Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Te jotka ette osta viimeisintä muotia ja elektroniikkaa...

Vierailija
28.07.2024 |

miten teihin suhtaudutaan? Itse olen alkanut olla aika tarkka sen kanssa mitä vaatteita ja kulutustavaroita ostan. En jaksa välittää jostain laukkujen merkeistä enkä välitä, vaikka puhelin ei ole uusinta mallia. En tee mitään jollain älykellolla. Ärsyttää, kun ystävieni suhtautuminen on jotenkin alentuvaa..ikään kuin olisin tosi köyhä kun minulla ei ole merkkivaatteita. Jos joskus ostan jonkun kalliimman jutun, mistä pidän, sitäkin sitten ihmetellään. Haluaisin olla sellaisten ihmisten seurassa joille tällaisilla asioilla ei ole merkitystä.

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos kysymästä. Matkustan työkseni ja muuten aika paljon ja olen muun muassa lähiaikaisilla Burundin- ja Malawin -matkoillani hankkinut Afrikka -kuosisia paitoja niin, että pärjään pitkälle ensi kalenterivuoteen niiden kanssa. Tuorein elektroniikka on vähän nolompi kysymys, koska en ole ollut sen perään koskaan. Pari vuotta sitten aasialaisen ihanan puolisoni ystävät kantoivat meille kotiin airfyerin. Ajattelin ensin, että helvetinpönttö sieltä nyt nyt tuli ja tuhoon jotava alamäki väistämättömästi alkaa. Nyt olen kypsyttänyt sillä pöntöllä illalliseni melkein joka päivä kaksi vuotta ja elämä on jatkunut ja hivenen myös helpottunut..

Minun vanhat pakettiautot menee afrikkaan ja aasiassa pikku lapset purkavat minun vanhaa elektroniikkaa. Kiertoilmauuni on sata kertaa tehokkaampi, kestävämpi ja monipuolisempi kuin tämä järjetön airfryer.

Vierailija
22/54 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen saanut kuulla (usein seläntakaispuheita), että olen köyhä, teknologisesti osaamaton /tietämätön tai  kehityksen jarruttaja. 

Tässäpä mitä minunkin tuttavani tuntuvat ajattelevan...Ihmisille vaikuttaa olevan tosi vaikea hyväksyä jos joku ei jaksa olla koko ajan seuraamassa aikaansa ja päivittämässä vaatekaappiaan ja omaisuuttaan. No onhan se vaarallista...jos kaikki tekisivät niin, ei meille enää saataisi myytyä mitään

Kyllä kait aikaa saa ja pitää seurata, se vain ei tarkoita että ostaisi jotain turhaa. Enemmistö ihmisistä ei tunnu seuraavan kuin jotain aivotonta feediä sosiaalisessa mediassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan pelkkää laatua ja tyyliä, hinta-laatusuhteeltaan parasta (ei halpaa) elektroniikkaa.

Yleensä pintaliitäjäjuntit ei tajua v-ttuakaan laadun päälle. Muistohihitys heidän tilinsä saldoille.

Vierailija
24/54 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on ollut samanlaiset Dieselin farkut varmaan 20 vuotta. Kestävät päivittäistä käyttöä noin vuoden, kunnes menevät yleensä takapuolesta puhki. Kello on 80-luvulta. Tämä MacBook on vuoden 2015 malli ja toimii oikein hyvin. Työnantaja ostaa uuden kännykän kolmen vuoden välein, mutta tuo nykyinen on Applen 2020 vuoden SE ja hyvin toimii. Autokin on vuoden 2007 MB, jolla ajan niin kauan kuin kestää.

Eikä kukaan kommentoi minun vanhoja tavaroitani. Varaa uusimiseen olisi, jos haluaisin.

Samanlaiset ja kestävät vuoden.

