Näemmä ei voi reklamoida Elisan lähettämästä laskusta
Sen takia koska reklamointia ei ole kyetty automatisoimaan.
Laskussa ei lue enää mitään paikkaa, mihin ottaa yhteyttä jos haluaa valittaa laskusta. Onko edes kuluttajansuojan mukaista?
Kommentit (51)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mikään laskusta reklamointi että chattaa jonkun asiakaspalvelijan kanssa. Eihän siitä jää mitään todistetta että laskutuksesta on valitettu? Siellä jonkun random-tyypin kansa pitäisi heittää läppää?
ap
Mitä sä oikein sössötät. Puhelinlaskussasi on puhelinnumero aspaan, avoinna tänäänkin klo 17 asti. Jos et siis viitsi mennä omaelisaan tai sähköiseen aspaan.
Vaihda operaattoria.
Ai niin, eihän se onnistu, kun et osaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen aina saanut hoidettua elisan chatissa nopeasti asiat kuntoon. Se robotti kyllä ohjaa oikealle asiakaspalvelijalle.
Jos laskutuksessa on jotain häikkää, niin kannattaa ensin asiakaspalvelun kanssa selvittää asia, korjaavat kyllä jos on virheellinen.
Laskusta reklamoinnilla esittäisi oman kantani. Tämä ei kuitenkaan näytä olevan mahdollista Elisa yrityksen kanssa. Minua ei kiinnosta Elisan kanta asiaan. Haluan valittaa laskun suuruudesta. Elisan kanta asiaan on minulle tässä vaiheessa enää aikalailla yhdentekevää. On heidän oma asiansa miten reagoivat.
ap
Mitä tarkoitat reklamoinnilla? Kielitoimiston sanakirjan mukaan reklamaatio on: "tavaran virheellisyyttä, suorituksen sopimuksenvastaisuutta tms. koskeva ilmoitus, johon liittyy va
Periaatteessa tässä on menty jo tämän esittämäsi ohi jo.
Siis kiinteä laajakaistayhteyteni katkesi joku aika sitten. Tämä yhteys oli poikki muutaman päivän. Soitin Elisan asiakaspalveluun ja kyselin asiasta ja mahdollisista korvauksista minulle asian suhteen. Elisan asiakaspalvelija kertoi, että en ole oikeutettu mihinkään korvauksiin ja minun pitäisi hakea korvauksia kaapelin katkaisijalta (kaivinkone?) .
Tästä Elisan kannasta huolimatta haluaisin kuitenkin tehdä valituksen tästä laskusta, koska en mielestäni ole saanut sitä mitä tilasin Elisalta ja mistä maksan.
Olisit heti sanonut, mikä on ongelma. Tuo on juuri sellainen tapaus, jossa pitää ottaa yhteyttä asiakaspalveluun. Selität tilanteen (asiallisesti) ja pyydät hyvitystä noilta katkopäiviltä. Kannattaa sanoa, että otit jo aiemmin yhteyttä, mutta katko on mielestäsi niin pitkä, että siitä pitäisi saada hyvitys. Voit myös sanoa, että koska et ole itse katkaissut kaapelia (vai oliko kaivutyö sinun tilaamasi?) ja sinä olet Elisan asiakas, sinun mielestäsi Elisa on vastuussa hyvityksestä ja Elisa voi sitten vaatia korvausta kaapelin katkaisijalta. Muista kuitenkin esittää asia asiallisesti perustellen rähisemättä. Oma kokemukseni on, että todella monet soittavat asiakaspalveluihin tuohtuneena ja siksi sitten rähjäävät (olen kuunnellut sivusta, kun eräs tuttava soitti). Asiallisesti toimimalla saa tahtonsa paljon paremmin läpi. Sinun tapauksessasi tyytyisin pyytämään hyvitystä liittymän maksuista katkopäiviltä, enkä vaatisi korvausta mahdollisista muista kuluista, koska todennäköisesti olet (tai olisit) voinut käyttää nettiä tekemällä puhelimesta oman mobiili-wifitukiaseman.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen aina saanut hoidettua elisan chatissa nopeasti asiat kuntoon. Se robotti kyllä ohjaa oikealle asiakaspalvelijalle.
Jos laskutuksessa on jotain häikkää, niin kannattaa ensin asiakaspalvelun kanssa selvittää asia, korjaavat kyllä jos on virheellinen.
