~*~*~*~ KULTAISET 60-lukulaiset viikkoon 6 ~*~*~*~
Huomenta,
tuli taas näköjään herättyä ;)
Eipä muuta tytöt kuin pinoon vaan!
Kommentit (73)
Oon ollu nettipimennossa viikon ja hirveita oireita tullu kun en paassy edes lukemaan viesteja!
En viela lukenut viime viikon juttuja joten hiukan pihalla olen, mutta taallapaassa kaikki ihan normaalisti kunnossa!
Vesi kielella lueskelen teidan poydan antimia ja voivottelen kun ei yhtaan huvita keittiossa haarailla... Mutta taidan riisipuuron laittaa kuitenkin alulle, hmmm, vai mita tekiskaan nyt mieli?
Eilen mun teki mieli fazeriinaa tai minttulakuja... inhottavaa kun suussa oikein maistuu ja ei voi menna vaan ostaan kaupasta.
Ilmat on sellasta + 13- +17 valilla, lopputalven lampoja meillapain. Teilla onkin oikein kestamista noissa paukkupakkasissa, en taitais enaa voida ulkoilla ollenkaan kun oon leudompaan ilmastoon jo tottunu.
Muttei nyt taman kummempia, voikaa kaikki hyvin!
- levinia ja hope rv 8+2 -
Kävin kaikki kuulumisenne lukemassa, että jotenkin pysyn mukana kuvioissa. Myös Minean " oman aloituksen" .
Minäkin olen kipeä, loppuviikko sairaslomaa. Siksi tämä hiljaisuus täällä.
Pysykää terveinä, tää sairastelu syö naista.
vm69
Tänään olenkin ollut ihan petipotilaana, mutta en todellakaan valita siinä mielessä, kun ulkona oli -34 astetta! Olipa hyvä ettei tarvinnut autoparkaa alkaa herättelemään horroksestaan. Saikulla olen, on kyllä elämäni tauti, kuumetta reippaasti ja tosiaan luihin ja ytimiin särkee. Ja menkat alkoi rajuna aamulla kaiken kukkuraksi. Niagara falls :(
Miehelle oli vielä kovempi pettymys kun mulle, se oli tosiaan varma tärpistä.
Olo on kurja, mutta vielä suurempi kurjuus on kun kuopus on ihan yhtä kipeänä. Pientä ihmistä koetellaan. Ei meinaa kuumelääkekään auttaa kuin hetkeksi.
Nyt ei ole paukkuja sen enempää turista. Anteeksi että olen näin masentava ja omanapainen. Ja jospa tämä viesti menisi edes meidän pinoon. Olikohan kuumehouruissa vaikutusta kun sekoilin ihan ihkaoman " aloituksen" eilen.
Palailen heti kun saan vähän itseeni virtaa lisää;)
-minea-
Kylmä piisaa ja autoparkakin valittaa kun töihin ajaessa ei vaihteet meinanneet päälle mennä..
Meillä oli aamulla liki -23 astetta mutta ihme ja kumma koiruus kipitti aamulenkkinsä ihan reippaana vaikka mamma kalisi ja tutisi kerrospukeutumisesta huolimatta.
voi teitä Minea ja Vm toivottavasti tauti hellittää ja paranette pikaisesti !! Jaksuja sinne sairastupiin !!
Ankkikselle tsemppiä lääkärireissuun !!
Levinia Moikkelis ;-) Kiva, että voit hyvin !!
Ani oli nukkunut huonosti, voi kurja, mitens piinailut etenee??
Tetillä päivät vähenee...kamalan nopsaan menee aika ...vaikka sun mielestä varmaan tässä vaiheessa päivät vaan matelee!! Tsemppiä !!
Emmiäkin kivut kiusaa, hus pois liitoskivut !! Toivotaan että alkaa helpottamaan , ne on inhoja muistan esikoisen odotusajoilta kun bussipysäkiltä muutaman metrin kävely työpaikalle oli jotain ihan kamalaa...