Vierailija
25/54 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerran muuten kuulin, kun alakerran parvekkeella puhuttiin minusta. Toinen puhuja oli yli kuusikymppinen ulosotossa oleva nainen, toinen nelikymppinen ravintola-alan työntekijä. molemmat innokaita röökaajia ja alkokin maistui. Sain siis kuulla, kun minusta puhuivat, että "elämä on elämistä varten ja siitä pitää nauttia".

ajattelin mielessäni, että kuinka jännää, että minä koen auttivani elämästä enemmän ilman päihteitä tai tupakkaa ja koen myös ihan eläväni elämääni vaikken päihteitä vedäkään. Itse asiassa koen, että ne päihteet turruttaisivat tunteet ja estäisivät elämästä ja sitten vielä sekin, että mieluummin elän ilman niitä alkoholin ja tupakan aiheuttamia syöpiä, etenkin, kun ne yleensä tulevat sitten vanhemmalla iällä, niin mikäs tässä. Ja kun taloudellisesti tilanteeni on ihan vakaa, niin ei tässä nyt sillä lailla ole mitään hätää. Pukeudun miten pukeudun ja ostan mitä ostan ja tarpeelliseksi koen en tarvitse jotain muotiraamattua kertomaan miten tänään pukeudutaan, jos haluaa saada uskottavuutta.

mutta niin se varmaan on, että kel onni on, se onnen kätkeköön. Nuo alakerran parvekkeen läyhääjät ehkä sitten elävät siitä, että saavat ihmetellä miten hirveää elämäni mahtaa ollakaan ;D 

Vierailija
26/54 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raivostuttaa kun aikoinaan ostettu hyvin arvokas telkkari sitten pimenee ensi keväänä ja mitä ilmeisemmin sitten HD kanavatkin pimenee myös melko nopeaan jossakin vaiheessa myös taas kerran?

Vierailija
27/54 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketään ei kiinnosta, eivät ole ainakaan suoraan tulleet sanomaan. Itse en seuraa muotia, joten siitäkään en osaa toisten päällä sanoa mitään. No nuorista näkee, mikä heille on nyt se juttu. Muutoin en tiedä vaatteista, laukuista, kengistä, puhelimista. Jos itse ostan jotain kalliimpaa joskus, vaikkapa puhelimen, en sitä mainosta.

Vierailija
28/54 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan lähtenytkään mukaan siihen, että puhelimen pitäisi olla viimeisintä huutoa. Käytän puhelinta niin kauan kuin se toimii. Ensimmäisen sain (lahjaksi vanhemmiltani) vuonna 1999, toisen osti puolisoni vuonna 2006. Tuota jälkimmäistä käytän edelleen. Nokian matkapuhelimia ovat molemmat olleet, lankapuhelinta minulla ei ole koskaan ollut, mutta sellainen varmaan toimisi vielä paljon pidempään.

Vaatteista käytän niitä, jotka istuvat päälle, jos sellaisia satun löytämään. Mieluiten ostan kestäviä materiaaleja, kuten 100 % puuvillaa tai pellavaa. Elastaania sisältävät puuvillatrikoot kulahtavat turhan nopeasti, joten ostan niitä vain, jos muuta ei ole saatavilla. Merkki on minulle toissijainen asia, joskin se välillä kertoo laadusta. Kuitenkin myös ns. merkitön tuote voi osoittautua laadukkaaksi ja kestäväksi.

Vierailija
29/54 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raivostuttaa kun aikoinaan ostettu hyvin arvokas telkkari sitten pimenee ensi keväänä ja mitä ilmeisemmin sitten HD kanavatkin pimenee myös melko nopeaan jossakin vaiheessa myös taas kerran?

jos on kaapelitaloudessa, niin taitaa toimia sitten ensi keväänäkin

Vierailija
30/54 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähemmän kukaan ihmettelee. Mutta vähemmän kaveripiirissä sellaisia onkaan, jotka ihmettelisi.

Itse olen kyllä välillä ihan hirveä, jos joku tuttu esittelee jotain riistomerkkilaukkuaan, niin saatan sanoa, että olisit saanut samalla rahalla ihan aikuisten tekemän, ettei tarvitse lasten tekemiä käyttää. 