Laskusta reklamoinnilla esittäisi oman kantani. Tämä ei kuitenkaan näytä olevan mahdollista Elisa yrityksen kanssa. Minua ei kiinnosta Elisan kanta asiaan. Haluan valittaa laskun suuruudesta. Elisan kanta asiaan on minulle tässä vaiheessa enää aikalailla yhdentekevää. On heidän oma asiansa miten reagoivat.
ap
Mitä tarkoitat reklamoinnilla? Kielitoimiston sanakirjan mukaan reklamaatio on: "tavaran virheellisyyttä, suorituksen sopimuksen
Lisäksi laajakaistojen hinnat siinä 20-40 euron paikkeilla, oletetaan vaikka 40 euroa, hyvitys parin päivän katkoksesta voi siis olla jopa 1,33 €/päivä. Parin päivän katkos siis oikeuttaisi 2,66 euron hyvitykseen.. Kannattako käyttää 2,66 euron mahdolliseen säästöön moisen ajan mitä AP nytkin käyttänyt tähän möyhäämiseen. Ja pitäisi tietää tarkemmin että mitkä on sovitut ehdot viankorjauksesta että onko edes tuohon oikeutta.
-Olisit heti sanonut, mikä on ongelma. Tuo on juuri sellainen tapaus, jossa pitää ottaa yhteyttä asiakaspalveluun. Selität tilanteen (asiallisesti) ja pyydät hyvitystä noilta katkopäiviltä. Kannattaa sanoa, että otit jo aiemmin yhteyttä, mutta katko on mielestäsi niin pitkä, että siitä pitäisi saada hyvitys. Voit myös sanoa, että koska et ole itse katkaissut kaapelia (vai oliko kaivutyö sinun tilaamasi?) ja sinä olet Elisan asiakas, sinun mielestäsi Elisa on vastuussa hyvityksestä ja Elisa voi sitten vaatia korvausta kaapelin katkaisijalta. Muista kuitenkin esittää asia asiallisesti perustellen rähisemättä. Oma kokemukseni on, että todella monet soittavat asiakaspalveluihin tuohtuneena ja siksi sitten rähjäävät (olen kuunnellut sivusta, kun eräs tuttava soitti). Asiallisesti toimimalla saa tahtonsa paljon paremmin läpi. Sinun tapauksessasi tyytyisin pyytämään hyvitystä liittymän maksuista katkopäiviltä, enkä vaatisi korvausta mahdollisista muista kuluista, koska todennäköisesti olet (tai olisit) voinut käyttää nettiä tekemällä puhelimesta oman mobiili-wifitukiaseman".
En ole tilannut mitää palvelua, jonka takia kaapelit olisi voinut mennä poikki. Eikä kaapeli myöskään ole mennyt poikki omistamallani maa-alueella.
Jos tekisin kuten neuvot, niin silloinhan ottaisin saman asian kahteen kertaan esille Elisan kanssa. He kun kertoivat että eivät mitään maksa/korvaa, vaan minun pitää hakea korvauksia kaapelin katkaisijalta.
Tämän takia kysyinkin sitä että miten esittää valitus Elisan lähettämästä laskusta. Minun tarkoitus oli vain tehdä valitus, että en ole samaa mieltä Elisan kanssa.
-"Lisäksi laajakaistojen hinnat siinä 20-40 euron paikkeilla, oletetaan vaikka 40 euroa, hyvitys parin päivän katkoksesta voi siis olla jopa 1,33 €/päivä. Parin päivän katkos siis oikeuttaisi 2,66 euron hyvitykseen.. Kannattako käyttää 2,66 euron mahdolliseen säästöön moisen ajan mitä AP nytkin käyttänyt tähän möyhäämiseen. Ja pitäisi tietää tarkemmin että mitkä on sovitut ehdot viankorjauksesta että onko edes tuohon oikeutta".-
Olen ihan samaa mieltä!!!!!! Miksi asiakaspalvelija ei vaan voinut sanoa että hyvittävät seuraavassa laskussa niiltä päiviltä mitkä netti on poikki!!!!! Edes tämä! Olisi edes tämän mukisematta luvannut? Sen sijaan hän vetää hatusta neuvon hakea korvausta kaapelin katkaisijalta jonka kanssa minulla, Elisan asiakkaalla, ei ole mitään tekemistä.
ap
Vierailija kirjoitti:
Jos tekisin kuten neuvot, niin silloinhan ottaisin saman asian kahteen kertaan esille Elisan kanssa. He kun kertoivat että eivät mitään maksa/korvaa, vaan minun pitää hakea korvauksia kaapelin katkaisijalta.
Tämän takia kysyinkin sitä että miten esittää valitus Elisan lähettämästä laskusta. Minun tarkoitus oli vain tehdä valitus, että en ole samaa mieltä Elisan kanssa.
