Jotkut vaihtoehtohoidothan voivat käynnistää synnytyksen, ainakin vyöhyketerapiassa on se " vaara" olemassa. Muistan vaan kun menin eka kerran vyöhyketerapiaan, kysyi terapeutti ensimmäisenä olenko raskaana, hän oli tyttärensä synnytyksen aikanaan käynnistänyt vyöhyketerapialla kun oli menny yliaikaa.

Jaaha kohta pitäis vääntäytyä puotiin hakemaan jääkaappiin täydennystä viikonlopuksi! Toivottavasti pakkaset laskee viikonlopuksi, että pääsee ulkoilemaan! Ihanaa viikonloppua kaikille

-valdevina-

Vierailija
64/73 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun tulee ihan vesi kielelle teidän herkkuista. Meillä tuonne uuniin meni vain makaroonilaatikko eilen että sellaiset herkut:)

Senniinallakin unet hieman parantuneet. Niin minullakin aina välillä on tuo uni huonommalla ja sitten taas parempi kausi. Viime yönä kolmen jälkeen heräsin kun tuo kissan retale tuonne pinnasänkyyn yritti ängetä. Sitä piti torua monesti ennen kuin uskoi ettei sinne mennä.

Täällä kaikki muuten ihan ok eli odotellaan. eli ei oikein mitään asiaa mutta kunhan ilmoittauduin minäkin.

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Teti

Vierailija
65/73 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennen punkkaan palaamista!

Pienta vasya ilmassa,noh liiasta kavelemisesta ja nuorimmaisen kantelusta: masukki alkoi varoitella pikku tuhrulla!

Eilen kavin ultrassa ja Hope siella moyriskeli ihan terveena ja sydan sykyttaen, mutta sikiopussi oli hiukan venahtanyt, joten laittoi taas 10 pv lepoon ja nostokieltoon.

Kylla tama tasta.

Lammasta syodaan meillakin paljon, ihan niinkuin nautaakin. Siis samallalailla valmistaen, ostetaan aina niin nuorta karitsaa etta liha kypsyy nopeesti.

Mutta nyt jatkan tuota selan riepomista (en millaan viittis makoilla pakosta)

Voikaa hyvin

- levinia ja hope 8+6 -

Vierailija
66/73 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokeilla vaikka reikähoitoa, kunhan apu unettomuuteen vaan jostain tulisi. Tätä on kestänyt vuosia ja alan olla aika tuskastunut.

Vierailija
67/73 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi pojat teidän ruokajuttuja! Ihan hirvittävät karpalot valuu pitkin suupieltä kun lukee noita teidän ruokaohjeita. Itse en ole uunissa lammasta laittanut mutta mökillä olen rosvopaistina lammasta ja nautaa yhdessä laittanut nuotion pohjalle hautumaan ja perunat myöhemmin foliossa päälle. Ja nam,uunilohi on myös mun herkkua ja parasta se on kyllä loimutettuna mutta näin pakkasella uunissa tulee hyvää. Jaahas ei tarvitse miettiä mitä viikonloppuna syö;kalaa ja paistia(lammas voi olla kiven alla mutta kunhan on lihaa).

Minunkin on pakko kommentoida tuota idolsia. En ole sitä tänä vuonna seurannut mutta tytöt katsoi eilen sitä ja korvaan kävi tuo Arin ääni-aivan mahtava ääni ja minä pidin kappaleestakin. Oli siis pakko äänestää. Tulee varmaan olemaan kahden joukossa tai huippuja pitää olla joukossa paljon.

Tähään turhaan julkkisnaiseen en edes viitsi kommentoida muuta kuin tapa kullakin tulla huomioiduksi....

Odottajilla on mukavia kuulumisia ja toivotaan levinia että saat levättyä ja tuhnut loppuu.