Vierailija
31/54 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen saanut kuulla (usein seläntakaispuheita), että olen köyhä, teknologisesti osaamaton /tietämätön tai  kehityksen jarruttaja. 

Vaihda kaveripiiriä, olet liikaa yhteydessä pintaliitäjiin.

Vierailija
32/54 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: Ei suhtauduta juuri minkäänlaisesti. Enemmän kaverit arvostaa sitä että korjaan vaatteet ja saan LineageOS-Androidilla puhelimet ja tabletit pysymään käyttökelpoisina vuosia sen jälkeen kun valmistajan tuki on lakannut.

Jouduin itse juuri ostamaan uuden puhelimen, kun Nordean verkkopankki herjasi. Puhelin oli ollut minulla vasta vajaat neljä vuotta eikä siinä ollut mitään vikaa. Kävin minäkin tuolla LineageOS:n sivulla katsomassa, olisiko siellä ollut minun puhelimelle saatavissa päivitys, mutta ei ollut :-(

Suuri hatunnosto niille nörteille, jotka osaavat ja jaksavat koodata käyttöjärjestelmiä vanhoille puhelimille. 

Vierailija
33/54 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taviksen ei kannata ostaa mitään arvokasta, kun ne varastetaan kuitenkin.

Ennemmin tai myöhemmin.

Vierailija
34/54 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen niin vanha, että pidän trendien perässä juoksijoita koomisina.

Ostan käteisellä tarvitsemani puhelimen - en puhelinta, jota maksan surkuhupaisasti myyjälle parin vuoden ajan. :D

Vierailija
35/54 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennemmin tai myöhemmin.

Tarkoitatko sosialisteja?

Vierailija
36/54 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennemmin tai myöhemmin.

Eikö ne varkaat ole taviksiakin köyhempiä ja rikkaat luovat heille mielikuvan että ilman jotain tiettyä tavaraa et ole mitään. Jos joku tarvii minun kulahtaneet ei merkki lenkkarit, kyllä minä voin ne tarvitsevalle antaa.

Vierailija
37/54 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siltä ja väliltä. Tykkään uudistaa vaatekaapin sislätöä muutaman vuoden välein. En juokse muodin perässä, mutta laadun kylläkin. Outletit on lemppariliikkeitä. Kenkiin satsaan, terveydellisistä syistä.

Omistan kaksi merkkilaukkua. Toisen sain lahjaksi, en käytä. Toisen ostin alesta, koska oli käytännöllinen tarpeisiini, ja erikoinen kuosi.

TV on 12 vuotta vanha. Jotain elektroniikkaa, kuten älykello (käytän silloin tällöin pari viikkoa kerrallaan) ja Ipad, sain ne lahjaksi, itse en olisi tuhlannut moisiin. Sisustusta en muuta, pikemminkin olen hävittänyt kaiken ylimääräisen krääsän. 

En tiedä, mitä muut minusta miettii. Ei kiinnosta, jokainen eläköön omannäköistä elämää. 

Vierailija
38/54 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun 32 tuumainen telkkari on yli 14v vanha. Puhelimen uusin, kun se menee rikki.  Vaatteet pitää olla käytännöllisiä ja tuntua hyvältä päällä. Kodin sisustusta en uusi usein jne.. 

Aikuiset lapset sanoi joskus asiasta. Eivät enää. 

Vierailija
39/54 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakaan mun ja meidän kaveri-/tuttavapiireissä tuskin kiinnitetään tuollaisiin mitään huomiota, ollaan kuitenkin kypsässä iässä jo. Ja kaikki varmaan ymmärtää kuitenkin ettei olla köyhiä kun toinen on kokonaan kotona ilman tuloja ja toinen osa-aikatöissä ja kuitenkin matkustellaan paljon, on kaksi autoa ja mp, mutta tosiaan en usko että kukaan tällaisia pahemmin miettii. 

Vierailija
40/54 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pukeudun mukavasti ja tavarat kulutan loppuun. Muiden mielipiteet ei kiinnosta.