Jos yksi Elisan asiakaspalvelun ihminen on sanonut jotain, se ei estä kysymästä uudelleen, jos asiassa on jotain uutta tietoa tai on mahdollista, että asia on ymmärretty väärin. Jotkut eivät osaa esittää asiaan selkeästi ja ymmärrettävästi (selitetään jotain epäoleellista pitkään tai esitetään vaatimuksia ennen kuin on edes kerrottu, mikä on ongelma). Toiset alkavat rähistä, eivätkä kuuntele heille kerrottuja asioita, jotka asiakaspalvelijan ehkä pitää kertoa. Jotkut alkavat vaatia asioita heti puhelun alussa, vaikka kannattaisi ensin selvittää itse ongelma ja mitä sille on tehtävissä. Kannattaa jo ennen puhelua miettiä, mitä haluaa sanoa ja mitä vastaa mahdollisiin kysymyksiin.
Joka tapauksessa sinun tapauksessasi paras tapa toimia on ottaa (uudelleen) yhteyttä asiakaspalveluun ja selittää tilanne, mm. katkon pituus. Mutta ei kannata odottaa mitään kovin ihmeellisiä hyvityksiä, jos et kykene osoittamaan, että katkosta on aiheutunut oikeasti vahinkoja. Todennäköisesti paras, mitä voit toivoa, on liittymämaksun hyvittäminen katkopäiviltä, eikä se varmastikaan kovin suuri summa ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei ole mitään sanottavaa asiakaspalvelijoille (joita ei edes ollut paikalla).
Tarkoitus oli vaan tehdä reklamointi tämän kuun laskusta. En aio mitenkään neuvotella asiasta vaan valittaa laskutuksen suuruudesta.
ap
Tilaa ensin puheluerittely, ennenkuin alat valittamaan. Siitä näet miten paljon olet soitellut ja tekstannut, ja minkä pituisua puheluita. Ja minne.
Elisalla on kyllä asiakaspalvelu numero. Löytyy netistä. Tai voi kysyä nrotiedustelusta.
Elisa on Suomen suurin puhelinoperaattori, joten kyllä se hyvin on pitänyt asiakkaansa tyytväisinä.
Vierailija kirjoitti:
-"Lisäksi laajakaistojen hinnat siinä 20-40 euron paikkeilla, oletetaan vaikka 40 euroa, hyvitys parin päivän katkoksesta voi siis olla jopa 1,33 €/päivä. Parin päivän katkos siis oikeuttaisi 2,66 euron hyvitykseen.. Kannattako käyttää 2,66 euron mahdolliseen säästöön moisen ajan mitä AP nytkin käyttänyt tähän möyhäämiseen. Ja pitäisi tietää tarkemmin että mitkä on sovitut ehdot viankorjauksesta että onko edes tuohon oikeutta".-
Olen ihan samaa mieltä!!!!!! Miksi asiakaspalvelija ei vaan voinut sanoa että hyvittävät seuraavassa laskussa niiltä päiviltä mitkä netti on poikki!!!!! Edes tämä! Olisi edes tämän mukisematta luvannut? Sen sijaan hän vetää hatusta neuvon hakea korvausta kaapelin katkaisijalta jonka kanssa minulla, Elisan asiakkaalla, ei ole mitään tekemistä.
ap
Ap ei ole lukenut sopimusehtoja. Siellä on kohta ylivoimainen este. Ihan turhaa urputat Elisalle ja palstalla ennen kuin on katkos on kestänyt viikon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Ap ei ole lukenut sopimusehtoja. Siellä on kohta ylivoimainen e
Onko se ylivoimainen este, että Elisa minimoi linjankorjausresurssinsa lisätuotuottoja saadakseen. Vajaan viikon netti poikki. Ei paljon pitkäaikaista asiakasta arvosteta. Tuo että nettikatkoksesta saisi hyvitystä 1,15 euroa päivältä? Ei tunnu Elisakaan kovin korkealle arvostavan kiinteää laajakaistaansa. Mietin että jos Elisan kiinteän laajakaistan "lisärvon" tuotto on nolla senttiä, niin arvostavatko kaikki muutkin operaattorit lisäarvon tuoton noin? Kannattaako pitää ollenkaan kiinteää laajakaistaa, mietin?
Jos sinulla on jokin ongelma laskun kanssa, miksi et sitten ota yhteyttä sinne asiakaspalveluun ja kerro, että laskussa on virhe/ongelma/jotain muuta? Ei sinun tarvitse mitään "läppää" heittää, sillä voit kertoa ongelmasi asiallisesti ihan suoraan asiakaspalvelulle. He sitten pyytävät lisätietoja, korjaavat laskun tai vaikeammissa tapauksissa ohjaavat asian eteenpäin.
Mikä siinä laskussa on sellaista, että haluat vain valittaa, etkä selvittää asiaa?