Mitens Senniinan Pikku-Matti tänään melskaa ??
Nyt on pakko alkaa pukeutumaan ja painua tuonne pakkaseen että saa duunitkin tehtyä !
Mukavaa pakkaspäivää ja muistelkaapas tuolla pakkasesa viime kesän helle-aaltoa ja kuivuutta ja sitä, että kohta semmoinen on taas edessäpäin !!
Moikkis !!
Isotikru
Voi äiti, johan on kylmää .. Edelleen - 24 astetta, ja yöllä kolmen aikoihin, kun sipsuttelin keittiöön oli mittarissa -28 astetta, mies parka mitenköhän se tarkeni aamulla, oli ainakin paksumman pipon laittanut päähänsä :-))
Kiiitos kaikille kipuja kommentoiville, ja pinkertonille syke arvioista, mä kuitenkin jäin miettimään, että mitenkää sitten ne vauvat, kellä on jatkuvasti sellaista hieman yli sataa tuo syke, onko se vaarallista noin alhainen syke ??
Ja Anille ja Minealle edelleen + säteilyä, miten on Minea onko täti tullut vaiko ei ?
Ja Teti yhtenä kappaleena, no pian koittaa se hetki, kun pikkuinen haluaa pois ahtaasta asunnostaan :-)) Oletteko teti käynneet miehesi kanssa synnytysvalmennuksessa ? Mitä pidit ?
Me oltiin eilen synnytysvalmennuksessa, ja siellä oli kymmenkunta pariskuntaa. Kätilö oli nuorehko oikein mukava ja asiallinen. Kaikki nuo hänen kertomat asiat melkein olen netistä jo lukennut, mutta kylläpä vaan kätilön puhe, esittelykierros osastolla ja synnytyshuoneeseen tutustuminen tekivät tästä odotuksesta todentuntuista. Synnytyshuoneessa kun oltiin aattelin, että kivaa on ollut tämä raskaus, mutta EN HALUA SYNNYTTÄÄ, sanoin heti miehellekin. Alkoi ihan oikeasti hieman pelottamaan, miten se kaikki tulee menemään. Onko hullua pelätä synnytystä, tai siis sitä kipua ? Ensi viikolla uudestaan, ja ensi viikolla pitää kiirettä, on viimeinen lääkäri-nla ja synnytysvalmennus sekä kätilöopiston ' oman kätilön' tapaaminen. Eilen tuli sellainenkin tunne, etten halua mitään kivunlievitystä, koska mä pelkään kauheasti ns. kontrollin menettämistä siis en kestä jos epiduraali vie tuntoaistin pois, ilmarakkuloita en halua, kun se piikitys ei kiehdo, ilokaasuakaan en tahdo, koska en halua mitään ' sekavaa mielentilaa' Kertokaa meidän kokeneet synnyttäjät, miten on noiden lievitysten kanssa, kannattaako niitä pelätä, ja millaisia kokemuksia teillä on ollut niistä.
(.) Tyttö hyppii todella hurjasti masussa, yöllä heräsin siihen, nukuin kyljelläni ja tyttö potki niin kovaa siihen kylkeen, että siitä potkusta tuli oikein kunnon ääni, kun se osui sängyn patjaan :-// Miten sillä pikkuisella voikaan olla tuollaiset voimat ?? Mä oikein pelästyin ja oli pakko nousta istuvaan asentoon, ja melkein herätin miehenikin .. Eilen synnytysvalmennuksessakin, tyttö potki ja potki koko ajan, ja välillä istuminen oli yhtä tuskaa .. tilaisuus kesti 3.5h, joten voitte vain kuvitella, että olin reporanka kun viimeinen päästiin kotiin.
Miten senniinan pikku-Matti voi ?
Sonjaemma taisi lähteä ihan ulkomaille saakka viettämään lomaa, toivottavasti olisi mukavaa ..
Ja Vm:lle parane pian, kurjaa tuollainen sairastelu !!