Minä olen tänään tehnyt sitten lähes sen viimeisen mahdollisen keinon minkä ilman lääkkeellistä keinoa voi raskautta yrittää eli laitoin kuitenkin hakemuksen uuteen työpaikkaan. Niin kuin meinasin että olen " eläkevirassa" mutta kokeilaan mitä tuleman pitää. Ihan utopiaahan tämä on mutta tässä iässä on kokeiltava jos meinaa jotain uutta vielä työrintamalla yrittää(hui,tuohan tarkoitti lähes sitä että yritän sanoa itseäni vanhaksi).

Ja toinen,tilasin viikon päähän itselleni gynen eli taas mennään ronkittavaksi ja anellaan oisiko mitään millä raskautta voisi edesauttaa. Alkaa vaikuttaa aika toivottamalle tämä minun yritys. Muutaman päivän jo elin siinä uskossa että yritys on minun osalta jo ohi ja tyydyn ja nautin siitä mitä minulla on mutta tänään taas tällainen fiilis. Jäi niin epäilyttämään se pco vai mikä se sanakummajainen oli,kun etsin sen oireita niin ei minulla ole niistä mitään eikä lääkärikään ole moista koskaan sanonut vaikka olen siellä juossut ihan oviksen aikoihin. Selvä follikkeli on kuvissa näkynyt mutta jostain syystä tikussa on viivat vahvana useamman päivän. No ensi viikolla alan tikuttamaan niin voin siitä lääkärin kanssa taas kerran jutella. Taitaakin olla juuri kp16 kun on aika joten jos kierto on normaali niin seuraavana päivänä olisi ovisaika. Niin ja pitääpä kysyä myös siitä disperiinistä....

Ulkona on aivan ihana ilma,aurinko paistaa ja pakkasta -20. Toivotaan että viikonloppuna lämpiää vähän jotta pääsisi pitkille hiihtoreissuille.

Mukavaa viikonloppua ja paranemista flunssankourissa kamppaileville.

Sori kun tuli taas tuutin täydeltä tuota omaa napaa...

-pietu-

Vierailija
68/73 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Senniina, mene ihmeessä ' reikä' hoitoon, itse kävin kerran ja se kerta pelästytti meikäläisen etten toiste mennyt. Eihän siinä tehdä mitään sellaista mikä olisi vaarallista, mutta, kun olen sellainen jalat maassa oleva henkilö niin kaikki ' paranormaali' pelästyttää, vaikka niihin uskonkin. Kävin siis reikinhoidossa kerran, ja siitä on aikaa sellaiset 8 vuotta. Makasin siinä hoitopöydällä ja hoitaja liikutti käsiään näiden reikinpisteiden kohdalla, ja kun hän laittoi kädet vatsan päälle alkoi silmistä valua kyyneleitä aivan tolkuttomasti, aivan kuin oisin itkenyt, ja tuntui että vatsani on saunan kiuas, ja reikissähän ei saa puhua hoidon aikana, mutta lopulta hoitajan oli pakko sanoa, saanko ottaa käteni pois vatsasi päältä, koska minulle tulee kohta palohaavat käsiin, niin kuuma on vatsa :-// Sen kerran jälkeen en mennyt hoitoihin, vaikka hoitaja suosittelikin. Sanoi, että vatsan alueella on tunnemaailma ja sanoi minun tarvitsen reikiä, että se kaikki puhdistuisi. Hoitaja ei ollut tietoinen sen hetkisestä elämäntilanteestani, mikä oli ahdistava, ero oli juuri tullut ja ex-miehen kanssa napit vastakkain jatkuvasti, henkisesti rankkaa ... Seuraavaksi meninkin akupunktioon ja kävin n. 15x, ja se oli mahtava ja helpottava kokemus ja auttoi moniin vaivoihin, suosittelen !!! Muistaakseni saa käydä vaikka olisi raskaana, ainakin kun olimme synnytysvalmennuksessa oli siellä eräs vanhempi kätilö, ketä antoi myös akupunktio hoitoja, ja suositteli sitä.

