Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Näemmä ei voi reklamoida Elisan lähettämästä laskusta

Vierailija
29.07.2024 |

Sen takia koska reklamointia ei ole kyetty automatisoimaan.

Laskussa ei lue enää mitään paikkaa, mihin ottaa yhteyttä jos haluaa valittaa laskusta. Onko edes kuluttajansuojan mukaista?

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä sain reklamoitua virheellisen laskun alkuvuodesta soittamalla asiakaspalveluun. Hoitui yhdellä puhelinsoitolla parissa minuutissa. Korjattu lasku tuli saman tien.

Vierailija
22/51 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen aina saanut hoidettua elisan chatissa nopeasti asiat kuntoon. Se robotti kyllä ohjaa oikealle asiakaspalvelijalle.

Jos laskutuksessa on jotain häikkää, niin kannattaa ensin asiakaspalvelun kanssa selvittää asia, korjaavat kyllä jos on virheellinen.

Laskusta reklamoinnilla esittäisi oman kantani. Tämä ei kuitenkaan näytä olevan mahdollista Elisa yrityksen kanssa. Minua ei kiinnosta Elisan kanta asiaan. Haluan valittaa laskun suuruudesta. Elisan kanta asiaan on minulle tässä vaiheessa enää aikalailla yhdentekevää. On heidän oma asiansa miten reagoivat.

ap

Mitä tarkoitat reklamoinnilla? Kielitoimiston sanakirjan mukaan reklamaatio on: "tavaran virheellisyyttä, suorituksen sopimuksenvastaisuutta tms. koskeva ilmoitus, johon liittyy vaatimus korvauksesta t. sopimuksen purkamisesta". Tuollaisen ilmoituksen voi hyvin tehdä puhelimitse. Onko sinulla jokin syy, miksi yhteydenotto asiakaspalveluun ei kelpaa, kun se kuitenkin on se tapa, jolla saat sen reklamaatiosi tehtyä. Reklamointihan nimenomaan aloitetaan ottamalla yhteyttä asiakaspalveluun. Se ohjaa tarvittaessa eteenpäin. Jos laskussa on virhe, se voidaan korjata.

Kuulostaa siltä, että et halua selvittää ongelmaasi, vaan haluat rettelöidä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://elisa.fi/asiakaspalvelu/yhteystiedot/

Henkiö ei käytä nettiä. Tutki laskua, eikä ole reklamaation mahdollistamaa numeroa tai neuvoa.

Puhelimella voi soittaa numerotiedusteluun ja pyytää yhdistämään Elisan asiakaspalveluun.

Vierailija
24/51 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Henkiö ei käytä nettiä. Tutki laskua, eikä ole reklamaation mahdollistamaa numeroa tai neuvoa.

Mitenkähän henkilö on saanut viestin vauvalle käyttämättä nettiä?

Tässä kuitenkin kaikkien uuvattien esiäidille asiakaspalvelun numero 

010 190 240

Osaatko itse näpytellä numerot luuriin, vai pitääkö siinäkin olla jonkun avustamassa?

Totta. Ja se sähköpostikin vaatisi netin käyttöä.

Vierailija
25/51 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Piti oikein tarkistaa omasta puhelinlaskusta, pitääkö ap:n väite paikkansa. Ei pidä. Laskun lopussa on yhteystiedot. Siellä on nettiosoite, josta löytyy vastauksia yleisimpiin laskuja koskeviin kysymyksiin ja lisäksi asiakaspalvelun puhelinnumero. Mihin muualle asiakkaan pitäisi voida ottaa yhteyttä kuin asiakaspalveluun?

Löysitkö myös kohdan "Laskua koskevat valitukset"? Mihin voin esittää ko. laskuun kohdistuvat valitukset? Etpä tainnut löytää.

Kas kun ei vaan löydy "yleisimpiin laskua koskeviin kysymyksiin" osiosta vastausta siihen miten tehdä valitus laskutuksesta.

On vaan ohjeet muinka pääsee heittämään läppää Elisan henkilökunnan kanssa.

ap

Vierailija
26/51 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Piti oikein tarkistaa omasta puhelinlaskusta, pitääkö ap:n väite paikkansa. Ei pidä. Laskun lopussa on yhteystiedot. Siellä on nettiosoite, josta löytyy vastauksia yleisimpiin laskuja koskeviin kysymyksiin ja lisäksi asiakaspalvelun puhelinnumero. Mihin muualle asiakkaan pitäisi voida ottaa yhteyttä kuin asiakaspalveluun?

Löysitkö myös kohdan "Laskua koskevat valitukset"? Mihin voin esittää ko. laskuun kohdistuvat valitukset? Etpä tainnut löytää.

Kas kun ei vaan löydy "yleisimpiin laskua koskeviin kysymyksiin" osiosta vastausta siihen miten tehdä valitus laskutuksesta.

ap

Mutta koska henkilöhän ei käytä nettiä, niin soitto on ainoa tapa päästä reklamoimaan.

Vierailija
27/51 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse jonotan chatissa koska se on nopeampi. Eikä maksa mitään.

Vierailija
28/51 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Mutta koska henkilöhän ei käytä nettiä, niin soitto on ainoa tapa päästä reklamoimaan.

Minä en ole ainut keskustelija tässä keskustelussa. Yhdistät avaukseeni muita keskustelijoita.

ap

Vierailija
29/51 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt reklamaatiosi on vastaanotettu ja hyväksytty. Odottele rauhassa niin virheellisesti mielestäsi laskutetut eurot palautetaan tilille.