Ja Isotikru pääsee pian ansaitulle ' lomalle' sinäkös se liityit siihen painonvartijoihin, onko tulosta jo tullut ?
Kaikille hyvää keskiviikkoa, minä tyttö se jatkan pyykinpesua, tuntuu, että nykyisin olenkin vain pyykkäri, mutta ihanaa, että on hyvä pesutupa ja kuivaushuoneet, voi pestä suurempia eriä. Tänään vielä tyttösen vaatetta, ja lakana/verhopyykkiä.
t. emmi rv-33+
pistelee pok-pok het aamusta:-) Tänään on sitten maaginen rv20 ja huomenna neuvolaan!
Kyllä oli merseedes kohmea tänään, kun puoli kasilta starttasin pojan kanssa koulutaipaleelle. Meillä oli komeet -33 tänä aamuna. Niinhän tuo Poudan Pekekin totesi, että Keski-Suomessa ollaan kylmyyden ytimessä. Kaunista on ulkona!
Tautia tuntuu tanssivan talvitiellä. Voi kurjuus. Pikaista paranemista kaikille kuumeisille kuumeilijoille. Ja tätikin tuli Minealle kaiken kukkuraksi, pöh!
Emmi, ei sitä synnytystä etukäteen kannata stressata. Minä paraskin sanomaan...No, ainakin voi yrittää olla ajattelematta. Siinä on niin avuttomana, että ihan sama, mitä on toivonut ja ajatellut etukäteen. Minä en ainakaan pystynyt totetuttamaan mitään, mitä olin kuvitellut. Kivunlievitystä on saatavilla ja ihmeen äkkiä se kaikki unohtuu, kun nyytti on käsissä. Mielikuvaharjoituksia voi tehdä kuvittelemalla kakkivansa melonia:-)
Minea, pahoittelut ja ennen kaikea pikaista paranemista koko porukalle. Samoin vm:lle. Toivotaan että kuume menisi pian ohi,se vie voimat äkkiä koko kropasta.
Meillä pakkasta -30, joten alkaa hymy kohta hyytymään,mutta kaunista on, ei voi muuta todeta. Ja mikä ihanaa,aurinko paistaa.
Emmi, älä suotta murehdi synnytystä. Niin kuin senniina sanoi, varmasti unohdat sen kun nyytti on sylissä. Se on vain hetken humaus siihen verrattuna mitä siitä saa. Kivun lievitystä kannattaa ottaa jos vain ehtii. Ekalta sain mutta toiselta ei enää ehtinyt. Ekalla oli epiduraalit(vai mikä se nyt onkaan) mutta leikkaukseenhan se sitten vajaan kolmen tunnin ponnistelun jälkeen meni. Mutta kaikki hyvin.
Tetillä alkaa olemaan kohta jännät paikat.... joko sinulla on ollut napakoita supisteluja? Itse en tiennyt niistä mitään ennenkuin synnytyspäivänä. Toisesta tuli aikaisemmin.
Nyt on mentävä ruokatunnille-miehen kanssa,siis oman. Eikä mitään mirri-juttuja,näin päiväsaikaan;)
Kuka tunnustaa piinaavansa seuraavana, niin että saa lapaspeukalon nostaa pystyy(kyselee hän kellä kp:t menee samassa kun kuukauden päivät)?