Kiva oli kuulla Valdevinastakin !!! Voi, että mua nauratti, kun kirjoitit, että pikku-Tiina istuu siellä masussa kuin tatti, jotenkin näin sen tilanteen sieluni silmin miten neiti siellä istuu jalat harallaan tukevasti peppu maassa :-)) Äsken neitokainen kolkutteli vas. puolta, ja sanoinkin, että eipäs kolkutella vaan nyt siirtymään RT -asentoon.

Kiva että sielläkin kaikki hyvin !!!!!

Ani: Mäkään en pidä siitä Latvialaisesta tyypistä, sellainen ' yök' koko mies. En pidä muuten lampaanlihastakaan .. Mutta kun asuttiin Nykissä niin usein ostettiin vuohenlihaa ja se se vasta namia olikin .. Nam.. Ja meillä kanssa putket tukossa, mutta kylppärin lattiakaivo ja apua tulee pian ..

Elsamarja: Kyllä kannattaa noita lääkepurkkien selostuksia lukea, koska aika monet lääkkeet on kiellettyjen listalla kun raskaus alkaa, ja uskoisin, ettei niitä ole hyvä käyttää jos yrittää raskautta. Onhan noita keskenmenoja paljon, ja jotenkin olen miettinyt, että oisko tällä iällä merkitystä siihenkin asiaan .. Teille myös yrityksen iloa ja parasta mahdollista tulosta. Ja mulle tuli vesikielelle, kun aattelin tuota loimulohta, ...

Teti: lihamaronilaatikko on hyvää, joten älä huoli. Ja älä välitä, tällä viikolla en ole juurikaan kokkaillut, mutta nyt aattelin vääntää kaalikääryleitä ja siskonmakkarasoppaa viikonlopuksi. Välillä tykkään laittaa ruokaa, mutta sitten taas iskee laiskuus ja en viitsisi tehdä mitään. Ja kaikille teille joilta löytyy se leivinuuni NIIN olen kateudesta vihreä .. Ja voikun olisi edes puuhella missä saisi lämmittää tupaa näin pakkasilla-takkaihminen en ole, mutta vanha ja romanttinen kiehtoo.

t. emmi

Vierailija
69/73 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehkää te muut ruokaa munkin puolesta, mä menen tyttöjen kanssa istumaan iltaa salaatin, viinin ja maailmanparannuksen merkeissä ja jos vaikka pääsis illemmalla karaokeakin laulamaan :)

Munkin mielestä Ari eilen paini ihan omassa sarjassaan vaikka ei ihan puhtaasti laulanutkaan enkä yhtään ihmettele saamaansa äänivyöryä. Sunnuntain tytöistä ei olekaan mullekaan kukaan jäänyt mieleen alkukähinöistä.

Pietu, kyllä PCO olisi ultrassa näkynyt. Tosin mun ystävälle joku vanha äijägynis oli tehnyt negatiivisen PCO-analyysin ihan karvoituksen vähyyden perusteella. Tosi asiantuntevaa touhua. Toivottavasti saat gyneltä jotain apuja, lähinnä ne varmaan on clomit ensin. Ja vielä onnea työnhakuun!

Vierailija
70/73 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nassu täynnä peruna,porkkana,bataatti-keittoa,älyttömän hyvää ja kevyttä ennenkaikkea. Tytötkin söivät kaksi lautasta. Ah,ja nyt alkoi tekemään mieli siskonmakkarakeittoa,kiitti emmi!

Ani,minä olen tuon karvoituksen ohittanut pco:n yhteydessä täysin. Anteeksi tyhmyyteni mutta missä tuo karvoituksen vähyys pitäisi näkyä? Päässä minulla on vaikka muille jakaa,siis yläpäässä, jaloissa ja käsissä tosi vähän, siellä missä niitä ei näy...jaa sattaa olla että niitä on suhteessa kuin yläpäässä...hei älkää nyt naurako siellä,mistä minä tiedän mikä siellä on normaalia... mutta ihan oikeesti,mikä karvoitus?