Vierailija
30/51 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen aina saanut hoidettua elisan chatissa nopeasti asiat kuntoon. Se robotti kyllä ohjaa oikealle asiakaspalvelijalle.

Jos laskutuksessa on jotain häikkää, niin kannattaa ensin asiakaspalvelun kanssa selvittää asia, korjaavat kyllä jos on virheellinen.

Laskusta reklamoinnilla esittäisi oman kantani. Tämä ei kuitenkaan näytä olevan mahdollista Elisa yrityksen kanssa. Minua ei kiinnosta Elisan kanta asiaan. Haluan valittaa laskun suuruudesta. Elisan kanta asiaan on minulle tässä vaiheessa enää aikalailla yhdentekevää. On heidän oma asiansa miten reagoivat.

ap

Mitä tarkoitat reklamoinnilla? Kielitoimiston sanakirjan mukaan reklamaatio on: "tavaran virheellisyyttä, suorituksen sopimuksenvastaisuutta tms. koskeva ilmoitus, johon liittyy vaatimus korvauksesta t. sopimuksen purkamisesta". Tuo

Periaatteessa tässä on menty jo tämän esittämäsi ohi jo.

Siis kiinteä laajakaistayhteyteni katkesi joku aika sitten. Tämä yhteys oli poikki muutaman päivän. Soitin Elisan asiakaspalveluun ja kyselin asiasta ja mahdollisista korvauksista minulle asian suhteen. Elisan asiakaspalvelija kertoi, että en ole oikeutettu mihinkään korvauksiin ja minun pitäisi hakea korvauksia kaapelin katkaisijalta (kaivinkone?) .

Tästä Elisan kannasta huolimatta haluaisin kuitenkin tehdä valituksen tästä laskusta, koska en mielestäni ole saanut sitä mitä tilasin Elisalta ja mistä maksan.

ap

Vierailija
31/51 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep. Toisaalta olisi ollut huvittavaa seurata kauanko tämä individille jaksaa möyhytä ennen kuin tajuaa...

Vierailija
32/51 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mikään laskusta reklamointi että chattaa jonkun asiakaspalvelijan kanssa. Eihän siitä jää mitään todistetta että laskutuksesta on valitettu? Siellä jonkun random-tyypin kansa pitäisi heittää läppää?

ap

Joistakin asiakaspalveluchateista saa talletettavan login. Elisasta en tiedä.

Vierailija
33/51 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin vaan että mitä kautta minun nyt sitten pitää alkaa etsimään tuota kaapelin katkaisijaa, jos alan toteuttamaan tuota Elisan asiakaspalvelijan antamaa ohjetta ja etsin sen kaapelin katkaisijan?

Pitää varmaan kysyä tätä Elisan asiakaspalvelijalta?

ap

Vierailija
34/51 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei ole mitään sanottavaa asiakaspalvelijoille (joita ei edes ollut paikalla).

Tarkoitus oli vaan tehdä reklamointi tämän kuun laskusta. En aio mitenkään neuvotella asiasta vaan valittaa laskutuksen suuruudesta.

ap

eli sinulla ON asiaa asiakspalvelijoille kun haluat REKLAMOIDA. se asiasi on REKLAMAATIO...

Kuinka tampio oikein voi olla....

Vierailija
35/51 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitenkähän henkilö on saanut viestin vauvalle käyttämättä nettiä?

Tässä kuitenkin kaikkien uuvattien esiäidille asiakaspalvelun numero 

010 190 240

Osaatko itse näpytellä numerot luuriin, vai pitääkö siinäkin olla jonkun avustamassa?

Tuskin osaa edes persettään itse pyyhkiä.

Vierailija
36/51 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin sitä että jos menee sähköt poikki niin en ole kuullut ohjetta että kuluttajan pitäisi alkaa selvittämään syytä ja korvauksen maksajaa? Maanomistajaa jonka puut on liian lähellä linjaa?

ap

Vierailija
37/51 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaihda operaattoria.

Elä vaihda !

T: toisen operaattorin palkkalistoilla oleva...

Vierailija
38/51 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei ole mitään sanottavaa asiakaspalvelijoille (joita ei edes ollut paikalla).

Tarkoitus oli vaan tehdä reklamointi tämän kuun laskusta. En aio mitenkään neuvotella asiasta vaan valittaa laskutuksen suuruudesta.

ap

eli sinulla ON asiaa asiakspalvelijoille kun haluat REKLAMOIDA. se asiasi on REKLAMAATIO...

Kuinka tampio oikein voi olla....

Kun osaat neuvoi oikeinkirjoituksessa niin sittenhän tiesit mitä tarkoitin ja informaationi ajoi asiansa.

Olet ilmeisesti Elisalla töissä ja haluat sulkea tämän Elisalle epämiellyttävän ketjun.

ap

Vierailija
39/51 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda operaattoria kiireesti, Elisan mastot kaadetaan.

Vierailija
40/51 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten reklamoida?

Reklamoi aina kirjallisesti

Reklamaation lähettäjän tulee pystyä näyttämään toteen, että vastaanottaja on saanut tiedon reklamaatiosta. Varmin tapa on lähettää reklamaatio postitse saantitodistuksella tai haastemiehen välityksellä. Käytännössä reklamaatiot lähetetään usein sähköpostin välityksellä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme yksi