-pietu-
Täällä ollaan vielä kovan pakkasen keskellä (-35). Ajattelin kun yöllä en nukkunut että jos nyt lähtö tulee mitenköhän tuo auto lähtee käyntiin, pitää odottaa tunti ennen kuin se lämpiää ja päästään matkää eli toivottavastio ei ole kiire:) No ei onneksi lähtöä viime yönä tullut. Meillä vauveli jytisti koko yön mahassa, tiedä miksi niin levoton oli kun yleensä ei yöllä niin kovin potkiskele. Minulla oli kauhea vasemmanpuoleinen niska-hartia särky mikä säteili myös tuonne kallonpohjaan että tuntui että puolet päästäkin oli niin kipeä. Mies illalla hieman jo hieroi mutta piti tököttiä yöllä laittaa joka hieman lievensi mutta ei kauaksi aikaa. Mietin jo yöllä josko ihan särkylääkettä mutta kun olen säästynyt koko raskauden ajan etten ole minkäänlaista särkylääkettä ottanut niin jotenkin tuntui vaikealta. No koko yön melkein valvoneena niin aamulla seitsemän aikaan sitten ajattelin ettei se yksi Panadol minua tai vauvaa vahigoita että saisin pienet unet otettua ja niinhän sillä se pahin särky läksi. Olis vaan pitänyt ottaa jo aikaisemmin yöllä. Nyt on hieman hönttiolo mutta jospa tämä tästä iloksi muuttuu:)
Minnealle ja vm:lle kovasti paranemisia, kurjaa olla kipeänä. Tosin ulkona niin kylmä että peiton alla varmaan tuhannesti lämpimämpi.
Emmi, me ei olla käyty valmennuksessa. Täällä ei kunnalla ole sellaista ja tuolla synnärin puolella on ja ovat jotenkin aikaisemmin meidät unohtaneet mutta ensi lauantainna olisi sellainen sessio. Taidan käydä tuolta netistä katsomassa kaiken tarpeellisen. Mies ei nimittäin kovin innokas ole sinne lähtemään ja terkka sanoi ettei minunkaan tässä vaiheessa tarvitse kun on jo niin hankalaa tämä elo muutenkin. Minä luotan että se vauveli sieltä tulee vaikken ole valmennuksessa ollutkaan.
Senniinalle ja pikku-Matille jaksuja. Minulla varmaan on sitten pikku-Liisa tulossa kun on niin poika tunne:)
Pirtein pakkasterkuin
Teti
Kyllä niitä supisteluja on ollut ja onhan ne napakoituneet. Muttei ehkä kuitenkaan vielä niin että pitäisi tästä tehdä lähtöä:)
mua oikein hymyilyttää, kun sä kirjoitit osin kuin minä ennen ekaa synnytystä :) Tosin, sitten kun oli plakkarissa 40+ niin olisin vaikka päälläni seissyt, kun vaan olisi päässyt siitä mahasta eroon.... Mutta se synnytys, se kipu on hetkellinen, mutta helvetillinen. Tai helvetillinen ja helvetillinen, mutta kova. Epiduraalia pelkäsin, mutta avautumissupistus-kipujen rinnnalla se oli kuin hyttysen pisto ja toi tullessaan taivaan. Sain jopa levättyä. Mulla kesti avautuminen aika pitkään ja niitä kipujakin sitten oli. Ja epiduraalin avulla sain kuulosteltua rauhassa kroppaani, kun kipu oli pois.
Minä en itse ole ajatellut kivunlievityksestä kieltäytyä, koska ne kivut vievät voimia, joita kuitenkin tarvitsee. Viimeksi oli ilokaasu ja jokin vaginaalinen puudute. Ja se ilokaasu, se oli ihan " pienellä" ts. laimeaa seosta hengittelin.
Ja kyllä siinä synnytyksessä on sen verran suuret voimat liikkeellä, että jotenkin tuntuisi turhalta kuvitella hallitsevansa ja kontrolloivansa sitä. Hommaa ovat pitämässä hanskassa kätilöt ja äidin tehtävä on pungertaa se meloni pihalle - se on ihan riittävä tehtävä, ei siinä hallinnollista osuutta enää tarvita omalle kontolle.
Ja itse synnytys unohtuu aika pian, tai siis sen muistaa jälkikäteen, mutta ei niitä kivun tunnetiloja. Ei se tunnu niin pahalta jälkikäteen, vaikka taas mietin kyllä, että mitä kuttua sitä on mennyt tekemään ja pitäisi toukokuussa tehdä.... Toivonpa vain, että on helpohko synnytys ts. ei pitkä, ei pahoja repeämiä, hyvävoimainen äiti ja vauva sen jälkeen. Ja ei leikkurin veistä - se on harras toiveeni!!