Niin tuo työjuttu,nyt kun tulin kotiin, alkoi hirvittämään, mutta tehty mikä tehty, eihän siinä mitään häviä,työnantajakin olisi sama.

Nyt isännän kanssa iltakävelylle. Ostin kauppareissulla kirjan " paholainen pukeutuu pradaa" ja odotan että pääsen sohvannurkkaan lukemaan ja nauttimaan perjantai-illasta.

-pietu-

Vierailija
71/73 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori, minun piti laittaa ankkis, eikä ani. Minä lahopää aina sekoitan teidät kaksi....

-pietu-se lahopää-

Vierailija
72/73 |
10.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pietu, niin sitä pitää. Rohkee nainen kun haet uusia haasteita. Se kyllä on oikein oiva keino vauhdittaa kohtaloaan vauvatoiveiden suhteen;)

Niinhän se on että silloin tuppaa yleensä plussaamaan kun siihen vähiten uskoo. Kerrohan sitten mitä gyne sulle sanoo. Älä vielä heitä kirvestä kaivoon jooko.

Niin tämäkin mamma laittoi eka kerran äänensä Idols pirskeisiin ja Arille tottakai. Minä kattelin je heti alkuvaiheessa, et siinä pojassa on jotain, vetoaa muhun ihan täysillä. Vautsi.

Sen verran tähän jätetyn katkeran Susanin juttuun kommentoisin, että tässä taannoin, juuri kun erouutinen julkaistiin, lensin Vanhasen kaa samalla koneella työreissulta kotio, koneessa oli lööppilehdet kierrossa, ja tuntui kyllä tosi pahalta hänen puolestaan, kun muutama irvileuka heitti huulta koko jutusta. Jotenkin tajusin, että jumankekka, ihminen se on sekin, ja joidenkin asioiden kuuluu pysyä yksityisinä, julkkiksillakin. Raadollista menoa, enkä voi ymmärtää miksei se Susan jo lopeta.

No joo, yleensä en moisia kommentoi edes, mutta nyt jotenkin tuntuu että jonkinmoisen rajan yli on menty.

Itse olen jo suht terve, mutta pieni poikamme on vielä vähän kipeenä, kuumetta ei onneksi enää ole, mutta ääni rohisee. Huomenna kuitenkin lähdemme ajamaan pohjoiseen pienelle lomalle. En tiedä otankö läppäriä mukaan ollenkaan, siksi toivotankin jo nyt kaikille mukavia päiviä!

Pikku Matille, Pikku Tiinalle, Hopelle sun muille masuasukeille vilkutukset kans!

Palataan.

-minea-

Vierailija
73/73 |
10.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin raahustauduin koneelle vihdoin !

Päivä menikin mukavasti juoksujalkaa töissä ja kotiintultuani sain istahtaa valmiiseen pöytään kun isäntä oli tehnyt perunamuussia ja jauhelihakastiketta ja itse pikaseen tein salaatin lisukkeeksi !!

Nam että oli hyvää tosin nyt mulla on toka viikko menossa noiden painonvartijoiden pointsien kanssa niin että laskeskella saa, mutta mieluummin noita pointseja kun kp.tä !!

Ihan hyvään saumaan aloitin tuon " pointsikerhon " niin on ajatukset jossain muulla kun tässä jatkuvasssa jokaisen hippailun/nappailun kyttäämisessä ym.

Sen varran tiedän että kp 24/30-36 ja ens viikolla tätyli kurvaa paikalle??joten maanantaina alkaa piinaviikko !!

Pulkkamäessä oltiin äsken kuopusten ja koiruuden kanssa ja nyt on sauna lämpenemässä ja lonkero kylmässsä ( 0 olen säästänyt yhteen saunalonkkuun pointsit...)

Nyt menen makoilee soffalle...

Heips kaikille !!

Isotikru