Niin se pakkasmittari näytti täällä lounaassakin aamulla -25!! Mies ja esikko lähtivät aamulla liikenteeseen ja me pikkulikan kanssa _saatiin_ jäädä sisälle. :) Meikä otti kuitenkin pakkasukosta vaarin ja sulatti kaappipakastimen. Siellähän nuo pakasteet vielä ovat ulkona, kun kaappi kerää tarpeeksi asteita.
Minealle ja Vm:lle paranemissäteitä ~~~~~~~~, ja Minealle se tätsykin sitten tuli.. ihan kuin ei olisi tuskia tarpeeksi. Voimia teille molemmille!!
Emmille synnytyksestä: Itse olen sellainen tyyppi, joka ei jännitä mitään asiaa... en edes synnytyksiä :) Ekalla kerralla menin synnärille avoimin mielin ja päätin, että otan vastaan mitä tulee. Enhän tiennyt asioista etukäteen, joten menin vain tilanteiden mukana. Samalla mentaliteetilla menin toiseen synnytykseen. Molemmilla kerroilla olen ottanut epiduraalin, ja se on tosiaan taivas :) Ilokaasua kokeilin ekalla kerralla, mutta mulle ei tepsinyt ja tulin pökkeröiseksi. Asia on tosiaan kuten Senniina sanoi, että olo on kuin pukkaisi melonia B-rapusta ulos :) Mutta se tunne, kun vauva lopulta syntyy on aivan mahtava!! Etukäteissuunnitelmia voi toki tehdä, mutta jos niistä ei voi tai pysty pitämään kiinni, niin pitää olla armollinen itseleen ja antaa lupa " poiketa suunnitelmasta" :)) Hyvin kaikki menee!!!!
Ja Senniinan pikku-matti on sitten 20 viikkoa vanha :))) Kyllä aika menee tosiaan nopeasti.. ainakin mun mielestä, joka seuraan teidän massunkasvattajien viikkoja :) Itse teillä odottajilla se aika varmaankin käy ennemminkin pitkäksi.
Kysynpäs teiltä, jos olisi kokemusta (Pietulla saattaa olla :) ):
Värjääkö Multitabsin Special -vitamiinit pissin tummemmaksi? Popsin kyseisiä pilsuja nyt ekaa kertaa (kaikki arsenaalit käytössä, kuten Pietullakin tässä kierrossa ), joten kokemusta ei ole. Ja muuttuuko pissin väri, jos on raskautunut?? Mulla ei tosiaankaan ole mikään seurustelurakko, mutta mielestäni olen vielä useammin käynyt vessassa kuin normaalisti (ja huomannut tuon muuttuneen värin). Muita oireita ei olekaan... rinnosta " nykii" välillä ihmeellisesti.. on mulla oudot tissit ;)
Nyt ,menen tsekkaan josko pakastin olisi jo -18 graderia, että saisin ulkoa pakasteet takas kaappiin.
Palaillaan!!
ANI
Hyrrr,pakkasessa tuli käytyä ja ihana kun SAA olla sisällä. Samalla kävin heittämässä pikkuneidin koulusta kotiin ettei tarvitse tuolla pakkasessa kävellä.
Miten minulla on teti sellainen tunne ollut koko ajan että sinulla on poika masussa? Katsotaan ja jännätään pitääkö tunne paikkansa....
Kyllä sinä siitä synnytyksestä selviät ilman miestäsikin. Hän se ei vaan tiedä mistä paitsi jää jos ei sinne tule. Meillä mies sanoi ekan kohdalla etteti lähde. Perusteli sitä ettei mikään muukaan luontokappale(miespuolinen)ole synnytyksessä mukana. No niin vaan oli valmennuksessa mukana ja mukaan itse tapahtumaankin lähti ja toisen kohdalla ei edes epäröinnyt. Kirjoitti vielä ekat kokemukset tyttöjen kirjaan siitä hetkestä kun heidät syliinsä sai. Aika koskettavaa tekstiä, vaikka ei mikään peruspehmo mies olekkaan...
Ani,minä olen taas popsinut niitä special multitabseja,mutta en tiedä johtuuko siitä pissan tummuminen. Itseltäni olen huomannut että jos juon vähän tai on pitkäaika vessankäynnin välissä niin väri on tummempi. Pitääpä ihan seurata....
Minä kun tosiaan olen ottamassa tähän yritykseen koko arsenaalin käyttöön, niin onkos kellään kokemusta tuosta vyöhykehieronnasta? Onko sillä hyvää vaikutusta kun monelta palstalta siitä olen lukenut vai onko sen vaikutus " korvien välissä" ?
Minä joskus levinialta kyselin niistä disperiinien otosta mutta lahopää unohtaa aina asiat; pitikö niitä ottaa ennen ovista vai sen jälkeen vai sitten vasta jos/kun on plussannut? Kiitti jos viitsit vielä muistuttaa. Ja eikös ollut joku muukin joka niitä käytti? Oliko sonjaemma? Ai niin mutta hänhän lomailee jossain päin lämmintä ilma-alaa...
Ihana oli lukea senniinan pikku-Matin liikkeistä. Siitä ne viikko viikolta selvemmiltä tuntuu.
Voi Minea pahoittelut tädistä ja pikaista toipumista kuten myös VM:lle.
Paska olo on täälläkin ja kurkku kipea päivästä toiseen, ei oikein jaksa duunit innostaa.
Lääkäri ultrasi ja olihan siellä sentään joku munarakkula kypsymässä. Nyt saa sitten tikuttaa ovista ihan käskyn kanssa perjantaista alkaen ja ensi viikolla tutkitaan vielä loppukierron hormonitasot. Pietu, kysyin lääkäriltä pitkittyneestä oviksesta ja se tuumasi, että jos ovistikku näyttää päiväkausia plussaa tuottaa aivolisäke liikaa LH hormonia ja että tämä on tyypilllinen tilanne, jos on PCO.
tai tönii tai lyö, mistä sen tietää :)
piti nyt sentään vähän enemmän jaksaa kirjoittaa...
Eli suurkiitokset teille kaikille paranemistoivotuksista.
Ja Itse toivon Minealle sitä samaa ja myös sitä, ettei kukaan muu saa tätä tautia.
Jos jotain positiivistä, niin on tosiaan niin kylmää, että sisällä olisin muutenkin.
vm69 (eikä hajuakaan kp:stä)
Toinenkin potilas ilmoittautuu. Kiitos paljon tsempityksestä. Tästähän noustaan taas kuin Fenix lintu tuhkasta tai jotain.
Näinä kierron alkupäivinä on aina vähän masis, kun pettymystä sulattelee. mut ainahan tästä noustaan.
Kun vaan tultais kuntoon ennen reissuun lähtöä, se kun on jo Sunnuntaina.
Kaikille jaksuja!
-minea-
Nyt alkaa elämä voittaa pikkuhiljaa. Vointi selvästi kohenemaan päin. Menkatkin jo ohi! Se oli sellainen mini kolmen päivän tyhjennys. Meni kyllä niin, etten edes jotenkin noteerannut koko asiaa. Kai se on niin, että sen verran oli tuskainen olo flunssan takia, että muuta ei sitten oikein edes huomannut.
Tähän kiertoon tilasin just ovistikkujakin, mielenkiinnosta meinaan kokeilla, kun olen aina ollut niin varma milloin ovuloin, mutta ajattelin katsoa tikkujen kanssa, pitääkö tuntemukset sitten paikkansa.
Ja meillä kävi isännän kanssa kyllä tässä kierrossa niin, että urhea mieheni hiipui tärkeillä hetkillä, kun ovis oli niin myöhään;)
Tää nyt on vain tällainen kokeiluluontoinen projekti.
Emmille toivottelen voimia kestää liitoskipuja. Ja hyviä vointeja vilkkaan pikkuisen kanssa, toivottavasti saat levättyä kuitenkin.
Ankkiksellakin munarakkuloita bongattu, hieno juttu. Nyt sitten vaan ovista tikuttamaan ja onnea matkaan.
Toivottavasti VM alkaa kans toipua omasta taudistaan. Tuntuu kyllä että käväisi tiejyrän alla tai jotain, oli ainakin meikäläisen tauti sitä luokkaa...
Ja Teti, pikkuisen alkaa jo puolestasi jännittämään! Omat raskaudet ovat olleet kestoltaan juuri tuota 38 viikkoa, sitten onkin jo synnytys käynnistynyt. Joku lääkäri sanoi joskus, että mulla nyt vaan sattuu raskaus " kypsymään valmiiksi" tuon verran. Uskon siihen kyllä itsekin, ja viimeisin suunniteltu sektiokin katsottiin sen mukaan ja 4-kiloinen täysiaikainen poikahan sieltä syntyi 38+2.
Hyvin yksilöllistä tämäkin.
Mutta nauti nyt kuitenkin ihanasta vauvamasusta vielä, kohta sitä ei enää ole, ja sitä voi jopa tulla ikävä, vaikkei nyt uskoisikaan moiseen.
Mukavaa kirpakkaa pakkaspäivää kaikille. Sitä on hyvä täältä kotoa käsin toivotella, kun ei nenäänsä tartte ulos itse pistää...
-minea-
Minea: En tiedä onko tauti vielä helpottumaan päin. Nenää saa jatkuvasti niistää niin, että iho on jo rikki. Ja kovasti yskittää ja väsyttää.
Masennuskin taitaa iskeä kohta, kun kerrankin taisi osua pelit oikeaan aikaan ja nyt sitten mietin, että ei kai raskauskaan ala kun kroppa on tässä kunnossa...
Mutta jos sinä nouset, niin kyllä mäkin yritän jaksaa tsempata itteni kanssa.
vm69
Nyt on sitten neuvolassa käyty. Kaikki oli kunnossa hemppoja myöten (139 peräti) eikä painostakaan tullut sanomista. Itse asiassa mennyt ihanteellisesti! Pikku-Matti oli hereillä ja sydän pompotti 150 rapiat. Sf-mitta oli 20 eli yli käyrän, mutta näin uudelleen synnyttäjälle tyypillistä. Paineetkin laski uudelleenmittauksessa oikein hyville lukemille.
Työhönpaluusta juteltiin ja kyllä mä nyt olen 1.3. palaamassa, mutta sekä työnantajan että neuvolan puolesta portti saikulle on auki, jos siltä tuntuu. Täytyy miettiä myös se varhennettu, jos aloittais 35 tai 40 pv ennen niin sekin helpottais. Varhennetussa vaikuttaa raha (hoitovapaa alkaa aikasemmin), saikussa ei, kun se lasketaan -05 tulojen mukaan.
Pakkanen paukkuu edelleen ja toivottavati ainakin tappaa flunssapöpöt!
Minea, koita levätä ja toipua ja mun mielestä on ihan mahdollista, että testi ei vielä näytä plussaa vaikka raskaana olisitkin.
Ani, mä myös heräsin viime yönä kolmen aikoihin kun huomasin nukkuvani kusilammikossa, en kuitenkaan onneksi omassani. Pikkumiehen unenlaatua yleinen kosteus ei näytä heikentävän. Toissayönä se pissasi omaan sänkyynsä ja viime yönä oli sitten meidän sängyn vuoro. Ehkä en tänään anna sille mitään juomista koko iltana.
Pietu, täytyy kysyä lääkäriltä huomenna tuosta pitkittyneestä oviksesta. Liittykö ilmiö jotenkin tukketuneisiin munajohtimiin, joko endon tai jonkun muun takia?
Emmi parka, inhottavia tollaset kivut. Toivottavasti se sitten tarkoittaa sitä, että tytteli raivaa tietään lantioon hyviin valmiusasemiin.